Is brawn gp aan zijn zwanezang bezig?

Gestart door flupke3, 27 juli 2009 - 00:01:02

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 17:05:11
Mwoah goed, dat zeg ik toch ook?  ???
Beetje wel, maar Ferrari_2009 zegt het net iets anders. Jij noemde het averrechts, terwijl Ferrari_2009 het minder goed noemt, toch groot verschil.

Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 17:05:11
Mwoah goed, dat zeg ik toch ook?  ???
Je zei dat hun updates averechts hebben gewerkt.

ave·rechts bn, bw 1 omgekeerd 2 onjuist, verkeerd: dat werkte ~ uit

Het heeft toch niet verkeerd uitgewerkt? Zijn ze achteruit gegaan? Neen, want dan zouden ze die updates er wel weer afgooien... ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Het ligt eraan hoe je het uitlegt. Het gaat om relatieve verbetering ten opzichte van de rest, in dat opzicht is Brawn alleen maar slechter geworden en je zet updates op je auto om in te lopen op anderen, het omgekeerde is gebeurd, dus in zekere zin averechts.

Overigens heeft Button ook aangegeven dat de Brawn van nu met de updates niet meer dezelfde auto is als in de 1e 7 races.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 29 juli 2009 - 10:38:45
Het ligt eraan hoe je het uitlegt. Het gaat om relatieve verbetering ten opzichte van de rest, in dat opzicht is Brawn alleen maar slechter geworden en je zet updates op je auto om in te lopen op anderen, het omgekeerde is gebeurd, dus in zekere zin averechts.

Overigens heeft Button ook aangegeven dat de Brawn van nu met de updates niet meer dezelfde auto is als in de 1e 7 races.
Nee niet echt. Of eigenlijk echt niet. Averechts is dat de updates de auto langzamer maken, maar de auto is misschien helemaal niet langzamer , maar wel langzamer dan de concurrent. Dat is heel wat anders dan wat jij zei. De conccurent heeft een grotere stap voorwaarts gemaakt en zo ingelopen op Brawn.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

CitaatBrawn: "Terugval komt door nieuwe onderdelen"
10 augustus 2009

Volgens Ross Brawn heeft de recente terugval van zijn team te maken met een update die in de afgelopen weken op de auto is gekomen. Het probleem is echter dat het team nog niet weet welke update precies het probleem heeft veroorzaakt.

"Het klopt dat de oppositie een stuk sterker is geworden, maar in de eerste helft van het seizoen haalden wij het meeste uit de slicks, terwijl we daar nu juist moeite mee hebben", zei Brawn tegenover Gazzetta dello Sport. "Dat heeft zeker te maken met een modificatie die we hebben doorgevoerd, dus we moeten uitzoeken wat dat probleem was."

"Het zou wel makkelijker zijn als we konden testen, maar dit is een uitdaging die is ontstaan door de regels van dit jaar."

Het blijft leuk om altijd weer gelijk te krijgen...
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 10 augustus 2009 - 12:04:37
CitaatBrawn: "Terugval komt door nieuwe onderdelen"
10 augustus 2009

Volgens Ross Brawn heeft de recente terugval van zijn team te maken met een update die in de afgelopen weken op de auto is gekomen. Het probleem is echter dat het team nog niet weet welke update precies het probleem heeft veroorzaakt.

"Het klopt dat de oppositie een stuk sterker is geworden, maar in de eerste helft van het seizoen haalden wij het meeste uit de slicks, terwijl we daar nu juist moeite mee hebben", zei Brawn tegenover Gazzetta dello Sport. "Dat heeft zeker te maken met een modificatie die we hebben doorgevoerd, dus we moeten uitzoeken wat dat probleem was."

"Het zou wel makkelijker zijn als we konden testen, maar dit is een uitdaging die is ontstaan door de regels van dit jaar."

Het blijft leuk om altijd weer gelijk te krijgen...
Waar in heb jij gelijk gehad dan? Volgens mij is dit een mening van Brawn en je kan nooit weten of dat daadwerkelijk de oorzaak is dat Brawn nu achter Ferrari, Mclaren, RBR en Toyota rijd. Misschien zijn die 4 wel heel veel sterker geworden.

Maar wat had jij precies gezegd, waar jij gelijk in had?>
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 10 augustus 2009 - 12:04:37
CitaatBrawn: "Terugval komt door nieuwe onderdelen"
10 augustus 2009

Volgens Ross Brawn heeft de recente terugval van zijn team te maken met een update die in de afgelopen weken op de auto is gekomen. Het probleem is echter dat het team nog niet weet welke update precies het probleem heeft veroorzaakt.

"Het klopt dat de oppositie een stuk sterker is geworden, maar in de eerste helft van het seizoen haalden wij het meeste uit de slicks, terwijl we daar nu juist moeite mee hebben", zei Brawn tegenover Gazzetta dello Sport. "Dat heeft zeker te maken met een modificatie die we hebben doorgevoerd, dus we moeten uitzoeken wat dat probleem was."

"Het zou wel makkelijker zijn als we konden testen, maar dit is een uitdaging die is ontstaan door de regels van dit jaar."

Het blijft leuk om altijd weer gelijk te krijgen...
Als jij denkt dat dat je gelijk geeft, leuk voor jouw. Amuseer je daar maar lekker, in je eigen interpretatie van alles en iedereen. Have fun!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Beco op 27 juli 2009 - 06:20:15
Citaat van: zeph op 27 juli 2009 - 00:03:57
http://www.encyclo.nl/begrip/zwanezang


http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=zwanenzang

Je moet op de juiste plaatsen zoeken en het mag dus wel gebruikt worden in deze context.

