Hongaarse GP

Gestart door gloudiesaurus, 16 juli 2009 - 21:31:46

« vorige - volgende »

KVDracer

De reactie dat de band een levensgevaarlijk projectiel is is flauwe zever e. Als iemand nu de band tegen hem had gekregen, had het nog niet levensbedreigend geweest. En dat de FIA hier zwaar aan tilt, volledig mee akkoord, Renault is nalatig geweest. Maar het is niet omdat er 3 man een fout maken dat een heel team bestraft moet worden. FA heeft, nadat hij voelde dat er iets loos was, heel rustig gereden tot aan de pits zonder ook maar iemand in gevaar te brengen. Dat ze zeggen dat Renault in de volgende race geen constructeurspunten mag scoren, ook goed. Maar dit hele team zo bestraffen, flauwe kul. Iedere sport is gevaarlijk en overal vallen gewonden en doden. Zelfs in het wielrennen, zelfs in de voetbal. Als ze tegen deze gevaren niet kunnen, moeten ze de F1 direct afschaffen en gaan kaarten e. Ik heb een eigen kart, dat ding gaat ook 120, soms heb ik ook een gevaarlijke situatie, maar daarom moet je toch niet direct zo paniekerig reageren.

Vettelredbull

Waarom moet de  discussie over Renault  op 2 plaatsen gevoerd worden??????????

_Makke_

Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 17:51:01
De reactie dat de band een levensgevaarlijk projectiel is is flauwe zever e. Als iemand nu de band tegen hem had gekregen, had het nog niet levensbedreigend geweest.

Man man man, als je niet weet waarover je praat, zwijg dan. Zo'n band is weldegelijk een levensgevaarlijk projectiel. Vraag dat maar eens aan de nabestaanden van die Canadese steward. Die x-aantal jaar geleden zo'n band op hem kreeg.

Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 17:51:01
Maar het is niet omdat er 3 man een fout maken dat een heel team bestraft moet worden.

Hoeveel werknemers moeten er dan in de fout gaan vooraleer je een team mag/kan straffen volgens jou? Allemaal? ::)

Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 17:08:52
dan moet alonso maar bij Ferrari rijden, en zo strijden tegen Hamilton ;D :D

;D ;D ;D ;D ;D


::)

Jasper

Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 17:51:01
De reactie dat de band een levensgevaarlijk projectiel is is flauwe zever e. Als iemand nu de band tegen hem had gekregen, had het nog niet levensbedreigend geweest.

Geheugen van een goudvis?

KVDracer

Ik weet nog heel goed op welke wijze beide stewards om het leven zijn gekomen. Dit kwam twee maal na een ongeval op hoge snelheid. Ik denk als een band loskomt tegen 100km/u of tegen 300km/u dit toch wel een redelijk verschil is naar impact toe.

robbert

Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 17:51:01
De reactie dat de band een levensgevaarlijk projectiel is is flauwe zever e. Als iemand nu de band tegen hem had gekregen, had het nog niet levensbedreigend geweest. En dat de FIA hier zwaar aan tilt, volledig mee akkoord, Renault is nalatig geweest. Maar het is niet omdat er 3 man een fout maken dat een heel team bestraft moet worden. FA heeft, nadat hij voelde dat er iets loos was, heel rustig gereden tot aan de pits zonder ook maar iemand in gevaar te brengen. Dat ze zeggen dat Renault in de volgende race geen constructeurspunten mag scoren, ook goed. Maar dit hele team zo bestraffen, flauwe kul. Iedere sport is gevaarlijk en overal vallen gewonden en doden. Zelfs in het wielrennen, zelfs in de voetbal. Als ze tegen deze gevaren niet kunnen, moeten ze de F1 direct afschaffen en gaan kaarten e. Ik heb een eigen kart, dat ding gaat ook 120, soms heb ik ook een gevaarlijke situatie, maar daarom moet je toch niet direct zo paniekerig reageren.

man man man, das een goei. niet levensbedreigend. En die piloot die vorige week stierf in de F2. Die was toch door een band geraakt. Dus het is wel levensgevaarlijk é

