Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Tsja, dat is dan de beloning voor de slimheid van de andere teams, die blijkbaar het reglement wel goed gelezen hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: jandr op 08 augustus 2009 - 13:46:17
Citaat van: F_A_Diaz op 08 augustus 2009 - 11:14:53
Het testverbod is geen slecht idee, het bespaart enorm veel geld en je wordt er in principe niks sneller van, de onderdelen die je test kan je immers ook tijdens GP weekenden testen.

Volgens mij klopt dat niet. Ik denk dat de enige manier om geld te besparen is door een budgetlimiet in te stellen (hoewel ik daar tegenstander van ben).

Het is gewoon vraag en aanbod. Gaat Ferrari minder geld aannemen van de sponsors omdat ze minder kosten hebben voor de testen?? Dan steken ze dat geld toch gewoon in windtunneltesten?

De windtunnel mag ook maar maximaal 40 uur per week draaien, maximaal 8 uur per dag. En er mag maximaal een 40 % schaalmodel gebruikt worden.

Op die manier creeer je dus zeer effectief kostenbesparing en tevens gelijkwaardigheid in het gebruik van de faciliteiten van teams zonder ze te vertellen hoe ze het moeten doen. Het gaat er nu puur om dat je je tijd het slimst en meest effectief gebruikt. Het is geen toeval dat een team zoals Force India het nu ineens veel beter doet in verhouding met de grote teams. Ze kunnen nu het ontwikkel tempo van de grote teams veel beter bijhouden.

De grote teams testten vroeger 24 uur per dag zeven dagen per week in de windtunnel en dan soms zelf met twee tunnels tegelijk. Dan zit je op 368 uur per week windtunnel testen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Daar heb je gelijk in F_A_Diaz. Maar als je in de F1 geld hebt, dan gebruik je dat geld ook. Zoals Jandr al aanhaalde, ze gaan niet aan hun sponsors vragen om minder te geven omdat ze het niet kunnen gebruiken. Dan nemen ze hier en daar wel wat extra personeel aan, steken ze wat meer geld in simulatiesoftware, een betere racesimulator, ...
De teams zitten dit jaar inderdaad wel dichter bij elkaar, maar de vraag  is toch of dit door de grote regelwijzigingen, of door het testverbod enzo komt. Ik wacht liever nog enkele jaren af vooraleer daar een conclusie over te trekken, ik weet het niet. Volgens mij is geld nog steeds geld en vinden ze dus steeds wel ergens iets nuttig om dat in te steken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Er zullen altijd teams zijn die meer geld hebben dan de rest, of beter gezegd, er zullen altijd teams zijn die minder geld hebben dan de rest.

De kunst is dan om ervoor te zorgen dat geld zo min mogelijk invloed heeft op de prestaties van een team, dat het draait om slimheid en innovativiteit
Dat bereik je dus heel goed met een testverbod en windtunnel restricties. Natuurlijk gaan de teams het geld dat ze overhouden dan niet op de bank zetten, dat begrijp ik ook wel. Ze zullen dan simulatie technieken gaan gebruiken maar dat is nog niet zo ver gevorderd kwa ontwerpen, je zal het altijd nog moeten testen in de windtunnel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

sloggerke

Citaat van: F_A_Diaz op 31 juli 2009 - 11:11:49
Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Herinner u Adelaide 1994: Senna moest vervangen worden (voor zover zoiets gaat). De laatste race van het jaar. Nigel Mansell, altoen 41 jaar, trad op als vervanger bij Williams. Damon Hill en ene M.Schumacher reden om de titel. Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...


Moet je er wel bij vermelden dat Hill en Schumacher die race uitvielen, nu doe je net alsof Mansell hen versloeg op de baan.

Euh...
Ja mijn vakantie was ok.. Dank je.

Hill en Schoenmaker hadden mekaar er af geramd ja..
Of liever Schoenmaker ramde Hill... al dan niet opzettelijk.
Maar Mansell.. reed die niet van pole tot finish aan de leiding....? ;)
Dat lijkt mij toch, in bevestigend geval, "op de baan" dan..

Enzo

Schumacher is lekker aan het trainen, jammer genoeg niet in de auto van dit seizoen.
Dan maar in een kart en de de auto uit 2007





scho0634

Citaat van: sloggerke op 08 augustus 2009 - 18:05:42
Euh...
Ja mijn vakantie was ok.. Dank je.

