Ecclestone wil Spa en de Nurburgring laten roteren

Gestart door Supermariobros, 05 augustus 2009 - 08:26:28

« vorige - volgende »

Supermariobros

http://www.f1pits.net/nieuws/ecclestone_wil_gp_belgie_slechts_om_de_twee_jaar/

Pffff, twee hele mooie circuits, Spa zelfs het mooiste ter wereld en die wil hij dan laten roteren voor nieuwe circuits die nog in opbouw zijn zoals Korea en India.    :( Slechts één reden: geld, geld en nog eens geld.

Het enige goede aan zijn gesprek is dat de GP van Canada volgend jaar terug van de partij is.

Niels_

Ja, en dan krijgen we weer lege tribunes zoals in Turkije die moeten afgedekt worden omdat er niemand zit.

robbert

ja ik vind het ook jammer dat hij spa wil laten roteren met Nurbugring. Maar ja als het zo ver is, dan rijden we naar  de nurbugring, is toch niet zo ver van spa

Vettelredbull

Jammer, sowieso SPA moet ieder jaar gereden worden, en eigenlijk de Nurburgring ook. Het circuit van hockenheim mag wel wat mij betreft wel verdwijnen. sinds de verbouwing in 2002 ( dacht ik) is het circuit echt niet uitdagend meer. Maarja, zoals hieronder al vermeld, draait het helaas alleen maar om geld. >:(

Ferrari 2010

Afwisselen vind ik eigenlijk nog geen slecht plan. Het kost de Waalse staat veel geld om de GP te organiseren, aangezien ze steeds onder 0 draaien. Slechts 1 op de 2 jaar een GP organiseren en daarmee afwisselen met de Nurburgring, zou toch een stijging moeten geven aan het bezoekersaantal voor beide GP's. In principe zouden ze bijna kunnen verdubbelen, maar zelfs een stijging met 10 of 20% zou al een zeer goede zaak zijn voor de inkomsten van de GP.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lemans24uur

Kap nou, Spamoet gewoon ieder jaar gereden worden , is echt het mooiste circuit . Die Eccelstone moet met pensioen . 8)

RadioActiveMan

Ach, eigenlijk is het ver gekomen. Miljoenen aan mr. Eikelstone betalen om aub te komen rijden. Net alsof de feetszaal mij gaat betalen om aub mijn trouwfeestin hun zaal te houden. Francorchamps is idd het mooiste circuit ter wereld en ik zou het heel jammer vinden moest er geen F1 meer komen maar ik denk dat die miljoenen beter ergens anders aan uit gegeven kunnen worden in België en zeker in Wallonië. 

Folkert

Misschien is het voor Beligie zelf beter(als ik zo naar Schumi_2009 heb gekeken wat hij zei.) Maar Spa is toch altijd een circuit waar ik graag naar toe ging. Zowel om zelf te racen als om een race te kijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 06 augustus 2009 - 08:41:20
Ach, eigenlijk is het ver gekomen. Miljoenen aan mr. Eikelstone betalen om aub te komen rijden. Net alsof de feetszaal mij gaat betalen om aub mijn trouwfeestin hun zaal te houden. Francorchamps is idd het mooiste circuit ter wereld en ik zou het heel jammer vinden moest er geen F1 meer komen maar ik denk dat die miljoenen beter ergens anders aan uit gegeven kunnen worden in België en zeker in Wallonië. 
Als jij de koning was, zal je die zaal wel zal vinden hoor ;) Iedereen betaalt om te mogen rijden op circuit, de F1 daarentegen krijgt er geld voor, ze zijn dan ook de absolute top. Zo simpel is het.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 06 augustus 2009 - 12:58:09
Citaat van: Beco op 06 augustus 2009 - 08:41:20
Ach, eigenlijk is het ver gekomen. Miljoenen aan mr. Eikelstone betalen om aub te komen rijden. Net alsof de feetszaal mij gaat betalen om aub mijn trouwfeestin hun zaal te houden. Francorchamps is idd het mooiste circuit ter wereld en ik zou het heel jammer vinden moest er geen F1 meer komen maar ik denk dat die miljoenen beter ergens anders aan uit gegeven kunnen worden in België en zeker in Wallonië. 
Als jij de koning was, zal je die zaal wel zal vinden hoor ;) Iedereen betaalt om te mogen rijden op circuit, de F1 daarentegen krijgt er geld voor, ze zijn dan ook de absolute top. Zo simpel is het.

