Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

Forza F1

Citaat van: F_A_Diaz op 31 augustus 2009 - 11:38:28
Het blijft speculatie, ik denk niet dat het ooit verder komt dan dat of Piquet moet met waterdicht bewijs komen.

Akkoord, maar dat zal er wel zijn hé. De FIA gaat geen oude koeien uit de gracht halen op basis van wat de roddelpers schrijft. Dit soort zaken zijn immers WEERAL negatieve publiciteit voor de F1. Maar soms kan het niet anders, maar dan zijn er wel bewijzen:

- Spionage-schandaal: Ferrari-tekeningen gekopieerd door McLaren medewerker
- Lie-gate: audioverkeer Hamilton vs. McLaren

Waar rook is, is vuur...

scho0634

#16
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 19:18:16
Akkoord, maar dat zal er wel zijn hé. De FIA gaat geen oude koeien uit de gracht halen op basis van wat de roddelpers schrijft.
Nee, de FIA haalt oude koeien uit de sloot omdat er nieuwe aanwijzingen zijn. Maar er moet nog wel onderzocht worden of die aanwijzingen bewijzen kunnen zijn voor valsspelerij.

Misschien is er slechts een verklaring van Piquet. Tsja, dat is inderdaad voldoende voor een onderzoek, maar zonder aanvullend bewijs niet voldoende voor een veroordeling.

Forza F1

Aanvullend bewijs was er tegen Schumacher ook niet, in Monaco 2006, toen ie zich verremde in de voorlaatste bocht, toch was het voor iedereen genoeg om hem te veroordelen. Ik neem aan dat hierbij hetzelfde zou gebeuren, mocht Piquet Jr. dit openlijk toegeven.

Mocht het echt zijn zou het toch de meest wansmakelijke manier zijn om een race te winnen, en zal Alonso z'n imago ook een enorme deuk krijgen, tot zelfs Ferrari-rejection leiden  :)

Tim C

Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)

Forza F1

Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)

Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)

scho0634

#20
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 20:35:32
Mocht het echt zijn zou het toch de meest wansmakelijke manier zijn om een race te winnen, en zal Alonso z'n imago ook een enorme deuk krijgen, tot zelfs Ferrari-rejection leiden  :)
Ah, ik begrijp dat Alonso nu ook al veroordeeld wordt? Dat je Piquet straf kan ik me voorstellen, maar Alonso...

Wat heeft hij precies gedaan, dat ik heb gemist in het nieuws?

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:19:34
Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)

Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)
ER van uit gaande dan dat dit waar is. JE kan ook zeggen als alle dingen wvan Ferrari waar zijn, is dat 10000 keren erger dan wat Renault nu heeft gedaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Citaat van: Burorri op 31 augustus 2009 - 21:24:15
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:19:34
Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)
Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)
ER van uit gaande dan dat dit waar is. JE kan ook zeggen als alle dingen wvan Ferrari waar zijn, is dat 10000 keren erger dan wat Renault nu heeft gedaan.

Teamorders en het flirten met de grenzen van technische reglementen VS. iemand opzettelijk laten crashen om safety-car uit te lokken zodat teamgenoot kan winnen [mocht dit laatste waar zijn] ...
dan vind ik het 2de toch véél erger hoor  :)

scho0634

Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:19:34
Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)

Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)
Oh ja? Dus als Piquet de muur instuurt en een gevaarlijk situatie creeert om zijn teamgenoot te laten winnen is dat veeel erger als wanneer Schumacher een gevaarlijke situatie creeert door op een tegenstander in te rijden om de titel te pakken (97)?

En het verschil is .........?????

Jasper

Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:23:53
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 20:35:32
Mocht het echt zijn zou het toch de meest wansmakelijke manier zijn om een race te winnen, en zal Alonso z'n imago ook een enorme deuk krijgen, tot zelfs Ferrari-rejection leiden  :)
Ah, ik begrijp dat Alonso nu ook al veroordeeld wordt? Dat je Piquet straf kan ik me voorstellen, maar Alonso...

Wat heeft hij precies gedaan, dat ik heb gemist in het nieuws?

Schumacher deed in Oostenrijk 2002 ook niks mis, maar toch vind ik Oostenrijk 2002 een reden om Schumacher te "veroordelen".

Of dit verhaal waar is of niet... Als Piquet hiermee naar buiten komt, moet hij in principe ook een sportieve straf krijgen, omdat hij uiteindelijk degene was die expres tegen de muur reed. Dat kan nu niet, omdat hij niet meer in de F1 rijdt. Eventueel zou het dus kunnen dat hij een straf zou krijgen die ingaat op het moment dat hij zich wil inschrijven voor de F1. In dat geval maakt hij het zichzelf dus nog moeilijker om nog een stoeltje te krijgen, want welk team trekt een rijder aan waarvan ze op voorhand weten dat hij de eerste paar races niet mag rijden...

Dit zou echter ook kunnen verklaren waarom dit een geheimzinnig gedoe is en geen officiële verklaring van Piquet.

