Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

scho0634

Tsja, ik snap de argumentatie. Maar er is natuurlijk ooit voor gekozen om niet tijdens het seizoen te testen, alle teams hebben daarmee ingestemd. Daar zijn geen uitzonderingen op gemaakt, zoals in geval van blessures of vervanging.

Het enige is dat er getest mag worden als alle andere teams dat goedkeuren. Aangezien er geen uitzonderingsregels zijn, zou het natuurlijk idioot zijn om het ene team wel en het andere team geen toestemming te verlenen.

Maar goed, STR heeft nergens om gevraagd en kiest ervoor om conform de regels, de rijder te vervangen.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:21:01
Tsja, ik snap de argumentatie. Maar er is natuurlijk ooit voor gekozen om niet tijdens het seizoen te testen, alle teams hebben daarmee ingestemd. Daar zijn geen uitzonderingen op gemaakt, zoals in geval van blessures of vervanging.
Omdat daar ofwel niet naar gevraagd is, ofwel niet toegestaan werd. Als de teams unaniem akkoord gaan, wat nodig is voor de test, wat is dan het probleem?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 01 augustus 2009 - 10:46:45
Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:21:01
Tsja, ik snap de argumentatie. Maar er is natuurlijk ooit voor gekozen om niet tijdens het seizoen te testen, alle teams hebben daarmee ingestemd. Daar zijn geen uitzonderingen op gemaakt, zoals in geval van blessures of vervanging.
Omdat daar ofwel niet naar gevraagd is, ofwel niet toegestaan werd. Als de teams unaniem akkoord gaan, wat nodig is voor de test, wat is dan het probleem?
Er is geen probleem. Het enige dat ik bedoel te zeggen, is dat als Ferrari toestemming wordt verleend, STR ook toestemming zou moeten krijgen mits ze het zouden vragen.

Maar eigenlijk vind ik het sowieso onzinnig. Met toestemming van de teams is besloten om niet te testen, zonder uitzondering. Hou je daar dan aan. Maar nee, nu ineens is er toch weer een uitzondering gevraagd. Vind ik onzin, ja.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:59:34
Maar eigenlijk vind ik het sowieso onzinnig. Met toestemming van de teams is besloten om niet te testen, zonder uitzondering. Hou je daar dan aan. Maar nee, nu ineens is er toch weer een uitzondering gevraagd. Vind ik onzin, ja.
Je zegt er is geen probleem, maar toch maak je er een probleem van :) Wat wil je nu? ;) Je kan nooit op voorhand alle gevallen voorzien, vroeg of laat moet je toch ergens om uitzonderingen vragen, zoals hier.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:59:34
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 augustus 2009 - 10:46:45
Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:21:01
Tsja, ik snap de argumentatie. Maar er is natuurlijk ooit voor gekozen om niet tijdens het seizoen te testen, alle teams hebben daarmee ingestemd. Daar zijn geen uitzonderingen op gemaakt, zoals in geval van blessures of vervanging.
Omdat daar ofwel niet naar gevraagd is, ofwel niet toegestaan werd. Als de teams unaniem akkoord gaan, wat nodig is voor de test, wat is dan het probleem?
Er is geen probleem. Het enige dat ik bedoel te zeggen, is dat als Ferrari toestemming wordt verleend, STR ook toestemming zou moeten krijgen mits ze het zouden vragen.

Maar eigenlijk vind ik het sowieso onzinnig. Met toestemming van de teams is besloten om niet te testen, zonder uitzondering. Hou je daar dan aan. Maar nee, nu ineens is er toch weer een uitzondering gevraagd. Vind ik onzin, ja.

Als de teams besluiten dat hij een dag mag testen dan is er géén probleem en is dat géén onzin.
Het testverbod is er gekomen met een bepaald doel, kosten reduceren. Schumacher een dag laten testen voor een éénmalige comeback gaat niet in tegen de geest van dat akkoord.

FerrariMan

Trouwens, ik denk dat ze bij Ferrari naar komend seizoen toe toch werk gaan maken van een nieuwe, jonge, testpiloot.
We zien nu dat er in zulke gevallen iemand nodig is die kan inspringen. Badoer en Gene gaan nooit een race voor Ferrari rijden.

Folkert

Hoe zit het eigenlijk met zijn licentie? Die zou naar het schijnt verlopen zijn. Dus zou hij officieel niet mogen starten. Ik ben echt benieuwd, al denk ik dat wel lastig gaat worden. Velen (vooral MSC fans) verwachten direct een overwinning en dat Ferrari direct naar de top terug gaat(Wat ze al klein beetje weer zijn.)

Hij zal wel extra input en motivatie kunnen geven, maar ik denk dat zijn invloed best mee valt. Op korte termijn dan, op lange termijn zou hij wel meer invloed kunnen hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 01 augustus 2009 - 09:54:46
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2009 - 03:38:48
Waarom mag Schumi dit wel en Alguersuari niet?
Ferrari vroeg toelating aan de teams en de FIA, en er is kan dat dit toestaan. (Al zie ik nog nergens een bevestiging, maar enkel Williams en Force India zouden het nog kunnen verhinderen.)

