Wie vervangt Luca Badoer?

Gestart door Forza F1, 22 augustus 2009 - 15:11:42

« vorige - volgende »

Enzo


RadioActiveMan

Logisch ook. Als Schumacher na 6 maand nog niet hersteld is van een schedelbreuk, dan zal dat voor Massa niet anders zijn.
Een breuk kan en mag je niet forceren.

Folkert

Citaat van: Enzo op 01 september 2009 - 13:20:01
Massa hoogstwaarschijnlijk pas in 2010 weer terug!!

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/09/01/ferrari-verwacht-massa-in-2010-pas-terug/
Ben blij om dit nieuws. Massa had dit jaar echt niet mogen rijden/ En ook blij omdat het herstel goed verloopt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Beco op 01 september 2009 - 13:35:53
Logisch ook. Als Schumacher na 6 maand nog niet hersteld is van een schedelbreuk, dan zal dat voor Massa niet anders zijn.
Een breuk kan en mag je niet forceren.

Schumacher heeft overigens dit weekend wel twee kartraces gereden.
Bij de eerste werd hij tweede en de finale race heeft hij gewonnen.
Gaat steeds beter met zijn nek zegt hij... ::)

RadioActiveMan

#109
Ik denk nu niet dat de G-krachten op een kart hetzelfde zijn als die in een F1 wagen (anders kan ik zelfs vlotjes in een F1 wagen stappen en rondjes knallen), maar kom hij zet in ieder geval door. :)

Mallya heeft trouwens vandaag formeel ontkent dat Fisichella naar Ferrari zou gaan. Badoer vind dan weer dat hem nu vervangen dom zou zijn want op Monza heeft hij heel veel ervaring. 

Forza F1

Ik denk ook wel dat Badoer het beter zal doen op Monza. Maar zelfs al is hij maar 0,500 sec. trager dan de laatste, dan is hij nog steeds laatst. Hij ontbreekt gewoon de snelheid.

Kimi

#111
Citaat van: Forza Ferrari op 01 september 2009 - 18:41:31
Ik denk ook wel dat Badoer het beter zal doen op Monza. Maar zelfs al is hij maar 0,500 sec. trager dan de laatste, dan is hij nog steeds laatst. Hij ontbreekt gewoon de snelheid.

Ik snap het toch niet goed hoor. Hij werd F3000-kampioen in zijn debuutjaar en kwam vroeger in de F1 relatief goed mee (liet soms zelfs mooie dingen zien met de draken van wagens waarmee hij de baan op werd opgestuurd) Het is dus niet dat hij geen talent heeft. Op Spa en Valencia rijdt hij tijdens de race soms rondetijden die gelijk liggen aan de middenmoot, om die dan weer af te wisselen met rondjes waarmee hij de domste fouten maakt. Volgens mij zijn de conditie en reactiesnelheid niet meer wat ze geweest zijn na een hele periode van 'inactiviteit'. Eenzaam ronde na ronde afwerken tijdens een testsessie is toch heel wat anders dan een volledige Grand Prix racen.

KVDracer

Citaat van: Kimi op 01 september 2009 - 19:32:28
Citaat van: Forza Ferrari op 01 september 2009 - 18:41:31
Ik denk ook wel dat Badoer het beter zal doen op Monza. Maar zelfs al is hij maar 0,500 sec. trager dan de laatste, dan is hij nog steeds laatst. Hij ontbreekt gewoon de snelheid.

Ik snap het toch niet goed hoor. Hij werd F3000-kampioen in zijn debuutjaar en kwam vroeger in de F1 relatief goed mee (liet soms zelfs mooie dingen zien met de draken van wagens waarmee hij de baan op werd opgestuurd) Het is dus niet dat hij geen talent heeft. Op Spa en Valencia rijdt hij tijdens de race soms rondetijden die gelijk liggen aan de middenmoot, om die dan weer af te wisselen met rondjes waarmee hij de domste fouten maakt. Volgens mij zijn de conditie en reactiesnelheid niet meer wat ze geweest zijn na een hele periode van 'inactiviteit'. Eenzaam ronde na ronde afwerken tijdens een testsessie is toch heel wat anders dan een volledige Grand Prix racen.

