Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

flupke3

Als je banden test moet je toch ook over stuurmanskunstens  beschikken.
Het grote verschil dat je als testcorreur niet hebt is die ervaring met inhalen
en de conditie wat minder is maar inhalen gebeurt momenteel ook niet zoveel
dus ...
En hoeveel correurs zijn er al in het verleden niet geweest die problemen hadden omdat
de wagen niet gebouwd was aan zijn rijstijl!Dat ga je niet in een paar gp oplossen hoor.

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 12:14:50
Het gaat toch om een nieuwe auto ontwikkelen voor 2010? Welke kennis hebben Gene en Badoer dan nu al die Bourdais niet heeft?
De auto van 2010 zal ie niet testen. Maar hij kan wellicht wel onderdelen uitproberen. Dat gaat makkelijker als je de wagen kent.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 12:09:12
En dat kan Bourdais niet doen?

Uitspraken als "We richten ons op 2010" moet je bij teams als Ferrari en ook McLaren niet echt letterlijk nemen, dat zijn zulke mega ondernemingen die kunnen gemakkelijk twee type auto's ontwikkelen, hun aandacht zal wellicht wat meer verschoven zijn naar 2010 maar ze blijven gewoon ontwikkelen dit jaar. Zie ook de recente successen in Hongarije.
Hebben we gemerkt met Ferrari en Mclaren dit jaar. Ze zijn het hele jaar net niet bij de top en ik kan met kleine zekerheid zeggen dat het te maken heeft gehad met het feit dat ze neit de capaciteiten hadden om 2 auto't te ontwikkelen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Vorig jaar was nu wel een extreem jaar wat betreft regelwijzigingen. Volgend jaar blijven de regels voor een groot deel hetzelfde, dus moet er ook minder ontwikkeld worden aan de auto van 2010 (al zal die grote brandstoftank nog wel wat complicaties met zich meebrengen).

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 28 juli 2009 - 11:21:00
Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 10:53:23
Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 22:22:50Montoya)
En in het geval van Bourdais is het antwoord dus negatief..
Zo slaag krijgen van een rookie.
Al ben ik er nog niet helemaal uit of het aan de onkunde van Bourdais is te wijten of aan de snelheid van Buemi. (Een jongen die ik zeker niet onderschat!)


Misschien heeft het er ook mee te maken dat Buemi 95 % van het testwerk in de winter gedaan heeft...

Bourdais was overigens vaak net zo snel als Vettel.

Juist! Maar dat was ook het meest logische om hem te doen wennen aan een F1 wagen, niet?
En dan was het nog de versie van vorig jaar. Bourdais had al een heel jaar kunnen testen en racen.
Vond Buemi toen al uitblinken tov  van al de anderen die plaatsnamen in die wagen.
Wat heb je daar in godsnaam aan als de wagens zo extreem veranderen als afgelopen seizoenswissel?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Jasper op 28 juli 2009 - 19:01:09
Vorig jaar was nu wel een extreem jaar wat betreft regelwijzigingen. Volgend jaar blijven de regels voor een groot deel hetzelfde, dus moet er ook minder ontwikkeld worden aan de auto van 2010 (al zal die grote brandstoftank nog wel wat complicaties met zich meebrengen).
Gezien de huidige snelheid van de Ferrari denk ik dat zij nog heel veel werk te doen hebben voor 2010. Regelwijzigingen of niet.

Forza F1

Citaat
'Schumacher zou terugkeer in F1 overwegen'
28 juli 2009

Tegenstrijdige berichten vanuit het kamp van Michael Schumacher. Sabine Khem, de woordvoerster van de zevenvoudig wereldkampioen, zegt dat Schumacher een terugkeer in de Formule 1 zeker zal overwegen als hij door Ferrari zou worden benaderd. Zijn manager Wili Weber sluit een rentree van de Duitser echter uit.

Felipe Massa raakte afgelopen zaterdag zwaargewond bij een incident in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix en de teamleiding zal zich binnenkort over de vraag wie de Braziliaan zal moeten vervangen. "Als ze Michael zouden benaderen, dan zou hij het zeker in overweging nemen", liet Khem dinsdag weten aan de BBC Sport. Schumacher zou echter nog wel naar zijn nek moeten laten kijken. "Michael had in februari een ongeluk met de motor. Hij heeft daar problemen met zijn nek aan overgehouden. Daar zou hij naar moeten laten kijken als Ferrari hem zou vragen. Je moet ook niet vergeten dat Michael inmiddels veertig is."

Weber herhaalde dinsdag echter dat Schumacher niet zal instappen bij Ferrari. Tegenover de Britse krant The Daily Mail verklaarde hij: "Michael Schumacher zal niet in de auto zitten in Valencia. Dat weet ik honderd procent zeker, zo niet tweehonderd procent. De druk zou gigantisch zijn als hij terug zou keren. Iedereen zou meteen een overwinning van hem verwachten. Hij heeft echter nog nooit met deze auto gereden. Michael heeft als coureur altijd perfectie nagestreefd, maar dat zou in dit geval niet mogelijk zijn. Het zou eerder een gok zijn en dat is niet zijn stijl."