Ik denk het niet trouwens. Volgens mij moeten ze iets van die wagen dat ze er nadien pas hebben opgezet.

Je moet het goed schrijven in je topictitel. ;)

Wizard

Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe Brawn het wil bolwerken zonder sponsors. Kun je nog zo briljant zijn, zonder geld, geen progressie. Nu Brawn ook nog problemen heeft met de updates, wordt het een lastig verhaal voor Jenson. Aan het einde van de rit kan hij nog wel eens te kort komen. Of Brawn nog competitief wordt? Geen idee. Als je financiële situatie zo blijft, niet. Heb sowieso altijd het idee gehad, dat Brawn de boeken in wil gaan als debuterend team die direct de titel pakt en daarna verdwijnt o.i.d. Mja, dat is een eigen hersenspinsel zonder serieuze handvaten.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 augustus 2009 - 14:15:30
Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe Brawn het wil bolwerken zonder sponsors. Kun je nog zo briljant zijn, zonder geld, geen progressie. Nu Brawn ook nog problemen heeft met de updates, wordt het een lastig verhaal voor Jenson. Aan het einde van de rit kan hij nog wel eens te kort komen. Of Brawn nog competitief wordt? Geen idee. Als je financiële situatie zo blijft, niet. Heb sowieso altijd het idee gehad, dat Brawn de boeken in wil gaan als debuterend team die direct de titel pakt en daarna verdwijnt o.i.d. Mja, dat is een eigen hersenspinsel zonder serieuze handvaten.
Brawn had toch al een grote sponsor? Of ben ik nu gek?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Virgin Group (Richard Branson). Mja, die gaat stoppen + zoveel geld pompt hij er niet in. Virgin heeft ook een klein plekkie op de voorvleugel. ;)

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 11 augustus 2009 - 14:15:30
Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe Brawn het wil bolwerken zonder sponsors.

Dan heb je niet goed opgelet. Honda betaalt voor dit jaar gewoon alle rekeningen omdat ze contractueel nog verplicht zijn aan F1 mee te doen. Vergelijkbaar met Kawasaki in de Motogp.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 21 augustus 2009 - 12:15:57
Citaat van: Wizard op 11 augustus 2009 - 14:15:30
Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe Brawn het wil bolwerken zonder sponsors.

Dan heb je niet goed opgelet. Honda betaalt voor dit jaar gewoon alle rekeningen omdat ze contractueel nog verplicht zijn aan F1 mee te doen. Vergelijkbaar met Kawasaki in de Motogp.
Dat zou ik énorm vreemd vinden. Moest Honda alles nog betalen, dan zou het team ook nog wel Honda noemen. Brawn heeft gewoon het geluk dat de wagen al af was tegen dat hij het team voor een prikje over nam. Virgin geeft wat extra ruimte, Brawn zelf betaald ook veel. Nog even en het Brawn-sprookje is uit, want dan is het geld op. Ook als het is zoals jij zegt, zal Brawn toch dringend eens naar het financiële plaatje moeten gaan kijken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Citaat van: Schumi 2009 op 21 augustus 2009 - 12:25:14
Citaat van: F_A_Diaz op 21 augustus 2009 - 12:15:57
Citaat van: Wizard op 11 augustus 2009 - 14:15:30
Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe Brawn het wil bolwerken zonder sponsors.

Dan heb je niet goed opgelet. Honda betaalt voor dit jaar gewoon alle rekeningen omdat ze contractueel nog verplicht zijn aan F1 mee te doen. Vergelijkbaar met Kawasaki in de Motogp.
Dat zou ik énorm vreemd vinden. Moest Honda alles nog betalen, dan zou het team ook nog wel Honda noemen. Brawn heeft gewoon het geluk dat de wagen al af was tegen dat hij het team voor een prikje over nam. Virgin geeft wat extra ruimte, Brawn zelf betaald ook veel. Nog even en het Brawn-sprookje is uit, want dan is het geld op. Ook als het is zoals jij zegt, zal Brawn toch dringend eens naar het financiële plaatje moeten gaan kijken.

Ik denk dat Brawn genoeg bezig is met sponsors zoeken en dat ze hun plaatje binnen twee jaar wel zullen rond hebben. En inderdaad, Honda betaalt nog een groot stuk van dit seizoen, want anders zou brawn hier nooit aan begonnen zijn. Dit was trouwens aan afspraak bij de overname, dat Honda dit seizoen nog zou betalen.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 21 augustus 2009 - 12:25:14
Citaat van: F_A_Diaz op 21 augustus 2009 - 12:15:57
Citaat van: Wizard op 11 augustus 2009 - 14:15:30
Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe Brawn het wil bolwerken zonder sponsors.

Dan heb je niet goed opgelet. Honda betaalt voor dit jaar gewoon alle rekeningen omdat ze contractueel nog verplicht zijn aan F1 mee te doen. Vergelijkbaar met Kawasaki in de Motogp.
Dat zou ik énorm vreemd vinden. Moest Honda alles nog betalen, dan zou het team ook nog wel Honda noemen. Brawn heeft gewoon het geluk dat de wagen al af was tegen dat hij het team voor een prikje over nam. Virgin geeft wat extra ruimte, Brawn zelf betaald ook veel. Nog even en het Brawn-sprookje is uit, want dan is het geld op. Ook als het is zoals jij zegt, zal Brawn toch dringend eens naar het financiële plaatje moeten gaan kijken.
Lijkt mij ook zeer vreemd dat Honda alles zou moeten betalen. Dan waren ze nog wel een jaar in de F1 gebleven. Al denk ik wel dat er aantal dingen zijn die Honda wel moet betalen. Maar niet meer dan 50% denk nog wel minder ook.
Trotse vader van Rosalie(L)