Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 14:01:24
Bourdais in die Ferrari?!
Laat me niet lachen...

Hij is wel 4 x kampioen geweest maar dat was niet in de F1.
Er zijn er wel meer die denken dat ze de oceaan kunnen oversteken en in de F1 hetzelfde mooie weer kunnen maken als in de States.


Ik denk dat geen van allen dat denkt, maar ze proberen het wel en dat is ook iets waard. Wie niet probeert zal het nooit weten.
Bourdais wist trouwens dat hij niet bij het meest met succes gezegende team van de F1 terecht kwam.

F_A_Diaz

Volgens mij gaat het er ook niet om dat hij Ferrari kampioen moet maken he....  ::)

Ze moeten een coureur hebben die fit is, recente GP ervaring heeft en per direct beschikbaar is. Ze zijn niet op zoek naar de nieuwe Schumacher.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 13:33:17
Nu ga je weer dingen verzinnen die ik niet gezegd heb om je gelijk te halen? Waar heb ik gezegd dat Bourdais een geweldige coureur is?
Relax joh, ik zeg nergens dat jij dat zegt. Jij wees op zijn titels, ik wees op zijn snellere rookie teamgenootje. Meer niet.

robbert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 14:14:19
Volgens mij gaat het er ook niet om dat hij Ferrari kampioen moet maken he....  ::)

Ze moeten een coureur hebben die fit is, recente GP ervaring heeft en per direct beschikbaar is. Ze zijn niet op zoek naar de nieuwe Schumacher.

Ja maar ze zullen toch geen piloot nemen die ontslagen is door een ander team, met als reden dat er geen goeie resultaten zijn é. Ferrari wil ook wel een piloot die goeie resultaten kan neerzetten en voor punten kan zorgen

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 27 juli 2009 - 14:18:50
Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 13:33:17
Nu ga je weer dingen verzinnen die ik niet gezegd heb om je gelijk te halen? Waar heb ik gezegd dat Bourdais een geweldige coureur is?
Relax joh, ik zeg nergens dat jij dat zegt.]

Dat insinueer je wel overduidelijk.

CitaatJij wees op zijn titels, ik wees op zijn snellere rookie teamgenootje. Meer niet.


Ja dus? Buemi is nu eenmaal niet per direct vrij. Je kan wel allerlei topcoureurs op gaan noemen, die zijn toch niet beschikbaar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

robbert

alonso wordt zelfs genoemd, zo ver gaat de pers al.

Het is eigenlijk zo wie massa nu vervangt, al een grote kans maakt op vaste rijder te zijn. Want volgens de laatste berichten, kan het gebeuren dat Massa zijn carriere voorbij is, door een beschadiging aan het oog

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 15:51:34

Ja dus? Buemi is nu eenmaal niet per direct vrij. Je kan wel allerlei topcoureurs op gaan noemen, die zijn toch niet beschikbaar.
Daarom noem ik ook geen topcoureurs op, maar Gene en Badoer.

scho0634

Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 17:10:57
alonso wordt zelfs genoemd, zo ver gaat de pers al.

Het is eigenlijk zo wie massa nu vervangt, al een grote kans maakt op vaste rijder te zijn.
Het ene staat los van het andere natuurlijk. Als ze geen toprijder voor de korte termijn kunnen krijgen en het moeten doen met Gene, Bourdais of God weet wie, dan krijgt diegene heus geen vast contract.

Ik denk dat daarvoor alleen Vettel of Alonso in aanmerking komen en die zijn op korte termijn sowieso niet beschikbaar.

Tim C

Mijn voorkeurslijstje:

1. Coulthard
2. Bourdais
3. Gene

In die volgorde

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 13:33:17
Citaat van: 0634 op 27 juli 2009 - 13:22:03
Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 12:34:19
Volgens mij hebben ze toch ook ene Salo in die auto gezet tien jaar terug. Het gaat er ook niet om dat Ferrari de troep van STR opruimt, het gaat erom dat er een link is. Een topcoureur krijg je nooit voor die resterende races, je moet het dus in de middelmatige coureurs zoeken. Aangezien Bourdais pas 1 race gemist heeft is het dus een prima optie, hij hoeft ook geen wereldkampioen te worden ofzo, het is een tijdelijke oplossing. Je doet net alsof het een of andere brokkenpiloot is die niets kan. Het is wel een viervoudig kampioen, die overigens onterecht ontslagen is. Ja hij was wat langzamer dan Buemi, dat is ook niet zo heel vreemd als je de testkilometers van beiden vergelijkt.
Jij stipt aan dat hij een viervoudig kampioen is. Ik vind het vreemd dat zo'n geweldenaar dan door een rookie achter zich wordt gehouden. Of is ie niet zo geweldig?

Nu ga je weer dingen verzinnen die ik niet gezegd heb om je gelijk te halen? Waar heb ik gezegd dat Bourdais een geweldige coureur is? Ik zeg juist dat hij tot de middelmatige coureurs behoort. En ik stip aan dat het een viervoudig kampioen is omdat dat aangeeft dat het wel een coureur is die constant kan rijden en weet hoe je een auto aan de finish moet brengen.