Schumacher maakte in 2006 een einde aan zijn Formule 1-loopbaan

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/28/schumacher-zou-terugkeer-in-f1-overwegen/

Ik blijf hopen  8)

Jasper

Citaat van: 0634 op 28 juli 2009 - 19:41:51
Citaat van: Jasper op 28 juli 2009 - 19:01:09
Vorig jaar was nu wel een extreem jaar wat betreft regelwijzigingen. Volgend jaar blijven de regels voor een groot deel hetzelfde, dus moet er ook minder ontwikkeld worden aan de auto van 2010 (al zal die grote brandstoftank nog wel wat complicaties met zich meebrengen).
Gezien de huidige snelheid van de Ferrari denk ik dat zij nog heel veel werk te doen hebben voor 2010. Regelwijzigingen of niet.

Als je de snelheid van hun auto van 2009 relateert aan de auto van 2010, dan relateer je ook de ontwikkeling van de auto van 2009 aan die van 2010. Dus dan kunnen ze ook rustig aan de auto van 2009 blijven werken, omdat ze daar volgend jaar ook sneller van worden.

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 28 juli 2009 - 20:23:27
Citaat
'Schumacher zou terugkeer in F1 overwegen'
28 juli 2009

Tegenstrijdige berichten vanuit het kamp van Michael Schumacher. Sabine Khem, de woordvoerster van de zevenvoudig wereldkampioen, zegt dat Schumacher een terugkeer in de Formule 1 zeker zal overwegen als hij door Ferrari zou worden benaderd. Zijn manager Wili Weber sluit een rentree van de Duitser echter uit.

Felipe Massa raakte afgelopen zaterdag zwaargewond bij een incident in de kwalificatie voor de Hongaarse Grand Prix en de teamleiding zal zich binnenkort over de vraag wie de Braziliaan zal moeten vervangen. "Als ze Michael zouden benaderen, dan zou hij het zeker in overweging nemen", liet Khem dinsdag weten aan de BBC Sport. Schumacher zou echter nog wel naar zijn nek moeten laten kijken. "Michael had in februari een ongeluk met de motor. Hij heeft daar problemen met zijn nek aan overgehouden. Daar zou hij naar moeten laten kijken als Ferrari hem zou vragen. Je moet ook niet vergeten dat Michael inmiddels veertig is."

Weber herhaalde dinsdag echter dat Schumacher niet zal instappen bij Ferrari. Tegenover de Britse krant The Daily Mail verklaarde hij: "Michael Schumacher zal niet in de auto zitten in Valencia. Dat weet ik honderd procent zeker, zo niet tweehonderd procent. De druk zou gigantisch zijn als hij terug zou keren. Iedereen zou meteen een overwinning van hem verwachten. Hij heeft echter nog nooit met deze auto gereden. Michael heeft als coureur altijd perfectie nagestreefd, maar dat zou in dit geval niet mogelijk zijn. Het zou eerder een gok zijn en dat is niet zijn stijl."

Schumacher maakte in 2006 een einde aan zijn Formule 1-loopbaan

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/28/schumacher-zou-terugkeer-in-f1-overwegen/

Ik blijf hopen  8)
Ik denk dat menig Schumacher fan flink op zijn neus zal kijken als Schumacher daadwerkelijk instapt. Dan is hij wel een van de grootste van de laatste jaren, ik denk dat hij alleen maar tegen zal vallen. Zoals ik ergens in de krant las zullen velen ook direct een overwinning van hem verwachten. Ik neem deze woorden direct terug mocht hij wel direct winnen(zonder geluk), maar die kans acht ik zeer klein.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Jasper op 28 juli 2009 - 20:28:20
Als je de snelheid van hun auto van 2009 relateert aan de auto van 2010, dan relateer je ook de ontwikkeling van de auto van 2009 aan die van 2010. Dus dan kunnen ze ook rustig aan de auto van 2009 blijven werken, omdat ze daar volgend jaar ook sneller van worden.
dat bedoelde ik ook ;).

Jasper

In dat geval snap ik niet wat je punt was met die post, maar bon.

scho0634

Nee, volgens mij begreep ik jouw vorige post verkeerd. Nevermind...

flupke3

Is het trouwens geen voordeel voor teams als williams,ferrari,mclaren
dat er grotere brandstoftank volgend jaar zijn?
In 1989 waren er ook slicks,elektronicaverbod,tankstopverbod  en(bijna) geen ayrodenamica mogelijkheden .
Die teams hebben daar vast nog plannen van wat misschien handig is?

Enzo

Citaat van: flupke3 op 28 juli 2009 - 22:07:00
Is het trouwens geen voordeel voor teams als williams,ferrari,mclaren
dat er grotere brandstoftank volgend jaar zijn?
In 1989 waren er ook slicks,elektronicaverbod,tankstopverbod  en(bijna) geen ayrodenamica mogelijkheden .
Die teams hebben daar vast nog plannen van wat misschien handig is?

Lijkt me sterk, begrijp je gedachte wel, maar nee....
Tegenwoordig wordt alles met speciale software berekend en veel efficienter dan 21 jaar geleden, is echt niet te vergelijken denk ik.

Jasper

Lol, ik denk ook niet dat er nog iets bruikbaar is van toen. Heb je die auto's van toen en nu al eens vergeleken? :) Alleen al het feit dat ze toen met een V12 reden en nu met een V8...