GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

robbert

 wat een flop van Badoer. Van Raikkonen ben ik na de vrije trainingen aangenaam verrast, maar ja het is te zien hoe zwaar hij staat.
Raikkonen kan nog punten nemen.

WeezyAveli

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 15:51:31
Mclaren schijnt ook iets geprobeerd te hebben met een kortere wielbasis, dit moet hun niveau op de snellere circuits verbeteren...??
Ik dacht altijd dat het juist andersom was, kortere wielbasis beter op bochtige circuits en langere wielbasis beter op de snellere circuits.

Had wss te maken met KERS, met een kortere wielbasis kunnen ze meer gewicht plaatsen aan de voorkant v/d wagen wat belangrijk is omdat kers bij de sidepods/achterkant zit.
Hierdoor krijgen ze mss meer stabiliteit aan de achterkant en de voordelen zijn dan wss groter dan een langere wielbasis.

Enzo

Na het opblazen van de Motor van Vettel zeiden ze op BBC dat dit zijn 6de motor van de 8 is. Dat betekend dat hij de laatste 7 races met nog maar 2,5 motor moet doen!!
Nogal krap als je het aan mij vraagt, wat is de straf als je over de 8 motoren heen gaat, weet iemand dat??
Zou het nu zo zijn dat hij de laatse 7 races met lage toeren gaat racen om zo i.i.g. te kunnen finishen??
Hoe staat het met de andere coureurs qua motor verbuik??
Tis mij allemaal een beetje onduidelijk, waar deze informatie te vinden.

Jasper

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 17:40:32
Na het opblazen van de Motor van Vettel zeiden ze op BBC dat dit zijn 6de motor van de 8 is. Dat betekend dat hij de laatste 7 races met nog maar 2,5 motor moet doen!!
Nogal krap als je het aan mij vraagt, wat is de straf als je over de 8 motoren heen gaat, weet iemand dat??
Zou het nu zo zijn dat hij de laatse 7 races met lage toeren gaat racen om zo i.i.g. te kunnen finishen??
Hoe staat het met de andere coureurs qua motor verbuik??
Tis mij allemaal een beetje onduidelijk, waar deze informatie te vinden.

Hij mag ook één van die 6 gebruikte motoren terug gebruiken, als die nog in staat is om te rijden. Misschien heeft hij nog veel motoren liggen die nog maar 1 race hebben gereden.

Enzo

Citaat van: Jasper op 22 augustus 2009 - 17:41:34
Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 17:40:32
Na het opblazen van de Motor van Vettel zeiden ze op BBC dat dit zijn 6de motor van de 8 is. Dat betekend dat hij de laatste 7 races met nog maar 2,5 motor moet doen!!
Nogal krap als je het aan mij vraagt, wat is de straf als je over de 8 motoren heen gaat, weet iemand dat??
Zou het nu zo zijn dat hij de laatse 7 races met lage toeren gaat racen om zo i.i.g. te kunnen finishen??
Hoe staat het met de andere coureurs qua motor verbuik??
Tis mij allemaal een beetje onduidelijk, waar deze informatie te vinden.

Hij mag ook één van die 6 gebruikte motoren terug gebruiken, als die nog in staat is om te rijden. Misschien heeft hij nog veel motoren liggen die nog maar 1 race hebben gereden.

Dat zou kunnen, al ben ik wel nieuwsgierig naar wie hoeveel motoren heeft gebruikt.
En wat de straf is als je er 9 gebruikt?

_Makke_

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 17:46:42
Dat zou kunnen, al ben ik wel nieuwsgierig naar wie hoeveel motoren heeft gebruikt.

Ik heb het hier al eens geplaatst, maar ik zal het nog eens doen. ;) http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=1309 Natuurlijk weet je hiermee niet hoeveel km ze met de andere motoren hebben afgelegd. Daarvoor moet je al die overzichten gaan opzoeken op de site. :P

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 17:46:42
Dat zou kunnen, al ben ik wel nieuwsgierig naar wie hoeveel motoren heeft gebruikt.

Dat zal wel zoiets zijn zoals 10 plaatsen achteruit op de startgrid zeker?

Enzo


Enzo

#82
01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 653.0
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 655.0
03 Ferrari Luca Badoer 690.5*
04 Ferrari Kimi Räikkönen 661.5
05 BMW Sauber Robert Kubica 657.5
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 677.0*
07 Renault Fernando Alonso 656.5
08 Renault Romain Grosjean 677.7*
09 Toyota Jarno Trulli 707.3*
10 Toyota Timo Glock 694.7*
11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 678.5*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 688.5*
14 RBR Renault Mark Webber 664.5
15 RBR Renault Sebastian Vettel 654.0
16 Williams Toyota Nico Rosberg 665.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 702.0*
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 672.5*
21 Force India Mercedes Giancarlo Fisichella 692.5*
22 Brawn Mercedes Jenson Button 661.5
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 662.5

1  L. Hamilton McLaren  1:39.498
2  H. Kovalainen McLaren  1:39.532
3  R. Barrichello Brawn GP  1:39.563
4  S. Vettel Red Bull  1:39.789
5  J. Button Brawn GP  1:39.821
6  K. Räikkönen Ferrari  1:40.144
7  N. Rosberg Williams  1:40.185
8  F. Alonso Renault  1:40.236
9  M. Webber Red Bull  1:40.239
10  R. Kubica BMW  1:40.512

Enzo

Mogelijk scenario:

Heiki houd Rubens op zodat Hamilton een gat kan slaan. Button en Kimi pakken Vettel bij de eerste pitstops omdat ze langer doorkunnen.
Hamilton wint de race, 2de plek voor Heiki met daarachter een gefrustreerde Rubens....