Overigens heeft Buemi duizenden testkilometers gemaakt in de winter en Bourdais maar een paar honderd.

CitaatMaar ik zie het nut niet van Bourdais. Geen slechte rijder, maar dat is Gene ook niet. En die kent de Ferrari veel beter. Ik zie de Bourdais optie gewoon niet gebeuren.

Dat mag maar daarom is het nog wel een goede optie. Bourdais is een betere coureur dan Gene of Badoer, laat dat duidelijk zijn. En op een verlaten testcircuit je rondjes rijden is wat anders dan een GP weekend met alle commotie erbij. Bourdais is wel een coureur die onder druk kan presteren, anders wordt je geen vier keer kampioen.
Als je er bij haalt dat iemand 4 keer cart kampioen is geweest ga je toch wel van uit van enigsins hoge status of kwaliteit van een coureur. Volgens mij leg je je zelf dingen in de mond die je via andere mensen er weer probeert uit te halen om je eigen ongelijk niet durven toe te geven.


Het valt me nog steeds op dat jij vrij vaak een post begint met: Nu ga jij dingen in mijn mond leggen die ik nooit gezegd heb. Of nu draai je er omheen en verdraai je wat ik gezegd heb of je leest niet goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: 0634 op 27 juli 2009 - 17:24:14
Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 15:51:34

Ja dus? Buemi is nu eenmaal niet per direct vrij. Je kan wel allerlei topcoureurs op gaan noemen, die zijn toch niet beschikbaar.
Daarom noem ik ook geen topcoureurs op, maar Gene en Badoer.

Kom op 0634, je gaat me toch niet vertellen dat je Gené of Badoer hoger inschat dan Bourdais??
Zoals FAdiaz al zei, ze zoeken waarschijnlijk iemand die een beperkte bepaalde tijd wil komen sturen, dit met het oog op het herstel van Massa.
Dan kan je dus de Alonso's en de Vettels al doorstrepen.
De pool om in te vissen is klein, en in mijn opinie is Bourdais dan geen gekke keuze. Aangezien hij recente ervaring heeft, acht hem ook wel instaat wat puntjes bij elkaar te sprokkelen. Waarschijnlijk is hij wel getergd door zijn debacle bij Torro Rosso, motivatie genoeg lijkt me.

Mijn voorkeurslijstje o.b.v. 7 races deal en dat Schumacher bedankt:

1) Bourdais
2) Wurz? (weet niet hoe hij contractueel zit)
3) Sato
4) Piquet
5) Gené
6) Badoer




scho0634

Citaat van: Enzo op 27 juli 2009 - 20:27:19
[Kom op 0634, je gaat me toch niet vertellen dat je Gené of Badoer hoger inschat dan Bourdais??
Nee, dat ga ik je inderdaad niet vertellen.

Maar voor die paar races zijn jongens die bekend zijn met het team en de wagen, denk ik, geschikter. Mede door het testverbod heeft Bourdais maar weinig kans om de wagen te leren kennen. Eerdat hij gewend is is het seizoen ten einde.

flupke3

Ik zou het proberen met correurs die de wagen kennen van tijdens de wintertests.
Een correur die geen enkele ervaring heeft met het team zou normaal een seriuze
beperking moeten hebben.En Schumi en Vettel zijn uitgesloten dus dan blijft nog
de oude testrijders over.Zien juillie Alonso in  een wagen stappen geen top is en
met slechts een 6 tal races tegaan?Ik niet.

Martin

Mogelijk einde loopbaan Massa

Artsen vrezen voor de loopbaan van Felipe Massa. De Braziliaan heeft een beschadiging aan het linkeroog opgelopen, waardoor het onzeker is of hij terugkeert in de Formule 1. Massa ligt in Boedapest in het ziekenhuis met een gebroken schedel.
Massa kreeg tijdens de Grand Prix van Boedapest een veer tegen zijn helm van de auto van Rubens Barricello. ,,Massa heeft schade aan zijn oog opgelopen. We weten nog niet of hij weer kan racen. Hij komt in ieder geval dit seizoen niet meer in actie", aldus de arts van de courreur, Robert Veres.


FerrariMan

Citaat van: Martin op 27 juli 2009 - 21:27:56
Mogelijk einde loopbaan Massa

Artsen vrezen voor de loopbaan van Felipe Massa. De Braziliaan heeft een beschadiging aan het linkeroog opgelopen, waardoor het onzeker is of hij terugkeert in de Formule 1. Massa ligt in Boedapest in het ziekenhuis met een gebroken schedel.
Massa kreeg tijdens de Grand Prix van Boedapest een veer tegen zijn helm van de auto van Rubens Barricello. ,,Massa heeft schade aan zijn oog opgelopen. We weten nog niet of hij weer kan racen. Hij komt in ieder geval dit seizoen niet meer in actie", aldus de arts van de courreur, Robert Veres.



CitaatZsiros denied the earlier reports that Massa had injured his left eye, which led to speculation about his future participation in Formula 1.

Peter Bazso, the hospital's medical director, explained that it was in fact too early to tell if there was any damage because Massa was still unable to open the eye: "We can give no positive neither negative answer to this, because at this stage the vision cannot be examined."

Bron: Autosport.