Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Je moet dan wel zeggen waarom hé.
Blijkbaar is zo'n test dus wel aangevraagd voor Alguersuari. Deze vraag is door de meerderheid van de teams afgewezen.
Williams zegt geen evrschil te zien tussen Alguersuari en Schumacher en vind dat ze beide dus ook een gelijke behandeling moeten genieten.
Geen test voor Jaime is dus ook geen test voor Michael.

Ik vind dat hij groot gelijk heeft nu blijkt dat Torro Rosso ook zo'n test heeft aangevraagd en een njet heeft gekregen van de rest. Iedereen gelijk voor de wet of het Schumacher of jantje van de plaatselijke bakker is.

FerrariMan

Citaat van: Beco op 03 augustus 2009 - 15:33:38
Je moet dan wel zeggen waarom hé.
Blijkbaar is zo'n test dus wel aangevraagd voor Alguersuari. Deze vraag is door de meerderheid van de teams afgewezen.
Williams zegt geen evrschil te zien tussen Alguersuari en Schumacher en vind dat ze beide dus ook een gelijke behandeling moeten genieten.
Geen test voor Jaime is dus ook geen test voor Michael.

Ik vind dat hij groot gelijk heeft nu blijkt dat Torro Rosso ook zo'n test heeft aangevraagd en een njet heeft gekregen van de rest. Iedereen gelijk voor de wet of het Schumacher of jantje van de plaatselijke bakker is.

Waar kan ik lezen dat Toro Rosso die test heeft aangevraagd bij de teams?

Ericjuh

Zelf heb ik ook niets gelezen over dat Torro Rosso zo'n test aangevraagd hebben.

Wel vind ik de beslissing van Williams terecht. Als Schummi een test mag, mag de rest dat ook.
Want het is wel de meest makkelijke manier om voor Ferrari nieuwe onderdelen te testen, terwijl de rest van de teams
niets anders kunnen als wachten op de trainingssessies in Valencia.

Als Ferrari mag testen mag de rest dat ook op diezelfde dag!

RadioActiveMan

CitaatWilliams geeft Ferrari geen toestemming om Michael Schumacher met de huidige F60 te laten testen. Dit heeft teambaas Frank Williams gezegd. De Duitser zal later deze maand Felipe Massa vervangen in de Grand Prix van Europa.

Omdat er tijdens het seizoen een testverbod geldt in de Formule 1, heeft Ferrari de toestemming van alle teams nodig om Schumacher met de F60 te laten testen. De Formula One Teams Association (FOTA), waarin naast Ferrari ook McLaren, Renault, Toyota, BMW-Sauber, Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Brawn GP zitten, gaat wel akkoord met de testrit, maar Williams ligt dus dwars. De Brit vergelijkt de situatie met het recente Formule 1-debuut van Jaime Alguersuari, die voor zijn eerste race op de Hungaroring ook alleen een rechtelijnstest mocht uitvoeren.

"We heten Michael Schumacher weer van harte welkom in de Formule 1, maar het is nu eenmaal streng verboden om tijdens het seizoen te testen. Dit staat duidelijk in de regels van de FIA, waar alle teams zich aan dienen te houden", zei Williams tegen het Britse Autosport. "Om die reden kreeg Alguersuari ook niet de kans om meer vertrouwd te raken met de auto van Toro Rosso, voor hij zijn racebuut maakte in de Formule 1. Wij maken geen onderscheid tussen het debuut van Alguersuari en de rentree van Schumacher. Als we nu van de regels af zouden wijken, zou dat een precedent scheppen. Bovendien, in een vergelijkbare situatie zouden wij gewoon onze testcoureur inzetten."

Dit betekent dat Schumacher pas in Valencia voor het eerst met de F60 zal rijden. De Duitser testte afgelopen vrijdag nog met de twee jaar oude F2007
.

Ik kan goed begrijpen dat men iets vergevingsgezinder is in dit geval maar de man heeft een punt.

Tim C

Dat raar want een paar dagen geleden zei Norbert Haug in een persrelease nog dat STR niks naar McLaren, Force India of Brawn heeft gestuurd waar hij van wist. Ik kan alleen maar aannemen dat hij op z'n minst van één van de drie iets zou weten.

De vertaling van die zin/artikel is gewoon verkeerd.

Het was te verwachten dat het team dat als eerste met de anderen brak dat ook nu zou doen.

scho0634

#245
Ze braken niet met de FOTA, ze werden eruit geknikkerd. Door Ferrari man Luca di Montezemolo. Misschien ook een beetje oud zeer bij Frankie? ;)

Overigens heeft Ferrari gelijk als het inderdaad zo is dat STR niet mocht testen van de rest. Dan vind ik dit verzoek van Ferrari wel erg hypocriet.

