Exit BMW Sauber

Gestart door Tim C, 29 juli 2009 - 01:06:28

« vorige - volgende »

Jasper

Hoezo, verlengde concorde-akkoorden?

Ik denk dat er een verschil is tussen "exit BMW" en "exit BMW Sauber". Ik acht Peter Sauber zelf nog wel in staat om het team terug over te nemen en dan hebben we volgend jaar Sauber-Cosworth als team.

flupke3

Wat is de reden van vertrek?

flupke3

En hadden ze het dan niet beter als honda gedaan en gewoon niet begonnen
dit jaar.

Folkert

Citaat van: Jasper op 29 juli 2009 - 03:21:50
Hoezo, verlengde concorde-akkoorden?

Ik denk dat er een verschil is tussen "exit BMW" en "exit BMW Sauber". Ik acht Peter Sauber zelf nog wel in staat om het team terug over te nemen en dan hebben we volgend jaar Sauber-Cosworth als team.
Dat acht ik hem ook wel instaat. Denk ook eerder dat BMW stopt, en niet Sauber. Zou eigenlijk wel mooi zijn, als we weer privateer terug krijgen in de F1. Heb altijd een zwak gehad voor Peter Sauber.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C


KVDracer

Ik hoop ook dat Sauber ermee doorgaat, maar dan nog zal het moeilijk zijn om een deftige motorleverancier te vinden. Het is eigenlijk wel erg, na 4 seizoen trekken ze de stekker er terug uit. Wat gaan Kubica en heidfeld nu doen? Het is te hopen voor hun dat ze bij een goed team terecht kunnen komen, dan zeker voor Kubica. Mss dat hij bij Renault aan de slag kan, ik dacht dat hij daar al eens had getest na het winnen van de RWS. Heidfeld heeft mij nooit echt kunnen overtuigen, maar hij zal ook wel ergens onderdak kunnen vinden.

F_A_Diaz

Is iemand hier nog verbaasd over dan? Ik roep al tijden dat de F1 niet kan bestaan uit de autofabrikanten want die komen en gaan wanneer ze willen. Zie hier weer het bewijs, wat zal Max Mosley in zijn vuistje lachen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 juli 2009 - 10:34:42
Is iemand hier nog verbaasd over dan? Ik roep al tijden dat de F1 niet kan bestaan uit de autofabrikanten want die komen en gaan wanneer ze willen. Zie hier weer het bewijs, wat zal Max Mosley in zijn vuistje lachen.
Hoe zit dat eigenlijk met contracten? Ze kunnen volgens mij niet zomaar vertrekken omdat ze het niet meer willen. Ze hebben toch contract met FIA FOm of wel andere instelling van de F1 dan ook? Maar dat de F1 niet kan bestaan uit alleen maar autofabrikanten heeft niemand ook ontkent. Maar aan de andere kant zijn BMW en Hona wel apparte gevallen. Kijk naar Mercedes en Ferrari of Toyota. Zijn er toch ook al jaren bij
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Het is normaal dat BMW er de stekker uitrekt in het huidige financiële klimaat. Je kan moeilijk verantwoorden miljoenen dollars uit te geven in de F1 terwijl je aan de andere kant arbeiders uit de fabrieken moet ontslaan. Zij halen de ontwikkeling van duurzaamheid en ecologische ontwikkeling in de autoindustrie aan als reden maar daar geloof ik niet veel van. De F1 is een perfect podium om die technologie te promoten.
De tijd van de constructeurs is weer een tijdje voorbij lijkt me en dat vind ik niet erg. Minder politiek gezwam, gewoon mensen die willen racen en niet een bende ruziemakers die liever auto's wil verkopen. Ik zie er in de toekomst nog wel meer vertrekken. Renault en Toyota hebben dit al in overweging genomen en het ontbreken van succes zal dit gegeven enkel voeden. Misschien dat enkelen wel kunnen blijven als motorenbouwer.

Heidfeld kan als exprotegé van Mercedes eventueel bij McLaren of Brawn terecht. Moest Rosberg ergens anders onderdak vinden is Williams ook geen slecht team voor Heidfeld.
Heidfeld kan een wagen aan de finish krijgen zonder fouten te maken. Hij is niet de meest spectaculaire coureur maar hij brengt een zekere waarde met zich mee.  
Kubica zie ik wel zitten in een tandem met Alonso bij Ferrari of anders inderdaad Renault.

Folkert

Citaat van: Beco op 29 juli 2009 - 10:57:58
Het is normaal dat BMW er de stekker uitrekt in het huidige financiële klimaat. Je kan moeilijk verantwoorden miljoenen dollars uit te geven in de F1 terwijl je aan de andere kant arbeiders uit de fabrieken moet ontslaan. Zij halen de ontwikkeling van duurzaamheid en ecologische ontwikkeling in de autoindustrie aan als reden maar daar geloof ik niet veel van. De F1 is een perfect podium om die technologie te promoten.
De tijd van de constructeurs is weer een tijdje voorbij lijkt me en dat vind ik niet erg. Minder politiek gezwam, gewoon mensen die willen racen en niet een bende ruziemakers die liever auto's wil verkopen. Ik zie er in de toekomst nog wel meer vertrekken. Renault en Toyota hebben dit al in overweging genomen en het ontbreken van succes zal dit gegeven enkel voeden. Misschien dat enkelen wel kunnen blijven als motorenbouwer.

Heidfeld kan als exprotegé van Mercedes eventueel bij McLaren of Brawn terecht. Moest Rosberg ergens anders onderdak vinden is Williams ook geen slecht team voor Heidfeld.
Heidfeld kan een wagen aan de finish krijgen zonder fouten te maken. Hij is niet de meest spectaculaire coureur maar hij brengt een zekere waarde met zich mee.  
Kubica zie ik wel zitten in een tandem met Alonso bij Ferrari of anders inderdaad Renault.

Denk niet dat Heidfeld terug zal gaan naar Williams.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Ik hoorde net het nieuws op de radio. En ja, ik ben hier verbaast over. BMW is een fabrikant die toch in behoorlijk wat raceklasses terug te vinden is, jammer dat ze nu de F1 verlaten. @ F_A_Diaz: Iedereen komt en gaat wanneer ze willen. Kijk maar naar hoe vaak het voormalige Jordan verandert is de laatste 10 jaar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Dat de Russen van Midland en de Hollanders van Spyker de F1 hebben verlaten heeft weinig te maken met willen lijkt me.
Als je het financiële plaatje niet meer rondkrijgt heb je weinig keuze.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 29 juli 2009 - 12:11:45
Dat de Russen van Midland en de Hollanders van Spyker de F1 hebben verlaten heeft weinig te maken met willen lijkt me.
Als je het financiële plaatje niet meer rondkrijgt heb je weinig keuze.
En wat is de reden bij BMW? Het financiële. Dus, het verschil tussen de constructeurs en de anderen is momenteel? Niets...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 juli 2009 - 12:55:09
Citaat van: Beco op 29 juli 2009 - 12:11:45
Dat de Russen van Midland en de Hollanders van Spyker de F1 hebben verlaten heeft weinig te maken met willen lijkt me.
Als je het financiële plaatje niet meer rondkrijgt heb je weinig keuze.
En wat is de reden bij BMW? Het financiële. Dus, het verschil tussen de constructeurs en de anderen is momenteel? Niets...

Wat is je punt nu? Blijkbaar heb je niet goed gelezen waarover mijn post ging of je moet je nader verklaren.

Trouwens BMW dient andere doelen dan Williams, Force India, Brawn, etc... Zij hebben op financiëel vlak andere veel grotere verantwoordelijkheden.