GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

dami

denk dat Mclaren voor een 3 stop gaat.
gisteren vertelden ze op de BBC dat de achterbanden er snel door zaten, door de hoge temperaturen, dus Mclaren kan hier misschien wel voordeel uit halen ;D

Enzo

In dit filmpje word ook pijnlijk duidelijk waar het verschil ligt...


Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 23 augustus 2009 - 11:13:07
In dit filmpje word ook pijnlijk duidelijk waar het verschil ligt...


Mja, dat is een momentopname. Als hij dat lap na lap doet, is hij inderdaad wel verkeerd bezig :) Maar dit lijkt me zowat de meest typische fout van beginnende rijders: te snel bochten in willen duiken. Hij zal dit toch niet iedere lap zo doen, mag ik hopen? Misschien moet Badoer eens wat beelden van andere rijders bekijken, en ook beelden als deze kunnen hem toch inzicht geven wat hij fout doet...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 23 augustus 2009 - 11:42:09
Citaat van: Enzo op 23 augustus 2009 - 11:13:07
In dit filmpje word ook pijnlijk duidelijk waar het verschil ligt...


Mja, dat is een momentopname. Als hij dat lap na lap doet, is hij inderdaad wel verkeerd bezig :) Maar dit lijkt me zowat de meest typische fout van beginnende rijders: te snel bochten in willen duiken. Hij zal dit toch niet iedere lap zo doen, mag ik hopen? Misschien moet Badoer eens wat beelden van andere rijders bekijken, en ook beelden als deze kunnen hem toch inzicht geven wat hij fout doet...
Waar ik gister een beetje op ben gaan letten toen Badoer zijn rondes ging rijden, is dat hij vaak de bochten verkeerd aan snijd. Ik denk dat hij heel erg moet wennen aan weer in en uitsturen van bochten. Vergeet ook niet dat dit een circuit is die voor hem helemaal nieuw is. Een Schumacher, Kimi of Alonso of Massa zal sneller wennen, maar Badoer moet nu volgens mij en wennen aan de auto en aan de lay out.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Tja, als je 10 jaar niet racet, zijn alle circuits als nieuw voor je... Francorchamps en Monza zijn ook effectief een beetje anders geworden, daarna heb je Singapore dat ook nieuw is.

Folkert

Citaat van: Jasper op 23 augustus 2009 - 12:13:33
Tja, als je 10 jaar niet racet, zijn alle circuits als nieuw voor je... Francorchamps en Monza zijn ook effectief een beetje anders geworden, daarna heb je Singapore dat ook nieuw is.
Dat is waar. HEt was ook niet mijn sluitende argument, maar het kan allemaal mee spelen. Monza en Spa zijn in de basis het zelfde. Singapore ja, is ook nieuw en ook straten circuit. Kijken of hij daar rijd. Ik ben wel van mening dat hij iets langer de tijd mag krijgen voor iedereen hem afschrijft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Om even terug te komen op dat 8 motoren verhaal.

"De Red Bull Racing coureur heeft nu al zes motoren gebruikt. Voor de komende zes races heeft de Duitser dus nog twee motoren over. Dat is precies genoeg, maar dat betekend wel dat er niets meer met de motoren mag gebeuren. Mocht Vettel voor de laatste race toch zijn acht motoren verbruikt hebben, dan zal hij met elke nieuwe motor een straf krijgen van tien startplaatsen."

_Makke_

Citaat van: Enzo op 23 augustus 2009 - 12:27:39
Om even terug te komen op dat 8 motoren verhaal.

"De Red Bull Racing coureur heeft nu al zes motoren gebruikt. Voor de komende zes races heeft de Duitser dus nog twee motoren over. Dat is precies genoeg, maar dat betekend wel dat er niets meer met de motoren mag gebeuren. Mocht Vettel voor de laatste race toch zijn acht motoren verbruikt hebben, dan zal hij met elke nieuwe motor een straf krijgen van tien startplaatsen."


10 plaatsen achteruit, ik vermoedde al zoiets. Maarja, hij mag zijn vorige motoren ook nog gebruiken. Het lijkt me dat enkel die 5de motor nu op het stort ligt. Volgens mij zijn die andere nog bruikbaar. Of mijn geheugen laat me bij deze in de steek.

Folkert

Citaat van: Makke op 23 augustus 2009 - 12:45:09
Citaat van: Enzo op 23 augustus 2009 - 12:27:39
Om even terug te komen op dat 8 motoren verhaal.

"De Red Bull Racing coureur heeft nu al zes motoren gebruikt. Voor de komende zes races heeft de Duitser dus nog twee motoren over. Dat is precies genoeg, maar dat betekend wel dat er niets meer met de motoren mag gebeuren. Mocht Vettel voor de laatste race toch zijn acht motoren verbruikt hebben, dan zal hij met elke nieuwe motor een straf krijgen van tien startplaatsen."


10 plaatsen achteruit, ik vermoedde al zoiets. Maarja, hij mag zijn vorige motoren ook nog gebruiken. Het lijkt me dat enkel die 5de motor nu op het stort ligt. Volgens mij zijn die andere nog bruikbaar. Of mijn geheugen laat me bij deze in de steek.
Ja, bruikbaar wel. Maar in hoeverre zijn die versleten? En mogen ze gefriseerd worden of mag er niets meer aan gedaan worden?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Gereviseerd bedoel je? Als ik me niet vergis zijn die dingen verzegeld. Men kan onmogelijk controleren of je geen enkel onderdeeltje vervangen hebt dus lijkt het me dat reviseren niet is toegestaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 23 augustus 2009 - 12:51:15
Gereviseerd bedoel je? Als ik me niet vergis zijn die dingen verzegeld. Men kan onmogelijk controleren of je geen enkel onderdeeltje vervangen hebt dus lijkt het me dat reviseren niet is toegestaan.
Juist, excuses, had goed geschreven dacht ik, maar Chrome zei dat het verkeerd was. Maar dat is mij nog steeds beetje onduidelijk. Dacht ooit is keer iets te hebben gelezen dat ze wel aanpassingen er aan mochten maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Wat waren de sterretjes bij de benziene hoeveelheden?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Wat een rotbaan is t toch. Gebeurt niks.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 23 augustus 2009 - 14:25:50
Wat een rotbaan is t toch. Gebeurt niks.
Inderdaad. Boooorrrriiiinnngggg. Niemand durft risico nemen, finishen is belangrijker dan winnen. Lang leve het huidige puntensysteem!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Hamilton doet het toch erg goed hoor. laatste 2 rondes even super rondjes neer zetten. Ik denk dat hij de overwinning nog wel kan pakken. Nog steeds voor button en die ging misschien maar 6 rondes later naar binnen.
Trotse vader van Rosalie(L)