Jasper

Nu niet flauw doen, Williams verliet het FOTA-schip door de kant van de FIA te kiezen en zich in te schrijven voor 2010. Williams wist dat ze daardoor geschorst zouden worden in de FOTA.

scho0634

#247
Citaat van: Jasper op 03 augustus 2009 - 16:51:25
Nu niet flauw doen, Williams verliet het FOTA-schip door de kant van de FIA te kiezen en zich in te schrijven voor 2010. Williams wist dat ze daardoor geschorst zouden worden in de FOTA.
Vandaar de knipoog, he. De keuze van de FOTA om Williams destijds te schrappen begrijp ik ook wel. Maar feitelijk zijn ze er uitgeknikkerd, mogen ze ook niet terug bij de FOTA en kan er dus wat (onterecht) oud zeer zijn bij Williams. Dat zou de wrange houding van Williams verklaren, zo bedoelde ik het.

Maar ik weet niet of Sir Frank zo rancuneus is. Als de reden inderdaad de weigering van de STR test is, vind ik dat wel terecht. Laten we daar dan ook maar vanuit gaan.

Jasper

Als dat de reden was, zou Williams dat wel gezegd hebben. En dat hebben ze niet gezegd. De interpretatie van Beco hierboven, is gewoon verkeerd.

scho0634

Citaat van: Jasper op 03 augustus 2009 - 17:03:47
Als dat de reden was, zou Williams dat wel gezegd hebben. En dat hebben ze niet gezegd. De interpretatie van Beco hierboven, is gewoon verkeerd.
Dat is inderdaad waar. Ze hebben alleen gezegd dat Algusueri dan ook zou hebben mogen rijden maar niet dat STR dat verzoek had ingediend.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 03 augustus 2009 - 15:20:16
Een erg sportieve zet van Williams. Die gaan zeker weer aan fans winnen op deze manier.

jaja ik denk het ook. Maar volgens mij is het gewoon uit wraak, omdat ze uit de fota gezet zijn en de voorzitter van de fota is wel toevallig de grote baas van ferrari

Ferrari 2010

Ik vind het een beetje vreemd van Williams. Hun argumenten doen eigenlijk niet echt ter zake. Dat de STR-rijder niet getest heeft, is omdat ze het niet gevraagd hebben, daaarnaast zeggen ze dat Ferrari een testrijder zou moeten inzetten omdat die ervaring hebben, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de testrijders van Ferrari dit jaar al werk hebben verricht.

Nuja, de regels zijn de regels, Williams stelt hun veto, jammer, maar het zij zo... Het is nu aan Ferrari om zo goed mogelijk de specificaties van de F60 op andere wagens te laten inwerken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Ook Torro Rosso en RBR hebben hun veto gesteld tegen de 'testsessie' van Schumacher. Dus blijkbaar is er foute info verspreid door de media. De reden waarom de Red Bull teams niet akkoord gingen, is dat ze het blijkbaar ook gevraagd hebben voor Alguersuari. Ook dat werd toen afgewezen. Zo weet Dieter Mateschitz te te vertellen.

Ferrari 2010

Dat zijn wel tegenstrijdige verklaringen. Misschien heeft STR het maar bij 1 team gevraagd en direct ee njet gekregen? Bovendien is de situatie wel behoorlijk anders. STR kon Bourdais inzetten, Ferrari heeft daarentegen geen enkele rijder met ervaring klaarstaan. Nuja, zoals ik al zei, de regels zijn de regels dusja...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi 2009 op 03 augustus 2009 - 18:03:04
Ik vind het een beetje vreemd van Williams. Hun argumenten doen eigenlijk niet echt ter zake. Dat de STR-rijder niet getest heeft, is omdat ze het niet gevraagd hebben, daaarnaast zeggen ze dat Ferrari een testrijder zou moeten inzetten omdat die ervaring hebben, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de testrijders van Ferrari dit jaar al werk hebben verricht.

Nuja, de regels zijn de regels, Williams stelt hun veto, jammer, maar het zij zo... Het is nu aan Ferrari om zo goed mogelijk de specificaties van de F60 op andere wagens te laten inwerken.
Daarom zei ik van de week al dat dit soort regels niet moeten kunnen. Dat de FOTA inspraak heeft op de regels is begrijpelijk. Maar als de regels eenmaal bepaald zijn, staan ze gewoon.

Als er een volledig ban op testen is, en de teams zijn daarmee akkoord, dan mag er niet getest worden. Je kan ook een uitzondering op de regel maken. Bijvoorbeeld in geval van blessures of ziektes dat een vervanger dan 1 dag mag testen. Dat kan je ook doen. Is duidelijk en transparant.

Maar je moet niet regels verzinnen, waar de teams onderuit kunnen als alle team instemmen. Want dan krijg je dus dit soort dingen. Misschien is Williams wel pissig over hun FOTA exit. Misschien heeft ie een hekel aan Ferrari, misschien heeft hij een rothumeur. Wie zal het zeggen. Maar feit is dat nu vriendjespolitiek en de stand in het WK van invloed zijn op een regel. Wat de reden van Williams is doet er niet toe, hij had gewoon geen veto recht moeten hebben.