Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

sloggerke

#75
Citaat van: Beco op 27 juli 2009 - 14:13:52
Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 14:01:24
Bourdais in die Ferrari?!
Laat me niet lachen...

Hij is wel 4 x kampioen geweest maar dat was niet in de F1.
Er zijn er wel meer die denken dat ze de oceaan kunnen oversteken en in de F1 hetzelfde mooie weer kunnen maken als in de States.


Ik denk dat geen van allen dat denkt, maar ze proberen het wel en dat is ook iets waard. Wie niet probeert zal het nooit weten.
Bourdais wist trouwens dat hij niet bij het meest met succes gezegende team van de F1 terecht kwam.

In feite is dat logisch, of dat zou althans de normale gang van zaken moeten zijn.
Je moet eerst bewijzen dat je die betere wagen verdient he. (Ze hebben niet allemaal het geluk van een Montoya)
En in het geval van Bourdais is het antwoord dus negatief..
Zo slaag krijgen van een rookie.
Al ben ik er nog niet helemaal uit of het aan de onkunde van Bourdais is te wijten of aan de snelheid van Buemi. (Een jongen die ik zeker niet onderschat!)


Oh ja, mijn voorstel voor Ferrari:

Bruno Senna naar STR en Buemi in de Ferrari van Massa voor de rest van het seizoen.
Volgend jaar rijdt Ferrari dan met Buemi en Alonso. (jammer, jammer...)


robbert

ja ik zie het toch ook niet zitten om bourdais bij ferrari te zien rijden. En zeker als hij bij Torro rosso aan de deur gezet is omdat hij niet zo goed rijd.

Tim C

Je kan moeilijk beweren dat Bourdais niet kan rijden. Z'n palmares spreekt voor zich.

Veel hangt ook af van de begeleiding die je krijgt...

F_A_Diaz

Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 15:39:25Ferrari wil ook wel een piloot die goeie resultaten kan neerzetten en voor punten kan zorgen

En dat kan Bourdais niet? Bourdais kan in een Ferrari echt wel in de top 6 finishen hoor.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 27 juli 2009 - 17:24:14
Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 15:51:34

Ja dus? Buemi is nu eenmaal niet per direct vrij. Je kan wel allerlei topcoureurs op gaan noemen, die zijn toch niet beschikbaar.
Daarom noem ik ook geen topcoureurs op, maar Gene en Badoer.

En die zijn volgens jou een betere keus dan Bourdais? Misschien moet je je eens afvragen waarom die gasten al tien jaar testcoureur zijn en ook niet eerder gevraagd zijn om in te vallen terwijl daar wel gelegenheid toe is geweest. Ferrari heeft die gasten op standby als er bijvoorbeeld op vrijdag een race coureur uitvalt en die moet meteen zondag vervangen worden. Als die racecoureur meerdere races uitvalt, zoals nu het geval met Massa en in 1999 met Schumacher, dan zijn die testcoureurs geen optie voor Ferrari. Dan willen ze een coureur met recente GP ervaring.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 27 juli 2009 - 20:46:14
Citaat van: Enzo op 27 juli 2009 - 20:27:19
[Kom op 0634, je gaat me toch niet vertellen dat je Gené of Badoer hoger inschat dan Bourdais??
Nee, dat ga ik je inderdaad niet vertellen.

Maar voor die paar races zijn jongens die bekend zijn met het team en de wagen, denk ik, geschikter. Mede door het testverbod heeft Bourdais maar weinig kans om de wagen te leren kennen. Eerdat hij gewend is is het seizoen ten einde.

Dat geldt net zo goed voor Gene en Badoer, het is sowieso al zot dat Ferrari nog twee testcoureurs heeft met de huidige restricties. Omdat er zo weinig getest kan worden wordt 80 % van het testwerk al door de racecoureurs gedaan. Ik denk dat Bourdais beter beslagen ten ijs komt dan Gene of Badoer. Hij kent de banden ect.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 22:22:50Montoya)
En in het geval van Bourdais is het antwoord dus negatief..
Zo slaag krijgen van een rookie.
Al ben ik er nog niet helemaal uit of het aan de onkunde van Bourdais is te wijten of aan de snelheid van Buemi. (Een jongen die ik zeker niet onderschat!)


Misschien heeft het er ook mee te maken dat Buemi 95 % van het testwerk in de winter gedaan heeft...

