Hongaarse GP

Gestart door gloudiesaurus, 16 juli 2009 - 21:31:46

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 21:46:36
1) mannetje met de krik gaat opzij terwijl wiel er nog niet goed op zit
2) lollypopman zegt dat Alonso mag vertrekken terwijl wiel er nog niet goed op zit
3) Renault geeft niet door aan Alonso dat het wiel er niet goed op zit (dit vind ik zelf niet echt iets dat je hun kwalijk kunt nemen, maar bon)

Zowel de man met de krik als de lollypopman zijn werknemers van Renault en beiden maakten een fout bij hun werk dat ze voor Renault doen. Dus is Renault aansprakelijk, want Renault creëerde door nalatigheid een gevaarlijke situatie.

Helemaal mee eens. Het punt is dat Renault wist dat het wiel er niet goed op zat en toch Alonso wegstuurde. Als nu per ongeluk een wiel losraakt dan valt er nog wat voor te zeggen. Bovendien zei Renault ook niks tegen Alonso over de radio waarmee ze veel mensen in gevaar hebben gebracht, marshalls, coureurs, publiek en natuurlijk Alonso zelf.
Als je kijkt wat Massa zaterdag overkwam is dit een zeer terechte beslissing. Je moet hier nu direct hard tegenop treden zodat teams weten dat de consequenties zwaar zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Sept

Citaat van: Beco op 26 juli 2009 - 22:50:49

3) Het was duidelijk dat Alonso met een aangepaste snelheid richting pits reed en wat kan je nu meer doen als het wiel los hangt aan je wagen en je bent al onderweg? Het vasthouden tot in de pits?


Stoppen verdorie!
Lage snelheid of niet, heb je het wiel zien wegspringen toen het van de wagen kwam? Het blijft een levensgevaarlijk projectiel!

Er zijn in het verleden inderdaad al eerder wielen losgekomen, maar nog nooit eerder vloog een wiel los op een andere coureur die ten gevolge daarvan om het leven kwam. Helaas moeten er telkens dodelijke ongevallen gebeuren alvorens iets onder de aandacht komt, en helaas voor Renault zijn zij het eerste "slachtoffer" van een verstrenging van de straffen inzake deze materie.
1991 - 2004 = 7

sloggerke

Wat is het verschil met het "brandslang-incident" van Massa (Singapore) of dat van Verstappen destijds?

Massa kreeg van Lollipop-man (toen lichten-man)  bericht om door te rijden....(?)
Lichten-man is werknemer van Ferrari..
Werknemer brengt hele pitstraat in gevaar...
De FIA werkt altijd met twee maten en twee gewichten.

Noot: Het kan zijn dat deze opmerking reeds werd gemaakt maar heb geen tijd en geen zin om ALLE comments nu door te lezen.

Greetz.
Sloggerke

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 20:41:57
De pitcrew maakte een fout, hoe wil je dat Alonso hier binnen de minuut van op de hoogte gebracht wordt? De pitcrew had waarschijnlijk zelf amper door wat er gebeurde, dan moet het aan de pitmuur doorgegeven worden en dan pas kan Alonso het horen. Ik vind het maar een zware straf voor zoiets, bovendien lijkt het wel alsof de stewards zeggen dat Renault dit expres deed (al kan dat aan de vertaling liggen, ik heb de originele verklaring niet gelezen).
Direct als de wagen wegrijdt zie je dat dat ding begint rond te draaien, ok, kan zijn dat ze dat gemist hebben. De pitcrew wist dat ze niet klaar was, dat kunnen ze melden. Dat stuk vliegt eraf, zullen ze toch wel merken? Zij hebben toch alle onoard beelden veronderstel ik, niemand die kan zien wat er mis is? Tegenhouden voor hij uit de pits is, is inderdaad moeilijk, maar totaal niets weten? Dat geloof ik niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 13:52:15
Wat is het verschil met het "brandslang-incident" van Massa (Singapore) of dat van Verstappen destijds?

