De Grand Prix van Spa Francorchamps, Belgie.

Gestart door Enzo, 23 augustus 2009 - 19:00:28

« vorige - volgende »

Folkert

#75
Citaat van: flupke3 op 30 augustus 2009 - 10:11:25
Komaan Trullie ! :)
Het wordt een spannende start die wel eens cruciaal zou zijn
want als Kimi goed start zie ik hem winnen.
Alhoewel ...dit toch alle kaanten uitkan.
Truli ,Rubens of Kimi zal winnen.
Trullie Misschien, Rubens denk ik niet. Te licht denk ik. Kimi heeft denk ik de beste kansen, daarna Trullie.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/08/29/reprimande-voor-webber-na-ophouden-in-q1/
Wie heeft Webber op gehouden dan? En waarom dan geen straf?
Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Zou mooi zijn als Trulli wint, dan zijn de kansen groter dat Toyota in F1 blijft ;)
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

F_A_Diaz

Nu ja, als het allemaal aan 1 overwinning hangt is het ook wel een wiebelige basis voor F1.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Pfff, is dat ons volkslied? Kunnen ze dat niet deftiger brengen? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Machtige start voor Kimi! Dat hij in de source breed ging, kon hij weinig aan doen. Foutje in les combes, maar nu een goede postie. Kimi for the win! :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan


Ferrari 2010

Vreemd dat Kimi gelijk met Fisi pit, hij zou toch enkele laps later moeten stoppen normaal. Het pitverkeer had hem bovendien een plek kunnen kosten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Badoer de snelste in de eerste sector. Er komt precies wat vertrouwen los.

KVDracer

#83
Badoer is snelste in S1, 2s trager in S2 en even snel in S3. Raar man zenne.
Wel mooi wat Fisico laat zien. Dit had ik niet gedacht.

Ferrari 2010

S1 is niet veel meer dan volgas gaan, bewijst gewoon dat het een simpele sector is en dat de Ferrari snel is...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Wat een vette race!!! 8)
De beste tot nu toe als je het aan mij vraagt!!
Mooie overwinning van Raikonnen, goed voor Ferrari dit resultaat hadden ze echt nodig.
Maar zeker niet ondergeschikt, wat een mooi resultaat voor Fisichella, echt een super prestatie!!
En dan die Villa Malya die interviews geeft met zijn pa's erachter die de vlag van India als achtergrond vasthouden.... geweldig ;D

McLaren_über_alles

#86
Mijn visie op de race:

1. Wederom POKKESAAI
2. KERS kan tof zijn, maar dan moet iedereen het hebben. Fisichella was een stuk sneller dan Kimi, maar kon er in geen 100 jaar voorbij. Dat heeft dan ook niks meer met "racen" te maken natuurlijk. Idem bij RB die vast zat achter HK.
3. Ik was ervan overtuigd dat Kimi een straf ging krijgen voor de eerste bocht. Hij komt drie keer zo snel ingedraaid als de anderen, en acceleert dan vol met behulp van KERS op een uitloopstrook 5 meter naast het circuit en kan zo achter de tweede aansluiten die hij direct op het rechte stuk kan pakken :o
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Enzo

Als Mclaren fan kan ik me voorstellen dat je het saai vond!!
Maar als F1 fan moet je toch genoten hebben.

V.w.b. Kimi zijn actie in de eerste bocht,m.i. had hij weinig keuze en moest hij wel gebruik maken van de uitloop strook.
Het is zeker niet de snellere lijn aangezien je heel veel vuil oppikt en tractie verliest, dus opzettelijk lijkt me sterk.
Het was een samenloop van omstandigheden... ::)

McLaren_über_alles

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:13:13
Als Mclaren fan kan ik me voorstellen dat je het saai vond!!
Maar als F1 fan moet je toch genoten hebben.

Zie niet echt in waar ik van zou moeten genoten hebben. Op een aantal zeer propere inhaalmanoeuvres na heb ik niks gezien. Door het KERS systeem zat vechten voor de overwinning er dan ook nog eens totaal niet in, waardoor de eerste twee op een kleine seconde van elkaar blijven doorcruisen... Er zijn veel races waar ik van kan genieten, maar dat was toch wel een voorbeeldje hoe het niet moet.

Citaat van: Enzo op 30 augustus 2009 - 16:13:13
V.w.b. Kimi zijn actie in de eerste bocht,m.i. had hij weinig keuze en moest hij wel gebruik maken van de uitloop strook.
Het is zeker niet de snellere lijn aangezien je heel veel vuil oppikt en tractie verliest, dus opzettelijk lijkt me sterk.
Het was een samenloop van omstandigheden... ::).

Hij deed dat vorig jaar ook trouwens als ik mij niet vergis. Op BBC zeiden ze ook dat dit, door z'n hoge snelheid waarmee hij in de bocht dook, gewoon bij z'n plan hoorde...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 30 augustus 2009 - 16:09:56
Mijn visie op de race:

1. Wederom POKKESAAI
2. KERS kan tof zijn, maar dan moet iedereen het hebben. Fisichella was een stuk sneller dan Kimi, maar kon er in geen 100 jaar voorbij. Dat heeft dan ook niks meer met "racen" te maken natuurlijk. Idem bij RB die vast zat achter HK.
3. Ik was ervan overtuigd dat Kimi een straf ging krijgen voor de eerste bocht. Hij komt drie keer zo snel ingedraaid als de anderen, en acceleert dan vol met behulp van KERS op een uitloopstrook 5 meter naast het circuit en kan zo achter de tweede aansluiten die hij direct op het rechte stuk kan pakken :o
1) Saai? Als je naar de Macs alleen keek misschien ja.
2) Elk team mag het hebben, hun "fout" als ze het niet hebben. Ferrari besloot hun geld in KERS te steken, FI besloot het elders in te steken. Dat er zijn die het niet ontwikkelen, is hun probleem.
3) Akkoord, hij ging er breed, maar kon de bocht halen had die Toyota niet verder naar buiten gegaan dan de normale racelijn. Ik ben het met je eens dat op p3 inpikken misschien niet echt correct was, maar als hij gewoon de rechte op had kunnen gaan, dus zonder naar buiten gedrukt te worden, had hij er waarschijnlijk ook gezeten. Die pek naast de baan is lang niet zo goed als die van de baan zelf en dus zeker niet sneller.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.