Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

flupke3

Misschien heb je wel gelijk want een gp winnen zit er niet meer in en of ze nu 3e of
4e eindigen in de constructurstitel maakt ook geen verschil.Bovendien is een wagen
minder ook mnder kosten.Ik zou er ook aan twijffelen om nog andere correur in te zetten.

RadioActiveMan

Volgens mij zijn ze verplicht die andere wagen in te zetten.
Ferrari heeft geen opleidingsprogramma ofzo en dus zou één van de testrijders het meest logische zijn. Maar het zou zo wel eens iemand anders kunnen zijn. Schumacher helemaal niet denk ik, het zou me verbazen dat hij fysiek nog zo ver staat en de fysiek voor een heel raceweekend kweek je ook niet op 3 weken tijd.

Ferrari 2010

Citaat van: flupke3 op 26 juli 2009 - 02:25:59
Misschien heb je wel gelijk want een gp winnen zit er niet meer in en of ze nu 3e of
4e eindigen in de constructurstitel maakt ook geen verschil..
Volgens mij maakt dat veel in de televisierechten. En ondanks dat het Ferrari is, lijkt me geld bij hen net zo goed belangrijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Ze zullen wel opdraven met één van die jonge Italiaanse gasten die een tijdje terug mochten testen.

flupke3

Dan moet je bekijken wat het meest opbrengt .
De opbrensten van een e.v 3e plaats en de onkosten
van 2 rijderslonen + wagens.

scho0634

Badoer zal wel instappen. Leuke beloning voor jaren hard werken. Voor de rest doet het er niet toe want Ferrari rijdt, qua WK, toch voor spek en bonen mee dit jaar.

Enzo

Citaat van: 0634 op 26 juli 2009 - 10:48:42
Badoer zal wel instappen. Leuke beloning voor jaren hard werken. Voor de rest doet het er niet toe want Ferrari rijdt, qua WK, toch voor spek en bonen mee dit jaar.
Badoer, 56 races gereden, 0 punten, laatste race in 1999.
Gene, 36 races gereden, 5 punten, laatste race in 2004.
Als we dan toch tussen die twee moeten kiezen, zou de Gene de betere keus zijn lijkt me.
Maar heb van beide niet echt een hoge pet op.
Na Hongarije hebben ze bijna een maand tot Valencia, zou geweldig zijn als ze Schumi klaarstomen voor de laatste 7 races.
Het zou dit slechte jaar van de f1 en Ferrari nog wat kleur en positieve PR geven, iets waar ook flink behoefte aan is.
Ik denk dat Ferrari er wel oren naar heeft, de vraag is of Schumacher dat wel wil..... ::)

Jasper

Citaat van: flupke3 op 26 juli 2009 - 10:37:26
Dan moet je bekijken wat het meest opbrengt .
De opbrensten van een e.v 3e plaats en de onkosten
van 2 rijderslonen + wagens.

Ferrari is door het concorde-akkoord verplicht om twee rijders in te zetten en bovendien hebben ze op vrijdag sowieso twee rijders nodig om genoeg data te verzamelen. Niemand laten rijden is echt geen optie.

Tim C

Ik denk niet dat Ferrari zal kiezen voor één van de drie talenten die ze begeleiden

Schumacher lijkt me ook geen optie, simpelweg omdat die nooit op tijd klaar gestoomd zal zijn

Gene en Badoer, met respect, kunnen Massa niet vervangen.

Waarom geen Coulthard?  ;D

Enzo

Wat dachten jullie van Bourdais, is Nicolas Todt niet zijn Manager evenals die van Massa?
De link is snel gemaakt  i.i.g. en het is de enige f1coureur die dit seizoen veel gereden heeft en nu geen contract heeft.
Kan me voorstellen dat hij de laatste 7 races wel wil rijden om dan aan het einde van het seizoen weer naar amerika te verhuizen.

scho0634

Citaat van: Enzo op 26 juli 2009 - 11:20:39
Wat dachten jullie van Bourdais, is Nicolas Todt niet zijn Manager evenals die van Massa?
De link is snel gemaakt  i.i.g. en het is de enige f1coureur die dit seizoen veel gereden heeft en nu geen contract heeft.
Kan me voorstellen dat hij de laatste 7 races wel wil rijden om dan aan het einde van het seizoen weer naar amerika te verhuizen.
Dat is zijn manager ja. Maar welke link is dan snel gemaakt? Dat de vader van zijn manager ooit Ferrari baas was?