Massa kreeg van Lollipop-man (toen lichten-man)  bericht om door te rijden....(?)
Lichten-man is werknemer van Ferrari..
Werknemer brengt hele pitstraat in gevaar...
De FIA werkt altijd met twee maten en twee gewichten.

Noot: Het kan zijn dat deze opmerking reeds werd gemaakt maar heb geen tijd en geen zin om ALLE comments nu door te lezen.

Greetz.
Sloggerke


Ferrari brengt dan alleen zichzelf in gevaar, geen derden. Bovendien is dat per ongeluk, iedereen kan zien dat de wielmoer er niet goed op zat, toch laten ze hem wegrijden. Ze hadden hem ook over de radio kunnen melden te stoppen aan het einde van de pitstraat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 14:07:25
Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 13:52:15
Wat is het verschil met het "brandslang-incident" van Massa (Singapore) of dat van Verstappen destijds?

Massa kreeg van Lollipop-man (toen lichten-man)  bericht om door te rijden....(?)
Lichten-man is werknemer van Ferrari..
Werknemer brengt hele pitstraat in gevaar...
De FIA werkt altijd met twee maten en twee gewichten.

Noot: Het kan zijn dat deze opmerking reeds werd gemaakt maar heb geen tijd en geen zin om ALLE comments nu door te lezen.

Greetz.
Sloggerke


Ferrari brengt dan alleen zichzelf in gevaar, geen derden. Bovendien is dat per ongeluk, iedereen kan zien dat de wielmoer er niet goed op zat, toch laten ze hem wegrijden. Ze hadden hem ook over de radio kunnen melden te stoppen aan het einde van de pitstraat.

Ferrari brengt dan alleen zichzelf in gevaar... Allez kom seg, zet die Ferrari pet eens af. Dat was een gevaarlijke situatie. Als ik me het nog goed herinner kreeg hij er enkel een drive-through penalty voor. Daar mochten ze bij Ferrari niet over klagen. Bij Renault was dat ook per ongeluk... Of denk je dat ze Alonso expres de baan opstuurden met een wiel dat niet werd vastgemaakt?

Jasper

Hoe bracht Massa dan volgens jou anderen in gevaar met zijn brandstofslang?

robbert

Citaat van: Makke op 27 juli 2009 - 15:28:52
Citaat van: F_A_Diaz op 27 juli 2009 - 14:07:25
Citaat van: sloggerke op 27 juli 2009 - 13:52:15
Wat is het verschil met het "brandslang-incident" van Massa (Singapore) of dat van Verstappen destijds?

Massa kreeg van Lollipop-man (toen lichten-man)  bericht om door te rijden....(?)
Lichten-man is werknemer van Ferrari..
Werknemer brengt hele pitstraat in gevaar...
De FIA werkt altijd met twee maten en twee gewichten.

Noot: Het kan zijn dat deze opmerking reeds werd gemaakt maar heb geen tijd en geen zin om ALLE comments nu door te lezen.

Greetz.
Sloggerke


Ferrari brengt dan alleen zichzelf in gevaar, geen derden. Bovendien is dat per ongeluk, iedereen kan zien dat de wielmoer er niet goed op zat, toch laten ze hem wegrijden. Ze hadden hem ook over de radio kunnen melden te stoppen aan het einde van de pitstraat.

Ferrari brengt dan alleen zichzelf in gevaar... Allez kom seg, zet die Ferrari pet eens af. Dat was een gevaarlijke situatie. Als ik me het nog goed herinner kreeg hij er enkel een drive-through penalty voor. Daar mochten ze bij Ferrari niet over klagen. Bij Renault was dat ook per ongeluk... Of denk je dat ze Alonso expres de baan opstuurden met een wiel dat niet werd vastgemaakt?

