Hongaarse GP

Gestart door gloudiesaurus, 16 juli 2009 - 21:31:46

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

#165
Iemand deze al gezien?
Man hij heeft, en dit klinkt ongelooflijk stom, geluk gehad, een paar centimeter lager en ...
Zie ook de shock die in zijn ogen gebrand lijkt.  


Edit: we zijn hier geen sensatie site.

meatball

Kimi is een piloot waar ik nooit wat aan vond en bovendien zwaar overroepen,de dag dat hij voor Ferrari begon te rijden was een zwarte dag voor mij.Hij rijdt tegenwoordig gewoon wat mee en meestal is het niets en als alles wat mee zit dan pakt hij wat puntjes zoals deze race,maar als Ferrarifan bloed mijn hart elke keer dat die fin start.En nu Massa er niet bij is was het alsof er geen Ferrari bij was  :'(    Ik wens Massa een snel herstel en Kimi een overwinning in de rally,dat blijft hij daar misschien.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

sloggerke

Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 20:33:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 juli 2009 - 20:22:09
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 19:41:33
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Als die installatie goed gemaakt is, is er een afscheurzone en een soort van anti-terugkeersluis (kan niet op de juiste naam komen), die er voor zorgt dat de vloeitstof maar in 1 richting kan stromen. Bij mijn weten hing heel de slang er nog aan. Stoppen midden in de pitlane is niet mogelijk, dan hinder je andere rijders. De brandstofslang vormt geen gevaar omdat deze gewoon mee wordt gesleurd, dat ding weegt niet niks en gaat bij 80km/h niet opstijgen.

Dat is véél minder gevaarlijk dan een losse band, die zijn eigen leven kan gaan leiden eens los van de wagen. De band had er bijvoorbeeld af kunnen vliegen wanneer een andere rijder Alonso passeerde, kan bovendien elke kant opgaan en dus zonder problemen iemand raken. En dat de band traag ging, is mogelijks nog gevaarlijker dan als hij snel gaat. Rijders naderen hem immer sneller (band ging mee in de rijrichting) en de impact is dus harder. 
Overigens is Massa wél gestopt in de pitlane (nuja, opmerken dat je de slang meehebt is uiteraard eenvoudiger dan opmerken dat je wiel los hangt.)

Heb je wel een punt. Maar vergeet niet dat die bijna niets wegende slang wel met 80KM/H word voort gesleurd. Ik vind overigens niet dat beide teams hadden moeten worden uitgesloten voor de volgende race, maar wel dat ze maar eens wat concequenter gaan zijn en niet nu pas gaan na denken over mogelijke gevolgen. Het is treurig dat er afgelopen 2 weken zoveel betreurenswaardige dingen zijn gebeurt, maar om dan nu direct zo te straffen vind ik onzin. Dat hadden ze veel eerder moeten doen.

@meatball: Als je voor Ferrari support, had je toch ook gewoon voor Kimi kunnen supporten?

Heuhhhhhh..?????
Bijna niets wegende slang?
Je moet niet vergeten dat ze zelfs met twee moeten zijn om die slang überhaupt ophoog te kunnen tillen.
Herinner u hoeveel mecaniciens er nodig waren om die slang terug naar de pits te brengen.
Hoe komt dat?
Die slang levert 12 liter per seconde benzine... (12 liter per seconde!) Die slang zit dus nokvol benzine!
Het is juist dat er op verschillende plaatsen "valven" aangebracht zijn dewelke het terugstromen van de benzine belet.. (terugslagkleppen)
Laat zo één klepje defect zijn  (Door het botweg losscheuren en afbreken van de slang) en het is VUURWERK.
Niet gevaarlijk?

zeph

Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:17:35
Kimi is een piloot waar ik nooit wat aan vond en bovendien zwaar overroepen,de dag dat hij voor Ferrari begon te rijden was een zwarte dag voor mij.Hij rijdt tegenwoordig gewoon wat mee en meestal is het niets en als alles wat mee zit dan pakt hij wat puntjes zoals deze race,maar als Ferrarifan bloed mijn hart elke keer dat die fin start.En nu Massa er niet bij is was het alsof er geen Ferrari bij was  :'(    Ik wens Massa een snel herstel en Kimi een overwinning in de rally,dat blijft hij daar misschien.

