Wie vervangt Luca Badoer?

Gestart door Forza F1, 22 augustus 2009 - 15:11:42

« vorige - volgende »

Enzo

Begreep (las) je verkeerd, excuus.

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 22 augustus 2009 - 18:22:58
Maar goed, toch verwonderlijk dat een topteam als Ferrari al zo veel jaar samenwerkt met een rijder van dit niveau...

Dat is juist wel logisch, een testcoureur hoeft niet extreem snel te zijn. Hij moet gewoon rondjes rijden en technische feedback kunnen geven. Dat weet Ferrari ook wel, daarom zijn beiden ook zo lang bij elkaar gebleven. Badoer is geen uitzonderlijk coureur maar wel goed genoeg voor het testwerk en Ferrari heeft een vaste testcoureur.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

KVDracer

Citaat van: F_A_Diaz op 22 augustus 2009 - 22:09:09
Citaat van: McLaren_über_alles op 22 augustus 2009 - 18:22:58
Maar goed, toch verwonderlijk dat een topteam als Ferrari al zo veel jaar samenwerkt met een rijder van dit niveau...

Dat is juist wel logisch, een testcoureur hoeft niet extreem snel te zijn. Hij moet gewoon rondjes rijden en technische feedback kunnen geven. Dat weet Ferrari ook wel, daarom zijn beiden ook zo lang bij elkaar gebleven. Badoer is geen uitzonderlijk coureur maar wel goed genoeg voor het testwerk en Ferrari heeft een vaste testcoureur.

Je hebt zoveel rijders, die goed kunnen testen, maar niet het racen in zich hebben. Hij zal toch ook wel bijgedragen hebben aan de titels van Ferrari.,Alleen, het racen zit niet echt in hem, hij heeft niet één bocht op volle snelheid genomen. Op BBC zeiden ze dat ze graag Piquet in de wagen zouden zien, want ze denken dat hij toch goed zou presteren. Want ik vrees als hij volgende week ook zo over Spa gaat kruipen er nog ongelukken zullen gebeuren als hij Eau rouge op moet.

Martin

De open brief van Tim. Ik zeg er niets over. De keuze van Badoer snapte ik al helemaal niet.
Zeker niet voor een race in Spanje. Die man is twee keer niks als racer. Zet iemand anders in die wagen.

Ferrari 2010

Doefie vervangt Luca, wat denk je daarvan? Doef, heb je je CV al gestuurd? :) Zet er zoiets in van dat je Belg bent, niet ver van Francorchamps woont en het circuit kent als je broekzak. Dat is 17 jaar geleden één of andere Duitser ook gelukt ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan

Man man man, wat een reacties hier toch. Vergeet niet dat Badoer al 10 jaar geen race meer reed. Dan mag je daar nog staan met je tienduizenden testkilometers, je kan hem niet vergelijken met een Grosjean of Alguersuari, die jongens hebben pakken race-ervaring van de afgelopen jaren. Geef hem toch wat tijd in plaats van onmiddellijk gefrusteerd iemand af te breken omdat Schumi niet meerijdt ;)
Juan

scho0634

#21
Citaat van: Juan op 23 augustus 2009 - 09:56:04
Man man man, wat een reacties hier toch. Vergeet niet dat Badoer al 10 jaar geen race meer reed. Dan mag je daar nog staan met je tienduizenden testkilometers, je kan hem niet vergelijken met een Grosjean of Alguersuari, die jongens hebben pakken race-ervaring van de afgelopen jaren. Geef hem toch wat tijd in plaats van onmiddellijk gefrusteerd iemand af te breken omdat Schumi niet meerijdt ;)
Ja, daarin heb je op zich wel gelijk. Maar dit is wel heel dramatisch. Dat ik hemzelf hoger in had geschat kan gebeuren, maar Ferrari had toch moeten weten hoe Badoer er voor zou staan en hoe zijn snelheid zich verhoud tot die van Kimi of Massa? Dit is wel errug slecht hoor. Het scheelt dat Ferrari dit jaar toch al redelijk als verloren mag beschouwen, maar dan nog is dit wel een afgang hoor.

Wellicht was Gene een betere optie geweest. Recent won die nog op LeMans, dus zijn racervaring de afgelopen tijd is aanmerkelijk beter.

Maar goed, Badoer dan maar weer vervangen voor Spa. Hoe vaak mag een team per jaar eigenlijk een rijder vervangen? Onbeperkt?

Enzo

Max 4 coureurs per team per jaar, ze mogen dus nog 1 keer wisselen....
Ik denk dat ze hopen op een herstel van Schumacher, als blijkt dat hij niet fit genoeg is gedurende het seizoen zullen ze er iemand anders in zetten.
Als Luca ook in spa rijd zegt dit me dat een herstel van Schumi aanstaande is, al zijn er een hoop onzekere factoren.
En wat "Wishfull thinking".....

