Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

flupke3

Intussen ben ik wel benieuwd hoe schumi zijn te veel
aan gewicht (nog 4 kilo ) gaat kwijtspelen zonder dat hij
aan spierkracht moet inleveren.

Ferrari 2010

Op die paar kilo gaat het uiteindelijk niet aankomen hoor :) Overigens is hij er op een week al 3 kwijt gespeeld, wat me niet mis lijkt. Zo lang hij in conditie is, boeit dat kilootje meer of minder niet echt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 05 augustus 2009 - 15:01:32
Op die paar kilo gaat het uiteindelijk niet aankomen hoor :) Overigens is hij er op een week al 3 kwijt gespeeld, wat me niet mis lijkt. Zo lang hij in conditie is, boeit dat kilootje meer of minder niet echt.
3 KG in een week is officieel een gevaarlijk verlies :P. Maar dat is allemaal met bla bla er bij. Maar voor sport man 4 kg te verliezen is niet moeilijk en daar gaat het hem ook zeker niet zitten als hij de race niet wint.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Ondertussen is gebleken dat Schumacher's comeback afhangt van zijn nek.
Hij heeft blijkbaar nog wat last na het testen van die blessure die hij opliep bij dat motorongeluk. Hij ondergaat één vand e komende dagen medische tests en dan beslist de doc. of hij in staat is terug te racen.

robbert

ja ferrari gaf toestemming om die nieuwe piloot van toro rosso een dag te laten testen, maar werd tegengehouden door een ander (onbekend) team.

En de comeback van schumacher, stel je voor. Iedereen die kaarten gekocht heeft voor spa, zal daar mooi staan blinken met hun dure kaartjes, als schumacher dan toch niet zou rijden

Wizard

Citaat van: robbert op 04 augustus 2009 - 22:32:13
op verschillende sites staat er dat die nieuwe piloot wel toestemming kreeg om te testen, en zelfs toestemming kreeg door Ferrari, maar dit werd dan door een team tegengehouden, het is wel niet bekend om welk team het gaat

Zover ik begrepen heb, was dat ook Williams. Het werd niet direct geroepen, maar wel naar verwezen. ;) Overigens snap ik niet waarom ze dat niet gewoon zeggen. Boeie. Normaal wordt ook groot uitgepakt op sites.

Wizard

Citaat van: Bart VD op 04 augustus 2009 - 23:34:45
Citaat van: F_A_Diaz op 04 augustus 2009 - 20:53:04Schumacher rijdt in Valencia echt geen streep sneller omdat hij 1 dag met een F60 heeft mogen testen,

Dan is er ook geen reden om te testen. Probleem opgelost.

Mooi getackled! Echter zal Schumacher/Ferrari zeker profijt hebben, zou hij mogen testen. Niet voor niks dat Ferrari gebrandt is op zo'n test.

Wizard

Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 08:39:54
Tsja, ook RedBull en Renault houden het tegen. Ik zie ook al die ophef niet zo. Waarom zou MS perse moeten testen? Wat boeit het nou. Alguersuari had veel minder F1 ervaring en kende een prima debuut. Ik zou niet weten waarom MS met al zijn ervaring dan ineens een test nodig heeft.

Alguersuari heeft recentelijk nog in een open wheel kampioenschap gereden en heeft geen nekwervels gebroken eerder dit jaar. ;)
Schumacher heeft al een hele poos niet meer gereden. Nogal wiedes dat je zo'n coureur wilt laten wennen.

Of Schumacher er mee gebaat is? Kennelijk wel. Niet voor niks dat teams er op tegen zijn en Ferrari er zo op gebrandt is.

Wizard

Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 21:45:46
De teams hadden ook Algu permissie kunnen geven. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die denken: ik niet, dan jullie ook niet. Dat is niet meer dan menselijk.

Ik vind het kinderachtig. Ferrari is niet tegen het testen van Alguersuari geweest en hebben ze toestemming verleent,dus waarom ze Ferrari nu tegenwerken is mij een groot raadsel. Ik vind het van het kaliber, "Iemand in de klas vond onze tekening niet mooi, nu vinden wij die van Ferrari niet mooi.....lekker puh"! Grow up! 

RadioActiveMan

Citaat van: Wizard op 06 augustus 2009 - 12:04:08
Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 21:45:46
De teams hadden ook Algu permissie kunnen geven. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die denken: ik niet, dan jullie ook niet. Dat is niet meer dan menselijk.

Ik vind het kinderachtig. Ferrari is niet tegen het testen van Alguersuari geweest en hebben ze toestemming verleent,dus waarom ze Ferrari nu tegenwerken is mij een groot raadsel. Ik vind het van het kaliber, "Iemand in de klas vond onze tekening niet mooi, nu vinden wij die van Ferrari niet mooi.....lekker puh"! Grow up! 

