Lotus dertiende team in Formule 1

Gestart door Martin, 15 september 2009 - 10:59:05

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Trouwens een ongelooflijk lelijke auto!

Foto van HLN.be


_Makke_

Jawadde, hopelijk is HLN, zoals nog wel gebeurd, compleet mis... Al is die kleurstelling nog niet zo onrealistisch aangezien het team in Maleisische handen is. Enfin, we zullen wel zien in 2010 zeker?

Jasper

Citaat van: Schumi 2009 op 15 september 2009 - 19:49:56
Ook ik ben het volledig met Jasper eens. Ik vind het trouwens vreemd dat ze dat zelfs maar net voor de aankondiging van de overname, bekend maken. Dat wil zeggen dat ze waarschijnlijk toch al wel op de hoogte zullen zijn geweest van de overname, ze zullen toch wel contact hebben gehad met BMW? Ik begrijp dat ze niet eeuwig konden wachten, Lotus moet immers ook nog de tijd hebben om een wagen te bouwen, maar als BMW hen meld dicht bij een deal te zitten, is even wachten toch geen overbodige luxe. Als er nu toch geen 14de team komt, heeft de FIA een hoop ontslagen op zijn geweten.

Het zou wel kunnen dat het een kwestie is van ongelukkige timing. De contacten met Lotus zijn natuurlijk ook al een hele tijd aan de gang. In de verklaring van vandaag, waarin de FIA Lotus aankondigt als dertiende team, spreekt de FIA nog over "onzekerheden over de toekomstige eigenaar" van Sauber. Ik denk dat de FIA ook heel goed de ongemakkelijkheid van deze situatie aanvoelt en daarom dus alsnog probeert om Sauber op de grid te krijgen.

Eric

Zo te zien komt er hier nog een staartje aan...

Lotus Cars Limited and Group Lotus Plc have announced they are distancing themselves from Litespeed, a British Formula 3 squad formed by ex-Lotus employees who have revealed they are planning to enter F1 in 2010 under the Lotus flag. In a statement, Lotus have implied they may even be willing to take legal action to protect their brand image.

"Group Lotus plc and its subsidiary Lotus Cars Limited, the manufacturer of the legendary Lotus Elise and global high technology engineering consultancy, are not connected or affiliated to, nor in any other way associated with the newly-announced 'Team Lotus' that has submitted an entry 2010 Formula 1 championship," the statement from Lotus reads. "Group Lotus plc will take all necessary steps to protect its name, reputation and brand image."

Lotus are not the first who are not happy about the use of their name in potential 2010 F1 applicants. The Brabham family have also said that they will be challenging Formtech who are intending to use the Brabham name to enter F1 next season.

Ferrari 2010

Blijkbaar hebben ze jaren geleden de Lotus naam verkocht, dan moeten ze nu niet komen zagen. Je kan niet verwachten dat je iets verkoopt en dat de koper het dan niet gaat gebruiken. Domme zet van Lotus destijds...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Ze kunnen iig. weinig doen denk ik, ze hebben het merkrecht verkocht. Lotus had het toen moeilijk, ze zullen waarschijnlijk geen andere keus hebben gehad... Je merknaam verkopen iis natuurlijk het laatste wat je wilt...

En die foto, is dat niet de promo-f1 bolide voor de Maleisische GP? Denk niet dat de auto er zo gaat uit zien, sponsoren kun je er zo niet meer op kwijt. En iemand als AirAsia (als je naar de aard van het bedrijf kijkt) zullen toch wel aanwezig willen zijn op de auto dacht ik zo.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is