De Grand Prix van Spa Francorchamps, Belgie.

Gestart door Enzo, 23 augustus 2009 - 19:00:28

« vorige - volgende »

Tim C

Je spant niet langer de kroon, alvast niet in deze topic. But damnit, you sure are trying.

Enzo

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2009 - 21:14:02
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:09:44
Wat een vette race!!! 8)
De beste tot nu toe als je het aan mij vraagt!!
Serieus? Ik vond er toch niet heel veel aan. Spectaculair begin, leuk podium. Kers beslist de wedstrijd en veel meer actie dan dat hebben we niet gezien.

Wat vond je nou precies zo vet dan?
Onder de noemer late reacties:

"Vet" is misschien wat overated...(zie het als een optimistische woordkeuze)
Maar ik heb wel genoten van deze race, uiteraard omdat Ferrari won.
Maar ook het succes van Force India liet me niet koud.
Daarnaast was het een dramatische race voor Button, wat het WK weer wat spannender maakt.
Spectaculaire eerste ronde, en meerdere mooie inhaalacties gedurende de race.
Daarnaast ben ik ook gewoon Fan van dit geweldige circuit, de mooiste op de kalender als je het aan mij vraagt.
Tis iets waar jullie Belgen trots op kunnen zijn... 8)

Alan Blues

Citaat van: Tim op 01 september 2009 - 22:10:14
Mijn punt was dat Ferrari won door KERS, zonder daar conclussies over te trekken. Fisichella was sneller en kon hebben gewonnen.

En het antwoord van Domenicali, niet "vertaald" naar het Nederlands was:

Q. KERS was critical in today's victory. Will you continue development now?

SD: The development has been frozen, and that is basically the situation that we have. Today for sure it was important for keeping the position, especially considering the performance of the cars behind. But, it is frozen.

Blijf voor de rest gerust ambras zoeken... Twee van de mensen die hier antwoorden zijn wss de rede waarom er twintig anderen dat al lang niet meer doen. Dat vind ik wss het jammere aan het sfeertje hier.

Vroeger kon je hier gerust iets posten zonder dat er kindjes in "defense mode" schieten omdat hun ego niet gestreeld wordt als niet iedereen hen gelijk geeft.

Jammer, heel jammer.

Ik ben een van die twintig... Ik vind de sfeer hier niet meer leuk en kom hier nog heel zelden eens kijken. Als ik het dan al eens doe na een maand of zo, merk ik dat dezelfde oeverloze discussies zich gewoon verplaatsen van het ene topic naar een recenter topic. Vroeger waren het hier enkel F1-fans die allemaal van hetzelfde houden: F1. Nu zijn het allemaal individuen die enkel hun gelijk willen krijgen. Ik veralgemeen mss, maar de sfeer is ver zoek...

sloggerke

Ik ben een computerleek maar kunnen de mods geen rem zetten op het aantal posts dat iemand mag posten?

Drie per topic lijkt me redelijk.(maximum)

Het is echt zoals Tim zegt. Het ergste is nog dat als je een paar dagen NIET bent komen kijken je erna gewoon niet meer mee kan want elk topic heeft blad-zij-den bijgekregen met zinloze "welles-nietes" discussies van dezelfde lui die na schooltijd het spammerke komen uithangen betreffende hun favoriete piloot/team.
Het is onbegonnen werk om daar de zinnige comments uit de destilleren want je bent uren zoet.
Post je toevallig iets wat bladzijden eerder reeds was gezegd krijg je eveneens de wind van voren...

Enzo

Helemaal mee eens dat er vaak zinloze discussies worden gevoerd, 9 van de 10 keer is het way off-topic en gaat het meer om elkaar je gelijk op te leggen. of zelfs monddood te praten dan dat het inhoudelijk gaat over de f1. Degene die al wat langer meedraaien in dit f1 forumwereldje, weten dat dit een terugkerend fenomeen is. Met andere woorden het is onvermijdelijk.
Wat ik zou doen als forum beheerder, is gewoon kritischer zijn t.o.v. de leden en hun manieren van communiceren. Hierbij kan je bijvoorbeeld het "3 strikes youre out system" gebruiken.
Bij de 3e waarschuwing ben je gewoon banned, ijskoud afscheid van nemen...
Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met het updaten van het forumregelement en dit kenbaar maken bij alle leden, iedereen met een schone lei laten beginnen en dan het 3 strikes youre out system gaan gebruken. Jullie zullen getest worden,maar na een aantal verwijderde leden zal dit voorbij zijn.
Ik begrijp overigens dat deze strategie niet in de filosofie van de site past, maar als de keuze is, je site laten doodbloeden door spammende pubers of een aantal rotte appels bannen is voor mij de keuze makkelijk gemaakt.

