Het 6e concorde agreement

Gestart door Enzo, 18 augustus 2009 - 17:30:44

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Denk ik ook. Het gemiddelde kijkcijfer in België lag in het verleden soms lager dan er mensen aanwezig waren op de GP.
Het zullen er nu nog geen 150000 zijn denk ik. Peanuts in vergelijking met de Ronde van Vlaanderen of een voetbalwedstrijd en zeker als je erekent dat er meer dan 6miljoen Vlamingen over deze aardkloot rondlopen.

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 10:26:16
Inderdaad, F1 is onderdeel van hun reclame campagnes. Bovendien zijn er niet veel mensen in Europa die nooit een F1 race kijken en het niet een beetje volgen, dat wil zeggen, onder de potentiele klanten van Toyota.
Amai, ik denk dat ik men vrienden die F1 kijken op 1 hand kan tellen. Op een halve hand zelfs. Er zijn er véél meer die geen F1 volgen hoor. En volgens op het journaal kan je bezwaarlijk volgen noemen. Het is niet zoals voetbal dat om 9h 's avonds wordt uitgezonden, er zullen er weinig zijn die het door gezap tegen komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Men moet eens lezen wat ik zeg. Ik heb het over een doelgroep. Als Toyota haar imago sportiever wil maken dan moet ze die doelgroep bereiken. Er zijn niet veel mensen tussen de ongeveer 18-28 jaar die nooit een F1 race gezien hebben of niet weten wat F1 inhoudt. Het gaat om associatie, als die mensen een reclame van Toyota met F1 auto's zien dan associëren ze Toyotat met sportiviteit en snelheid, daarvoor hoeven ze niet elke twee weken een race te kijken.

Dat heb ik bovendien ook helemaal niet gezegd, dit is weer typerend voor een aantal forummers. Iemand zegt iets en dan gaan ze er hun eigen draai aan geven, erg vervelend.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

#33
Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:36:00
Men moet eens lezen wat ik zeg. Ik heb het over een doelgroep. Als Toyota haar imago sportiever wil maken dan moet ze die doelgroep bereiken. Er zijn niet veel mensen tussen de ongeveer 18-28 jaar die nooit een F1 race gezien hebben of niet weten wat F1 inhoudt. Het gaat om associatie, als die mensen een reclame van Toyota met F1 auto's zien dan associëren ze Toyotat met sportiviteit en snelheid, daarvoor hoeven ze niet elke twee weken een race te kijken.

Dat heb ik bovendien ook helemaal niet gezegd, dit is weer typerend voor een aantal forummers. Iemand zegt iets en dan gaan ze er hun eigen draai aan geven, erg vervelend.
Hoe oud schat jij mij? En vooral, mijn vrienden? De meesten van hen kijken nooit een race, uiteraard weet iedereen dat F1 de topklasse van de autosport is. Maar ze kennen verder doorgaans niets van F1 hoor, ze weten niet dat motoren meerdere races moeten meegaan, dat er KERS op zit, dat ... Met andere woorden, buiten de associatie van F1 met topklasse en enkele grote namen die ze op het nieuws horen, kennen ze er eigenlijk niets van. Of ze weten dat Toyota meedoet? Dan hooguit doordat ze een keer op het nieuws kwamen of omdat Panasonic reclame maakt met hun sponsoring.

Bovendien vraag ik me af of het Toyota wel om een sportief imago te doen is. Ik kan me niet direct een sportieve toyota, dus klasse 207, Clio, Golf, 1-serie, ... Voor ogen brengen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:36:00
Men moet eens lezen wat ik zeg. Ik heb het over een doelgroep. Als Toyota haar imago sportiever wil maken dan moet ze die doelgroep bereiken. Er zijn niet veel mensen tussen de ongeveer 18-28 jaar die nooit een F1 race gezien hebben of niet weten wat F1 inhoudt. Het gaat om associatie, als die mensen een reclame van Toyota met F1 auto's zien dan associëren ze Toyotat met sportiviteit en snelheid, daarvoor hoeven ze niet elke twee weken een race te kijken.