RadioActiveMan

Puur toeval allemaal, het snelste gereageerd op de crash. Piquet crashte op pakweg 45 ronden van het einde, toch al te belachelijk op dat dan te doen.
Als het waar is hebben ze niet alleen de ethische code van de sport zwaar beschadigd maar ook nog eens gespeeld met het leven van hun coureur, de marshalls en dat van de andere coureurs.
Dan zit er niets anders op dan volledige uitsluiting lijkt me. Al lijkt het me dus allemaal heel sterk.

scho0634

Citaat van: Jasper op 01 september 2009 - 01:05:00
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:23:53
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 20:35:32
Mocht het echt zijn zou het toch de meest wansmakelijke manier zijn om een race te winnen, en zal Alonso z'n imago ook een enorme deuk krijgen, tot zelfs Ferrari-rejection leiden  :)
Ah, ik begrijp dat Alonso nu ook al veroordeeld wordt? Dat je Piquet straf kan ik me voorstellen, maar Alonso...

Wat heeft hij precies gedaan, dat ik heb gemist in het nieuws?

Schumacher deed in Oostenrijk 2002 ook niks mis, maar toch vind ik Oostenrijk 2002 een reden om Schumacher te "veroordelen".

En die werd vervolgens ook door Ferrari afgewezen? Volgens mij niet namelijk.

Zou trouwens wel wat zijn zeg; Ferrari die een rijder weigert omdat ze deze niet sportief zouden vinden. De wereld op zijn kop.


RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 07:13:31
Citaat van: Jasper op 01 september 2009 - 01:05:00
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:23:53
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 20:35:32
Mocht het echt zijn zou het toch de meest wansmakelijke manier zijn om een race te winnen, en zal Alonso z'n imago ook een enorme deuk krijgen, tot zelfs Ferrari-rejection leiden  :)
Ah, ik begrijp dat Alonso nu ook al veroordeeld wordt? Dat je Piquet straf kan ik me voorstellen, maar Alonso...

Wat heeft hij precies gedaan, dat ik heb gemist in het nieuws?

Schumacher deed in Oostenrijk 2002 ook niks mis, maar toch vind ik Oostenrijk 2002 een reden om Schumacher te "veroordelen".
En die werd vervolgens ook door Ferrari afgewezen? Volgens mij niet namelijk.

Zou trouwens wel wat zijn zeg; Ferrari die een rijder weigert omdat ze deze niet sportief zouden vinden. De wereld op zijn kop.

Euhm,... Het waren de rooi die aan de basis lagen van dat onsportieve manouvre in Oostenrijk.

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:28:41
Citaat van: Burorri op 31 augustus 2009 - 21:24:15
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 21:19:34
Citaat van: Tim op 31 augustus 2009 - 21:13:00
Ferrari is natuurlijk gekend om z'n fair play ;)
Uiteraard niet, maar ik vind dit véél erger dan alle andere dingen samen dat Ferrari ooit gedaan heeft. Maar misschien is dat wel omdat ik Ferrari-fan ben, en zien anderen het zo niet  ;)
ER van uit gaande dan dat dit waar is. JE kan ook zeggen als alle dingen wvan Ferrari waar zijn, is dat 10000 keren erger dan wat Renault nu heeft gedaan.

Teamorders en het flirten met de grenzen van technische reglementen VS. iemand opzettelijk laten crashen om safety-car uit te lokken zodat teamgenoot kan winnen [mocht dit laatste waar zijn] ...
dan vind ik het 2de toch véél erger hoor  :)
Het gaat nu om geruchten want dat van Renault is voorals nog niet bewezen en dus nog niet waar. Ferrari staat al jaren in kwaad daglicht om in het geheim een verbond te hebben met de FIA. Er gingen ook geruchten dat Ferrari zich schuldig had gemaakt aan spionage terug bij Mclaren. Als dat ineens ook allemaal waar blijkt, is dat toch minstens even erg als van Renault.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Beco op 01 september 2009 - 07:16:48
Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 07:13:31
Citaat van: Jasper op 01 september 2009 - 01:05:00
Citaat van: 0634 op 31 augustus 2009 - 21:23:53
Citaat van: Forza Ferrari op 31 augustus 2009 - 20:35:32
Mocht het echt zijn zou het toch de meest wansmakelijke manier zijn om een race te winnen, en zal Alonso z'n imago ook een enorme deuk krijgen, tot zelfs Ferrari-rejection leiden  :)
Ah, ik begrijp dat Alonso nu ook al veroordeeld wordt? Dat je Piquet straf kan ik me voorstellen, maar Alonso...

Wat heeft hij precies gedaan, dat ik heb gemist in het nieuws?

Schumacher deed in Oostenrijk 2002 ook niks mis, maar toch vind ik Oostenrijk 2002 een reden om Schumacher te "veroordelen".
En die werd vervolgens ook door Ferrari afgewezen? Volgens mij niet namelijk.

Zou trouwens wel wat zijn zeg; Ferrari die een rijder weigert omdat ze deze niet sportief zouden vinden. De wereld op zijn kop.

Euhm,... Het waren de rooi die aan de basis lagen van dat onsportieve manouvre in Oostenrijk.
Dat zeg ik dus.