_Makke_

Bij deze benzineladingen moet er toch zeker 1 McLaren op het podium staan. De Brawn's hebben het mooi voor elkaar. Afgaande op de qualify én de benzineladingen doen ze het duidelijk beter dan Red Bull. Wat mij betreft is de enige die nog op het podium kan staan - en die niet in een McLaren of Brawn zit - Raikkonen.

Wat ik me vooral afvraag is hoe snel de McLaren's kunnen gaan. Hamilton heeft zijn laatste ronde niet helemaal afgewerkt en Heikki maakte een fout op het einde van zijn ronde. Als blijkt dat ze niet echt veel sneller kunnen dan Rubens, dan vrees ik dat het voor de Braziliaan is.

Folkert

Citaat van: Makke op 22 augustus 2009 - 18:40:21
Bij deze benzineladingen moet er toch zeker 1 McLaren op het podium staan. De Brawn's hebben het mooi voor elkaar. Afgaande op de qualify én de benzineladingen doen ze het duidelijk beter dan Red Bull. Wat mij betreft is de enige die nog op het podium kan staan - en die niet in een McLaren of Brawn zit - Raikkonen.

Wat ik me vooral afvraag is hoe snel de McLaren's kunnen gaan. Hamilton heeft zijn laatste ronde niet helemaal afgewerkt en Heikki maakte een fout op het einde van zijn ronde. Als blijkt dat ze niet echt veel sneller kunnen dan Rubens, dan vrees ik dat het voor de Braziliaan is.
Vraag me niet waarom, maar ik heb weer een idee dat de racepace behoorlijk hoog ligt. Net als in Hongarije. Rubens kan wel serieuze gooi gaan doen als hij zijn kop er bij houd. Ik ben benieuwd, Hamilton kan morgen wel eens enorm goed uit de startblokken komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 22 augustus 2009 - 18:51:45
Ik ben benieuwd, Hamilton kan morgen wel eens enorm goed uit de startblokken komen.

Dat mag wel met de KERS die ze aan boord hebben ;)

Ik vraag me wel af waarom ze Alonso en Kubica niet nokvol gegoten hebben. Ze moesten toch weten  dat ze puur op snelheid de mindere waren van Ferrari, McLaren, Red Bull en Brawn. Nu gaan ze met hun lichte wagen vastzitten in dat stratenciruit, gaan ze vroeg moeten tanken en is héél hun race naar de kloten :-\

flupke3

Dit keer moet het lukken voor Rubens als je naar de benzineladingen kijkt
en als Hamilton niet als een speer vertrekt.Rubens zou toch moeten kunnen
zorgen dat hij na de pitsstops net de leiding heeft.Maar tzal wel weer net niet
genoeg zijn zoals zo vaak al... :-\

Jasper

Ik zeg 1 Hamilton, 2 Button, 3 Kovalainen. Button kan bij de start voorbij Vettel omdat die op de vuile kant staat, en zal door Brawn voor Barrichello gezet worden bij de pitstops. Daardoor verliest Barrichello ook de kans om voorbij Kovalainen te komen.

Folkert

Citaat van: Makke op 22 augustus 2009 - 20:19:22
Citaat van: Burorri op 22 augustus 2009 - 18:51:45
Ik ben benieuwd, Hamilton kan morgen wel eens enorm goed uit de startblokken komen.

Dat mag wel met de KERS die ze aan boord hebben ;)

Ik vraag me wel af waarom ze Alonso en Kubica niet nokvol gegoten hebben. Ze moesten toch weten  dat ze puur op snelheid de mindere waren van Ferrari, McLaren, Red Bull en Brawn. Nu gaan ze met hun lichte wagen vastzitten in dat stratenciruit, gaan ze vroeg moeten tanken en is héél hun race naar de kloten :-\

Ja dat is waar. Mclaren schijnt al jaren met een soortgelijk systeem bezig te zijn geweest. In een andere autosport klassen zouden ze dat al in de jaren 90 hebben gebruikt. Of ik moet Mol verkeerd hebben begrepen.  Hoorde niet zo heel goed wat hij zei.


Trouwens iemand de reclame gezien van RTL 7? "Over -Schumacher -die -gestopt is, -maar -niet -getreurd- want -hij -komt -ook -niet- terug- maar-we-hebben-Badoer" reclame?
Trotse vader van Rosalie(L)