De goede oude tijden waar met watertanden aan terug word gedacht zal weer snel opleven en de oude vertrouwde leden zullen weer gaan posten.
Waar je ook voor moet waken is dat je als mods en admins apatisch toekijkt hoe dit de site overkomt....
Of dat de welwillende leden alleen nog maar berichten posten als "vroeger was alles beter" o.i.d..
Je maakt of breekt de site samen, iedereen z'n effort maakt samen een leuk medium.
Ik zou zeggen pak het stuur en manage de site inplaats van dat een aantal puberende leden dit doet, want in potentie is dit wel één van de leukste fora v.w.b. f1

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 02 september 2009 - 17:19:11
Ik ben een computerleek maar kunnen de mods geen rem zetten op het aantal posts dat iemand mag posten?

Drie per topic lijkt me redelijk.(maximum)

Het is echt zoals Tim zegt. Het ergste is nog dat als je een paar dagen NIET bent komen kijken je erna gewoon niet meer mee kan want elk topic heeft blad-zij-den bijgekregen met zinloze "welles-nietes" discussies van dezelfde lui die na schooltijd het spammerke komen uithangen betreffende hun favoriete piloot/team.
Het is onbegonnen werk om daar de zinnige comments uit de destilleren want je bent uren zoet.
Post je toevallig iets wat bladzijden eerder reeds was gezegd krijg je eveneens de wind van voren...

Aangezien het onmogelijk is om te weten wat je als maximum moet nemen, lijkt me dit niet mogelijk. Sommige topics gaan weken mee of bijvoorbeeld een GP weekend, afhankelijk van wat er gebeurd kan je 1 of 10 keer posten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

I get the point. Ik zal het in de redactie aanstippen of we wellicht iets kunnen verzinnen om het forum leefbaarder te houden.

Enzo


meatball

Citaat van: 0634 op 02 september 2009 - 18:29:04
I get the point. Ik zal het in de redactie aanstippen of we wellicht iets kunnen verzinnen om het forum leefbaarder te houden.
Dank u  :-*
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Wizard

Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 13:22:55
T is allemaal wat overdreven. Kimi kon niet anders.

Klopt, maar dan mag je er nog geen voordeel bij hebben. Soms kun je niet anders dan een chicane af te snijden, geen punt zolang je geen voordeel hebt bij je actie. Door de bocht buitenom te nemen, kan hij meer snelheid genereren en heeft hij er zeker voordeel bij gehad. De plaatsen die hij won, won hij buiten de witte lijnen en dat is tegen de regels.

robbert

sedert wanneer kan je nu voordeel uithalen door op een vuile en stoffige strook te rijden???

Wizard

Kimi haalt er voordeel uit, doordat hij meer snelheid kan maken en niet aansluit achter Trulli met het risico dat zowel Trulli als beide BMW's voor hem zouden rijden.
Kan het wel een vuil gedeelte zijn, maar hij wint niet voor niks 2 plaatsen daar.

Niels_

Citaat van: Wizard op 05 september 2009 - 15:49:11
Kimi haalt er voordeel uit, doordat hij meer snelheid kan maken en niet aansluit achter Trulli met het risico dat zowel Trulli als beide BMW's voor hem zouden rijden.
Kan het wel een vuil gedeelte zijn, maar hij wint niet voor niks 2 plaatsen daar.
En tegensturen op een vuile strook en grip verliezen daar maak je inderdaad snelheid mee buiten de lijnen...

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 06 september 2009 - 03:21:02
Citaat van: Wizard op 05 september 2009 - 15:49:11
Kimi haalt er voordeel uit, doordat hij meer snelheid kan maken en niet aansluit achter Trulli met het risico dat zowel Trulli als beide BMW's voor hem zouden rijden.
Kan het wel een vuil gedeelte zijn, maar hij wint niet voor niks 2 plaatsen daar.
En tegensturen op een vuile strook en grip verliezen daar maak je inderdaad snelheid mee buiten de lijnen...
Kimi moest veel bij sturen inderdaad en ik hoorde de motor ook best veel overtoeren maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

hopelijk rijdt de meesten dan buiten de rijstrook, dan zien we dan tenminste inhaalpogingen. Dus waarom moet men dan nog klagen dat Raikkonen buiten de rijstrook reed, dan zagen we tenminste inhaalpogingen.