KVDracer

Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 18:37:40
Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 17:51:01
De reactie dat de band een levensgevaarlijk projectiel is is flauwe zever e. Als iemand nu de band tegen hem had gekregen, had het nog niet levensbedreigend geweest. En dat de FIA hier zwaar aan tilt, volledig mee akkoord, Renault is nalatig geweest. Maar het is niet omdat er 3 man een fout maken dat een heel team bestraft moet worden. FA heeft, nadat hij voelde dat er iets loos was, heel rustig gereden tot aan de pits zonder ook maar iemand in gevaar te brengen. Dat ze zeggen dat Renault in de volgende race geen constructeurspunten mag scoren, ook goed. Maar dit hele team zo bestraffen, flauwe kul. Iedere sport is gevaarlijk en overal vallen gewonden en doden. Zelfs in het wielrennen, zelfs in de voetbal. Als ze tegen deze gevaren niet kunnen, moeten ze de F1 direct afschaffen en gaan kaarten e. Ik heb een eigen kart, dat ding gaat ook 120, soms heb ik ook een gevaarlijke situatie, maar daarom moet je toch niet direct zo paniekerig reageren.

man man man, das een goei. niet levensbedreigend. En die piloot die vorige week stierf in de F2. Die was toch door een band geraakt. Dus het is wel levensgevaarlijk é

De snelheden lagen vorige week wel iets anders dan nu. Dan nog zouden ze beter individuen schorsen in plaats van teams. Wat heeft Piquet hiermee te maken? Niets, maar hij wordt wel geschorst. Ik vraag me hoe jij zou reageren moest er iemand een fout op uw werk maken en ze schorsen u mee, terwijl je er niets mee te maken hebt.

scho0634

Als je een f1 band met 100km per uur tegen je knar krijgt ben je ook echt morsdood hoor.

Folkert

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 21:46:36
Dude...
1) mannetje met de krik gaat opzij terwijl wiel er nog niet goed op zit
2) lollypopman zegt dat Alonso mag vertrekken terwijl wiel er nog niet goed op zit
3) Renault geeft niet door aan Alonso dat het wiel er niet goed op zit (dit vind ik zelf niet echt iets dat je hun kwalijk kunt nemen, maar bon)

Zowel de man met de krik als de lollypopman zijn werknemers van Renault en beiden maakten een fout bij hun werk dat ze voor Renault doen. Dus is Renault aansprakelijk, want Renault creëerde door nalatigheid een gevaarlijke situatie.

In het geval van een loskomend onderdeel gaat het om een technisch mankement dat waarschijnlijk niet voorkwam door nalatigheid van Brawn en dus bij iedereen had kunnen gebeuren. Iedereen die betrokken is bij de F1, inclusief rijders, mensen van het team en marshals erkennen dan ook dat zo'n dingen kunnen gebeuren en dat ze aanwezig zijn op eigen risico.

Een auto de baan op sturen met een los wiel hoort hier echter niet bij, want dat is pure nalatigheid.
Ok, dat had ik dus gemist. Dacht dat het alleen om een moertje ging die niet goed zat, maar dat niemand dat wist. Maar dat is wel duidelijk verschil ja. Maar de straf is wel tehoog.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 19:41:33
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Als die installatie goed gemaakt is, is er een afscheurzone en een soort van anti-terugkeersluis (kan niet op de juiste naam komen), die er voor zorgt dat de vloeitstof maar in 1 richting kan stromen. Bij mijn weten hing heel de slang er nog aan. Stoppen midden in de pitlane is niet mogelijk, dan hinder je andere rijders. De brandstofslang vormt geen gevaar omdat deze gewoon mee wordt gesleurd, dat ding weegt niet niks en gaat bij 80km/h niet opstijgen.

Dat is véél minder gevaarlijk dan een losse band, die zijn eigen leven kan gaan leiden eens los van de wagen. De band had er bijvoorbeeld af kunnen vliegen wanneer een andere rijder Alonso passeerde, kan bovendien elke kant opgaan en dus zonder problemen iemand raken. En dat de band traag ging, is mogelijks nog gevaarlijker dan als hij snel gaat. Rijders naderen hem immer sneller (band ging mee in de rijrichting) en de impact is dus harder. 
Overigens is Massa wél gestopt in de pitlane (nuja, opmerken dat je de slang meehebt is uiteraard eenvoudiger dan opmerken dat je wiel los hangt.)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Voor mij was dit een rotweekend Massa  :'( :'(
Een race waarbij ik niet voor Ferrari kan suporteren is gewoon geen race.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat


Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 27 juli 2009 - 20:22:09
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 19:41:33
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:33:06
Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?
Kan me de beelden niet heel levendig meer voor me zien, maar er zat volgens mij nog aardig wat slang achter zijn auto. Dat moet je wel kunnen zien in de spiegels geloof ik. En hij had best wat andere mensen in de pit kunnen verwonden. En hoeveel benzine zat er nog in de slang etc. En hij reed wel de hele pitstraat uit a 80KM/H.
Als die installatie goed gemaakt is, is er een afscheurzone en een soort van anti-terugkeersluis (kan niet op de juiste naam komen), die er voor zorgt dat de vloeitstof maar in 1 richting kan stromen. Bij mijn weten hing heel de slang er nog aan. Stoppen midden in de pitlane is niet mogelijk, dan hinder je andere rijders. De brandstofslang vormt geen gevaar omdat deze gewoon mee wordt gesleurd, dat ding weegt niet niks en gaat bij 80km/h niet opstijgen.

Dat is véél minder gevaarlijk dan een losse band, die zijn eigen leven kan gaan leiden eens los van de wagen. De band had er bijvoorbeeld af kunnen vliegen wanneer een andere rijder Alonso passeerde, kan bovendien elke kant opgaan en dus zonder problemen iemand raken. En dat de band traag ging, is mogelijks nog gevaarlijker dan als hij snel gaat. Rijders naderen hem immer sneller (band ging mee in de rijrichting) en de impact is dus harder. 
Overigens is Massa wél gestopt in de pitlane (nuja, opmerken dat je de slang meehebt is uiteraard eenvoudiger dan opmerken dat je wiel los hangt.)

Heb je wel een punt. Maar vergeet niet dat die bijna niets wegende slang wel met 80KM/H word voort gesleurd. Ik vind overigens niet dat beide teams hadden moeten worden uitgesloten voor de volgende race, maar wel dat ze maar eens wat concequenter gaan zijn en niet nu pas gaan na denken over mogelijke gevolgen. Het is treurig dat er afgelopen 2 weken zoveel betreurenswaardige dingen zijn gebeurt, maar om dan nu direct zo te straffen vind ik onzin. Dat hadden ze veel eerder moeten doen.

@meatball: Als je voor Ferrari support, had je toch ook gewoon voor Kimi kunnen supporten?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 18:58:37
Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 18:37:40
Citaat van: KVDracer op 27 juli 2009 - 17:51:01
De reactie dat de band een levensgevaarlijk projectiel is is flauwe zever e. Als iemand nu de band tegen hem had gekregen, had het nog niet levensbedreigend geweest. En dat de FIA hier zwaar aan tilt, volledig mee akkoord, Renault is nalatig geweest. Maar het is niet omdat er 3 man een fout maken dat een heel team bestraft moet worden. FA heeft, nadat hij voelde dat er iets loos was, heel rustig gereden tot aan de pits zonder ook maar iemand in gevaar te brengen. Dat ze zeggen dat Renault in de volgende race geen constructeurspunten mag scoren, ook goed. Maar dit hele team zo bestraffen, flauwe kul. Iedere sport is gevaarlijk en overal vallen gewonden en doden. Zelfs in het wielrennen, zelfs in de voetbal. Als ze tegen deze gevaren niet kunnen, moeten ze de F1 direct afschaffen en gaan kaarten e. Ik heb een eigen kart, dat ding gaat ook 120, soms heb ik ook een gevaarlijke situatie, maar daarom moet je toch niet direct zo paniekerig reageren.

man man man, das een goei. niet levensbedreigend. En die piloot die vorige week stierf in de F2. Die was toch door een band geraakt. Dus het is wel levensgevaarlijk é

De snelheden lagen vorige week wel iets anders dan nu. Dan nog zouden ze beter individuen schorsen in plaats van teams. Wat heeft Piquet hiermee te maken? Niets, maar hij wordt wel geschorst. Ik vraag me hoe jij zou reageren moest er iemand een fout op uw werk maken en ze schorsen u mee, terwijl je er niets mee te maken hebt.

De snelheid van die band vorige week was ook redelijk laag. Het jammere was dat Surtees zelf meer dan 200 kilometer per uur reed toen hij het wiel tegen zijn hoofd kreeg. Dus dat is niet echt een argument.