Goh ja, maar als Kimi echt zo overschat is, dan is het toch maar knap van hem dat ie in '07 wereldkampioen werd. Best goed hoor, voor zo'n beunhaas. En dan nog puur toevallig tweede worden gisteren, wat een geluksvogel is het toch.

robbert

Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 22:12:57
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 20:33:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 juli 2009 - 20:22:09
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 19:41:33
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Als die installatie goed gemaakt is, is er een afscheurzone en een soort van anti-terugkeersluis (kan niet op de juiste naam komen), die er voor zorgt dat de vloeitstof maar in 1 richting kan stromen. Bij mijn weten hing heel de slang er nog aan. Stoppen midden in de pitlane is niet mogelijk, dan hinder je andere rijders. De brandstofslang vormt geen gevaar omdat deze gewoon mee wordt gesleurd, dat ding weegt niet niks en gaat bij 80km/h niet opstijgen.

Dat is véél minder gevaarlijk dan een losse band, die zijn eigen leven kan gaan leiden eens los van de wagen. De band had er bijvoorbeeld af kunnen vliegen wanneer een andere rijder Alonso passeerde, kan bovendien elke kant opgaan en dus zonder problemen iemand raken. En dat de band traag ging, is mogelijks nog gevaarlijker dan als hij snel gaat. Rijders naderen hem immer sneller (band ging mee in de rijrichting) en de impact is dus harder. 
Overigens is Massa wél gestopt in de pitlane (nuja, opmerken dat je de slang meehebt is uiteraard eenvoudiger dan opmerken dat je wiel los hangt.)

Heb je wel een punt. Maar vergeet niet dat die bijna niets wegende slang wel met 80KM/H word voort gesleurd. Ik vind overigens niet dat beide teams hadden moeten worden uitgesloten voor de volgende race, maar wel dat ze maar eens wat concequenter gaan zijn en niet nu pas gaan na denken over mogelijke gevolgen. Het is treurig dat er afgelopen 2 weken zoveel betreurenswaardige dingen zijn gebeurt, maar om dan nu direct zo te straffen vind ik onzin. Dat hadden ze veel eerder moeten doen.

@meatball: Als je voor Ferrari support, had je toch ook gewoon voor Kimi kunnen supporten?

Heuhhhhhh..?????
Bijna niets wegende slang?
Je moet niet vergeten dat ze zelfs met twee moeten zijn om die slang überhaupt ophoog te kunnen tillen.
Herinner u hoeveel mecaniciens er nodig waren om die slang terug naar de pits te brengen.
Hoe komt dat?
Die slang levert 12 liter per seconde benzine... (12 liter per seconde!) Die slang zit dus nokvol benzine!
Het is juist dat er op verschillende plaatsen "valven" aangebracht zijn dewelke het terugstromen van de benzine belet.. (terugslagkleppen)
Laat zo één klepje defect zijn  (Door het botweg losscheuren en afbreken van de slang) en het is VUURWERK.
Niet gevaarlijk?


ok als we zo beginnen over benzine en vuurwerk. Het tanken is ook gevaarlijk hebben we al dikwijls gezien, je kan ook een hele pitbox in de fik steken door het tanken.

robbert

Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:17:35
Kimi is een piloot waar ik nooit wat aan vond en bovendien zwaar overroepen,de dag dat hij voor Ferrari begon te rijden was een zwarte dag voor mij.Hij rijdt tegenwoordig gewoon wat mee en meestal is het niets en als alles wat mee zit dan pakt hij wat puntjes zoals deze race,maar als Ferrarifan bloed mijn hart elke keer dat die fin start.En nu Massa er niet bij is was het alsof er geen Ferrari bij was  :'(    Ik wens Massa een snel herstel en Kimi een overwinning in de rally,dat blijft hij daar misschien.

ok ik heb het ook niet zo voor Raikonnen, maar je moet toch toegeven dat hij schitterend werk geleverd heeft é. De 2de plaats was het beste resultaat voor ferrari dit seizoen. En was dat met geluk?? Ik denk het niet. Moest hij niet zo start gemaakt hebben dan was hij waarschijnlijk niet zo ver geraakt.
En aub niet beginnen over dat hij bijna Vettel van de baan reed, hij moest iemand ontwijken of er was een crash en heeft Vettel niet of te laat gezien

sloggerke

Citaat van: robbert op 28 juli 2009 - 01:49:15
Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 22:12:57
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 20:33:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 juli 2009 - 20:22:09
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 19:41:33
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Als die installatie goed gemaakt is, is er een afscheurzone en een soort van anti-terugkeersluis (kan niet op de juiste naam komen), die er voor zorgt dat de vloeitstof maar in 1 richting kan stromen. Bij mijn weten hing heel de slang er nog aan. Stoppen midden in de pitlane is niet mogelijk, dan hinder je andere rijders. De brandstofslang vormt geen gevaar omdat deze gewoon mee wordt gesleurd, dat ding weegt niet niks en gaat bij 80km/h niet opstijgen.

