Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Tim op 18 augustus 2009 - 13:01:28
Ik heb liever dat hij terugkomt in Australië. Laat dat maar eerst grondig genezen...
Ben ik het helemaal mee eens. Maar goed, als hij kan rijden, waarom niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 13:17:28
Citaat van: Tim op 18 augustus 2009 - 13:01:28
Ik heb liever dat hij terugkomt in Australië. Laat dat maar eerst grondig genezen...
Ben ik het helemaal mee eens. Maar goed, als hij kan rijden, waarom niet?
Er is een verschil tussen kunnen rijden en genezen zijn. Zie maar naar Schumi, een F1 wagen eist veel van je lichaam, je kan maar beter deftig gerevalideerd zijn, zeker voor in geval van dat je weer een crash hebt, want dan kan je het misschien erger maken. Volgens mij doet Massa er beter aan om dit seizoen te laten zoals het is, kampioen worden is niet meer haalbaar, misschien een overwinning ja, maar die kan hij volgend jaar dan hopelijk ook wel halen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 13:31:12
Citaat van: Burorri op 18 augustus 2009 - 13:17:28
Citaat van: Tim op 18 augustus 2009 - 13:01:28
Ik heb liever dat hij terugkomt in Australië. Laat dat maar eerst grondig genezen...
Ben ik het helemaal mee eens. Maar goed, als hij kan rijden, waarom niet?
Er is een verschil tussen kunnen rijden en genezen zijn. Zie maar naar Schumi, een F1 wagen eist veel van je lichaam, je kan maar beter deftig gerevalideerd zijn, zeker voor in geval van dat je weer een crash hebt, want dan kan je het misschien erger maken. Volgens mij doet Massa er beter aan om dit seizoen te laten zoals het is, kampioen worden is niet meer haalbaar, misschien een overwinning ja, maar die kan hij volgend jaar dan hopelijk ook wel halen.
Dat is waar ja. Laat ik het dan anders zeggen, als hij in Brazilie voldoende genezen is, zou hij toch gewoon kunnen rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Als Schumacher in augustus nog last heeft van een schedelbreuk die hij in februari heeft opgelopen vrees ik het ergste voor Massa.
Het genzen van een breuk kan je niet versnellen door trainen of wat dan ook. Ik vrees ook voor zijn seizoen en betwijfel of hij nog fit in de wagen kan kruipen.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 18 augustus 2009 - 15:10:50
Als Schumacher in augustus nog last heeft van een schedelbreuk die hij in februari heeft opgelopen vrees ik het ergste voor Massa.
Het genzen van een breuk kan je niet versnellen door trainen of wat dan ook. Ik vrees ook voor zijn seizoen en betwijfel of hij nog fit in de wagen kan kruipen.
Schumacher had een nekblessure, geen schedelbreuk ;) Maar blijft dat het een ernstige blessure is, zoiets geneest is niet snel volledig weg. Ik zou graag eens een reactie zien van een echte arts ofzo, eens benieuwd wat die hiervan zouden denken. Ik heb hier geen verstand van maar het lijkt me gewoon onrealistisch dat dit zo snel in orde is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Men kan hierover speculeren wat ze willen.... ::)
Je kan ervan uit gaan dat ze  Massa echt niet laten rijden als het medisch onverantwoord is.
De tijd zal het leren.

robbert

Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 15:20:58
Citaat van: Beco op 18 augustus 2009 - 15:10:50
Als Schumacher in augustus nog last heeft van een schedelbreuk die hij in februari heeft opgelopen vrees ik het ergste voor Massa.
Het genzen van een breuk kan je niet versnellen door trainen of wat dan ook. Ik vrees ook voor zijn seizoen en betwijfel of hij nog fit in de wagen kan kruipen.
Schumacher had een nekblessure, geen schedelbreuk ;) Maar blijft dat het een ernstige blessure is, zoiets geneest is niet snel volledig weg. Ik zou graag eens een reactie zien van een echte arts ofzo, eens benieuwd wat die hiervan zouden denken. Ik heb hier geen verstand van maar het lijkt me gewoon onrealistisch dat dit zo snel in orde is.

Schumacher had ook een iets aan zijn schedel stond ook op verschillende sites vermeld.

Maar het zou toch beter zijn dat Massa inderdaad pas terugkeert volgend seizoen, dan is hij zeker volledig genezen

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 18 augustus 2009 - 17:51:18
Citaat van: Schumi 2009 op 18 augustus 2009 - 15:20:58
Citaat van: Beco op 18 augustus 2009 - 15:10:50
Als Schumacher in augustus nog last heeft van een schedelbreuk die hij in februari heeft opgelopen vrees ik het ergste voor Massa.
Het genzen van een breuk kan je niet versnellen door trainen of wat dan ook. Ik vrees ook voor zijn seizoen en betwijfel of hij nog fit in de wagen kan kruipen.
Schumacher had een nekblessure, geen schedelbreuk ;) Maar blijft dat het een ernstige blessure is, zoiets geneest is niet snel volledig weg. Ik zou graag eens een reactie zien van een echte arts ofzo, eens benieuwd wat die hiervan zouden denken. Ik heb hier geen verstand van maar het lijkt me gewoon onrealistisch dat dit zo snel in orde is.

Schumacher had ook een iets aan zijn schedel stond ook op verschillende sites vermeld.

Maar het zou toch beter zijn dat Massa inderdaad pas terugkeert volgend seizoen, dan is hij zeker volledig genezen
Ah, excuseer. Dat wist ik niet :) Maar het blijft wel zijn nek die problemen geeft en niet zen schedel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

In een artikel dat ik gelezen heb spraken ze ook over last aan zijn hoofd.

