Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

FerrariMan

#150
Hij heeft verdomme veel lef. Met zijn status kan hij hard onderuit gaan na zo'n lange tijd, en dat interesseert hem blijkbaar niets.

Onverwacht, ik kon het niet geloven toen ik het las. Kan een gala-race worden maar als hij bloed ruikt kan het altijd net dat beetje meer zijn.
Men moet gewoon niet teveel van hem verwachten, ik ben al blij dat ik hem terug kan zien racen. Hij vervangt Massa, meer niet. Een podium zou al een hele prestatie zijn.
Een opsteker voor de sport, na al het negatieve nieuws tot nu toe.

PS: Zou hij nog steeds bang zijn van een gelijkwaardige teamgenoot?  ;)

FerrariMan

Even een kleine zijsprong, eigenlijk is dit een riskante zet van Ferrari richting Raikkonen.
Wat als Schumacher sneller 'zou' zijn dan de Fin? Dat kan kwa reputatie aardig pijn doen, geklopt worden door iemand die net uit pensioen terug komt.

Een teken aan de wand dat Kimi richting exit gaat bij Ferrari? Met deze zet maken ze zich in elk geval niet erg druk om de Fin.

scho0634

Ik zie niet in wat Raikkonen ermee te maken heeft. Dit was een buitenkansje voor Ferrari, en die hebben ze gepakt.

RadioActiveMan

Dit is net een kans voor Raikkonen. Misschien dat hij nu uit zijn sloffen schiet en het gas intrapt.

Schumacher zal het heus niet onderschatten. Heeft nog niet met de nieuwe wagens gereden. Slicks, nieuwe aerodinamica, een hoop elektronica minder, KERS, verstelbare vleugels. Het zal niet van de poes zijn die eerste vrijdag. Hij kan niet met de wagen testen en hij is een paar lentes ouder. Ergens heb ik het idee dat Bernie Ecclestone hier iets mee te maken heeft. Alonso mag niet in Valencia dus hebben we een andere publiekstrekker nodig. Monza en Francorchamps kunnen in één ruk mee profiteren. Het aantal aanwezige Duitsers op het Ardennencircuit zal niet te tellen zijn me dunkt.

flupke3

Citaat van: Scuderia91 op 30 juli 2009 - 00:40:48
Citaat van: SDG op 30 juli 2009 - 00:29:53
Citaat van: webberonpole op 29 juli 2009 - 20:33:31
Fantastisch voor de sport, voor Ferarri en voor Schumi zelf. Hij keert terug! We moeten niet gelijk verwachten dat hij alles meteen kan veranderen en de strijd kan aangaan met Red Bull en Brawn. Een leuk duel Schumi - Webber zou ik toch graag zien  ::) ;D ;D

In ieder geval, HELEMAAL GEWELDIG, HIJ IS TERUG! :D

Dat is zeker een feit; zelfs een Schumacher in topvorm vermocht niets indien zijn auto niet meewilde. Denk bijvoorbeeld terug aan het seizoen 2005. Niettemin wordt het wel interessant om zien tot wat hij nog in staat is. Zijn leeftijd hoeft in ieder geval geen nadeel te zijn, zie maar wat bijvoorbeeld Lance Armstrong dit jaar nog vermocht. 38 ondertussen, meer dan drie jaar geen fiets meer aangeraakt en toch nog weer zomaar knal derde in de

Tour...Toch even opmerken dat  er alweer nieuwedoping producten zijn waarvan het tijdje duurt (ik hoorde zelfs 2 jaar)tot men het testresultaat kent!

Dat is ook onzin hé, als je 3 jaar geen fiets aanraakt wordt je ook niet 3e in de Tour. Maar Schumacher heeft net als Armstrong zijn conditie goed onderhouden gedurende de jaren. :)
8

flupke3

Er zijn twijfels of Armstrong dopingvrij is en in het wielrennen zijn er al nieuwe dopiingproducten die moeilijk
opspoorbaar zijn!38 jaar en nog 3e worden is heel straf en zou me niet verwonderen als die ploeg doping neemt
zoals in de pers al gesuggereerd wordt.Zet maar een paar vraagtekens bij zijn prestatie!
En ik verwacht dat kimi schumi wel verslaat want het zou toch een seriuze blamage zijn als michael hem in
kwalificaties of race verslaat.Dan zit de iceman met een gigantisch probleem  ???