Dat is véél minder gevaarlijk dan een losse band, die zijn eigen leven kan gaan leiden eens los van de wagen. De band had er bijvoorbeeld af kunnen vliegen wanneer een andere rijder Alonso passeerde, kan bovendien elke kant opgaan en dus zonder problemen iemand raken. En dat de band traag ging, is mogelijks nog gevaarlijker dan als hij snel gaat. Rijders naderen hem immer sneller (band ging mee in de rijrichting) en de impact is dus harder. 
Overigens is Massa wél gestopt in de pitlane (nuja, opmerken dat je de slang meehebt is uiteraard eenvoudiger dan opmerken dat je wiel los hangt.)

Heb je wel een punt. Maar vergeet niet dat die bijna niets wegende slang wel met 80KM/H word voort gesleurd. Ik vind overigens niet dat beide teams hadden moeten worden uitgesloten voor de volgende race, maar wel dat ze maar eens wat concequenter gaan zijn en niet nu pas gaan na denken over mogelijke gevolgen. Het is treurig dat er afgelopen 2 weken zoveel betreurenswaardige dingen zijn gebeurt, maar om dan nu direct zo te straffen vind ik onzin. Dat hadden ze veel eerder moeten doen.

@meatball: Als je voor Ferrari support, had je toch ook gewoon voor Kimi kunnen supporten?

Heuhhhhhh..?????
Bijna niets wegende slang?
Je moet niet vergeten dat ze zelfs met twee moeten zijn om die slang überhaupt ophoog te kunnen tillen.
Herinner u hoeveel mecaniciens er nodig waren om die slang terug naar de pits te brengen.
Hoe komt dat?
Die slang levert 12 liter per seconde benzine... (12 liter per seconde!) Die slang zit dus nokvol benzine!
Het is juist dat er op verschillende plaatsen "valven" aangebracht zijn dewelke het terugstromen van de benzine belet.. (terugslagkleppen)
Laat zo één klepje defect zijn  (Door het botweg losscheuren en afbreken van de slang) en het is VUURWERK.
Niet gevaarlijk?


ok als we zo beginnen over benzine en vuurwerk. Het tanken is ook gevaarlijk hebben we al dikwijls gezien, je kan ook een hele pitbox in de fik steken door het tanken.

Ziedaar. Eén van de redenen waarom het bijtanken in 2010 verboden is.

Folkert

Citaat van: robbert op 28 juli 2009 - 01:51:58
Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:17:35
Kimi is een piloot waar ik nooit wat aan vond en bovendien zwaar overroepen,de dag dat hij voor Ferrari begon te rijden was een zwarte dag voor mij.Hij rijdt tegenwoordig gewoon wat mee en meestal is het niets en als alles wat mee zit dan pakt hij wat puntjes zoals deze race,maar als Ferrarifan bloed mijn hart elke keer dat die fin start.En nu Massa er niet bij is was het alsof er geen Ferrari bij was  :'(    Ik wens Massa een snel herstel en Kimi een overwinning in de rally,dat blijft hij daar misschien.

ok ik heb het ook niet zo voor Raikonnen, maar je moet toch toegeven dat hij schitterend werk geleverd heeft é. De 2de plaats was het beste resultaat voor ferrari dit seizoen. En was dat met geluk?? Ik denk het niet. Moest hij niet zo start gemaakt hebben dan was hij waarschijnlijk niet zo ver geraakt.
En aub niet beginnen over dat hij bijna Vettel van de baan reed, hij moest iemand ontwijken of er was een crash en heeft Vettel niet of te laat gezien
Als je hartbloed omdat bepaalde coureur in jou favoriete auto stapt heb ik toch ergens het idee dat er iets mis is met je hart.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 28 juli 2009 - 11:28:53
Citaat van: robbert op 28 juli 2009 - 01:51:58
Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:17:35
Kimi is een piloot waar ik nooit wat aan vond en bovendien zwaar overroepen,de dag dat hij voor Ferrari begon te rijden was een zwarte dag voor mij.Hij rijdt tegenwoordig gewoon wat mee en meestal is het niets en als alles wat mee zit dan pakt hij wat puntjes zoals deze race,maar als Ferrarifan bloed mijn hart elke keer dat die fin start.En nu Massa er niet bij is was het alsof er geen Ferrari bij was  :'(    Ik wens Massa een snel herstel en Kimi een overwinning in de rally,dat blijft hij daar misschien.

