Singapore-gate

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:37:35

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: 0634 op 16 september 2009 - 15:22:23
Citaat van: meatball op 16 september 2009 - 14:56:37
Erg dit zeer erg voor de geloofwaardigheid van de f1 en van Alonso ,laat dat vieze kereltje maar wegrotten in een flutteam maar niet bij Ferrari.Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar Kimi i love you.
Nou Peter R., vertel mij eens waar staat dat Alonso schuldig is en van alles af wist?

En anders: waar slaat deze tirade precies op?
Ja de enige die er voordeel uit haalt weet ven niets ,kom op he ernstig blijven.Ik heb altijd gehoopt dat dit niet waar was maar nu duidelijk is wat er gebeurd is moeten we ook niet onozel gaan doen en denken dat hij die met een ongewone strategie won van niets weet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 16 september 2009 - 17:38:17
Citaat van: sloggerke op 16 september 2009 - 16:44:27
Denk dat het enkel een beslissing was van Renault om in een zwak jaar de sponsors niet te verliezen.

Sponsoren zijn gebonden aan contracten, dus die kunnen hun niet zomaar terugtrekken, daarenboven wisten ook de sponsoren dat er véél geluk met de zege gemoeid was (enfin, dat dachten we toen). Nu kunnen sponsoren echter hun contract wel beëindigen met Renault. Als dat de reden was van het manoeuvre van Renault, dan hadden ze beter 2x nagedacht.
Een slimme sponsor heeft voor zulke zaken clausules. Met de "crisis" in het achterhoofd, kan dit wel eens betekenen dat Renault volgend jaar wat minder sponsorgeld in het laatje heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Zou het niet kunnen zijn dat Renault zei: "Resultaten, of we trekken de stekker uit"?

meatball

Citaat van: Tim op 16 september 2009 - 18:45:42
Zou het niet kunnen zijn dat Renault zei: "Resultaten, of we trekken de stekker uit"?
Wat mij betreft mag die stekker er onmiddelijk uit >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Wat mij betreft niet. Renault is een prima team, met een rijke historie.

Tim C

Op Autosport staat er een geweldig artikel over hoe dit alles ferm overdreven is. Voorbeelden van het verleden: Schumacher die z'n auto parkeert, iemand van March (Mosley's team) die de timing beam onderbreekt, oversized engines, tijdens een toiletbezoekje als schaker even je PDA controleren...

CitaatWhere does it say in the rules that you can't crash your car? If Renault's lawyer has got a sense of humour he can argue that it was certainly more in the interests of competition for Nelsinho to shunt his car than to tool round and round in 16th place! I jest.

CitaatIn days gone by they used to be a bit more subtle. Not much, but a little. Someone quick would overfill an oil catch tank, for example, and then anoint the Principality with some lubricant once they'd got their time in.

CitaatJust as, in the seventies, everyone used to joke openly about how Ferrari would never have a fuel sample taken at Monza

Of zoals Mike Lawrence het een paar weken geleden stelde:

CitaatBaby Nelson spun on the parade lap at Singapore, not the first to do that, but he gathered it together and endangered nobody else. The guy is not as good as Alonso, but that's no disgrace, he's still pretty special.

It would be easy for a driver of Piquet's skill to arrange a crash without putting himself in jeopardy, movie stunt drivers do it all the time. A dab on the brakes or throttle in the wrong place is all it would need. Piquet Minimus had nobody near him and he had just exited a ninety degree left-hander on a street circuit. Sideways into a wall is not going to be too uncomfortable, or dangerous, a spinning car rubs off speed.

The fact that the car barely bounced back onto the track indicates that it did not collide at high speed. On the other hand, the crash generated a lot of debris from bodywork, wings and the like. If one assumes that it was planned, then the spread of debris achieved the desired result, which was to trigger the Safety Car. Piquet's car was well off the racing line and had it stopped in the same position because of a technical malfunction, a crane would have been deployed.

Een aantal zaken om eens over na te denken, voor je "off with their heads" roept :)

scho0634

Sja, daar zit wel wat in Tim. Maar het is natuurlijk wel tegen de geest van de sport. Totaal niet sportief.

Maar ik denk ook wel dat er ontzettend veel teams zijn die fraude hebben gepleegt door de jaren heen. Waarschijnlijk zijn dat nu ook de eersten die om de kop van Renaiult schreeuwen.

Het is belachelijk wat Renault heeft gedaan, net als McLaren 2 jaar terug. Maar dan nog moeten we het in zijn perspectief zijn. Renault een lange schorsing geven, gaat veel te ver. Mensen die Renault uit de sport willen hebben beseffen denk ik ook niet dat het merk Renault de sport ontzettend veel heeft gebracht. En dan doel ik op veel meer dan de recente titels van FA.

