GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

Enzo

Iedereen mag toch knokken.... ;)

Jasper

En dit is nog een reden waarom de F1 niet meer naar Valencia moet gaan van mij... er staat er eens eentje aan de kant met technische problemen en ze moeten direct de sessie een half uur stilleggen omdat ze hem niet weg krijgen. ::)

robbert

Citaat van: Jasper op 22 augustus 2009 - 13:13:54
En dit is nog een reden waarom de F1 niet meer naar Valencia moet gaan van mij... er staat er eens eentje aan de kant met technische problemen en ze moeten direct de sessie een half uur stilleggen omdat ze hem niet weg krijgen. ::)

dat heb je in monaco toch ook

Jasper

Het verschil in Monaco is dat ze daar de beste marshalls ter wereld hebben en de goede voorzieningen om met dit soort situaties om te gaan. Daar zal het geen half uur duren om een auto van het circuit te krijgen hoor...

F_A_Diaz

Er lag toch een oliespoor van Vettel op de baan? Dat duurt overal wel even.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Niels_

Badoer toont hoe een debutant het niet moet doen.

meatball

En ik die Kimi al een dieptepunt vond voor Ferrari,dit is echt f1 onwaardig.Er moet toch iemand beter te vinden zijn.  :-\
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

WeezyAveli

#67
Mclaren 1-2  ;D
Ben benieuwd naar de gewichten.

Vond Kimi zowiezo nooit bij Ferrari passen, maar meer bij Mclaren.

Op andere fora denken ze dat het oa komt door de verschil v/d wagens.
Kimi en Hamilton rijden liever in een auto die iets overstuurt, Mclaren was vaak een auto met overstuur vooral tot seizoen 08 gebruikte ze vaak bij mclaren een voorvleugel met 3 lagen + de brug boven de neus.
Ferrari was wss minder overstuur.

Nieuwe voorvleugel. (endplates)
http://premium.f1-live.com/f1/photos-hires/2009/gpvalencia/diapo_241.jpg

Enzo

Aan de andere kant zullen ze de auto ontwerpen en ontwikkelen om te passen bij hun coureurs.
Als Kimi in een overstuur situatie beter presteerd dan zal Ferrari zich hierop aanpassen.

Folkert

Poeh, Wat is Mclaren goed terug gekomen dit jaar zeg. Een dikke 1-2 voor nu voor Mclaren. Het is nu wel even afwachten wat de brandstof hoeveel heden zijn, maar van p8-12, naar een pole en een gp overwinning, vind ik dit toch wel erg knap. En niet te vergeten dat Hamilton Hongarije won van af P4. Hij was toen zelfs lichter dan de 3 voor hem. Dus ik denk dat de racepace van Mclaren aanzienlijk verbeterd is.

Ik denk dat hij morgen niet heel veel verschilt instrategie met de rest. Ik tip hem als winnaar.
Button en Vettel en vooral Webber staan er wat slechter voor, wat meest gunstige is voor Button, die nu meer kans heeft op de titel.


2007 was voor Kimi nog wel mooi jaar, daar reed hij aantal sterke races, zeker aan het eind. 2008 was teleurstellend. Ik zeg het niet graag, maar Kimi stelt me teleur sinds hij bij Ferrari is gekomen. Zet hem weer in de Mclaren naast Lewis en ik denk dat hij dan weer naar voren komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Enzo op 12 augustus 2009 - 12:36:16
Citaat van: Beco op 12 augustus 2009 - 12:29:33
Ik verwacht McLaren wel vooraan. Op de Nürburgring zaten ze ook dichtbij de toppers van dit seizoen en dat is allesbehalve een circuit als Hongarije en Monaco.
Ferrari had in Hongarije het geluk dat Red Bull en Brawn onder de verwachtingen presteerden. Williams en Toyota moeten ook iets kunnen betekenen op dit circuit.
Ik verwacht een niet al te spannende race op dit saaie circuit.

Wedden om een flesje wijn..?? :P
Hooguit een 5de plaats voor Mclaren, als het tijdens de race mee zit.....


Tenzij de Mclarens heel ligt zijn, zit ik er flink naast.
Ze lijken erg snel en solide.....

Folkert

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 15:22:00
Citaat van: Enzo op 12 augustus 2009 - 12:36:16
Citaat van: Beco op 12 augustus 2009 - 12:29:33
Ik verwacht McLaren wel vooraan. Op de Nürburgring zaten ze ook dichtbij de toppers van dit seizoen en dat is allesbehalve een circuit als Hongarije en Monaco.
Ferrari had in Hongarije het geluk dat Red Bull en Brawn onder de verwachtingen presteerden. Williams en Toyota moeten ook iets kunnen betekenen op dit circuit.
Ik verwacht een niet al te spannende race op dit saaie circuit.

Wedden om een flesje wijn..?? :P
Hooguit een 5de plaats voor Mclaren, als het tijdens de race mee zit.....


Tenzij de Mclarens heel ligt zijn, zit ik er flink naast.
Ze lijken erg snel en solide.....

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik denk dat Mclaren het gevonden heeft sinds Duitsland. Zat er elke keer goed bij.
Trotse vader van Rosalie(L)

WeezyAveli

Citaat van: Burorri op 22 augustus 2009 - 15:24:50
Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 15:22:00
Citaat van: Enzo op 12 augustus 2009 - 12:36:16
Citaat van: Beco op 12 augustus 2009 - 12:29:33
Ik verwacht McLaren wel vooraan. Op de Nürburgring zaten ze ook dichtbij de toppers van dit seizoen en dat is allesbehalve een circuit als Hongarije en Monaco.
Ferrari had in Hongarije het geluk dat Red Bull en Brawn onder de verwachtingen presteerden. Williams en Toyota moeten ook iets kunnen betekenen op dit circuit.
Ik verwacht een niet al te spannende race op dit saaie circuit.

Wedden om een flesje wijn..?? :P
Hooguit een 5de plaats voor Mclaren, als het tijdens de race mee zit.....


Tenzij de Mclarens heel ligt zijn, zit ik er flink naast.
Ze lijken erg snel en solide.....

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar ik denk dat Mclaren het gevonden heeft sinds Duitsland. Zat er elke keer goed bij.

Ik las ergens dat hun eigen idee van de 09-regels niet werkte.
Toen hadden ze hun strategie aangepast, als het werkt op de Brawn/Redbulls doen wij het ook.
Dat hadden ze ongeveer gedaan, maar blijkbaar nog beter  ;D

Enzo

Mclaren schijnt ook iets geprobeerd te hebben met een kortere wielbasis, dit moet hun niveau op de snellere circuits verbeteren...??
Ik dacht altijd dat het juist andersom was, kortere wielbasis beter op bochtige circuits en langere wielbasis beter op de snellere circuits.

Enzo

Kimi zou nog wel een halve kilo aan gewicht kwijt kunnen raken als hij even naar de kapper gaat..... :D