ok ik heb het ook niet zo voor Raikonnen, maar je moet toch toegeven dat hij schitterend werk geleverd heeft é. De 2de plaats was het beste resultaat voor ferrari dit seizoen. En was dat met geluk?? Ik denk het niet. Moest hij niet zo start gemaakt hebben dan was hij waarschijnlijk niet zo ver geraakt.
En aub niet beginnen over dat hij bijna Vettel van de baan reed, hij moest iemand ontwijken of er was een crash en heeft Vettel niet of te laat gezien
Als je hartbloed omdat bepaalde coureur in jou favoriete auto stapt heb ik toch ergens het idee dat er iets mis is met je hart.

Waarom? Voor Schumacher was ik buiten Senna ook een fan van Ferrari. Ik kocht alles over het merk en niet enkel de F1 gerelateerde spullen.
Toen Schumacher echter in die wagen stapte is mijn liefde voor Ferrari enorm hard afgenomen. Ik kon die men toen echt niet uitstaan en zag hem liever uitvallen dan winnen en dus zag ik ook liever een Ferrari uitvallen dan winnen. Nu is het voor mij makkelijker ben van niets of niemand fan in de huidige F1, maar volg het nog wel met evenveel interesse.

Folkert

Citaat van: Beco op 28 juli 2009 - 12:30:38
Citaat van: Burorri op 28 juli 2009 - 11:28:53
Citaat van: robbert op 28 juli 2009 - 01:51:58
Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:17:35
Kimi is een piloot waar ik nooit wat aan vond en bovendien zwaar overroepen,de dag dat hij voor Ferrari begon te rijden was een zwarte dag voor mij.Hij rijdt tegenwoordig gewoon wat mee en meestal is het niets en als alles wat mee zit dan pakt hij wat puntjes zoals deze race,maar als Ferrarifan bloed mijn hart elke keer dat die fin start.En nu Massa er niet bij is was het alsof er geen Ferrari bij was  :'(    Ik wens Massa een snel herstel en Kimi een overwinning in de rally,dat blijft hij daar misschien.

ok ik heb het ook niet zo voor Raikonnen, maar je moet toch toegeven dat hij schitterend werk geleverd heeft é. De 2de plaats was het beste resultaat voor ferrari dit seizoen. En was dat met geluk?? Ik denk het niet. Moest hij niet zo start gemaakt hebben dan was hij waarschijnlijk niet zo ver geraakt.
En aub niet beginnen over dat hij bijna Vettel van de baan reed, hij moest iemand ontwijken of er was een crash en heeft Vettel niet of te laat gezien
Als je hartbloed omdat bepaalde coureur in jou favoriete auto stapt heb ik toch ergens het idee dat er iets mis is met je hart.

Waarom? Voor Schumacher was ik buiten Senna ook een fan van Ferrari. Ik kocht alles over het merk en niet enkel de F1 gerelateerde spullen.
Toen Schumacher echter in die wagen stapte is mijn liefde voor Ferrari enorm hard afgenomen. Ik kon die men toen echt niet uitstaan en zag hem liever uitvallen dan winnen en dus zag ik ook liever een Ferrari uitvallen dan winnen. Nu is het voor mij makkelijker ben van niets of niemand fan in de huidige F1, maar volg het nog wel met evenveel interesse.
Met alle respect, maar dat vind ik toch wel beetje crue. Dat je liever niet hebt dat coureur a of b niet wint kan ik nog voorstellen, maar als je hart gaat bloeden omdat een coureur instapt die je liever niet hebt vind ik wat apart. Zeker als het zogenaamd jou team is die je support. Dan support je het team niet, maar 1 rijder.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Het was een gevoel dat ik had en ik vond toen Schumacher echt een afschuwelijke kerel, wat moet je dan? De klik met Ferrari was weg en is weggebleven. Er valt ook niks aan te snappen, als de liefde en de interesse over is is ze ook over. Daar kan ik zelf ook niks aan doen en kan je ook niet over discussiëren lijkt me.

