De Grand Prix van Spa Francorchamps, Belgie.

Gestart door Enzo, 23 augustus 2009 - 19:00:28

« vorige - volgende »

Supermariobros

Hele leuke kwalificatie met Fisichella op pole!  :o  Knappe prestatie, maar hij zal wel heel licht staan. Leuke startgrid, ik kijk uit naar de race.

Enzo

Number Car Driver Weight [kg]
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 693.5*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 697.0*
03 Ferrari Luca Badoer 691.5*
04 Ferrari Kimi Räikkönen 655.0
05 BMW Sauber Robert Kubica 649.0
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 655.0
07 Renault Fernando Alonso 684.4*
08 Renault Romain Grosjean 704.7*
09 Toyota Jarno Trulli 656.5
10 Toyota Timo Glock 648.5
11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 704.5*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 685.0*
14 RBR Renault Mark Webber 658.0
15 RBR Renault Sebastian Vettel 662.5
16 Williams Toyota Nico Rosberg 670.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 706.1*
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 678.5*
21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 648.0
22 Brawn Mercedes Jenson Button 694.2*
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 644.5

1  G. Fisichella Force India F1  1:46.308
2  J. Trulli Toyota  1:46.395
3  N. Heidfeld BMW  1:46.500
4  R. Barrichello Brawn GP  1:46.513
5  R. Kubica BMW  1:46.586
6  K. Räikkönen Ferrari  1:46.633
7  T. Glock Toyota  1:46.677
8  S. Vettel Red Bull  1:46.761
9  M. Webber Red Bull  1:46.788
10  N. Rosberg Williams  1:47.362

Enzo

#62
Barfichello toch het minste brandstof mee, gaat het niet worden denk ik.
Het ziet er goed uit voor Trulli, al lijkt Toyota in de race vaak wat te kort te komen.
Een goed resultaat voor Kimi is zeker niet uitgesloten... ::)
Giancarlo kan denk ik niet winnen, maar een top 4 positie is haalbaar.

Ferrari 2010

Als ik dit zie, staat Kimi er goed voor, enkel Trulli en Heidfeld vormen een probleem. Beide pitten waarschijnlijk in dezelfde lap, wat maakt dat ze niet door de eerste stop ingehaald kunnen worden. Hopelijk valt het pak niet te sterk uiteen, en kan Kimi aansluiting vormen bij Trulli en Heidfeld. Dan is er een kans om ze in te halen op de baan of tijdens de 2de stop.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Blijkbaar de kwalificatie vant jaar gemist :(
Knap van Fisicella maar een podiumplaats zit er niet in!
Dat ze bij Ferrari hem eens contacteren want slechter dan Badoer
kan hij toch niet doen.Als ik de benzineladingen bekijk dan gok ik
op Raikonnen,Barrichello en Truli op 3.En wat is dat eigenlijk met
Button want dat trok toch op niks.Wat bizar toch...zo dominant begonnen
de tegenstand die niet echt contstant genoeg lijkt voor de titel en het gat
moeilijk dicht rijdt maar als het niet snel betert zal hij toch geen kampioen worden.
Of wil hij de spanning erin houden (op vraag van Bernie)en speelt hij verstoppertje?
Ik vind het in ieder geval vreemd dat Rubens wel top blijft en Button plots in de problemen is geraakt.

Folkert

Citaat van: flupke3 op 29 augustus 2009 - 19:49:28
Blijkbaar de kwalificatie vant jaar gemist :(
Knap van Fisicella maar een podiumplaats zit er niet in!
Dat ze bij Ferrari hem eens contacteren want slechter dan Badoer
kan hij toch niet doen.Als ik de benzineladingen bekijk dan gok ik
op Raikonnen,Barrichello en Truli op 3.En wat is dat eigenlijk met
Button want dat trok toch op niks.Wat bizar toch...zo dominant begonnen
de tegenstand die niet echt contstant genoeg lijkt voor de titel en het gat
moeiljk dicht rijdt maar als het niet snel betert zal hij toch geen kampioen worden.
Of wil hij de spanning erin houden (op vraag van Bernie)en speelt hij verstoppertje?
Ik vind het in ieder geval vreemd dat Rubens wel top blijft en Button plots in de problemen is geraakt.
Dat lijkt me zeer sterk dat het verstopperdje spelen van hem is. Zou erg onverstandig zijn, want hij hoeft nu 2 keer uit te vallen en zijn voorsprong is helemaal weg als Rubens wint. Zou wat zijn als Rubens nu als nog zijn WT pakt. Begin van het jaar afgeschreven naast Button en dan halverwege het jaar terug komen.