Welcome to the wonderful world of the F1-leadership.  ;)

Als je FOTA vs. FIA in gedachten houdt verbaasd mij het "oog om oog tand om tand principe" helemaal niet.
Aan de andere kant zijn de regels de regels. Als iemand een uitzondering op die regels vraagt en iemand anders gaat daar niet mee akkoord moet je niet zoals Ferrari gaan reageren alsof jou een groot onrecht is aangedaan. Torro Rosso heeft zich ook niet laten horen en er zich bij neergelegd. Life goes on dachten ze daar waarschijnlijk en gelijk hebben ze.

scho0634

Citaat van: Wizard op 06 augustus 2009 - 12:00:23
Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 08:39:54
Tsja, ook RedBull en Renault houden het tegen. Ik zie ook al die ophef niet zo. Waarom zou MS perse moeten testen? Wat boeit het nou. Alguersuari had veel minder F1 ervaring en kende een prima debuut. Ik zou niet weten waarom MS met al zijn ervaring dan ineens een test nodig heeft.

Alguersuari heeft recentelijk nog in een open wheel kampioenschap gereden en heeft geen nekwervels gebroken eerder dit jaar. ;)
Schumacher heeft al een hele poos niet meer gereden. Nogal wiedes dat je zo'n coureur wilt laten wennen.

Of Schumacher er mee gebaat is? Kennelijk wel. Niet voor niks dat teams er op tegen zijn en Ferrari er zo op gebrandt is.
Om nekwervels te testen hoef je niet in de F60 plaats te nemen ;).

Schumacher heeft al heel lang niet meer gereden, nee. Als dat een groot probleem is hadden ze iemand in de auto moeten zetten die wel recent heeft gereden. Er is nou eenmaal een testverbod. De keus van Ferrari valt op MS, dan is het niet het probleem van andere teams dat er blijkbaar ook nadelen kleven aan die keuze.

Schumacher heeft die test niet nodig om gewoon fatsoenlijk te presteren. Dat het kinderachtig is van de andere teams, ben ik met je eens. Maar je kan ook zeggen dat Ferrari destijds niet in had moeten stemmen met een testverbod. Deze situatie is niet uitzonderlijk. Rijders raken wel eens geblesseerd en moeten wel eens worden vervangen.

Maar daarom zeg ik ook dat teams d it soort dingen helemaal niet moeten beslissen. Al die eigen belangen, vriendjespolitiek en wk standen moeten geen invloed hebben op dit soort beslissingen. En dat is nu wel het geval. Je kan van de argumenten van de andere teams zeggen wat  je wil maar iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen belangen en handelt daarnaar. De teams zitten zelden op 1 lijn met elkaar, dan moet je ook niet een regel gaan verzinnen die ontbonden kan worden als de teams wel op 1 lijn zitten. Want dat gaat niet werken.

Overigens een schandalige reactie van Ferrari richting Williams. Compleet respectloos en kinderachtig. "Een zeker team dat al jaren niets wint..." Belachelijk.


Folkert

Citaat van: Beco op 06 augustus 2009 - 12:48:05
Citaat van: Wizard op 06 augustus 2009 - 12:04:08
Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 21:45:46
De teams hadden ook Algu permissie kunnen geven. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die denken: ik niet, dan jullie ook niet. Dat is niet meer dan menselijk.

Ik vind het kinderachtig. Ferrari is niet tegen het testen van Alguersuari geweest en hebben ze toestemming verleent,dus waarom ze Ferrari nu tegenwerken is mij een groot raadsel. Ik vind het van het kaliber, "Iemand in de klas vond onze tekening niet mooi, nu vinden wij die van Ferrari niet mooi.....lekker puh"! Grow up! 

Welcome to the wonderful world of the F1-leadership.  ;)

Als je FOTA vs. FIA in gedachten houdt verbaasd mij het "oog om oog tand om tand principe" helemaal niet.
Aan de andere kant zijn de regels de regels. Als iemand een uitzondering op die regels vraagt en iemand anders gaat daar niet mee akkoord moet je niet zoals Ferrari gaan reageren alsof jou een groot onrecht is aangedaan. Torro Rosso heeft zich ook niet laten horen en er zich bij neergelegd. Life goes on dachten ze daar waarschijnlijk en gelijk hebben ze.
Schreeuwde Ferrari ook niet om het hardst toen Brawn met hun briljante ontwikkeling kwam? En dreigde Ferrari ook niet met Fota uit de F1 te stappen als hun wensen en eisen niet werden ingewilligd? Ik vind Ferrari nu maar beetje kinderachtig om te gaan zeiken op williams.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: 0634 op 06 augustus 2009 - 13:12:31
Schumacher heeft al heel lang niet meer gereden, nee. Als dat een groot probleem is hadden ze iemand in de auto moeten zetten die wel recent heeft gereden. Er is nou eenmaal een testverbod. De keus van Ferrari valt op MS, dan is het niet het probleem van andere teams dat er blijkbaar ook nadelen kleven aan die keuze.