RadioActiveMan

Citaat van: flupke3 op 30 juli 2009 - 09:58:23
Er zijn twijfels of Armstrong dopingvrij is en in het wielrennen zijn er al nieuwe dopiingproducten die moeilijk
opspoorbaar zijn!38 jaar en nog 3e worden is heel straf en zou me niet verwonderen als die ploeg doping neemt
zoals in de pers al gesuggereerd wordt.Zet maar een paar vraagtekens bij zijn prestatie!

Denk je nu echt dat er in de F1 geen doping zit? Elke sport zit er vol van.
Als Armstrong hetzelfde heeft gepakt als al de rest is er geen probleem hé
Meer goed daar ging het hier niet over.

damo

Ik sluit niet uit dat het een gigantische reclamestunt van Bernie Ecclestone is.  Na al die negatieve publiciteit is F1 komt dit wel heel erg goed uit.  Is het écht ondenkbaar dat Massa in Vanlencia gewoon weer mee terug rijdt ?  Als je de snelheid van z'n herstel ziet in de afgelopen 4 dagen, wetende dat hij een topatleet is en een half ziekenhuis ter zijner persoonlijke beschikking heeft denk ik dat de mogelijk bestaat. 

't Zal natuurlijk maar pas donderdag voor de race bekend gemaakt worden en tegen dan is alles al uitverkocht (evenals de volgende races wellicht). 

Voor de duidelijkheid : als Schumi fan hoop ik dat hij mee rijdt en schittert maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn en dat hij àls hij rijdt KR niet zal kunnen bijhouden.

Folkert

Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 10:31:10
Ik sluit niet uit dat het een gigantische reclamestunt van Bernie Ecclestone is.  Na al die negatieve publiciteit is F1 komt dit wel heel erg goed uit.  Is het écht ondenkbaar dat Massa in Vanlencia gewoon weer mee terug rijdt ?  Als je de snelheid van z'n herstel ziet in de afgelopen 4 dagen, wetende dat hij een topatleet is en een half ziekenhuis ter zijner persoonlijke beschikking heeft denk ik dat de mogelijk bestaat. 

't Zal natuurlijk maar pas donderdag voor de race bekend gemaakt worden en tegen dan is alles al uitverkocht (evenals de volgende races wellicht). 

Voor de duidelijkheid : als Schumi fan hoop ik dat hij mee rijdt en schittert maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn en dat hij àls hij rijdt KR niet zal kunnen bijhouden.
Herstellen is wat anders dan volledig herstel. Het gaat misschien nu goed en voorspoedig, maar voor dat hij volledig hersteld is kan nog wel even duren. Ik zeg niet dat het kan, maar ik zelf was 4 weken na mijn ongeluk ook snel hersteld, maar voor dat ik weer goed kon lopen was ik weer half jaar verder. En ik was vroeger ook erg sportief.
Trotse vader van Rosalie(L)

Tim C

Citaat van: damo op 30 juli 2009 - 10:31:10
Is het écht ondenkbaar dat Massa in Vanlencia gewoon weer mee terug rijdt ?
Man krijgt metalen stuk van 800 gram tegen het hoofd gesmeten aan een snelheid die groter is dan de maximale valsnelheid van zo'n ding, en ondervind vijf seconden later een tweede schok, dit maal op het hele lichaam, van meer dan x aantal G.

Is het écht ondenkbaar dat die daar van moet herstellen?

"Well, if you put it like that..."

sloggerke

Hij heeft het wel fijn gezien.
Het is duidelijk dat de rooien uit het slop aan het geraken zijn. (cfr.de tweede plaats van Raïkkönen)

Bijgevolg scoort hij altijd. Is hij tweede (zoals Raïkkönen) dan is dat te wijten aan zijn geniale stuurslag, niet aan de auto. Is hij tiende dan is dat te wijten aan zijn gebrek aan testkilometers, de introductie van KERS en slicks en de verminderde downforce..

Hij zal Massa vervangen, niet minder, maar ook niet meer..