Dat heb ik bovendien ook helemaal niet gezegd, dit is weer typerend voor een aantal forummers. Iemand zegt iets en dan gaan ze er hun eigen draai aan geven, erg vervelend.

Veel van mijn vrienden weten helemaal niet dat Toyota meedoet in de F1 en die vrienden behoren allemaal tot die doelgroep die jij hier opnoemt. Ik neem aan dat zo overal een beetje is, dus schieten ze hun doel voorbij.
Mij lijkt het meer te doen om Toyota te promoten onder de miljoenen F1fans wereldwijd. Ze hebben een Imago van zeer degelijke familiewagens te produceren en staan bij ons in Vlaanderen vooral bekent om hun 5 jaar garantie en dat is ook te merken in hun reclamecampagnes. Die taktiek lijkt te werken aan het aantal Toyotas te zien op de baan en daar zitten heus geen 18 tot 28jarigen achter het stuur.

F_A_Diaz

Citaat van: Schumi 2009 op 27 augustus 2009 - 08:39:10Maar ze kennen verder doorgaans niets van F1 hoor, ze weten niet dat motoren meerdere races moeten meegaan, dat er KERS op zit, dat ... Met andere woorden, buiten de associatie van F1 met topklasse en enkele grote namen die ze op het nieuws horen, kennen ze er eigenlijk niets van.

Ze kennen F1 en associëren het met snelheid, sportiviteit en topprestaties, dat is genoeg.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:36:00
Veel van mijn vrienden weten helemaal niet dat Toyota meedoet in de F1 en die vrienden behoren allemaal tot die doelgroep die jij hier opnoemt. Ik neem aan dat zo overal een beetje is, dus schieten ze hun doel voorbij.
Mij lijkt het meer te doen om Toyota te promoten onder de miljoenen F1fans wereldwijd. Ze hebben een Imago van zeer degelijke familiewagens te produceren en staan bij ons in Vlaanderen vooral bekent om hun 5 jaar garantie en dat is ook te merken in hun reclamecampagnes. Die taktiek lijkt te werken aan het aantal Toyotas te zien op de baan en daar zitten heus geen 18 tot 28jarigen achter het stuur.

Inderdaad, ook veel van mijn vrienden weten geen sikkepit van de F1. Uiteraard weten ze wel wat F1 is, maar daar houd het dan bij op. Het lijkt mij vooral een middel om het merk Toyota te promoten bij vele F1 fans. Uiteraard, in het ideale scenario valt er nog meer uit te halen. Bij een WK-titel kunnen ze op de vitrine bijvoorbeeld 'Wereldkampioen Formule1 2010' plaatsen. Zoals ze ook bij Renault deden.

RadioActiveMan

Citaat van: Makke op 27 augustus 2009 - 10:31:59
Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:36:00
Veel van mijn vrienden weten helemaal niet dat Toyota meedoet in de F1 en die vrienden behoren allemaal tot die doelgroep die jij hier opnoemt. Ik neem aan dat zo overal een beetje is, dus schieten ze hun doel voorbij.
Mij lijkt het meer te doen om Toyota te promoten onder de miljoenen F1fans wereldwijd. Ze hebben een Imago van zeer degelijke familiewagens te produceren en staan bij ons in Vlaanderen vooral bekent om hun 5 jaar garantie en dat is ook te merken in hun reclamecampagnes. Die taktiek lijkt te werken aan het aantal Toyotas te zien op de baan en daar zitten heus geen 18 tot 28jarigen achter het stuur.

Inderdaad, ook veel van mijn vrienden weten geen sikkepit van de F1. Uiteraard weten ze wel wat F1 is, maar daar houd het dan bij op. Het lijkt mij vooral een middel om het merk Toyota te promoten bij vele F1 fans. Uiteraard, in het ideale scenario valt er nog meer uit te halen. Bij een WK-titel kunnen ze op de vitrine bijvoorbeeld 'Wereldkampioen Formule1 2010' plaatsen. Zoals ze ook bij Renault deden.

