Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

Tim C

Mark my words: Ferrari/Schumacher houden rechte lijn tests tijdens de week voor de GP van Europa.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 04 augustus 2009 - 14:06:04
Mark my words: Ferrari/Schumacher houden rechte lijn tests tijdens de week voor de GP van Europa.
Dat had ik ook al lang bedacht hoor ;) En toevallig zal die rechte lijn niet altijd even recht zijn, maar aangezien niemand het gezien zal hebben...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Als ik me niet vergis moeten ze ook zoiets aanvragen en is er dus, controle ;)

Maar wel leuk dat jij je aan de regels zou houden ;D

jandr

Citaat van: FerrariMan op 04 augustus 2009 - 09:16:38
Citaat van: Eric op 03 augustus 2009 - 20:31:15
Wat een gezwans hier zeg... Frank Williams moet het hier ontgelden bij de Schumi aanhang omdat hij njet zegt tegen het "inrijden" van Schumi ....
Het staat in het reglement, punt uit... get over it.
Die 'Schumi-aanhang' bestaat uit nog geen handvol. Valt dus best mee, mijn inziens.

haha, dat handvol zullen we zien in Francorchamps  ;)

robbert

Citaat van: jandr op 04 augustus 2009 - 16:01:09
Citaat van: FerrariMan op 04 augustus 2009 - 09:16:38
Citaat van: Eric op 03 augustus 2009 - 20:31:15
Wat een gezwans hier zeg... Frank Williams moet het hier ontgelden bij de Schumi aanhang omdat hij njet zegt tegen het "inrijden" van Schumi ....
Het staat in het reglement, punt uit... get over it.
Die 'Schumi-aanhang' bestaat uit nog geen handvol. Valt dus best mee, mijn inziens.

haha, dat handvol zullen we zien in Francorchamps  ;)

haha ja, wordt leuk om tussen de schumacher fans te zitten

F_A_Diaz

Citaat van: Tim op 04 augustus 2009 - 08:16:17probleem van gemaakt.

Net gelezen dat Red Bull idd om een test had gevraagd, dat verandert de zaak natuurlijk. Logisch dat Ferrari geen uitzondering kreeg dan.

Niet helemaal waar natuurlijk. Er zit wel een verschil in de situaties, Massa heeft een blessure, STR gooit zelf haar coureur eruit.

Maar goed, de bottom line zijn natuurlijk de regels, hoewel FW volgens mij toch ook wel eens slimme interpretaties van de regels heeft gemaakt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 08:39:54
Tsja, ook RedBull en Renault houden het tegen. Ik zie ook al die ophef niet zo. Waarom zou MS perse moeten testen? Wat boeit het nou. Alguersuari had veel minder F1 ervaring en kende een prima debuut. Ik zou niet weten waarom MS met al zijn ervaring dan ineens een test nodig heeft.

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen argumenten en juist daarom moet je ook niet de teams uitzonderingen laten maken. Je moet gewoon regels opstellen en daar moet men zich aan houden.

Verschil is denk ik wel dat Algu met de huidige auto's gereden heeft voor het seizoen, tenminste ik neem aan dat hij toch kilometers gemaakt heeft voor een superlicentie? Dat is eigenlijk hetzelfde als waar Schumacher nu om vraagt, alleen dan tijdens het seizoen. Wat inderdaad niet volgens de regels is maar goed, de situatie is ook wat ongewoon.
Een coureur die drie jaar niet gereden heeft, dan kan je je afvragen waarom Ferrari dat dan doet maar goed, Williams kan zich ook bedenken wat voor een positieve invloed dit op F1 heeft na alle schandalen en dus indirect ook positief voor Williams. Ik weet niet of het kwa PR dan verstandig is om meteen veto's te gaan gebruiken ect.
De doorsnee F1 fan zal Williams nu denk ik toch gauw als zo'n typisch zeik F1 team gaan zien wat ze de laatste tijd alleen maar doen lijkt het in de F1.

De teams hadden nu een mooi gebaar kunnen maken kwa PR, maar dat kunnen ze blijkbaar niet. En dan moeten wij geloven dat ze wel vrolijk met elkaar en de FIA bezig zijn om de F1 te verbeteren. Het is een piranha club en dat zal het ook altijd wel blijven. Schumacher rijdt in Valencia echt geen streep sneller omdat hij 1 dag met een F60 heeft mogen testen, dus het gaat nog helemaal nergens over ook.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

De teams hadden ook Algu permissie kunnen geven. Ik snap dat er genoeg mensen zijn die denken: ik niet, dan jullie ook niet. Dat is niet meer dan menselijk. Daarom zeg ik: afschaffen die onzin over teams die zoiets mogen beslissen. Een onafhankelijke partij moet zoiets beslissen.

Maar over die superlicentie van Algu: Daar zal hij inderdaad voor hebben moeten rijden in de niewue auto. Maar hoe zit het eigenlijk met Schumi's superlicentie?

robbert

op verschillende sites staat er dat die nieuwe piloot wel toestemming kreeg om te testen, en zelfs toestemming kreeg door Ferrari, maar dit werd dan door een team tegengehouden, het is wel niet bekend om welk team het gaat

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 21:45:46

Maar over die superlicentie van Algu: Daar zal hij inderdaad voor hebben moeten rijden in de niewue auto. Maar hoe zit het eigenlijk met Schumi's superlicentie?

