Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

damo

Citaat van: F_A_Diaz op 30 juli 2009 - 12:14:09
Hele goede publiciteit voor de Formule 1 dit en niet te vergeten voor de ticketverkoop van de races.

Wel een mooi gebaar van Schumacher, hij heeft weinig te winnen. Hij kan zichzelf wel onsterfelijk maken (voor zover hij dat nog niet was) door meteen de eerste race te winnen.
Maar ik denk dat hij al een uitzonderlijke prestatie levert als hij gelijkwaardig aan Raikkonen weet te presteren. Bijna 3 jaar uit de F1 is heel lang. Iemand als Armstrong heeft ondertussen natuurlijk wel gewoon gefietst, alleen niet in wedstrijdverband. Schumacher zal fit zijn maar echt fit word je alleen van races rijden.
Aan de andere kant, als iemand dit kunstje kan flikken is hij het wel, laat dat duidelijk zijn.

Armstrong heeft wel degelijk voor deze Tour nog andere wedstrijden gereden o.a. de Tour Down Under in Australië

damo

Citaat van: Tim op 30 juli 2009 - 11:00:35
Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 10:31:10
Is het écht ondenkbaar dat Massa in Vanlencia gewoon weer mee terug rijdt ?
Man krijgt metalen stuk van 800 gram tegen het hoofd gesmeten aan een snelheid die groter is dan de maximale valsnelheid van zo'n ding, en ondervind vijf seconden later een tweede schok, dit maal op het hele lichaam, van meer dan x aantal G.

Is het écht ondenkbaar dat die daar van moet herstellen?

"Well, if you put it like that..."

I didn't put it like that

RadioActiveMan

Citaat van: 0634 op 30 juli 2009 - 12:33:29
Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...
Dat hij te dik was voor de cockpit, was niet in 94 maar in 95 toen hij voor McLaren twee races uitkwam ;).

Hij was niet te dik, die auto was gewoon zo spuuglelijk dat hij snel een extra trui aantrok om er niet in te hoeven rijden. 

RadioActiveMan

Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 12:52:50
Citaat van: F_A_Diaz op 30 juli 2009 - 12:14:09
Hele goede publiciteit voor de Formule 1 dit en niet te vergeten voor de ticketverkoop van de races.

Wel een mooi gebaar van Schumacher, hij heeft weinig te winnen. Hij kan zichzelf wel onsterfelijk maken (voor zover hij dat nog niet was) door meteen de eerste race te winnen.
Maar ik denk dat hij al een uitzonderlijke prestatie levert als hij gelijkwaardig aan Raikkonen weet te presteren. Bijna 3 jaar uit de F1 is heel lang. Iemand als Armstrong heeft ondertussen natuurlijk wel gewoon gefietst, alleen niet in wedstrijdverband. Schumacher zal fit zijn maar echt fit word je alleen van races rijden.
Aan de andere kant, als iemand dit kunstje kan flikken is hij het wel, laat dat duidelijk zijn.

Armstrong heeft wel degelijk voor deze Tour nog andere wedstrijden gereden o.a. de Tour Down Under in Australië

Om de Ronde van Italië niet te vergeten en een paar klassiekers. Maar ik denk dat Diaz bedoelde dat Armstrong geen wedstrijden heeft gereden voor dit wielerseizoen en niet enkel de Tour de France.  ;)

Tim C

Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 12:54:24
Citaat van: Tim op 30 juli 2009 - 11:00:35
Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 10:31:10
Is het écht ondenkbaar dat Massa in Vanlencia gewoon weer mee terug rijdt ?
Man krijgt metalen stuk van 800 gram tegen het hoofd gesmeten aan een snelheid die groter is dan de maximale valsnelheid van zo'n ding, en ondervind vijf seconden later een tweede schok, dit maal op het hele lichaam, van meer dan x aantal G.

Is het écht ondenkbaar dat die daar van moet herstellen?

"Well, if you put it like that..."

I didn't put it like that
Dat was duidelijk, daarom deed ik het maar ;)


Ferrari 2010

En toch goed ook? Dit is goed voor het voortbestaan van de Belgische GP. Een jaartje zonder verlies met de GP F1 zou al geweldig zijn!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Citaat van: F_A_Diaz op 30 juli 2009 - 12:21:07
Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Bijgevolg scoort hij altijd. Is hij tweede (zoals Raïkkönen) dan is dat te wijten aan zijn geniale stuurslag, niet aan de auto. Is hij tiende dan is dat te wijten aan zijn gebrek aan testkilometers, de introductie van KERS en slicks en de verminderde downforce..

Als er 1 coureur is geweest die zich nooit verscholen heeft achter smoesjes dan is het Schumacher wel.

Citaat
Ik denk dus dat hij zal rijden waar Massa zou hebben gereden.

Allicht, hij is geen god maar hij kan wel het team net het zetje geven wat nodig is om dit jaar nog een race te winnen en hij kan zelf vaak een klein verschilletje maken.

CitaatHerinner u Adelaide 1994: Senna moest vervangen worden (voor zover zoiets gaat). De laatste race van het jaar. Nigel Mansell, altoen 41 jaar, trad op als vervanger bij Williams. Damon Hill en ene M.Schumacher reden om de titel. Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...

In 1993 reed won Mansell de CART titel, hij was niet drie jaar gestopt, snap de vergelijking niet. Het is alleen fitheid kwa fysiek, je moet ook je zintuigen weer scherp krijgen en wennen aan de hoge snelheiden en reflexen.

CitaatOff topic:
En vergelijk hem aub (nog) niet met Armstrong. Wat die recent presteerde is haast bovenmenselijk.