Klopt. Het was echter ook niet het probleem van andere teams, dat Renault problemen had met de motoren, toch stemde ze in dat Renault een kleine aanpassing te doen. Leven en laten leven. De uitspraak "De keus van Ferrari valt op MS, dan is het niet het probleem van andere teams dat er blijkbaar ook nadelen kleven aan die keuze" is waar maar bijzonder kortzichtig. Natuurlijk zijn regels, regels maar nood breekt wetten, niet waar? Dit soort gevallen zijn de uitzondering die de regel bevestigen en als team mag je zeker sportieve medewerking verwachten en deze sportieve medewerking ook bieden in de toekomst. Dat lijkt me een beter uitgangspunt dan het kortzichtige "De keus van Ferrari valt op MS, dan is het niet het probleem van andere teams dat er blijkbaar ook nadelen kleven aan die keuze" waarmee jij op de proppen komt.

CitaatSchumacher heeft die test niet nodig om gewoon fatsoenlijk te presteren.

Kennelijk is Schumacher gebaat bij een test in de F60, anders 'zeurt' Ferrari er niet zo om. Als er geen baat bij was, hadden ze het wel naast zich neergelegd of geen eens gevraagd.

CitaatDat het kinderachtig is van de andere teams, ben ik met je eens. Maar je kan ook zeggen dat Ferrari destijds niet in had moeten stemmen met een testverbod. Deze situatie is niet uitzonderlijk. Rijders raken wel eens geblesseerd en moeten wel eens worden vervangen.

Niet voor langere tijd. Noem eens een coureur in de afgelopen 5 jaar, die voor langere tijd uit de roulatie was door een crash. Als het geen uitzondering is, heb je minstens 5 voorbeelden.

CitaatOverigens een schandalige reactie van Ferrari richting Williams. Compleet respectloos en kinderachtig. "Een zeker team dat al jaren niets wint..." Belachelijk.

Belachelijk dat Williams tegen de stroom in gaat roeien. Waarom? Omdat de FOTA ze eruit heeft geknikkert? Trouwens, vroeg datzelfde Williams niet vorig seizoen om goedkeuring om een bak te laten vervangen zodat niet de complete motor vervangen hoefde te worden waardoor ze 10 plaatsen gridpenalty konder voorkomen? Toen waren regels ook regels! Als je zelf op je strepen staat, moet je van de andere kant ook geen medewerking vragen. Dat maakt je hypocriet!
Dat Williams dit tegenhoud, slaat gewoon nergens op. Ik begrijp de frustratie van Ferrari wel en een logisch gevolg is dat als Williams (nog) een vraagt om medewerking, de teams Williams ook laten vallen als een baksteen. Zo moet het gewoon niet!

Wizard

Citaat van: Burorri op 06 augustus 2009 - 13:33:05
Schreeuwde Ferrari ook niet om het hardst toen Brawn met hun briljante ontwikkeling kwam? En dreigde Ferrari ook niet met Fota uit de F1 te stappen als hun wensen en eisen niet werden ingewilligd? Ik vind Ferrari nu maar beetje kinderachtig om te gaan zeiken op williams.

Het één staat los van het andere. Diffusers waren zwart-wit bekeken verboden + zo hoog heeft Ferrari het volgens mij niet opgespeeld. Doe eens een linkje.


Folkert

Citaat van: Wizard op 06 augustus 2009 - 13:52:57
Citaat van: Burorri op 06 augustus 2009 - 13:33:05
Schreeuwde Ferrari ook niet om het hardst toen Brawn met hun briljante ontwikkeling kwam? En dreigde Ferrari ook niet met Fota uit de F1 te stappen als hun wensen en eisen niet werden ingewilligd? Ik vind Ferrari nu maar beetje kinderachtig om te gaan zeiken op williams.

Het één staat los van het andere. Diffusers waren zwart-wit bekeken verboden + zo hoog heeft Ferrari het volgens mij niet opgespeeld. Doe eens een linkje.


Ik zal is even zoeken. Kan zijn dat ik me vergis, maar ik meende dat Ferrari behoorlijk over de stang ging toen ze hoorde dat de diffusers legaal werden bevonden
Het staat misschien wel los van elkaar, maar vind het toch typisch dat ze gaan zeuren als ze hun zin niet krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)