Wie vervangt Luca Badoer?

Gestart door Forza F1, 22 augustus 2009 - 15:11:42

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Als de hard drives en het toestel verzegeld worden door de FIA zal er heus niet zo gemakkelijk mee gepoterd kunnen worden.


lieven

2de niet gekende simulator maken?

Wizard

Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 09:18:49
Citaat van: Wizard op 23 september 2009 - 18:23:43
Kennelijk wel. Zal toch wel iets van verplichte data registreren, anders heeft verbieden geen enkel nut.
Wie maakt die simulator? Ferrari. Wie moet het controleren? De FIA. Wie moet er voor zorgen dat alles geregistreerd wordt? Ferrari. Wie kan er dus perfect voor zorgen dat er delen niet geregistreerd worden? Ferrari. Dat lijkt me geen overdreven redenering :)

In dat geval zou een verbod opleggen, compleet overbodig zijn + wat Beco zegt. Het één en ander zal wel verzegelt zijn.

RadioActiveMan

Citaat van: lieven op 25 september 2009 - 10:39:30
2de niet gekende simulator maken?

Dan kan je van alles een 2de iets maken.  ::)

robbert

Citaat van: Beco op 25 september 2009 - 11:29:47
Citaat van: lieven op 25 september 2009 - 10:39:30
2de niet gekende simulator maken?

Dan kan je van alles een 2de iets maken.  ::)

ja das waar, dan kan je een 2de identieke motor maken ook zonder dat de fia het weet

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 25 september 2009 - 10:50:12
Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 09:18:49
Citaat van: Wizard op 23 september 2009 - 18:23:43
Kennelijk wel. Zal toch wel iets van verplichte data registreren, anders heeft verbieden geen enkel nut.
Wie maakt die simulator? Ferrari. Wie moet het controleren? De FIA. Wie moet er voor zorgen dat alles geregistreerd wordt? Ferrari. Wie kan er dus perfect voor zorgen dat er delen niet geregistreerd worden? Ferrari. Dat lijkt me geen overdreven redenering :)

In dat geval zou een verbod opleggen, compleet overbodig zijn + wat Beco zegt. Het één en ander zal wel verzegelt zijn.
Hoe ga je een hard drive verzegelen? En waarom zou die verzegeld moeten zijn? Teams mogen hun simulator toch updaten mag ik hopen?

Citaat van: robbert op 25 september 2009 - 12:10:12
Citaat van: Beco op 25 september 2009 - 11:29:47
Citaat van: lieven op 25 september 2009 - 10:39:30
2de niet gekende simulator maken?

Dan kan je van alles een 2de iets maken.  ::)

ja das waar, dan kan je een 2de identieke motor maken ook zonder dat de fia het weet
Dat is niet waar, want dan zou die motor geen zegel hebben, en alle motoren zullen wel gecheckt worden vooraleer ze ermee mogen racen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 12:17:27
]Hoe ga je een hard drive verzegelen? En waarom zou die verzegeld moeten zijn? Teams mogen hun simulator toch updaten mag ik hopen?

Op dezelfde manier als de ECU verzegeld wordt. ;) En waarom? Om zo controle te kunnen uitoefenen. Updaten kan zeker, daarvoor hoeft geen verzegeling verbroken te worden (denk ik) en zoja zal het gebeuren onder het toeziend oog van de FIA. Het is allemaal zo moeilijk niet. Er kan ook een soort van programma naast lopen die alles registreerd. Zo'n programma hebben wij op het werk en is zeer goed beveiligd. Je komt er niet in zonder dat er sabotage geregistreerd wordt.

lieven

Met een motor moeten ze rijden, dit kunnen  ze dus controleren.
Een simulator kan je ergens weg zetten waar ze nooit komen en kan je dus naar harte lust op oefenen.

Wizard


RadioActiveMan

Kunnen ze evengoed een geheim ondergronds circuit bouwen en daar, even geheimzinnig, Formule 1 wagens testen.  ;D  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 25 september 2009 - 12:40:46
Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 12:17:27
]Hoe ga je een hard drive verzegelen? En waarom zou die verzegeld moeten zijn? Teams mogen hun simulator toch updaten mag ik hopen?

