Hongaarse GP

Gestart door gloudiesaurus, 16 juli 2009 - 21:31:46

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 20:56:43
Die laatste vergelijking gaat niet op aangezien je dan alleen maar mensen binnen je eigen team in gevaar brengt. Dan moet je dus niet als team gestraft worden. Nu bracht Renault echter andere mensen in gevaar.

Mja, dan moet je ook bij elk race-incident waar er iemand z'n voorvleugel of zo verliest de betrokken rijders schorsen omdat er mensen in gevaar worden gebracht...

Dit is gewoon racen, en het hoort er nu eenmaal bij. Maar goed, Renault kan in beroep gaan, en ik geloof niet dat dezelfde straf in beroep zal uitgesproken worden...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

gloudiesaurus

Ja lekkere actie van de FIA weer... ze zullen zeker punten scoren in Spanje nu. De F1, die daar enkele jaren geleden niets voorstelde, drijft toch daar helemaal op de man die nu mag toekijken. Net of Alonso en Piquet er wat aan kunnen doen? Ik zou het team gewoon 1 race geen constructeurspunten laten scoren, dan heb je het thuispubliek er ook niet mee....

Het publiek komt al minder naar F1, stel nu als je 1 kaartje had voor je favoriet Alonso en die rijdt niet? Dan denk je volgend jaar ook wel 2x na voordat je voor geld een ticket koopt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

edwin291

Citaat van: 0634 op 26 juli 2009 - 21:10:04
Ik denk dat heel wat Spajaarden, die voor veel geld een ticket hebben gekocht, furieus zullen zijn....

En niet alleen spanjaarden  >:(
Proud to be an Alonso fan!!!

KVDracer

Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken. Het verschil met Surtees was dat het wiel door een ongeval op hoge snelheid was losgekomen. Bij  FA was dit op lage snelheid, veel gevaar heb ik hierbij niet gezien. Dat ze het team een waarschuwing geven en een geldboete volledig mee akkoord, maar dit is erover. Moeten ze Brawn dan ook schorsen, want het is door eenlosgekomen stuk van één van hun wagens dat Massa nu in het ziekenhuis ligt.

edwin291

Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken. Het verschil met Surtees was dat het wiel door een ongeval op hoge snelheid was losgekomen. Bij  FA was dit op lage snelheid, veel gevaar heb ik hierbij niet gezien. Dat ze het team een waarschuwing geven en een geldboete volledig mee akkoord, maar dit is erover. Moeten ze Brawn dan ook schorsen, want het is door eenlosgekomen stuk van één van hun wagens dat Massa nu in het ziekenhuis ligt.

Dit wou ik nou net ook zeggen. Je kan toch niet alles gaan vast zetten met kabels.
Proud to be an Alonso fan!!!

_Makke_

Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken. Het verschil met Surtees was dat het wiel door een ongeval op hoge snelheid was losgekomen. Bij  FA was dit op lage snelheid, veel gevaar heb ik hierbij niet gezien. Dat ze het team een waarschuwing geven en een geldboete volledig mee akkoord, maar dit is erover. Moeten ze Brawn dan ook schorsen, want het is door eenlosgekomen stuk van één van hun wagens dat Massa nu in het ziekenhuis ligt.

Man, wat bazel jij allemaal ???.

Ten eerste, wat maakt het nu uit of dat wiel op hoge of lage snelheid is losgekomen? Het wiel is losgekomen, dat is het enige dat telt. En ten tweede, hoe kan je het geval Renault nu vergelijken met het geval Brawn ::). Bij Renault was dat een overduidelijke fout, het team had ook kunnen ingrijpen, zodat de band niet kon loskomen. Bij Brawn was dat helemaal iets anders. Dat was pure pech, wat ook buiten de macht van Brawn GP lag...

Folkert

Citaat van: Makke op 26 juli 2009 - 21:24:14
Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken. Het verschil met Surtees was dat het wiel door een ongeval op hoge snelheid was losgekomen. Bij  FA was dit op lage snelheid, veel gevaar heb ik hierbij niet gezien. Dat ze het team een waarschuwing geven en een geldboete volledig mee akkoord, maar dit is erover. Moeten ze Brawn dan ook schorsen, want het is door eenlosgekomen stuk van één van hun wagens dat Massa nu in het ziekenhuis ligt.

Man, wat bazel jij allemaal ???.