Ik denk dus dat hij zal rijden waar Massa zou hebben gereden.

En gegeven het feit dat het een fitness-freak is zal zijn conditie echt niet zo belabberd zijn als de pers wil doen geloven.. Dat dikt enkel de heroïsche verhaaltjes aan die ze binnenkort misschien moeten schrijven.

Herinner u Adelaide 1994: Senna moest vervangen worden (voor zover zoiets gaat). De laatste race van het jaar. Nigel Mansell, altoen 41 jaar, trad op als vervanger bij Williams. Damon Hill en ene M.Schumacher reden om de titel. Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...

Off topic:
En vergelijk hem aub (nog) niet met Armstrong. Wat die recent presteerde is haast bovenmenselijk.
De "juiste" uitslag van de tour zullen we kennen omstreeks oktober-november. Het zou wel eens kunnen dat hij nog hoger had moeten staan....

F_A_Diaz

Hele goede publiciteit voor de Formule 1 dit en niet te vergeten voor de ticketverkoop van de races.

Wel een mooi gebaar van Schumacher, hij heeft weinig te winnen. Hij kan zichzelf wel onsterfelijk maken (voor zover hij dat nog niet was) door meteen de eerste race te winnen.
Maar ik denk dat hij al een uitzonderlijke prestatie levert als hij gelijkwaardig aan Raikkonen weet te presteren. Bijna 3 jaar uit de F1 is heel lang. Iemand als Armstrong heeft ondertussen natuurlijk wel gewoon gefietst, alleen niet in wedstrijdverband. Schumacher zal fit zijn maar echt fit word je alleen van races rijden.
Aan de andere kant, als iemand dit kunstje kan flikken is hij het wel, laat dat duidelijk zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Bijgevolg scoort hij altijd. Is hij tweede (zoals Raïkkönen) dan is dat te wijten aan zijn geniale stuurslag, niet aan de auto. Is hij tiende dan is dat te wijten aan zijn gebrek aan testkilometers, de introductie van KERS en slicks en de verminderde downforce..

Als er 1 coureur is geweest die zich nooit verscholen heeft achter smoesjes dan is het Schumacher wel.

Citaat
Ik denk dus dat hij zal rijden waar Massa zou hebben gereden.

Allicht, hij is geen god maar hij kan wel het team net het zetje geven wat nodig is om dit jaar nog een race te winnen en hij kan zelf vaak een klein verschilletje maken.

CitaatHerinner u Adelaide 1994: Senna moest vervangen worden (voor zover zoiets gaat). De laatste race van het jaar. Nigel Mansell, altoen 41 jaar, trad op als vervanger bij Williams. Damon Hill en ene M.Schumacher reden om de titel. Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...

In 1993 reed won Mansell de CART titel, hij was niet drie jaar gestopt, snap de vergelijking niet. Het is alleen fitheid kwa fysiek, je moet ook je zintuigen weer scherp krijgen en wennen aan de hoge snelheiden en reflexen.

CitaatOff topic:
En vergelijk hem aub (nog) niet met Armstrong. Wat die recent presteerde is haast bovenmenselijk.

Schumacher heeft gewoon drie jaar vrijwel niet gereden, Armstrong alleen niet in competitie verband. Als Schumacher goed weet te presteren, is dat zeker net zo knap als wat Armstron gedaan heeft.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Verschil met Armstrong is dat een fiets een fiets is. Daar zitten vrijweinig verschillen tussen. Schumacher moet met een auto rijden die (volgens kenners) zo totaal verschillend is dat Schumacher tijd nodig heeft zich aan die auto aan te passen. Al is hij wel de man die zich makkelijk kan aan passen, maar ik meen me te herinneren dat Schumacher een specifiek gedrag in zijn auto wilde hebben, waar veel anderen niet goed mee overweg konden.

Maar we zullen zien, zullen wel spannende weken worden en zeker interessante race(s) worden mocht hij gaan rijden.


Schumacher zich nooit verscholen achter een smoesje? Monaco 2006 vergeten zeker? Elke coureur heeft in zijn carriere wel een keer een smoes verteld.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...
Dat hij te dik was voor de cockpit, was niet in 94 maar in 95 toen hij voor McLaren twee races uitkwam ;).