Hill en Schoenmaker hadden mekaar er af geramd ja..
Of liever Schoenmaker ramde Hill... al dan niet opzettelijk.
Maar Mansell.. reed die niet van pole tot finish aan de leiding....? ;)
Dat lijkt mij toch, in bevestigend geval, "op de baan" dan..
Nee. Hij had wel de pole, maar verloor de leiding reeds bij de start.

FerrariMan

Citaat van: Enzo op 08 augustus 2009 - 19:59:36
Schumacher is lekker aan het trainen, jammer genoeg niet in de auto van dit seizoen.
Dan maar in een kart en de de auto uit 2007





Die laatste clip, een crew met vodafone logo's? Lijkt me gewoon een oude clip.

Enzo

Heb het filmpje natuurlijk niet zelf gemaakt, maar de gene die het geplaatst heeft beweerd dat dit Schumacher was begin Augustus bij de F1 Clienti.
http://www.ferrari.com/English/Scuderia/Corse_Clienti/F1_Clienti/Pages/About_F1_Clienti.aspx

Naast dat Vodafone logo viel me nog iets anders op, er werd namelijk geschreven dat hij in deze auto's op gp2 slicks zou hebben gereden.
Dit zijn duidelijk gegroefde banden, wat natuurlijk nog steeds niks hoeft te betekenen..... ::)
Snap je twijfel wel, maar de plaatser beweerd dat dit onlangs was.

Martin


Enzo

Lees het ook net, n.a.v. zijn nek blessure.
Speelde gister teveel op tijdens de tests....
Dit vind ik meer dan erg jammer.... :-\

Martin

Schumi: Ik ben er niet klaar voor

Michael Schumacher maakte op zijn eigen website bekend toch niet terug te keren in de Formule 1. "Gisteravond heb ik Ferrari-voorzitter Luca di Montezemolo en teamhoofd Stefano Domenicali dat ik helaas niet in staat ben om Felipe te vervangen."

"Ik heb er alles aan gedaan om mijn tijdelijke comeback mogelijk te maken, mijn excuses dat het niet zo mag zijn."

De reden voor de afzegging zijn aanhoudende nekklachten. "Helaas hebben we geen vat kunnen krijgen op de pijn in mijn nek, die ik opliep na een ongeluk in Mugello. We hebben medisch en therapeutisch alles geprobeerd wat mogelijk was, maar het is niet gelukt."


Enzo

CitaatMichael cancels F1-Comeback
Consequences of bike-injuries make return impossible


"Yesterday evening, I had to inform Ferrari President Luca di Montezemolo and Team Principal Stefano Domenicali that unfortunately I'm not able to step in for Felipe. I really tried everything to make that temporary comeback possible, however, much to my regret it didn't work out. Unfortunately we did not manage to get a grip on the pain in the neck which occurred after the private F1-day in Mugello, even if medically or therapeutically we tried everything possible.

The consequences of the injuries caused by the bike-accident in February, fractures in the area of head and neck, unfortunately have turned out to be still too severe. That is why my neck cannot stand the extreme stresses caused by Formula 1 yet. This are the clear results of the examinations we did on the course of the past two weeks and the final examination yesterday afternoon. As there were no improvements after the day in Mugello, I decided at short notice on Sunday to do that thorough examination already yesterday.

I am disappointed to the core. I am awfully sorry for the guys of Ferrari and for all the fans which crossed fingers for me. I can only repeat that I tried everything that was within my power. All I can do now is to keep my fingers crossed for the whole team for the coming races."

Erg jammer dit, had me hier erg op verheugd, helaas mocht het niet zo zijn....... :-\

Ferrari 2010

Jammer, zeer jammer. Misschien had Ferrari beter even gewacht met bekend te maken dat Schumacher als mogelijke vervanger in aanmerking kwam? Ook jammer voor al die mensen die speciaal om Schumi te zien, een ticket hebben gekocht.
Zonde van zijn nek, want buiten die nek, zou hij wel volledig in conditie zijn geweest. Dit toont duidelijk aan waarom F1-teams niet zo happy zijn als hun piloten op een moto kruipen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Gaan we verder met.... Wie vervangt Felipe Massa?