we zullen dan maar zwijgen over het rijgedrag van hamilton gedurende vorig seizoen. Die bracht ook piloten in gevaar é. Kijk naar monza, waar hij enkele piloten in het gras duwde. Zo kan ik ook beginnen hoor. Massa is dan aan het eind van de pitstraat gestopt en is niet doorgereden.
Ze konden toch moeilijk zeggen over dat incident van gisteren ' o dat wiel vliegt eraf, ja dat kan gebeuren. Raakt dat een andere persoon , pech.' Het is toch normaal dat ze zo streng optreden na het incident van zaterdag en het dodelijk ongeluk van vorig week met surtees

_Makke_

Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 15:35:37
we zullen dan maar zwijgen over het rijgedrag van hamilton gedurende vorig seizoen. Die bracht ook piloten in gevaar é. Kijk naar monza, waar hij enkele piloten in het gras duwde. Zo kan ik ook beginnen hoor. Massa is dan aan het eind van de pitstraat gestopt en is niet doorgereden.
Ze konden toch moeilijk zeggen over dat incident van gisteren ' o dat wiel vliegt eraf, ja dat kan gebeuren. Raakt dat een andere persoon , pech.' Het is toch normaal dat ze zo streng optreden na het incident van zaterdag en het dodelijk ongeluk van vorig week met surtees

Wat is het nut om Hamilton daar ineens bij te betrekken? ::) Probeer eens op een deftige manier te discussiëren. De actie van Hamilton is helemaal iets anders. Trouwens: "waar hij enkele piloten in het gras duwde"... Vergeet vooral niet te overdrijven. Dat was enkel bij Glock. Voor de rest reed hij een fantastische race met enkele fantastische inhaalmanoeuvres zoals bij Kubica.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze moeten reageren als: "Ja dat kan gebeuren". Ik heb hier reeds meermaals gepost dat ik een straf niet meer dan normaal vond. Als ik nu van Tim lees dat ze niets aan Alonso hebben laten weten, dan is een zware straf terecht. Al voel ik nog steeds meer voor een gridstraf dan voor een schorsing. Dus proficiat met je post vol onzinnigheden.

robbert

Citaat van: Makke op 27 juli 2009 - 15:39:55
Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 15:35:37
we zullen dan maar zwijgen over het rijgedrag van hamilton gedurende vorig seizoen. Die bracht ook piloten in gevaar é. Kijk naar monza, waar hij enkele piloten in het gras duwde. Zo kan ik ook beginnen hoor. Massa is dan aan het eind van de pitstraat gestopt en is niet doorgereden.
Ze konden toch moeilijk zeggen over dat incident van gisteren ' o dat wiel vliegt eraf, ja dat kan gebeuren. Raakt dat een andere persoon , pech.' Het is toch normaal dat ze zo streng optreden na het incident van zaterdag en het dodelijk ongeluk van vorig week met surtees

Wat is het nut om Hamilton daar ineens bij te betrekken? ::) Probeer eens op een deftige manier te discussiëren. De actie van Hamilton is helemaal iets anders. Trouwens: "waar hij enkele piloten in het gras duwde"... Vergeet vooral niet te overdrijven. Dat was enkel bij Glock. Voor de rest reed hij een fantastische race met enkele fantastische inhaalmanoeuvres zoals bij Kubica.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze moeten reageren als: "Ja dat kan gebeuren". Ik heb hier reeds meermaals gepost dat ik een straf niet meer dan normaal vond. Als ik nu van Tim lees dat ze niets aan Alonso hebben laten weten, dan is een zware straf terecht. Al voel ik nog steeds meer voor een gridstraf dan voor een schorsing. Dus proficiat met je post vol onzinnigheden.