Ik denk dat er wel zo een regel is dat iemand die GP's gewonnen heeft altijd een superlicentie kan krijgen tenzij hij fysiek niet in staat is te rijden.

De licentie van Schumacher is inderdaad verlopen aan het einde van het jaar 2006, alle superlicenties verlopen aan het eind van het kalenderjaar waarna ze verlengd moeten worden.
Ik neem aan dat Schumacher zijn licentie niet verlengt heeft aangezien je voor testwerk geen licentie nodig hebt.

Maar goed, in het geval van hem is zoiets bij de FIA natuurlijk een formaliteit om aan te vragen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Bart VD

Citaat van: F_A_Diaz op 04 augustus 2009 - 20:53:04Schumacher rijdt in Valencia echt geen streep sneller omdat hij 1 dag met een F60 heeft mogen testen,

Dan is er ook geen reden om te testen. Probleem opgelost.
This space for rent

RadioActiveMan

Volgens mij heeft elke testcoureur een superlicentie. Kwestie van hem nog te kunnen inzetten moest er voor de kwali's iets gebeuren met één van de vaste coureurs. Voor een superlicentie moet je niet per sé met de nieuwe wagen gereden hebben als ik me niet vergis, telt genoeg raceervaring in vergelijkbare wagens ook niet? ik weet dat toen Button en Raïkkonen begonnen er veel te doen was om hun superlicentie omdat ze nog niet genoeg ervaring hadden.

F_A_Diaz

Als je meer dan 300 km in een F1 auto rijdt kan je een superlicentie aanvragen maar je bent in geen superlicentie nodig om testcoureur te zijn.
Uiteraard hebben de vaste testcoureurs die over het algemeen wel maar dat hoeft niet, als je niet zonder licentie mag rijden zou je er dan ook nooit 1 kunnen behalen aangezien je 300 km moet rijden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 05 augustus 2009 - 09:37:35
Als je meer dan 300 km in een F1 auto rijdt kan je een superlicentie aanvragen maar je bent in geen superlicentie nodig om testcoureur te zijn.
Uiteraard hebben de vaste testcoureurs die over het algemeen wel maar dat hoeft niet, als je niet zonder licentie mag rijden zou je er dan ook nooit 1 kunnen behalen aangezien je 300 km moet rijden.

Ik bedoelde de vaste testrijders.  ;)
Zoals je zegt kan eender wie een F1-wagen "testen".

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 augustus 2009 - 20:53:04
Citaat van: 0634 op 04 augustus 2009 - 08:39:54
Tsja, ook RedBull en Renault houden het tegen. Ik zie ook al die ophef niet zo. Waarom zou MS perse moeten testen? Wat boeit het nou. Alguersuari had veel minder F1 ervaring en kende een prima debuut. Ik zou niet weten waarom MS met al zijn ervaring dan ineens een test nodig heeft.

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen argumenten en juist daarom moet je ook niet de teams uitzonderingen laten maken. Je moet gewoon regels opstellen en daar moet men zich aan houden.

Verschil is denk ik wel dat Algu met de huidige auto's gereden heeft voor het seizoen, tenminste ik neem aan dat hij toch kilometers gemaakt heeft voor een superlicentie? Dat is eigenlijk hetzelfde als waar Schumacher nu om vraagt, alleen dan tijdens het seizoen. Wat inderdaad niet volgens de regels is maar goed, de situatie is ook wat ongewoon.
Een coureur die drie jaar niet gereden heeft, dan kan je je afvragen waarom Ferrari dat dan doet maar goed, Williams kan zich ook bedenken wat voor een positieve invloed dit op F1 heeft na alle schandalen en dus indirect ook positief voor Williams. Ik weet niet of het kwa PR dan verstandig is om meteen veto's te gaan gebruiken ect.
De doorsnee F1 fan zal Williams nu denk ik toch gauw als zo'n typisch zeik F1 team gaan zien wat ze de laatste tijd alleen maar doen lijkt het in de F1.

De teams hadden nu een mooi gebaar kunnen maken kwa PR, maar dat kunnen ze blijkbaar niet. En dan moeten wij geloven dat ze wel vrolijk met elkaar en de FIA bezig zijn om de F1 te verbeteren. Het is een piranha club en dat zal het ook altijd wel blijven. Schumacher rijdt in Valencia echt geen streep sneller omdat hij 1 dag met een F60 heeft mogen testen, dus het gaat nog helemaal nergens over ook.
Het wel of niet laten testen van Schumacher heeft geen enkele invloed op de F1 denk ik. Schumacher schiet er niet zo veel mee op, Ferrari niet, niemand niet eigenlijk. 1 dag testen kan Schumacher echt niet de hele auto kennen. En dan gaat hij vrijdag maar rijden en rijden. Regels zijn regels. En misschien is de situatie wel ongewoon, maar dan hadden ze dat in het reglement moeten vast stellen.
En de doorsnee F1 fan was tijdje geleden al van mening dat Ferrari een zeik team was en daarvoor was het Mclaren en daarvoor weer Ferrari en de doorsnee fan is hier niet eens interessant.

Waarom Ferrari nou uitgerekend op Williams gaat zeuren begrijp ik ook niet.

Snap sowieso niet helemaal hoe dat nu met RBR en STR zit. Ferrari schijnt dus wel akkoord te zijn gegaan met hun test?
Trotse vader van Rosalie(L)