Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 19:56:08
Het gaat trouwens misschien niet om veel races waarin Massa vervangen moet worden. De volgende race is pas over 4 weken. Spa is wel meteen de week daarna, maar als het herstel inderdaad 6 weken duurt, dan kan Massa in Italië alweer rijden.
Als hij inderdaad schedelbasisfractuur heeft, zie ik Massa niet meer rijden dit jaar. Zou wel jammer zijn, Ferrari is eindelijk op de goede weg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 19:56:08
Het gaat trouwens misschien niet om veel races waarin Massa vervangen moet worden. De volgende race is pas over 4 weken. Spa is wel meteen de week daarna, maar als het herstel inderdaad 6 weken duurt, dan kan Massa in Italië alweer rijden.
Het herstel voor een gewone mens die niet veel risico loopt, maar is het veilig om een rijder dan al de baan op te sturen? Wat als hij dan opnieuw een zware crash heeft? Nuja, ik ben geen dokter, weet niet hoe erg het daadwerkelijk is en hoe snel zo'n dingen genezen, dus kan er ook niet over oordelen. Mijn gedacht is alleszins dat hij dit seizoen niet meer racet.

Alonso in de wagen komende race zou wel geweldig zijn ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Hallo het is niet omdat het herstel van die shedelfraktuur 6 weken duurt dat hij ook klaar zal zijn om te racen na die 6 weken.
Een voetballer die zijn been breekt herstelt ook na 6 weken van die breuk en dan begint de revalidatie. Het zal er vooral op aankomen de verloren spiermassa  ;) terug aan te kweken want die ben je na 3 weken inactiviteit al wel kwijt. Ik verwacht hem misschien nog wel terug dit jaar, maar zeker niet in Italië.

robbert

Schumacher zou mss een goeie keuze zijn, want hij heeft al geracet op slicks. Ik weet niet van Badoer en Gene. Maar zou het wel slim moesten ze luisteren naar de manager van Massa en Bourdais bij Ferrari laten rijden. Hij was toch ontslagen bij Torro rosso omdat hij geen goeie resultaten behaalde

Enzo

Weber heeft inmiddels aangegeven dat Schumacher geen interesse heeft.
Was natuurlijk ook wel te verwachten... ::)

robbert

we zullen moeten afwachten, maar ik denk ookk dat het gene zal zijn. Maar zou alonso nu niet zitten denken, 'zat ik nu maar in die ferrari?'

F_A_Diaz

Misschien is het wel een goede zet om Bourdais in die wagen te zetten. Hij is vrij en kent de 2009 wagens, Toro Rosso rijdt met Ferrari motoren en schijnt contractueel een akkefietje te hebben met Bourdais. Win win situatie.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 11:36:03
Misschien is het wel een goede zet om Bourdais in die wagen te zetten. Hij is vrij en kent de 2009 wagens, Toro Rosso rijdt met Ferrari motoren en schijnt contractueel een akkefietje te hebben met Bourdais. Win win situatie.

Goh, daar heeft Ferrari geen affaires mee eh. 't Is niet omdat Torro Rosso motoren afneemt, dat Ferrari hun troep moet gaan opruimen. Maarja, je weet nooit eh. Ik zou het binnen de eigen familie zoeken. Een Badoer of Gene zullen het wel niet slechter doen als pakweg Bourdais. Je kan één van de beiden heren ook nog eens laten proeven van het echte racen, nadat ze toch hun bijdrage hebben geleverd aan de successen die Ferrari boekten in het verleden.

scho0634

Ferrari gaat natuurlijk nooit een door een achterhoede afgeserveerde rijder in hun auto zetten. Zeker niet omdat ze al twee gelijkwaardige rijders in huis hebben die het team en de wagen wél goed kennen. STR ruimt hun eigen juridische troep maar op.

F_A_Diaz

Volgens mij hebben ze toch ook ene Salo in die auto gezet tien jaar terug. Het gaat er ook niet om dat Ferrari de troep van STR opruimt, het gaat erom dat er een link is. Een topcoureur krijg je nooit voor die resterende races, je moet het dus in de middelmatige coureurs zoeken. Aangezien Bourdais pas 1 race gemist heeft is het dus een prima optie, hij hoeft ook geen wereldkampioen te worden ofzo, het is een tijdelijke oplossing. Je doet net alsof het een of andere brokkenpiloot is die niets kan. Het is wel een viervoudig kampioen, die overigens onterecht ontslagen is. Ja hij was wat langzamer dan Buemi, dat is ook niet zo heel vreemd als je de testkilometers van beiden vergelijkt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Bourdais is idd geen onlogische keuze. Fysiek in orde en vrij. Gené en Badoer zijn allesbehalve betere coureurs dan hem, dus waarom niet.