Ik denk dat het verschil tussen het scenario met MS en Alguersuari ligt in het feit dat Toro Rosso er zelf voor gekozen heeft om hun piloot te vervangen terwijl men bij Ferrari verplicht was door de omstandigheden.

Repliek van sommigen is dan dat Ferrari ook kon kiezen voor iemand met ervaring in de F60 maar realistisch gezien is er niet echt iemand.
Badoer en Gene hebben volgens mij dit seizoen zelfs nog niet eens getest met die wagen.

Goed punt. ;)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 01 augustus 2009 - 12:52:57
Hoe zit het eigenlijk met zijn licentie? Die zou naar het schijnt verlopen zijn. Dus zou hij officieel niet mogen starten. Ik ben echt benieuwd, al denk ik dat wel lastig gaat worden. Velen (vooral MSC fans) verwachten direct een overwinning en dat Ferrari direct naar de top terug gaat(Wat ze al klein beetje weer zijn.)

Hij zal wel extra input en motivatie kunnen geven, maar ik denk dat zijn invloed best mee valt. Op korte termijn dan, op lange termijn zou hij wel meer invloed kunnen hebben.

Die licentie komt wel in orde denk ik. Hij heeft naar het schijnt wel het één en het ander betekent in één of andere raceklasse. Weet niet meer wat en hoe maar ik meen zoiets gelezen te hebben.  ;)

Ik denk dat hij vooral op technisch gebied een enorme input zal  brengen iets waar het bij Raïkkonen en Massa nog al eens aan ontbreekt. Al heeft hij misschien wat ingeboet aan snelheid, die kennis speel je niet kwijt. Ik hoop voor hem dat alles lukt en dat hij niet afgaat als een gieter, want die kans is er ook natuurlijk. Zou heel jammer zijn voor een man met zo'n erelijst.

flupke3

Dit zijn uitzonderlijke omstandigheden dus...mogen de teams niet moeilijk
doen om minstens 1 dag te laten testen vind ik.
Ze moeten het daarom niet met de glimlach doen maar protest lijkt me wat overdreven.

gloudiesaurus

Citaat van: flupke3 op 01 augustus 2009 - 13:51:45
Dit zijn uitzonderlijke omstandigheden dus...mogen de teams niet moeilijk
doen om minstens 1 dag te laten testen vind ik.
Ze moeten het daarom niet met de glimlach doen maar protest lijkt me wat overdreven.

Vind ik ook, ik bedoel Ferrari heeft er niet om gevraagd dat Massa moest uitvallen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En over die licensie, die krijg je automatisch als je de laatste 3 seizoen aan tenminste 15 Grand-Prix hebt deelgenomen, Schumi reed in 2006 het hele jaar mee...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 augustus 2009 - 12:52:57
Velen (vooral MSC fans) verwachten direct een overwinning en dat Ferrari direct naar de top terug gaat(Wat ze al klein beetje weer zijn.)
Ik heb hier nog niemand gezien die dat van hem verwacht. Sommigen denken inderdaad wel dat hij Ferrari een boost zal geven, maar van een overwinning in de eerstvolgende GP's heb ik nog niets gelezen. Wie dat denkt, is naïef. Ik ga niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar er vanuit gaan is niet slim.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Beco op 01 augustus 2009 - 13:22:26
Citaat van: Burorri op 01 augustus 2009 - 12:52:57
Hoe zit het eigenlijk met zijn licentie? Die zou naar het schijnt verlopen zijn. Dus zou hij officieel niet mogen starten. Ik ben echt benieuwd, al denk ik dat wel lastig gaat worden. Velen (vooral MSC fans) verwachten direct een overwinning en dat Ferrari direct naar de top terug gaat(Wat ze al klein beetje weer zijn.)

Hij zal wel extra input en motivatie kunnen geven, maar ik denk dat zijn invloed best mee valt. Op korte termijn dan, op lange termijn zou hij wel meer invloed kunnen hebben.

Die licentie komt wel in orde denk ik. Hij heeft naar het schijnt wel het één en het ander betekent in één of andere raceklasse. Weet niet meer wat en hoe maar ik meen zoiets gelezen te hebben.  ;)

Ik denk dat hij vooral op technisch gebied een enorme input zal  brengen iets waar het bij Raïkkonen en Massa nog al eens aan ontbreekt. Al heeft hij misschien wat ingeboet aan snelheid, die kennis speel je niet kwijt. Ik hoop voor hem dat alles lukt en dat hij niet afgaat als een gieter, want die kans is er ook natuurlijk. Zou heel jammer zijn voor een man met zo'n erelijst.

k dacht dat een licentie ook per klasse ging. En 2006 is 3,5 jaar geleden. Of maak ik nu een rekenfout?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Hij zegt dan ook: de laatste 3 seizoenen. En die zijn: 2008, 2007 en 2006.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.