*5 minuutjes later*
Heb het gevonden!  :)

Bron: http://www.autosportmedia.nl/nieuwsbericht.php?item=273492

CitaatBlessures Schumacher ernstiger dan wat `nekpijn´
De reden waarom Michael Schumacher dan toch niet terugkeert naar de Formule 1, is erger dan enkel pijn in de nek. De zevenvoudig wereldkampioen kwam tijdens een motorrace in februari zwaar ten val en brak daarbij een nekwervel en liep een schedelbreuk op. Ook een slagader naar de hersenen werd geraakt.

Dat motorongeval was dus inderdaad zeer ernstig. Dat bevestigt ook Willi Weber, de manager van Schumacher: "Het ongeval was het zwaarste uit zijn carrière. Het is jammer dat hij niet mag starten, iedereen keek ernaar uit," aldus een ontgoogelde Weber.

Het is echter die Weber die de comeback van Schumacher niet echt zag zitten. Nu vindt ook hij het echter jammer dat de beste Formule 1-piloot uit de geschiedenis niet terugkomt. Felipe Massa en Michael Schumacher worden in Valencia vervangen door testpiloot Luca Badoer.


meatball

Wat een verschil tussen Kimi en de vervangers van Massa.Iedereen heeft het er altijd over dat de wagen veel belangrijker is dan de piloten en het lijkt wel alsof iedereen wel eens eventje kan winnen met een Ferrari of een McLaren.Maar de waarheid is duidelijk toch wel even anders,natuurlijk moet je een goede wagen hebben om te winnen,maar met een Kova,Badoer of Fisichella lukt het duidelijk niet.Hopenlijk kan Massa weer aansluiten bij de top anders heeft Ferrari een duidelijk probleem voor de plaats naast Alonso.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 19 oktober 2009 - 06:25:17
Wat een verschil tussen Kimi en de vervangers van Massa.Iedereen heeft het er altijd over dat de wagen veel belangrijker is dan de piloten en het lijkt wel alsof iedereen wel eens eventje kan winnen met een Ferrari of een McLaren.Maar de waarheid is duidelijk toch wel even anders,natuurlijk moet je een goede wagen hebben om te winnen,maar met een Kova,Badoer of Fisichella lukt het duidelijk niet.Hopenlijk kan Massa weer aansluiten bij de top anders heeft Ferrari een duidelijk probleem voor de plaats naast Alonso.
Ik zag laatst een foto van Massa(3 dagen ofzo geleden.) maar dat zag er nog wel ernstig uit. Ben inderdaad benieuwd hoe hij het gaat doen. En ik heb toch nog steeds een vermoeden dat ze Massa zeker volgend jaar als 2 de coureur gaan aanstellen als hij het niet meer trekt. En die kans is zeker reeel. 
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 19 oktober 2009 - 14:02:39
Citaat van: meatball op 19 oktober 2009 - 06:25:17
Wat een verschil tussen Kimi en de vervangers van Massa.Iedereen heeft het er altijd over dat de wagen veel belangrijker is dan de piloten en het lijkt wel alsof iedereen wel eens eventje kan winnen met een Ferrari of een McLaren.Maar de waarheid is duidelijk toch wel even anders,natuurlijk moet je een goede wagen hebben om te winnen,maar met een Kova,Badoer of Fisichella lukt het duidelijk niet.Hopenlijk kan Massa weer aansluiten bij de top anders heeft Ferrari een duidelijk probleem voor de plaats naast Alonso.
Ik zag laatst een foto van Massa(3 dagen ofzo geleden.) maar dat zag er nog wel ernstig uit. Ben inderdaad benieuwd hoe hij het gaat doen. En ik heb toch nog steeds een vermoeden dat ze Massa zeker volgend jaar als 2 de coureur gaan aanstellen als hij het niet meer trekt. En die kans is zeker reeel. 
Massa zag er van t weekend eigenlijk als vanouds uit. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen tegen Alonso. Als je Raikkonen aan kunt, dan moet je toch ook bij Alonso in de buurt kunnen komen.

Folkert

Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 14:05:45
Citaat van: Burorri op 19 oktober 2009 - 14:02:39
Citaat van: meatball op 19 oktober 2009 - 06:25:17
Wat een verschil tussen Kimi en de vervangers van Massa.Iedereen heeft het er altijd over dat de wagen veel belangrijker is dan de piloten en het lijkt wel alsof iedereen wel eens eventje kan winnen met een Ferrari of een McLaren.Maar de waarheid is duidelijk toch wel even anders,natuurlijk moet je een goede wagen hebben om te winnen,maar met een Kova,Badoer of Fisichella lukt het duidelijk niet.Hopenlijk kan Massa weer aansluiten bij de top anders heeft Ferrari een duidelijk probleem voor de plaats naast Alonso.
Ik zag laatst een foto van Massa(3 dagen ofzo geleden.) maar dat zag er nog wel ernstig uit. Ben inderdaad benieuwd hoe hij het gaat doen. En ik heb toch nog steeds een vermoeden dat ze Massa zeker volgend jaar als 2 de coureur gaan aanstellen als hij het niet meer trekt. En die kans is zeker reeel. 
Massa zag er van t weekend eigenlijk als vanouds uit. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen tegen Alonso. Als je Raikkonen aan kunt, dan moet je toch ook bij Alonso in de buurt kunnen komen.
Misschien heb ik dan toch een verouderde foto gezien. Ik zag nog heel groot litteken op zijn slaap.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Dat stak onder zijn dikke vette zonnebril.

Folkert

Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 20:49:24
Dat stak onder zijn dikke vette zonnebril.
Hoe bedoel je? :) Of reageer je neit op mij?
Trotse vader van Rosalie(L)