Ik hoop ook echt dat Renault besluit te blijven, en dat de WMSC goed nadenkt over wat het beste is voor de F1 voordat ze blind gaan smijten met veel te lange schorsingen.

_Makke_

Ik hoop in elk geval dat ze Renault niet gaan schorsen. Dat lijkt me eigenlijk niet nodig, je brengt de F1 daar ook de nodige schade mee aan. Ik zie Renault er echt wel de stekker uittrekken als ze geschorst worden voor een lange periode. Ik denk niet dat daar iemand op zit te wachten.

Jasper

Citaat van: Makke op 16 september 2009 - 17:38:17
Citaat van: sloggerke op 16 september 2009 - 16:44:27
Denk dat het enkel een beslissing was van Renault om in een zwak jaar de sponsors niet te verliezen.

Sponsoren zijn gebonden aan contracten, dus die kunnen hun niet zomaar terugtrekken, daarenboven wisten ook de sponsoren dat er véél geluk met de zege gemoeid was (enfin, dat dachten we toen). Nu kunnen sponsoren echter hun contract wel beëindigen met Renault. Als dat de reden was van het manoeuvre van Renault, dan hadden ze beter 2x nagedacht.

Je moet sponsoren natuurlijk ook zo ver krijgen om hun contract te verlengen als de termijn afgelopen is.

meatball

#144
Citaat van: 0634 op 16 september 2009 - 18:55:22
Wat mij betreft niet. Renault is een prima team, met een rijke historie.
Een team dat dit doet hoort niet thuis in de f1,van mij mag FIA Renault,Alonso en Piquet voorgoed uitsluiten.Ik kan ermee leven dat er nu en dan iets niet volledig legaal gebeurd of dat een piloot in een fraktie van een seconde een totaal onaanvaardbare beslissing neemt als het dan ook bestraft word.Maar voor een race rond de tafel gaan zitten om te beslissen waar en wanneer men die domme f1 fans eens te kakken zal zetten,nee dat gaat er bij mij niet in.Ik kan niet begrijpen dat er op dit forum mensen zijn die zich nu niet belagelijk gemaakt voelen,ik ben al lang f1 fan en ik sta zelfs na een dag hard werken met plezier s'nachts op om een saaie race te zien,maar ik wens niet genaaid te worden door  een derderangs piloot en een overjaarse playboy.Dan liever geen f1.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

#145
Dus je hebt liever dat Mclaren ook uitgesloten was? Wat zij deden was zeker niet minder frauduleus.

Of andere notoire valsspelers als Tyrrell destijds? Zoals eerder gemeld, we weten waarschijnlijk nog geen 10% van alle valsspelerij in de sport.

Ik vind dat de schuldigen absoluut straf verdienen, maar blijf het wel in zijn perspectief zien.

En nogmaals; Alonso moet weer weg van je? Waarom wacht je niet met je conclusies tot 21 september? Dan zal duidelijk worden wat er naar boven is gekomen over Alonso tijdens het onderzoek. Tot dusverre heeft niemand van de betrokken partijen enige rol van Alonso kunnen aantonen, maar toch besluit jij dat hij wegmoet? De FIA of Max heeft nog niet eens in die richting een hint gegeven. Maar jij wil hem alvast opknopen. Daar kan ik dus echt niet bij met mijn pet.

Het kan best dat FA ervan wist, maar hij is een beschermeling van Flaav. Het kan ook best dat ze het hem expres niet hebben vertelt.

Zou ik zeker niet van een Schumacher aanhanger verwachten. Toch ook iemand die niet vies was van wat onsportief gedrag hier (Jerez) en daar (Monaco).

meatball

#146
Citaat van: 0634 op 16 september 2009 - 20:07:54
Dus je hebt liever dat Mclaren ook uitgesloten was?

Of andere notoire valsspelers als Tyrrell destijds? Zoals eerder gemeld, we weten waarschijnlijk nog geen 10% van alle valsspelerij in de sport.

Ik vind dat de schuldigen absoluut straf verdienen, maar blijf het wel in zijn perspectief zien.

