De Grand Prix van Spa Francorchamps, Belgie.

Gestart door Enzo, 23 augustus 2009 - 19:00:28

« vorige - volgende »

EBX

leuke race, maar die bocht 1 moet dringend iets aan gedaan worden.

De manier dat Kimi die neemt is gewoonweg onsportief .. ze zouden op zijn minst een kleine zigzag of drempel op het einde moeten plaatsen, al is het maar om snelheid te remmen.
Vroeger stond daar een muur. Héél eenvoudig; je remt en voegt in of je zit in de muur, geen tussenweg.

Ook weer het gebrek aan consistentie bij de FIA (drive through) vond ik jammer om te zien

Jammer voor Button & Hamilton, die konden er niks aan doen. Alhoewel ik denk dat de voorsprong van Button wel stand houdt !


Een grote proficiat voor Fisico ! Gewoonweg klasse, alhoewel ik het enorm jammer zou vinden als hij hierdoor volgende week bij ferrari rijdt. Het zou een steek in de rug zijn van de Force India die hem een verdiende P2 heeft verzorgd.

Betekend dit ook dat Force India nu ook zijn transportkosten van het hele jaar terugkrijgt ? Ik meen dat dit zo is vanaf het moment dat een team punten scoort, maar kan het niet direct vinden ...

Ferrari 2010

Waar wil je die zig zag of drempel dan wel plaatsen? Dan ga je gewoon wat eerder de baan terug op hé. Dat er nu geen muur meer staat is gewoonweg om idiote startcrashes waar de gemiddelde piloot niets aan kan doen, te vermijden. Kimi wordt naar buiten gedrukt door de Toyota en kiest vrij snel om zijn race te redden ipv om koste wat het kost op de baan te blijven. Joehoe, dit is racen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: EBX op 30 augustus 2009 - 16:42:51

De manier dat Kimi die neemt is gewoonweg onsportief ..

En waarom dan wel? Moet hij dan tegen een ander aanrijden? Er is daar de mogoelijkheid om uit te wijken dus neemt hij die, dat heeft hij denk ik vooraf al besloten.
Zoals jezelf al zegt, vroeger kon dat niet. Als je het daarmee niet eens bent moet je bij de FIA gaan klagen en Kimi niet beschuldigen van onsportiviteit.

Overigens ben je nooit sneller als je daar langs gaat. Je legt een langere afstand af en er ligt daar allemaal vuil en rotzooi met slechte tractie en je banden worden vuil.
Het leek dat Kimi voordeel had met accelereren maar dat kwam gewoon omdat hij de enige KERS auto was.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:13:13
Als Mclaren fan kan ik me voorstellen dat je het saai vond!!
Maar als F1 fan moet je toch genoten hebben.

Citaat van: Schumi 2009 op 30 augustus 2009 - 16:26:51
1) Saai? Als je naar de Macs alleen keek misschien ja.

En het feit dat jullie voor Ferrari supporteren heeft er natuurlijk niets met te maken eh. ;) Ik vond het een race als een andere. Achterin werd er af en toe wel ingehaald. Maar vooraan lag het al na enkele bochten vast. De enige die vooraan nog wat opschoof was Vettel, die door de strategie een paar wagens voorbij kon.

Het was uiteraard een stuk beter dan in Valencia (maar dat kan ook niet anders). Maar het was helemaal niet zo prachtig zoals Enzo hier zo lyrisch over kwam berichtten.

RadioActiveMan

Het was een niet meer dan normale race ja. Veel inhaal acties door snelle wagen die achterop geraakt waren bij de start, maar vooraan niet echt spanning en echt spannende onderlinge duels hebben we ook niet gezien. Fisichella volgde Raikkonen een hele race heel dicht, maar dat was het dan ook zo'n beetje.

Wat Raikkonen verkeerd deed met dat manouvre weet ik ook niet. Heeft er meer tijd mee verloren dan mee gewonnen denk ik. Hij had al eerst gereden voor de Raidillon als hij dat niet had hoeven te doen. Die uitloop stroken zijn er niet voor niets. Barrichello gebruikte ook een stukje gras om handig voorbij een paar collega's te gaan die wel remden voor het ongeval met Button en
Grosjean.

Een zigzag of een drempel? Levensgevaarlijk daar als je ongeluk hebt met meerdere wagens zoals in 1998. Het is net daarom dat die uitloopstrook daar zo breed hebben gemaakt.

meatball

Gewoon een gemiddelde race,wel een veel beter circuit dan die smalle stratencircuits natuurlijk,daar weet je al op voorand dat het saai word.Wel een heel raar seizoen dit,veel verschilende winnaars en de beste van het seizoensbegin die nu steken laten vallen.Een gokje wie volgende race wint daar durf ik me echt niet meer aan wagen.Vandaag was Kimi in elk geval de verdiende winnaar en deze Ferrari verdiend een betere 2e rijder dan Badoer,het was gewoon pijnlijk om al de hoon die hem te beurd viel in Spa te moeten aanhoren. In mijn ogen en die van vele Ferrarisuporters was hij een belangrijke figuur en goede testrijder,nu na 2 race's is hij een clown die langs de zijlijn enkel de mensen aan het lachen krijgt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

sloggerke

Bijzonder jammer voor Alonso.
Om nog maar te zwijgen van het nieuwe fiasco van het Toyota team...

scho0634

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:09:44
Wat een vette race!!! 8)
De beste tot nu toe als je het aan mij vraagt!!
Serieus? Ik vond er toch niet heel veel aan. Spectaculair begin, leuk podium. Kers beslist de wedstrijd en veel meer actie dan dat hebben we niet gezien.