En toch heeft massa gestopt aan het einde van de pitstraat met die tankslang. Dus heeft hij vermeden dat die tankslang eraf vloog, wat bij Renault niet het geval was, ze lieten alonso gewoon doorrijden met een los wiel. En ze hadden het gezien

_Makke_

Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 15:42:14
Citaat van: Makke op 27 juli 2009 - 15:39:55
Citaat van: robbert op 27 juli 2009 - 15:35:37
we zullen dan maar zwijgen over het rijgedrag van hamilton gedurende vorig seizoen. Die bracht ook piloten in gevaar é. Kijk naar monza, waar hij enkele piloten in het gras duwde. Zo kan ik ook beginnen hoor. Massa is dan aan het eind van de pitstraat gestopt en is niet doorgereden.
Ze konden toch moeilijk zeggen over dat incident van gisteren ' o dat wiel vliegt eraf, ja dat kan gebeuren. Raakt dat een andere persoon , pech.' Het is toch normaal dat ze zo streng optreden na het incident van zaterdag en het dodelijk ongeluk van vorig week met surtees

Wat is het nut om Hamilton daar ineens bij te betrekken? ::) Probeer eens op een deftige manier te discussiëren. De actie van Hamilton is helemaal iets anders. Trouwens: "waar hij enkele piloten in het gras duwde"... Vergeet vooral niet te overdrijven. Dat was enkel bij Glock. Voor de rest reed hij een fantastische race met enkele fantastische inhaalmanoeuvres zoals bij Kubica.

Ik heb ook nergens gezegd dat ze moeten reageren als: "Ja dat kan gebeuren". Ik heb hier reeds meermaals gepost dat ik een straf niet meer dan normaal vond. Als ik nu van Tim lees dat ze niets aan Alonso hebben laten weten, dan is een zware straf terecht. Al voel ik nog steeds meer voor een gridstraf dan voor een schorsing. Dus proficiat met je post vol onzinnigheden.

En toch heeft massa gestopt aan het einde van de pitstraat met die tankslang. Dus heeft hij vermeden dat die tankslang eraf vloog, wat bij Renault niet het geval was, ze lieten alonso gewoon doorrijden met een los wiel. En ze hadden het gezien

Ja, verder rijden met die brandslang aan de wagen... Dat was het helemaal geweest. Stel u voor ;D. Het is niet omdat hij nog in de pitlane was, dat dit geen gevaarlijke situatie was.

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 27 juli 2009 - 15:28:52Of denk je dat ze Alonso expres de baan opstuurden met een wiel dat niet werd vastgemaakt?

Ze hebben niet het wiel expres losgemaakt maar ze hebben hem wel weggestuurd wetende dat het niet goed vast zat. Ze hebben erop gegokt dat het wiel zo lang mogelijk bleef zitten, als hij gestopt was aan het einde van de pitstraat hadden ze hem terug moeten duwen, opnieuw moeten starten ect. Dan was hij nog meer tijd verloren, vraag me af of dat ook wel eens mag.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Niels_

Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 01:44:52
Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2009 - 23:28:40
Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken.
Maar op deze manier pakken ze niet Briatore maar wel Alonso.
Wat is dat nu weer voor een uitspraak, het team Renault is geschorst voor de volgende race...
Ja, en net in Valencia/Spanje mag Alonso vanaf de zijlijn toekijken. ::) Voor Briatore is dat een gewone race als een ander, voor Alonso niet.

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 27 juli 2009 - 16:53:43
Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 01:44:52
Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2009 - 23:28:40
Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken.
Maar op deze manier pakken ze niet Briatore maar wel Alonso.
Wat is dat nu weer voor een uitspraak, het team Renault is geschorst voor de volgende race...
Ja, en net in Valencia/Spanje mag Alonso vanaf de zijlijn toekijken. ::) Voor Briatore is dat een gewone race als een ander, voor Alonso niet.

Ahja? Leg maar eens uit aan uw sponsoren dat de wagens niet te zien zijn in Valencia. Een plaats waar ze meer dan elders in beeld worden gebracht. Voor Alonso is het serieus klote dat hij thuisrace niet kan rijden. Niets meer. 't Is niet dat hij daar had kunnen winnen. Die paar puntjes die hij eventueel had kunnen sprokkelen zullen het wel niet maken...

robbert

dan moet alonso maar bij Ferrari rijden, en zo strijden tegen Hamilton ;D :D