Bourdais was overigens vaak net zo snel als Vettel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali sluit niet uit dat Michael Schumacher de honneurs voor Felipe Massa waar gaat nemen zolang de Braziliaan niet in staat is om te racen. Een terugkeer van de zevenvoudig wereldkampioen behoort tot de opties. " Schumacher zelf wil niet bijdragen aan speculatie. "Daarom zal hij de komende dagen geen verklaringen uitgeven", aldus zijn woordvoerster.  8)

Sept

Citaat van: Enzo op 28 juli 2009 - 11:02:37
Ferrari-teambaas Stefano Domenicali sluit niet uit dat Michael Schumacher de honneurs voor Felipe Massa waar gaat nemen zolang de Braziliaan niet in staat is om te racen. Een terugkeer van de zevenvoudig wereldkampioen behoort tot de opties. " Schumacher zelf wil niet bijdragen aan speculatie. "Daarom zal hij de komende dagen geen verklaringen uitgeven", aldus zijn woordvoerster.  8)


Hij heeft meer te verliezen dan te winnen bij een terugkeer, maar wat zou het zo zalig zijn weer die naam in de uitslag te zien staan  8)
1991 - 2004 = 7

sloggerke

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 10:53:23
Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 22:22:50Montoya)
En in het geval van Bourdais is het antwoord dus negatief..
Zo slaag krijgen van een rookie.
Al ben ik er nog niet helemaal uit of het aan de onkunde van Bourdais is te wijten of aan de snelheid van Buemi. (Een jongen die ik zeker niet onderschat!)


Misschien heeft het er ook mee te maken dat Buemi 95 % van het testwerk in de winter gedaan heeft...

Bourdais was overigens vaak net zo snel als Vettel.

Juist! Maar dat was ook het meest logische om hem te doen wennen aan een F1 wagen, niet?
En dan was het nog de versie van vorig jaar. Bourdais had al een heel jaar kunnen testen en racen.
Vond Buemi toen al uitblinken tov  van al de anderen die plaatsnamen in die wagen.

scho0634

#85
Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 10:45:48
En die zijn volgens jou een betere keus dan Bourdais? Misschien moet je je eens afvragen waarom die gasten al tien jaar testcoureur zijn en ook niet eerder gevraagd zijn om in te vallen terwijl daar wel gelegenheid toe is geweest. Ferrari heeft die gasten op standby als er bijvoorbeeld op vrijdag een race coureur uitvalt en die moet meteen zondag vervangen worden. Als die racecoureur meerdere races uitvalt, zoals nu het geval met Massa en in 1999 met Schumacher, dan zijn die testcoureurs geen optie voor Ferrari. Dan willen ze een coureur met recente GP ervaring.
Ons uitgangspunt is anders. Ik heb begrepen dat Ferrari zich sowieso al richt op 2010. Ze vechten niet voor de constructeurstitel, hooguit voor dagsucces waar Kimi voor moet zorgen. Met dat in het achterhoofd lijkt het mij geen gek idee om een ervaren testrijder in te zetten. Die kan ook wat dingetjes proberen voor 2010. Veredelde testruns. 2009 is toch al een verloren jaar. Gene zal trouwens in een Ferrari ook bekwaam genoeg zijn om puntjes te sprokkelen.

F_A_Diaz

#86
En dat kan Bourdais niet doen?

Uitspraken als "We richten ons op 2010" moet je bij teams als Ferrari en ook McLaren niet echt letterlijk nemen, dat zijn zulke mega ondernemingen die kunnen gemakkelijk twee type auto's ontwikkelen, hun aandacht zal wellicht wat meer verschoven zijn naar 2010 maar ze blijven gewoon ontwikkelen dit jaar. Zie ook de recente successen in Hongarije.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 12:09:12
En dat kan Bourdais niet doen?
Tuurlijk wel. Maar de kennis van Gene of Badoer van de Ferrari zal groter zijn. De testkennis ook. Daardoor denk ik dat ze betere feedback kunnen geven.

F_A_Diaz

Het gaat toch om een nieuwe auto ontwikkelen voor 2010? Welke kennis hebben Gene en Badoer dan nu al die Bourdais niet heeft?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Met alle respect voor full time testcoureurs maar dat zijn gewoon jongens die rondjes mogen draaien op een circuit om banden te testen. Geen wereldwonders kwa stuurmanskunsten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."