Mijn voorstel, Bertrand Baguette. Belgische Coureur voor de Belgische GP die het bovendien meer dan geweldig doet in de Renault World Series.
Wat Alguersuari kan kan hij ook.  :D 8)

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 12:34:19
Volgens mij hebben ze toch ook ene Salo in die auto gezet tien jaar terug. Het gaat er ook niet om dat Ferrari de troep van STR opruimt, het gaat erom dat er een link is. Een topcoureur krijg je nooit voor die resterende races, je moet het dus in de middelmatige coureurs zoeken. Aangezien Bourdais pas 1 race gemist heeft is het dus een prima optie, hij hoeft ook geen wereldkampioen te worden ofzo, het is een tijdelijke oplossing. Je doet net alsof het een of andere brokkenpiloot is die niets kan. Het is wel een viervoudig kampioen, die overigens onterecht ontslagen is. Ja hij was wat langzamer dan Buemi, dat is ook niet zo heel vreemd als je de testkilometers van beiden vergelijkt.
Jij stipt aan dat hij een viervoudig kampioen is. Ik vind het vreemd dat zo'n geweldenaar dan door een rookie achter zich wordt gehouden. Of is ie niet zo geweldig?

Maar ik zie het nut niet van Bourdais. Geen slechte rijder, maar dat is Gene ook niet. En die kent de Ferrari veel beter. Ik zie de Bourdais optie gewoon niet gebeuren.

ibileon

Mijn voorspelling voor 2010 is dat er bij ferrari twee nieuwe gezichten gaan zijn  :-\
Laat ons hopen dat het voor massa nog goed komt ,maar zie hem eerlijk gezegd niet meer in een F1 bolide kruipen.
Ken zelf ook iemand die een zwaar moto ongeluk heeft gehad met schedelfraktuur en ondervind maar van 1 ding last en dat is het dragen van een helm :-\
Kan ook zijn dat dit van man tot man verschilt maar vrees voor z'n racecarriere

gokje voor 2010 alonso en hamilton  ;D

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 27 juli 2009 - 13:22:03
Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 12:34:19
Volgens mij hebben ze toch ook ene Salo in die auto gezet tien jaar terug. Het gaat er ook niet om dat Ferrari de troep van STR opruimt, het gaat erom dat er een link is. Een topcoureur krijg je nooit voor die resterende races, je moet het dus in de middelmatige coureurs zoeken. Aangezien Bourdais pas 1 race gemist heeft is het dus een prima optie, hij hoeft ook geen wereldkampioen te worden ofzo, het is een tijdelijke oplossing. Je doet net alsof het een of andere brokkenpiloot is die niets kan. Het is wel een viervoudig kampioen, die overigens onterecht ontslagen is. Ja hij was wat langzamer dan Buemi, dat is ook niet zo heel vreemd als je de testkilometers van beiden vergelijkt.
Jij stipt aan dat hij een viervoudig kampioen is. Ik vind het vreemd dat zo'n geweldenaar dan door een rookie achter zich wordt gehouden. Of is ie niet zo geweldig?

Nu ga je weer dingen verzinnen die ik niet gezegd heb om je gelijk te halen? Waar heb ik gezegd dat Bourdais een geweldige coureur is? Ik zeg juist dat hij tot de middelmatige coureurs behoort. En ik stip aan dat het een viervoudig kampioen is omdat dat aangeeft dat het wel een coureur is die constant kan rijden en weet hoe je een auto aan de finish moet brengen.

Overigens heeft Buemi duizenden testkilometers gemaakt in de winter en Bourdais maar een paar honderd.

CitaatMaar ik zie het nut niet van Bourdais. Geen slechte rijder, maar dat is Gene ook niet. En die kent de Ferrari veel beter. Ik zie de Bourdais optie gewoon niet gebeuren.

Dat mag maar daarom is het nog wel een goede optie. Bourdais is een betere coureur dan Gene of Badoer, laat dat duidelijk zijn. En op een verlaten testcircuit je rondjes rijden is wat anders dan een GP weekend met alle commotie erbij. Bourdais is wel een coureur die onder druk kan presteren, anders wordt je geen vier keer kampioen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

sloggerke

Bourdais in die Ferrari?!
Laat me niet lachen...

Hij is wel 4 x kampioen geweest maar dat was niet in de F1.
Er zijn er wel meer die denken dat ze de oceaan kunnen oversteken en in de F1 hetzelfde mooie weer kunnen maken als in de States.