En nogmaals; Alonso moet weer weg van je? Waarom wacht je niet met je conclusies tot 21 september? Dan zal duidelijk worden wat er naar boven is gekomen over Alonso tijdens het onderzoek. Tot dusverre heeft niemand van de betrokken partijen enige rol van Alonso kunnen aantonen, maar toch besluit jij dat hij wegmoet? Daar kan ik dus echt niet bij met mijn pet.
Dus jij denk dat Alonso een dommerik is ? Iemand van het gehalte van Alonso die praat echt voor de race de strategie wel even door hoor.Zeg Fernando wat denk je zullen we er niet eens op gokken dat er in de 19e ronde een sc situatie komt.Wat een toeval zeg nu rijdt Piquet toch wel tegen de muur zeker,waarop Alonso dan antwoordt ,wat een topstrategen zijn jullie toch  ::) Geloof je dat zelf ?
Het verschil met Schumacher (wat overigens ook fout was en bestraft is geweest) is dat het toen in een fraktie van een seconde tijdens het heets van de strijd om het wk werd beslist,dom maar ik kan erinkomen net zoals iemand die van zijn lijn afwijkt of met een los voorwiel toch probeerd om de pits te bereiken,maar iemand die totaal niet meespeelt voor de titel op voorand de race laten winnen is toch iets totaal anders
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

#147
Citaat van: meatball op 16 september 2009 - 20:16:12
Citaat van: 0634 op 16 september 2009 - 20:07:54
Dus je hebt liever dat Mclaren ook uitgesloten was?

Of andere notoire valsspelers als Tyrrell destijds? Zoals eerder gemeld, we weten waarschijnlijk nog geen 10% van alle valsspelerij in de sport.

Ik vind dat de schuldigen absoluut straf verdienen, maar blijf het wel in zijn perspectief zien.

En nogmaals; Alonso moet weer weg van je? Waarom wacht je niet met je conclusies tot 21 september? Dan zal duidelijk worden wat er naar boven is gekomen over Alonso tijdens het onderzoek. Tot dusverre heeft niemand van de betrokken partijen enige rol van Alonso kunnen aantonen, maar toch besluit jij dat hij wegmoet? Daar kan ik dus echt niet bij met mijn pet.
Dus jij denk dat Alonso een dommerik is ? Iemand van het gehalte van Alonso die praat echt voor de race de strategie wel even door hoor.Zeg Fernando wat denk je zullen we er niet eens op gokken dat er in de 19e ronde een sc situatie komt.Wat een toeval zeg nu rijdt Piquet toch wel tegen de muur zeker,waarop Alonso dan antwoordt ,wat een topstrategen zijn jullie toch  ::) Geloof je dat zelf ?
Ik heb geen idee. Zoals ik zei, heeft Flaav het hem misschien wel expres niet vertelt, om hem sowieso buiten schot te houden. Maar misschien wist ie het wel, maar dat zullen we de 21e wel horen.

Maar voor jou maakt dat niets uit, want jij heb je conclusies al getrokken. Ook al wijst er in het onderzoek misschien wel niets richting Alonso.

En zelfs dan nog; 'voorgoed uitsluiten'. Schei uit zeg. Zelfs voor al die Epo praktijken in de wielrennerij worden alleen tijdelijke schorsingen opgelegt. Laten we niet overdrijven zeg.

meatball

Geen enkel probleem mee om al die epo zondaars voorgoed uit de sport te verwijderen,vroeger was ik ook hevig wielersuporter,nu na al die zever geef ik er niets meer om .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

Citaat van: Makke op 15 september 2009 - 23:48:37
Citaat van: robbert op 15 september 2009 - 23:29:13
tja, dan moeten ze niet gestraft worden als het vorig seizoen gebeurd is é. Men krijgt veel liever een geldboete als straf hoor, want dan verliezen ze gewoon wat geld en dat is rap terugverdient. Kijk maar naar mclaren, als je keek naar vorig seizoen, zou je toch niet denken dat ze daar hinder van gehad hebben van de geldboete van het seizoen ervoor. En Ron Dennis heeft nog toegegeven opgelucht te zijn dat ze maar een geldboete kregen en geen uitsluiting van de races.  Een goeie straf zou volgens mij zijn dat ze een beperking krijgen op de wintertesten.

Natuurlijk was Ron Dennis blij dat ze een geldboete kregen dan een uitsluiting voor meerdere races. Nogal logisch. Leg het maar eens uit aan uw sponsoren dat hun naam niet maar door die miljoenen ogen bekeken kan worden. Dat neemt niet weg dat een geldboete een zware straf is. Als je denkt dat een team zo maar even terugverdienen dan sla je de bal toch serieus mis. Moesten de miljoenen zomaar voor het grijpen liggen waarom wordt er dan een budgetlimiet vastgelegd?

En de wintertesten voor Renault beperken lijkt me echt wel geen gepaste straf... Wat wil je daarmee bereiken? Dat ze moeten vechten om in Q2 te raken? Weer een team minder dat eventueel kan vechten voor de zege, daar zit de F1 al jaren op te wachten... ::)

Een geldboete en de schrapping van de zege in Singapore lijkt mij een meer dan gepaste straf.

dan zou een uitsluiting van deelname toch beter zijn, want renault zal toch kansloos zijn om te winnen. Of ze kunnen geen punten behalen dat zou beter zijn