Dat is waar, maar daarom is het nog niet logisch natuurlijk. Ach ja, zolang ik er niet veel armer van word.  :)

robbert

wat wel het risico is van zo'n beurtrol, is dat 1 van de 2 circuits definitief kan verkwijnen op den duur. En in dat geval kan dat bij Spa zo zijn

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 06 augustus 2009 - 17:50:43
wat wel het risico is van zo'n beurtrol, is dat 1 van de 2 circuits definitief kan verkwijnen op den duur. En in dat geval kan dat bij Spa zo zijn
Dat risico bestaat toch net zo goed bij een gewone eigen rol? Als Bernie het contract niet verlengd, verlengd hij het niet. Of je dan in een beurtrol zit of niet, maakt niets uit. Integendeel, een beurtrol is positiever voor Bernie, want het betekend sowieso meer toeschouwers op de GP's én een extra plaatsje vrij voor een GP in Azië.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Schumi 2009 op 06 augustus 2009 - 18:16:34
Citaat van: robbert op 06 augustus 2009 - 17:50:43
wat wel het risico is van zo'n beurtrol, is dat 1 van de 2 circuits definitief kan verkwijnen op den duur. En in dat geval kan dat bij Spa zo zijn
Dat risico bestaat toch net zo goed bij een gewone eigen rol? Als Bernie het contract niet verlengd, verlengd hij het niet. Of je dan in een beurtrol zit of niet, maakt niets uit. Integendeel, een beurtrol is positiever voor Bernie, want het betekend sowieso meer toeschouwers op de GP's én een extra plaatsje vrij voor een GP in Azië.

ja akkoord, maar bij een beurtrol is de kans groter é, dat moet je ook inzien hé.

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 06 augustus 2009 - 22:48:49
Citaat van: Schumi 2009 op 06 augustus 2009 - 18:16:34
Citaat van: robbert op 06 augustus 2009 - 17:50:43
wat wel het risico is van zo'n beurtrol, is dat 1 van de 2 circuits definitief kan verkwijnen op den duur. En in dat geval kan dat bij Spa zo zijn
Dat risico bestaat toch net zo goed bij een gewone eigen rol? Als Bernie het contract niet verlengd, verlengd hij het niet. Of je dan in een beurtrol zit of niet, maakt niets uit. Integendeel, een beurtrol is positiever voor Bernie, want het betekend sowieso meer toeschouwers op de GP's én een extra plaatsje vrij voor een GP in Azië.

ja akkoord, maar bij een beurtrol is de kans groter é, dat moet je ook inzien hé.
Sorry, ik zie dat echt niet in. Ik begrijp de logica er niet achter. Ik zie meer voordelen voor Bernie bij een beurtrol, dus is de kans dan net kleiner.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Schumi 2009 op 07 augustus 2009 - 12:58:06
Citaat van: robbert op 06 augustus 2009 - 22:48:49
Citaat van: Schumi 2009 op 06 augustus 2009 - 18:16:34
Citaat van: robbert op 06 augustus 2009 - 17:50:43
wat wel het risico is van zo'n beurtrol, is dat 1 van de 2 circuits definitief kan verkwijnen op den duur. En in dat geval kan dat bij Spa zo zijn
Dat risico bestaat toch net zo goed bij een gewone eigen rol? Als Bernie het contract niet verlengd, verlengd hij het niet. Of je dan in een beurtrol zit of niet, maakt niets uit. Integendeel, een beurtrol is positiever voor Bernie, want het betekend sowieso meer toeschouwers op de GP's én een extra plaatsje vrij voor een GP in Azië.

ja akkoord, maar bij een beurtrol is de kans groter é, dat moet je ook inzien hé.
Sorry, ik zie dat echt niet in. Ik begrijp de logica er niet achter. Ik zie meer voordelen voor Bernie bij een beurtrol, dus is de kans dan net kleiner.

laten we hopen dat je gelijk hebt, maar ik heb er geen goed gevoel bij.
Hoe is het gegaan met de hockenheinring? Daar zal er ook niet geracet worden. Ze hebben weliswaar financiele problemen, maar dat komt ook doordat er  niet elk jaar een f1 race gehouden word, en dat zie ik bij de nurbugring of spa ook gebeuren