Schumacher heeft gewoon drie jaar vrijwel niet gereden, Armstrong alleen niet in competitie verband. Als Schumacher goed weet te presteren, is dat zeker net zo knap als wat Armstron gedaan heeft.

Het gaat niet om smoesjes verzinnen. Het gaat om het feit dat hij die niet nodig zal hebben.
Andermaal: Hij scoort altijd.

De vergelijking met Mansel zit em in LEEFTIJD. Je kan je zintuigen, je oog-handcoördinatie niet meer "fit krijgen" op een bepaald moment. Die aftakeling weet je wel.

Als Armstrong derde zou geworden zijn ZONDER in de voorgaande drie jaren op een fiets gezeten te hebben zou ik pas zeggen: "goe poeier!"
Je moet wel een beetje realistisch blijven he...

damo

Citaat van: Beco op 30 juli 2009 - 12:58:03
Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 12:52:50
Citaat van: F_A_Diaz op 30 juli 2009 - 12:14:09
Hele goede publiciteit voor de Formule 1 dit en niet te vergeten voor de ticketverkoop van de races.

Wel een mooi gebaar van Schumacher, hij heeft weinig te winnen. Hij kan zichzelf wel onsterfelijk maken (voor zover hij dat nog niet was) door meteen de eerste race te winnen.
Maar ik denk dat hij al een uitzonderlijke prestatie levert als hij gelijkwaardig aan Raikkonen weet te presteren. Bijna 3 jaar uit de F1 is heel lang. Iemand als Armstrong heeft ondertussen natuurlijk wel gewoon gefietst, alleen niet in wedstrijdverband. Schumacher zal fit zijn maar echt fit word je alleen van races rijden.
Aan de andere kant, als iemand dit kunstje kan flikken is hij het wel, laat dat duidelijk zijn.

Armstrong heeft wel degelijk voor deze Tour nog andere wedstrijden gereden o.a. de Tour Down Under in Australië

Om de Ronde van Italië niet te vergeten en een paar klassiekers. Maar ik denk dat Diaz bedoelde dat Armstrong geen wedstrijden heeft gereden voor dit wielerseizoen en niet enkel de Tour de France.  ;)

Beco,

Ik ben geen wielerfanaat (eerder in tegendeel) maar volgens mij heeft Armstrong zich dit seizoen wel degelijk voorbereid op de Tour de France door mee te rijden in andere wedstrijden.

Damo

RadioActiveMan

Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 14:55:02
Citaat van: Beco op 30 juli 2009 - 12:58:03
Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 12:52:50
Citaat van: F_A_Diaz op 30 juli 2009 - 12:14:09
Hele goede publiciteit voor de Formule 1 dit en niet te vergeten voor de ticketverkoop van de races.

Wel een mooi gebaar van Schumacher, hij heeft weinig te winnen. Hij kan zichzelf wel onsterfelijk maken (voor zover hij dat nog niet was) door meteen de eerste race te winnen.
Maar ik denk dat hij al een uitzonderlijke prestatie levert als hij gelijkwaardig aan Raikkonen weet te presteren. Bijna 3 jaar uit de F1 is heel lang. Iemand als Armstrong heeft ondertussen natuurlijk wel gewoon gefietst, alleen niet in wedstrijdverband. Schumacher zal fit zijn maar echt fit word je alleen van races rijden.
Aan de andere kant, als iemand dit kunstje kan flikken is hij het wel, laat dat duidelijk zijn.

Armstrong heeft wel degelijk voor deze Tour nog andere wedstrijden gereden o.a. de Tour Down Under in Australië

Om de Ronde van Italië niet te vergeten en een paar klassiekers. Maar ik denk dat Diaz bedoelde dat Armstrong geen wedstrijden heeft gereden voor dit wielerseizoen en niet enkel de Tour de France.  ;)

Beco,

Ik ben geen wielerfanaat (eerder in tegendeel) maar volgens mij heeft Armstrong zich dit seizoen wel degelijk voorbereid op de Tour de France door mee te rijden in andere wedstrijden.

Damo


Er is dan ook helemaal niet gezegd dat hij dat niet gedaan heeft. Enkel dat hij geen wedstrijden heeft gereden in de periode dat hij op pensioen was.  ;)



flupke3

Citaat van: 0634 op 30 juli 2009 - 12:33:29
Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...
Dat hij te dik was voor de cockpit, was niet in 94 maar in 95 toen hij voor McLaren twee races uitkwam ;).
Dat klopt want ik herrinnner me dit nog.

flupke3

Citaat van: Tim op 30 juli 2009 - 11:00:35
Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 10:31:10
Is het écht ondenkbaar dat Massa in Vanlencia gewoon weer mee terug rijdt ?
Man krijgt metalen stuk van 800 gram tegen het hoofd gesmeten aan een snelheid die groter is dan de maximale valsnelheid van zo'n ding, en ondervind vijf seconden later een tweede schok, dit maal op het hele lichaam, van meer dan x aantal G.

Is het écht ondenkbaar dat die daar van moet herstellen?

"Well, if you put it like that..."
Het was de kracht van het gewicht van 1000kg(!!!!) die hij tegen zijn helm kreeg heb
ik op tv gehoord.Logisch dat hij lang afwezig zal zijn.

Flying Fin

Ik denk dat Schumacher niet meer zo goed zal zijn als toen hij stopte in verband met zijn leeftijd. Als je 40 bent dan is je reactievermogen minder lijkt mij. Maar hij is denk ik nog wel goed genoeg om voor punten te zorgen voor Ferrari.