Exit BMW Sauber

Gestart door Tim C, 29 juli 2009 - 01:06:28

« vorige - volgende »

Tim C

Deze zin uit een Autosport analyse van het vertrek zal me altijd bij blijven:

CitaatFor 35 years, Peter Sauber (whose surname, fittingly, translates to 'Clean') kept his team up and running. It took BMW 10 per cent of that time to decide to pull the plug. Hinwil, the team's 500-odd employees, the team's millions of fans and the entire Formula 1 community deserved better.

scho0634

Citaat van: Tim op 30 juli 2009 - 14:32:38
Deze zin uit een Autosport analyse van het vertrek zal me altijd bij blijven:

CitaatFor 35 years, Peter Sauber (whose surname, fittingly, translates to 'Clean') kept his team up and running. It took BMW 10 per cent of that time to decide to pull the plug. Hinwil, the team's 500-odd employees, the team's millions of fans and the entire Formula 1 community deserved better.
Tsja. Dat is dus het verschil tussen een écht F1 team en een autofabrikant die meedoet aan F1 races in een notedop.


RadioActiveMan

Volgens mij bestond Sauber F1 helemaal geen 35 jaar.
Het F1 team van Sauber begon 1993 met racen en is ermee gestopt eind 2005 en heeft dus 13 jaar bestaan.
Klein rekenfoutje? Om in de trend mee te gaan heeft BMW dus 35% van de tijd nodig gehad.
het financiële klimaat is gedurende die 4 jaar dan ook enorm hard veranderd wat deze keuze helemaal niet verrassend maakt en op zo'n moment kan je voor de fans en de F1 gemeenschap ook niet veel meer doen.
Het is voor ons fans minder erg dan voor de mensen die misschien hun job kwijt zijn. Als ik daar aan denk kan het mijn eerlijk gezegd geen bal schelen of BMW volgend jaar nog mee doet.


Jasper

Peter Sauber bouwt al racewagens sinds 1970. Niet in de F1, maar het was wel een autosportteam.

RadioActiveMan

Dat weet ik, daarom spreek ik ook over het F1 team van Sauber en niet over gewoon Sauber.

Maar ik vind dat je in dit geval enkel over de F1 activiteiten kan praten. Volgens mij was Sauber enkel nog bezig met de F1 en niet meer met sportcars of dergelijken.

Tim C

Sommige mensen zien het punt en beginnen daarover te praten. Want inderdaad, ik postte dat hier om het te hebben over het getal 35 en niet over de achterliggende gedachte van die post. Gelukkig heeft iemand dat ingezien.

Laten we dat nog eens proberen:

Deze zin uit een Autosport analyse van het vertrek zal me altijd bij blijven:
CitaatFor 35 years, Peter Sauber (whose surname, fittingly, translates to 'Clean') kept his team up and running. It took BMW 10 per cent of that time to decide to pull the plug. Hinwil, the team's 500-odd employees, the team's millions of fans and the entire Formula 1 community deserved better.

Note: De eerste die kommaneukt over het getal 35 ban ik meteen voor 35 jaar! ;)

RadioActiveMan

Citaat van: Beco op 30 juli 2009 - 14:59:20
Het financiële klimaat is gedurende die 4 jaar dan ook enorm hard veranderd wat deze keuze helemaal niet verrassend maakt en op zo'n moment kan je voor de fans en de F1 gemeenschap ook niet veel meer doen.
Het is voor ons fans minder erg dan voor de mensen die misschien hun job kwijt zijn. Als ik daar aan denk kan het mijn eerlijk gezegd geen bal schelen of BMW volgend jaar nog mee doet.

En neuken doe ik niet op een forum.  :P

Folkert

Citaat van: Tim op 30 juli 2009 - 15:59:43
Sommige mensen zien het punt en beginnen daarover te praten. Want inderdaad, ik postte dat hier om het te hebben over het getal 35 en niet over de achterliggende gedachte van die post. Gelukkig heeft iemand dat ingezien.