Wat vond je nou precies zo vet dan?

flupke3

Aan het begin vant seizoen was er meer spektakel en dit was een goede race maar niet slecht te noemen.
En Kimi mag dan wel misschien door het KERS systeem gewonnen hebben dat doet er toch niet toe!
En toyota die moeten nu toch in een heel diep mentaal dal zitten.Deze resultaten kunnen ze toch niet blijven
voorleggen aan de top van het bedrijf...

scho0634

Het was niet slecht nee. Maar voor Spa begrippen vrij tam en timide. Kan me best voorstellen dat iemand zich heeft vermaakt want dat deed ik ook best.

Maar 'wat een vette race!' verbaast me wel enigzins. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk :).

Vettelredbull

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2009 - 21:14:02
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:09:44
Wat een vette race!!! 8)
De beste tot nu toe als je het aan mij vraagt!!
Serieus? Ik vond er toch niet heel veel aan. Spectaculair begin, leuk podium. Kers beslist de wedstrijd en veel meer actie dan dat hebben we niet gezien.

Wat vond je nou precies zo vet dan?

Cker niet de beste race das overdreven, maar het bleef spannend omdat de top dicht bij elkaar bleef. dat maakte het toch wel interessant. iedereen die zegt dat het een toprace was overdrijft en iedereen die het zeer saai vond overdrijft ook naar mijn  mening.

robbert

Citaat van: Makke op 30 augustus 2009 - 18:10:20
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:13:13
Als Mclaren fan kan ik me voorstellen dat je het saai vond!!
Maar als F1 fan moet je toch genoten hebben.

Citaat van: Schumi 2009 op 30 augustus 2009 - 16:26:51
1) Saai? Als je naar de Macs alleen keek misschien ja.

En het feit dat jullie voor Ferrari supporteren heeft er natuurlijk niets met te maken eh. ;) Ik vond het een race als een andere. Achterin werd er af en toe wel ingehaald. Maar vooraan lag het al na enkele bochten vast. De enige die vooraan nog wat opschoof was Vettel, die door de strategie een paar wagens voorbij kon.

Het was uiteraard een stuk beter dan in Valencia (maar dat kan ook niet anders). Maar het was helemaal niet zo prachtig zoals Enzo hier zo lyrisch over kwam berichtten.



als we zo gaan beginnen, dan kan ik zeggen dat het seizoen saai is, want Ferrari heeft maar 1 race gewonnen


leuke race om live te gaan volgen, en dan nog uw favoriete team zien winnen maar ook tegelijkertijd laatste zien eindigen, door een slak van een badoer.
Maar Raikkonen heeft goed gereden onder druk, je ziet toch dat de ferrari niet snel genoeg is.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 30 augustus 2009 - 18:10:20
Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:13:13
Als Mclaren fan kan ik me voorstellen dat je het saai vond!!
Maar als F1 fan moet je toch genoten hebben.

Citaat van: Schumi 2009 op 30 augustus 2009 - 16:26:51
1) Saai? Als je naar de Macs alleen keek misschien ja.

En het feit dat jullie voor Ferrari supporteren heeft er natuurlijk niets met te maken eh. ;) Ik vond het een race als een andere. Achterin werd er af en toe wel ingehaald. Maar vooraan lag het al na enkele bochten vast. De enige die vooraan nog wat opschoof was Vettel, die door de strategie een paar wagens voorbij kon.

Het was uiteraard een stuk beter dan in Valencia (maar dat kan ook niet anders). Maar het was helemaal niet zo prachtig zoals Enzo hier zo lyrisch over kwam berichtten.

Ik heb een spannende start gezien met veel actie. Er zijn regelmatig inhaalmanoeuvres geweest en p1 was bedreigt tot in de laatste seconde. Dat Fisi liever zen wagen naar huis bracht den ergens in een grindbak te steken is één van de redenen dat daar niet veel echte actie was, maar dat kan ik hem moeilijk verwijten. Als je voor het eerst met je wagen vooraan meerijdt, dan ben je al dolblij dat je finisht, p1 of p2 doet er dan niet meer toe. Ik denk dat als Kimi niet voorbij Fisi had geraakt, Fisi gewoon naar de finish had gecruised.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Het was een vrij spannende race voor de Ferrari/Kimi fans. Maar voor de rest niet veel meer.

Jammer v/d start crash die oa Lewis en Jenson eruit gooide, ik zag die 2 wel wat mooie inhaalmanouvres uithalen na Eaurouge en na Stavelot.
Kimi had zeker wel een voordeel, op de onboard leek het wel of hij expres een wijdere bocht nam om zo sneller eau-rouge in te gaan + uitkomen en zo Kubica in kon halen.

Onboard:

Folkert

#104
Citaat van: WeezyAveli op 31 augustus 2009 - 09:38:44
Het was een vrij spannende race voor de Ferrari/Kimi fans. Maar voor de rest niet veel meer.

Jammer v/d start crash die oa Lewis en Jenson eruit gooide, ik zag die 2 wel wat mooie inhaalmanouvres uithalen na Eaurouge en na Stavelot.
Kimi had zeker wel een voordeel, op de onboard leek het wel of hij expres een wijdere bocht nam om zo sneller eau-rouge in te gaan + uitkomen en zo Kubica in kon halen.

Onboard:

MM, vind beetje twijfel gevalletje. Weet niet of hij nou echt zo wijd ging met voorbedachte rade, als in de zin bij de start al, maar dat hij op een gegeven moment een keus maakte.  Hij kon de bocht volgens mij niet meer halen en het is volgens mij niet verboden.


Waar was Rubens eigenlijk mee bezig? Die stak wel een heel stuk af geloof ik.
Trotse vader van Rosalie(L)