Badoer of inderdaad Gene. Iets anders kan ik me bijna niet voorstellen. Schumacher is geen optie. Alsof die zou willen in deze wagen. Voor Ferrari valt er toch niet veel te halen dit jaar en staat alles in het teken van 2010. Nu meer dan ooit. Dan kan een testrijder die 2 of 3 races prima overnemen, lijkt me.

Enzo

Citaat van: 0634 op 26 juli 2009 - 11:33:57
Citaat van: Enzo op 26 juli 2009 - 11:20:39
Wat dachten jullie van Bourdais, is Nicolas Todt niet zijn Manager evenals die van Massa?
De link is snel gemaakt  i.i.g. en het is de enige f1coureur die dit seizoen veel gereden heeft en nu geen contract heeft.
Kan me voorstellen dat hij de laatste 7 races wel wil rijden om dan aan het einde van het seizoen weer naar amerika te verhuizen.
Dat is zijn manager ja. Maar welke link is dan snel gemaakt? Dat de vader van zijn manager ooit Ferrari baas was?

Badoer of inderdaad Gene. Iets anders kan ik me bijna niet voorstellen. Schumacher is geen optie. Alsof die zou willen in deze wagen. Voor Ferrari valt er toch niet veel te halen dit jaar en staat alles in het teken van 2010. Nu meer dan ooit. Dan kan een testrijder die 2 of 3 races prima overnemen, lijkt me.

Inderdaad, de link is de betrokkenheid van de Todt's bij Ferrari evenals het feit dat Bourdais nu contractvrij is en wel onlangs nog veel geraced heeft.
Daarnaast verwacht ik dat hij er geen probleem mee zou hebben om tijdelijk contract uit te dienen van pakweg 7 races.Iets wat veel andere coureurs ervan zal weerhouden in/over te stappen
Waarschijnlijk doet hij het beter dan Gené of Badoer.... ;)

Verwacht jij dat Massa na 2 a 3 races weer op de grid staat?? Het zou mij erg verbazen, een schedelfractuur is wel even wat anders dan een gebroken been o.i.d.
Ik hoop voor Massa dat hij uberhaupt zijn carriere als f1 coureur kan doorzetten, maar verwacht hem dit seizoen niet meer op de baan.

scho0634

#27
Citaat van: Enzo op 26 juli 2009 - 11:53:23

Inderdaad, de link is de betrokkenheid van de Todt's bij Ferrari evenals het feit dat Bourdais nu contractvrij is en wel onlangs nog veel geraced heeft.
Daarnaast verwacht ik dat hij er geen probleem mee zou hebben om tijdelijk contract uit te dienen van pakweg 7 races.Iets wat veel andere coureurs ervan zal weerhouden in/over te stappen
Waarschijnlijk doet hij het beter dan Gené of Badoer.... ;)

Verwacht jij dat Massa na 2 a 3 races weer op de grid staat?? Het zou mij erg verbazen, een schedelfractuur is wel even wat anders dan een gebroken been o.i.d.
Ik hoop voor Massa dat hij uberhaupt zijn carriere als f1 coureur kan doorzetten, maar verwacht hem dit seizoen niet meer op de baan.
Geen idee. Ik ga uit van wat er nu wordt gezegd. En ze zeggen nu een herstel van minstens een week of 6.

Maar zelfs al zou het om 7 races gaan. Waarom is Bourdais, die de auto totaal niet kent, geschikter zijn als ervaren Ferrari rijders als Gene of Badoer? Ik denk dat Gene het aanmerkelijk beter zou doen dan Bourdais. Hij kent de wagen,  het team, alles. Okee, hij is geen topcoureur, maar Bourdais ook niet. En de Ferrari is geen topwagen.

Ik kan me sowieso totaal niet voorstellen dat een coureur die door een achterhoedeteam wordt weggestuurd vanwege vermeende wanprestaties, bij Ferrari zou mogen instappen. Dat zie ik echt niet gebeuren.

Enzo

Waar het om gaat is dat Gené al 5 jaar geen f1race meer heeft gereden en Badoer al 10 jaar niet meer....
Maar goed, we zien het allemaal wel gebeuren de komende weken.
Het blijft speculatie...

TurboBoost

Denk eens aan de reden waarom Ferrari 2 reserve rijders heeft.
Elke rijder heeft een reserve, en dat is contractueel vastgesteld.
vb. badoer voor kimi en gene voor massa (of omgekeerd)

Wees gerust, bij Ferrari weten ze nu al wie er gaat rijden en zijn ze met voorbereidingen bezig.