Denk dat Rubens te licht is om podium te halen. Fisico was super volgens mij, zwaarder dan Rubens iig. Maar relatief licht, maar niet heel super licht.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

#66
 :-[

robbert

Citaat van: Schumi 2009 op 29 augustus 2009 - 17:54:19
Fisi op pole en voor de rest alles op enkele tienden, dat is racen op het scherpst van de snee :) Echt geweldig, en ook de uitslag is best leuk. Vooral voor een Ferrari fan dan, ik denk namelijk dat KERS op Francorchamps het verschil kan maken, inhalen is zeker niet het grote probleem op Spa, dus ik zie Kimi meedoen voor de overwinning. Waarschijnlijk haalt Kimi bij de start al enkelen in, Fisi valt weg wegens vroege pitstop (is een gok, hangt uiteraard af van zen lading) en dan gewoon goed racen. Enige echte obstakel is volgens mij Rubens. Lewis en Button kunnen waarschijnlijk ook geen bedreiging vormen. Alhoewel, Lewis heeft ook KERS, waar zal hij dus staan na de 1ste lap? En hoeveel benzine neemt hij mee? Ik kijk uit naar de race, volgens mij kan dit gewoonweg geen saaie race worden, dit zal het tegenovergestelde van Valencia zijn!

let wel op, de start is wel gevaarlijk met la source. Er kunnen ook brokstukken vallen, daar moet men ook rekening houden. Hopelijk blijft Raikkonen koel en deelt niet van de brokken moest die er vallen

Enzo


Folkert

Mol zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen met RBR, niet voor pole gaan, maar wel goed door rijden in de race en zo punten pakken. Ik heb het idee dat de Mclaren in koude omstandigheden wat meer moeite heeft. Maar ja, jammer van Hamilton, maar mooi voor Fisico. Echt nooit verwacht en zwaarder dan Rubens. Maar Podium word moeilijk. Ik tip Kimi voor de win. Van Hamilton verwacht ik nog wel iets. Button zwaar onder maats. Geen gang in te krijgen. Auto? Button zelf? Dit gaat hem veel kosten ben ik bang.
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Enzo op 29 augustus 2009 - 18:14:55
Barfichello toch het minste brandstof mee, gaat het niet worden denk ik.
Het ziet er goed uit voor Trulli, al lijkt Toyota in de race vaak wat te kort te komen.
Een goed resultaat voor Kimi is zeker niet uitgesloten... ::)
Giancarlo kan denk ik niet winnen, maar een top 4 positie is haalbaar.

In ieder geval moet Force India vandaag eindelijk maar eens die eerste punten pakken. Ze zullen daar wellicht zelf niet geloofd hebben dat ze sneller op pole zouden staan dan dat ze in de punten zouden rijden.

scho0634

Toch denk ik persoonlijk niet dat de winnaar uit de top 4 gaat komen... Maar goed, als het gaat regenen slaat iedere voorbeschouwende visie sowieso nergens meer op... ;)

sloggerke

Regen of droog... dit zou vandaag wel eens -eindelijk!- de dag van Toyota kunnen worden.
Gaan al het hele weekend merkelijk sneller dan de vorige races en Trulli zal zijn mannetje wel staan in de regen.

Te gek voor woorden dit seizoen.

scho0634

Trulli heeft er wel een handje van om een goede kwalificatie in de race geen vervolg te kunnen geven...

Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen.

flupke3

Komaan Trullie ! :)
Het wordt een spannende start die wel eens cruciaal zou zijn
want als Kimi goed start zie ik hem winnen.
Alhoewel ...dit toch alle kaanten uitkan.
Truli ,Rubens of Kimi zal winnen.