Folkert

Citaat van: 0634 op 23 augustus 2009 - 10:09:27
Citaat van: Juan op 23 augustus 2009 - 09:56:04
Man man man, wat een reacties hier toch. Vergeet niet dat Badoer al 10 jaar geen race meer reed. Dan mag je daar nog staan met je tienduizenden testkilometers, je kan hem niet vergelijken met een Grosjean of Alguersuari, die jongens hebben pakken race-ervaring van de afgelopen jaren. Geef hem toch wat tijd in plaats van onmiddellijk gefrusteerd iemand af te breken omdat Schumi niet meerijdt ;)
Ja, daarin heb je op zich wel gelijk. Maar dit is wel heel dramatisch. Dat ik hemzelf hoger in had geschat kan gebeuren, maar Ferrari had toch moeten weten hoe Badoer er voor zou staan en hoe zijn snelheid zich verhoud tot die van Kimi of Massa? Dit is wel errug slecht hoor. Het scheelt dat Ferrari dit jaar toch al redelijk als verloren mag beschouwen, maar dan nog is dit wel een afgang hoor.

Wellicht was Gene een betere optie geweest. Recent won die nog op LeMans, dus zijn racervaring de afgelopen tijd is aanmerkelijk beter.

Maar goed, Badoer dan maar weer vervangen voor Spa. Hoe vaak mag een team per jaar eigenlijk een rijder vervangen? Onbeperkt?
Wat ik gelezen had was dat Gene uit bepaalde testen nog slechter naar voren kwam dan Badoer. Kan je je altijd afvragen of dat een bericht is om de prestatie van Badoer wat te verzachten en hun keuze te relativeren. Maar ik snap wel je punt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Schumacher zegt: ...."nog even volhouden Luca, op Monza kan ik het stuurtje van je overnemen en kondigen we Alonso aan voor 2010"....

Jasper

#25
Citaat van: Juan op 23 augustus 2009 - 09:56:04
Man man man, wat een reacties hier toch. Vergeet niet dat Badoer al 10 jaar geen race meer reed. Dan mag je daar nog staan met je tienduizenden testkilometers, je kan hem niet vergelijken met een Grosjean of Alguersuari, die jongens hebben pakken race-ervaring van de afgelopen jaren. Geef hem toch wat tijd in plaats van onmiddellijk gefrusteerd iemand af te breken omdat Schumi niet meerijdt ;)

Hij is 3 seconden te traag, dat gaat niet meer goedkomen hoor.

En het gaat voorlopig dan nog niet eens over racen. Hij heeft alleen nog maar getimede rondjes moeten rijden, wat hij al 10 jaar doet bij Ferrari. Ik hou mijn hart al vast voor de race, waarschijnlijk moet hij na 40 ronden stoppen omdat hij te moe is. ^^

Forza F1

Afgezien van z'n snelheid was het wel enorm grappig hoe hij in de pitlane opzij ging voor Grosjean  :P

Enzo

Denk wel dat hij wat meer in zijn ritme kwam gedurende de race, ging steeds beter. Maar kwam nog wel veel te kort....

McLaren_über_alles

Citaat van: KVDracer op 22 augustus 2009 - 22:54:08
Citaat van: F_A_Diaz op 22 augustus 2009 - 22:09:09
Citaat van: McLaren_über_alles op 22 augustus 2009 - 18:22:58
Maar goed, toch verwonderlijk dat een topteam als Ferrari al zo veel jaar samenwerkt met een rijder van dit niveau...

Dat is juist wel logisch, een testcoureur hoeft niet extreem snel te zijn. Hij moet gewoon rondjes rijden en technische feedback kunnen geven. Dat weet Ferrari ook wel, daarom zijn beiden ook zo lang bij elkaar gebleven. Badoer is geen uitzonderlijk coureur maar wel goed genoeg voor het testwerk en Ferrari heeft een vaste testcoureur.

Je hebt zoveel rijders, die goed kunnen testen, maar niet het racen in zich hebben. Hij zal toch ook wel bijgedragen hebben aan de titels van Ferrari.,Alleen, het racen zit niet echt in hem, hij heeft niet één bocht op volle snelheid genomen. Op BBC zeiden ze dat ze graag Piquet in de wagen zouden zien, want ze denken dat hij toch goed zou presteren. Want ik vrees als hij volgende week ook zo over Spa gaat kruipen er nog ongelukken zullen gebeuren als hij Eau rouge op moet.

Idd, dat was net mijn punt. Hoe kan je nu een goed zicht op de bandenslijtage krijgen, verschillende set-ups tegenover elkaar gaan afwegen, nagaan of vleugel X beter is dan Y,... als je als een platte pannekoek over het circuit rolt?

Natuurlijk rijdt hij z'n kilometers, en zal hij veel data kunnen verzamelen. Maar in een ideale wereld maakt Ferrari natuurlijk wel gebruik van iemand die aan een stuur kan draaien. Hetgeen hij vandaag heeft getoond was een blamage die in de F1 haast ongezien is...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

Hij heeft wel tienduizenden kilometers op Fiorano en Mugello gereden. Die circuits kan hij waarschijnlijk met zijn ogen dicht rijden aan een snel tempo.