Hij zal vroeger wel goed geweest zijn. Maar het feit dat hij 10 jaar uit het GP racen is geweest en inmiddels 37 is, hij is gewoonweg te oud geworden voor het GP racen.

RadioActiveMan

Citaat van: KVDracer op 01 september 2009 - 19:57:56
Citaat van: Kimi op 01 september 2009 - 19:32:28
Citaat van: Forza Ferrari op 01 september 2009 - 18:41:31
Ik denk ook wel dat Badoer het beter zal doen op Monza. Maar zelfs al is hij maar 0,500 sec. trager dan de laatste, dan is hij nog steeds laatst. Hij ontbreekt gewoon de snelheid.

Ik snap het toch niet goed hoor. Hij werd F3000-kampioen in zijn debuutjaar en kwam vroeger in de F1 relatief goed mee (liet soms zelfs mooie dingen zien met de draken van wagens waarmee hij de baan op werd opgestuurd) Het is dus niet dat hij geen talent heeft. Op Spa en Valencia rijdt hij tijdens de race soms rondetijden die gelijk liggen aan de middenmoot, om die dan weer af te wisselen met rondjes waarmee hij de domste fouten maakt. Volgens mij zijn de conditie en reactiesnelheid niet meer wat ze geweest zijn na een hele periode van 'inactiviteit'. Eenzaam ronde na ronde afwerken tijdens een testsessie is toch heel wat anders dan een volledige Grand Prix racen.

Hij zal vroeger wel goed geweest zijn. Maar het feit dat hij 10 jaar uit het GP racen is geweest en inmiddels 37 is, hij is gewoonweg te oud geworden voor het GP racen.

Te oud helemaal niet, hij heeft gewoon de feeling niet meer met de huidige generatie wagens en de circuits.

Enzo

De Italiaanse krant Gazzetta dello Sport meldt dat Kubica de topkandidaat is om Badoer te vervangen in Monza.
Hij heeft niks te verliezen in ieder geval, rijdende bij een team wat de handdoek in de ring gooit.

Tim C

Een belangrijk punt: Je wil geen rijder in je team die informatie over de wagen kan doorspelen aan een ander team. Dat is waarom Fisi zo'n goeie kandidaat is.

Forza F1

Citaat van: Tim op 02 september 2009 - 23:05:23
Een belangrijk punt: Je wil geen rijder in je team die informatie over de wagen kan doorspelen aan een ander team. Dat is waarom Fisi zo'n goeie kandidaat is.

En waarom Badoer de beste keuze is(/was)  :)

F_A_Diaz

In '99 heeft Ferrari ook gewoon met Salo gereden die toen van buitenaf kwam.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Salo zat toen zonder team als ik me niet vergis. In principe zouden ze Kubica kunnen vastleggen voor de rest van het seizoen, de man zit toch zonder team voor volgend jaar net als Fisichella.
De argumentatie dat een coureur dingen kan doorspelen over de wagen aan een ander team moet je ook niet overdrijven vind ik. Testcoureurs genoeg die voor een jaartje bij een ander team kunnen gaan rijden, een rijder die van team veranderd kan ook altijd al info doorspelen aan zijn toekomstige wergever. Als bijvoorbeeld Kovalainen of Raikkonen vanaf Monza weten dat ze volgend jaar ergens anders moeten gaan rijden is gevoelige info over het KERSsysteem snel doorgespeeld.

F_A_Diaz

Dat maakt niet uit, het gaat erom dat Salo ook een coureur van buitenaf was en niet vanuit Ferrari.

Overigens zal dat met die technische informatie wel meevallen. De F60 wordt sinds een week of drie niet verder ontwikkeld, dat is dus ook geen reden om Badoer nog langer aan te houden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."