Folkert

Citaat van: Beco op 28 juli 2009 - 20:35:49
Het was een gevoel dat ik had en ik vond toen Schumacher echt een afschuwelijke kerel, wat moet je dan? De klik met Ferrari was weg en is weggebleven. Er valt ook niks aan te snappen, als de liefde en de interesse over is is ze ook over. Daar kan ik zelf ook niks aan doen en kan je ook niet over discussiëren lijkt me.

Ja kan ik me iets voor stellen, zelf heb ik nooit zo'n haat gehad dat ik een coureur niet niet kon luchten of zien. Helemaal neit als hij voor mijn team reed. Maar goed, begrijp dat het een gevoel is...maar toch.

affin, er valt inderdaad niet over te discussieren.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Dat klopt er valt niet over te twisten.
Zelf vond ik persoonlijk dat schumi te
weinig charisma had en het spel niet
altijd zuiver speelde maar dat is een kwestie
van aanvoellen.

RadioActiveMan

Ach ik was een teenager en teenagers doen rare dingen. Het feit dat ik na de de voorbije Schumacherjaren  nog altijd enthousiast de F1 volgt zegt veel.
Ben zijn prestaties gaandeweg meer gaan appreciëren.  :)

Folkert

Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 22:12:57
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 20:33:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 27 juli 2009 - 20:22:09
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 19:41:33
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Als die installatie goed gemaakt is, is er een afscheurzone en een soort van anti-terugkeersluis (kan niet op de juiste naam komen), die er voor zorgt dat de vloeitstof maar in 1 richting kan stromen. Bij mijn weten hing heel de slang er nog aan. Stoppen midden in de pitlane is niet mogelijk, dan hinder je andere rijders. De brandstofslang vormt geen gevaar omdat deze gewoon mee wordt gesleurd, dat ding weegt niet niks en gaat bij 80km/h niet opstijgen.

Dat is véél minder gevaarlijk dan een losse band, die zijn eigen leven kan gaan leiden eens los van de wagen. De band had er bijvoorbeeld af kunnen vliegen wanneer een andere rijder Alonso passeerde, kan bovendien elke kant opgaan en dus zonder problemen iemand raken. En dat de band traag ging, is mogelijks nog gevaarlijker dan als hij snel gaat. Rijders naderen hem immer sneller (band ging mee in de rijrichting) en de impact is dus harder. 
Overigens is Massa wél gestopt in de pitlane (nuja, opmerken dat je de slang meehebt is uiteraard eenvoudiger dan opmerken dat je wiel los hangt.)

Heb je wel een punt. Maar vergeet niet dat die bijna niets wegende slang wel met 80KM/H word voort gesleurd. Ik vind overigens niet dat beide teams hadden moeten worden uitgesloten voor de volgende race, maar wel dat ze maar eens wat concequenter gaan zijn en niet nu pas gaan na denken over mogelijke gevolgen. Het is treurig dat er afgelopen 2 weken zoveel betreurenswaardige dingen zijn gebeurt, maar om dan nu direct zo te straffen vind ik onzin. Dat hadden ze veel eerder moeten doen.

@meatball: Als je voor Ferrari support, had je toch ook gewoon voor Kimi kunnen supporten?

Heuhhhhhh..?????
Bijna niets wegende slang?
Je moet niet vergeten dat ze zelfs met twee moeten zijn om die slang überhaupt ophoog te kunnen tillen.
Herinner u hoeveel mecaniciens er nodig waren om die slang terug naar de pits te brengen.
Hoe komt dat?
Die slang levert 12 liter per seconde benzine... (12 liter per seconde!) Die slang zit dus nokvol benzine!
Het is juist dat er op verschillende plaatsen "valven" aangebracht zijn dewelke het terugstromen van de benzine belet.. (terugslagkleppen)
Laat zo één klepje defect zijn  (Door het botweg losscheuren en afbreken van de slang) en het is VUURWERK.
Niet gevaarlijk?

Nokvol benzine weet ik niet, volgens mij waren de mannen klaar met tanken. (meen te herinneren dat ze al bezig waren de er weer uit te halen.) Maar de nostral is het gene wat de slang het zwaarste maakt en die zat op de auto. De slang zelf weeg volgens mij niet heel veel. Al geef ik je ook wel gelijk dat 2 kg(bijvoorbeeld) op 80KM/H best pijn kan doen.
Trotse vader van Rosalie(L)