Laten we dat nog eens proberen:

Deze zin uit een Autosport analyse van het vertrek zal me altijd bij blijven:
CitaatFor 35 years, Peter Sauber (whose surname, fittingly, translates to 'Clean') kept his team up and running. It took BMW 10 per cent of that time to decide to pull the plug. Hinwil, the team's 500-odd employees, the team's millions of fans and the entire Formula 1 community deserved better.

Note: De eerste die kommaneukt over het getal 35 ban ik meteen voor 35 jaar! ;)
Dan mag het wel aan de achterliggende gedachte liggen, als de informatie niet klopt is het toch niet echt een zinnige uitspraak. BMW bestaat ook al....X jaar. Heeft dan ook niks met de F1 te maken. Er word enkel gewezen op het feit dat Sauber helemaal geen 35 jaar in de F1 gezeten heeft, maar 16 jaar. ok, de gedachte er achter? Ja dat BMW sneller stopt dan Sauber, maar het is niet die 10%, want dat is niet waar. BMW is ook in andere takken van de autosport actief geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Hier is het ook gezellig. Misschien moet je daar eens kijken, lijkt me best een leuke plek om het over F1 te hebben!

Zinnige mensen mogen gerust hier verder praten.

Folkert

Citaat van: Tim op 30 juli 2009 - 19:01:50
Hier is het ook gezellig. Misschien moet je daar eens kijken, lijkt me best een leuke plek om het over F1 te hebben!

Zinnige mensen mogen gerust hier verder praten.
Cool, kom jij dan mee? Kunnen we het pijl iig beetje voortzetten op ander Forum. 8)
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Beco op 30 juli 2009 - 14:59:20
het financiële klimaat is gedurende die 4 jaar dan ook enorm hard veranderd wat deze keuze helemaal niet verrassend maakt en op zo'n moment kan je voor de fans en de F1 gemeenschap ook niet veel meer doen.
Het is voor ons fans minder erg dan voor de mensen die misschien hun job kwijt zijn. Als ik daar aan denk kan het mijn eerlijk gezegd geen bal schelen of BMW volgend jaar nog mee doet.
Nou, triest voor Peter Sauber is het wel. Deze man heeft zijn ziel en zaligheid in het team gestopt en wilde het voorbestaan garanderen door het aan BMW te verkopen. Little did he know.

De Peter Saubers, de Ken Tyrrels, de Guy Ligiers en de Frank Williamsen van deze wereld, heeft de F1 nodig. Veel meer dan de autofabrikanten met dollartekens. Door de absurde kosten, moesten de privateers maatregelen nemen. Maatregelen die uiteindelijk backfiren.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 30 juli 2009 - 21:03:23Nou, triest voor Peter Sauber is het wel. Deze man heeft zijn ziel en zaligheid in het team gestopt en wilde het voorbestaan garanderen door het aan BMW te verkopen. Little did he know.

Beetje flauwekul natuurlijk, autofabrikanten zitten nooit lang in F1, dat had Peter Sauber kunnen weten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 31 juli 2009 - 10:46:37
Citaat van: 0634 op 30 juli 2009 - 21:03:23Nou, triest voor Peter Sauber is het wel. Deze man heeft zijn ziel en zaligheid in het team gestopt en wilde het voorbestaan garanderen door het aan BMW te verkopen. Little did he know.

Beetje flauwekul natuurlijk, autofabrikanten zitten nooit lang in F1, dat had Peter Sauber kunnen weten.
Dat is een argument inderdaad. Maar hij voelde zich waarschijnlijk ook gedwongen omdat hij als privateer niet meekon met de stijgende budgetten. In die zin had hij de keus destijds niet.

F_A_Diaz

Okee, dat snap ik maar dan is dit een logisch gevolg.

Misschien kan hij het nu weer terugkopen, ik zie dat nog wel gebeuren. Alhoewel hij de 65 al gepasseerd is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Waarom niet één van de door de FIA gepasseerde teams die volgend wilden meedoen? De infrastructuur is aanwezig en mits wat ondersteuning van de andere teams zal de rest ook wel in orde komen.