Ten eerste, wat maakt het nu uit of dat wiel op hoge of lage snelheid is losgekomen? Het wiel is losgekomen, dat is het enige dat telt. En ten tweede, hoe kan je het geval Renault nu vergelijken met het geval Brawn ::). Bij Renault was dat een overduidelijke fout, het team had ook kunnen ingrijpen, zodat de band niet kon loskomen. Bij Brawn was dat helemaal iets anders. Dat was pure pech, wat ook buiten de macht van Brawn GP lag...
Vind niet echt dat er een vershil is tussen wat Renault had kunnen doen en wat Brawn had kunnen doen. Allebei buiten de macht van het team..
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Dude...
1) mannetje met de krik gaat opzij terwijl wiel er nog niet goed op zit
2) lollypopman zegt dat Alonso mag vertrekken terwijl wiel er nog niet goed op zit
3) Renault geeft niet door aan Alonso dat het wiel er niet goed op zit (dit vind ik zelf niet echt iets dat je hun kwalijk kunt nemen, maar bon)

Zowel de man met de krik als de lollypopman zijn werknemers van Renault en beiden maakten een fout bij hun werk dat ze voor Renault doen. Dus is Renault aansprakelijk, want Renault creëerde door nalatigheid een gevaarlijke situatie.

In het geval van een loskomend onderdeel gaat het om een technisch mankement dat waarschijnlijk niet voorkwam door nalatigheid van Brawn en dus bij iedereen had kunnen gebeuren. Iedereen die betrokken is bij de F1, inclusief rijders, mensen van het team en marshals erkennen dan ook dat zo'n dingen kunnen gebeuren en dat ze aanwezig zijn op eigen risico.

Een auto de baan op sturen met een los wiel hoort hier echter niet bij, want dat is pure nalatigheid.

_Makke_

Alonso was ook wel héél optimistisch over de race... Ik las dat hij zegt dat het pit-voorval hem het podium heeft gekost. Nu, ik geloof nooit dat hij kans maakte op het podium. Ten eerste was Hamilton met een zwaardere auto al duidelijk sneller. Webber keek tegen een achterstand van ongeveer 4 seconden aan, maar nadat Lewis hem passeerde, verkleinde ook hij het verschil met Alonso beetje bij beetje. Kimi zat dan weer 'makkelijk' in het zog van Webber. Daarenboven kwam hij wel heel vroeg binnen, en zat hij naar alle waarschijnlijkheid op een 3-stopper, wat hem ook wel enige verlies zou opgeleverd hebben.

RadioActiveMan

Deze bestraffing moet je gewoon zoeken in het feit dat er 2 weekends na mekaar mensen ernstig en ja zelfs dodelijk gewond zijn geraakt door iets dat van een andere racewagen kwam. Een paniekreactie net zoals mensen, waaronder Barrichello, die nu ineens staan te roepen dat de F1 veel veiliger moet, terwijl niemand daar ooit een punt heeft van gemaakt. Daar is de GPDA toch voor.

1) De man die het wiel moest vastzetten was duidelijk nog bezig dat aerodynamische onding, wat dat zijn het, vast te zetten.
2) Pas bij het uitrijden van de pits werd duidelijk dat er effectief iets niet goed zat, want alles bleef tot dan op zijn plaats.
3) Het was duidelijk dat Alonso met een aangepaste snelheid richting pits reed en wat kan je nu meer doen als het wiel los hangt aan je wagen en je bent al onderweg? Het vasthouden tot in de pits?

Dit is een overdreven reactie op een alles behalve alleenstaand feit. In het verleden zijn er wel meer wielen losgekomen van wagens en zijn er wel meer wagens te vroeg weggestuurd door de lollipopman en het wiel zat goed op zijn plaats en de krik was dus niet meer van doen, ze moesten het enkel nog vastzetten. 

Over de race. Ik vond dit één van de leukste races in Hongarije sinds de bijna overwinning van Hill in '97.
Heb me geen moment verveeld.  


Niels_

Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken.

Maar op deze manier pakken ze niet Briatore maar wel Alonso.

Vettelredbull

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2009 - 23:28:40
Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken.
Maar op deze manier pakken ze niet Briatore maar wel Alonso.

Ja, en voor piquet zou het toch niet uitmaken ,die rijd sowieso niet meer de volgende GP ;D ;D

flupke3

Piquet heeft het gehad nu.Jammer dat het niet gelukt is voor hem
eigenlijk want zijn pa was toch uniek en heeft voor heel mooie momenten in de f1 gezorgd.
En Kubica ...wat heeft die een rotseizoen.Moet nit simpel zijn om gemotiveerd te blijven.

Jasper

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2009 - 23:28:40
Citaat van: KVDracer op 26 juli 2009 - 21:18:47
Voor mij is dit een persoonlijke afrekening met Briatore. Hij heeft de FIA al meermaals aangevallen via de media en nu hebben ze hiervan geprofiteerd om Briatore weer te pakken.
Maar op deze manier pakken ze niet Briatore maar wel Alonso.
Wat is dat nu weer voor een uitspraak, het team Renault is geschorst voor de volgende race...

scho0634

De straf is zwaar, maar wel te begrijpen. Renault kan trouwens niemand iets verwijten behalve zichtzelf.