Op dezelfde manier als de ECU verzegeld wordt. ;) En waarom? Om zo controle te kunnen uitoefenen. Updaten kan zeker, daarvoor hoeft geen verzegeling verbroken te worden (denk ik) en zoja zal het gebeuren onder het toeziend oog van de FIA. Het is allemaal zo moeilijk niet. Er kan ook een soort van programma naast lopen die alles registreerd. Zo'n programma hebben wij op het werk en is zeer goed beveiligd. Je komt er niet in zonder dat er sabotage geregistreerd wordt.
Als je kan updaten, kan je ook via die updates de beveiliging gaan omzeilen. Alle softwarebeveiligingen zijn omzeilbaar, zolang je maar genoeg geld hebt. En laat de teams nu net geld hebben ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 13:47:08
Citaat van: Wizard op 25 september 2009 - 12:40:46
Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 12:17:27
]Hoe ga je een hard drive verzegelen? En waarom zou die verzegeld moeten zijn? Teams mogen hun simulator toch updaten mag ik hopen?

Op dezelfde manier als de ECU verzegeld wordt. ;) En waarom? Om zo controle te kunnen uitoefenen. Updaten kan zeker, daarvoor hoeft geen verzegeling verbroken te worden (denk ik) en zoja zal het gebeuren onder het toeziend oog van de FIA. Het is allemaal zo moeilijk niet. Er kan ook een soort van programma naast lopen die alles registreerd. Zo'n programma hebben wij op het werk en is zeer goed beveiligd. Je komt er niet in zonder dat er sabotage geregistreerd wordt.
Als je kan updaten, kan je ook via die updates de beveiliging gaan omzeilen. Alle softwarebeveiligingen zijn omzeilbaar, zolang je maar genoeg geld hebt. En laat de teams nu net geld hebben ;)

Wat als ze de connectiepunten verzegeld hebben? Je kan de dingen ook gemakkelijk fysiek verzegelen en ik denk dat FIAnerds wel aan alles gedacht zullen hebben.
Maar goed zo kunnen we bezig blijven natuurlijk.

Wizard

Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 13:47:08
Als je kan updaten, kan je ook via die updates de beveiliging gaan omzeilen. Alle softwarebeveiligingen zijn omzeilbaar, zolang je maar genoeg geld hebt. En laat de teams nu net geld hebben ;)

De beveiliging kan je zeker omzeilen, alleen niet onmerkbaar. Maar om een lang verhaal kort te maken, geen team gaat beveiligingen trachten te omzeilen om een coureur te laten wennen aan de bedieningen e.d. Tevens was dat ook de discussie niet. Op de vraag of het te controleren valt, luidt het antwoord: JA!

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 25 september 2009 - 15:36:03
Citaat van: Schumi 2009 op 25 september 2009 - 13:47:08
Als je kan updaten, kan je ook via die updates de beveiliging gaan omzeilen. Alle softwarebeveiligingen zijn omzeilbaar, zolang je maar genoeg geld hebt. En laat de teams nu net geld hebben ;)

De beveiliging kan je zeker omzeilen, alleen niet onmerkbaar. Maar om een lang verhaal kort te maken, geen team gaat beveiligingen trachten te omzeilen om een coureur te laten wennen aan de bedieningen e.d. Tevens was dat ook de discussie niet. Op de vraag of het te controleren valt, luidt het antwoord: JA!
Volgens mij luidt het antwoord daar: NEE! Je zegt net zelf dat je ze kan omzeilen, niet onmerkbaar zeg je, maar dat kan jij niet weten. Ik ook niet, maar jouw aanname is wel een zware vind ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Verzegelen, ik kan heel makkelijk een zegel van een meterkast voor stroom en gas namaken.
Dat scheelt veel euries per jaar, en zo'n zegeltang kan je in bepaalde kroegen gewoon kopen met de juiste stempels.
De meter terug draaien en makkelijk verdient. Er is nog geen controleur geweest die iets heeft gemerkt.
Ik weet niet hoe een F1 motor verzegeld is. Maar ook daar moet mee te frouderen zijn door een pro.