Schandalig! F_A_Diaz boven mijn qoute plaatsen.  ;)

Niks persoonlijk hé Diaz, maar ik kan niet verdragen dat iemand met mijn credits gaat lopen.  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:25:47
Citaat van: Schumi 2009 op 27 augustus 2009 - 08:39:10Maar ze kennen verder doorgaans niets van F1 hoor, ze weten niet dat motoren meerdere races moeten meegaan, dat er KERS op zit, dat ... Met andere woorden, buiten de associatie van F1 met topklasse en enkele grote namen die ze op het nieuws horen, kennen ze er eigenlijk niets van.

Ze kennen F1 en associëren het met snelheid, sportiviteit en topprestaties, dat is genoeg.
Ik denk het niet. Honda had nog F1 gereden als ze in de afgelopen 2 jaar WK hadden geworden. Dus, meedoen is volgens de constructeurs zelf niet genoeg. Winnen, dat is wat telt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

#39
Ja dus, waar zeg ik van niet dan? Als er iemand is die hier gewaarschuwd heeft voor de autofabrikanten, die elk moment kunnen stoppen, dan ben ik het wel.

Uiteindelijk moet er altijd gewonnen worden maar dat betekent niet dat er zonder overwinningen geen positieve effecten zijn die op korte termijn wel genoeg zijn voor de fabrikanten om deel te blijven nemen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 28 augustus 2009 - 10:29:35
Ja dus, waar zeg ik van niet dan? Als er iemand is die hier gewaarschuwd heeft voor de autofabrikanten, die elk moment kunnen stoppen, dan ben ik het wel.

Uiteindelijk moet er altijd gewonnen worden maar dat betekent niet dat er zonder overwinningen geen positieve effecten zijn die op korte termijn wel genoeg zijn voor de fabrikanten om deel te blijven nemen.
Maar niet op lange termijn? Dus dat wil zeggen dat de positieve effecten niet voldoende zijn... En iemand die wel regelmatig F1 op het nieuws hoort, maar nooit Toyota daarbij ziet, gaat Toyota niet met topprestaties linken als ze te horen krijgen dat die ook meedoen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Daar gaat het ook niet om. De reclames van Toyota met F1 zijn gewoon op tv in de reclameblokken te zien, die ziet iedereen met een tv.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

#42
Waarom dan een heel gedoe over Toyota en F1 als het toch maar over de reclames op TV gaat?

Ik heb trouwens nog geen enkele Toyota reclame gezien met een F1 wagen. Maar dat kan ook zijn omdat ik buiten de F1 en het nieuws weinig TV heb opstaan.

Folkert

Ik snap er ook niks meer van. Er werd eerst gepraat over imago van toyota, dat dat moet veranderen en dat heel veel van de doelgroep van Toyota wel wat over F1 kennen. En daarna gaat het ineens over alleen maar associatie van snelheid en topprestatie(wat sowieso neit waar is, want de prestaties van Toyota zijn zeker niet top.) en sportiviteit. Dat is  heel wat anders dan dat die mensen weten wat de F1 is en hoe het in elkaar steekt.

En nu gaat het alleen maar over een reclame?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 28 augustus 2009 - 13:11:07
Ik snap er ook niks meer van. Er werd eerst gepraat over imago van toyota, dat dat moet veranderen en dat heel veel van de doelgroep van Toyota wel wat over F1 kennen. En daarna gaat het ineens over alleen maar associatie van snelheid en topprestatie(wat sowieso neit waar is, want de prestaties van Toyota zijn zeker niet top.) en sportiviteit. Dat is  heel wat anders dan dat die mensen weten wat de F1 is en hoe het in elkaar steekt.

En nu gaat het alleen maar over een reclame?
Er is inderdaad iemand zich in rare bochten aan het wringen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.