Hongaarse GP

Gestart door gloudiesaurus, 16 juli 2009 - 21:31:46

« vorige - volgende »

Tim C

Niemand, dat kan alleen als de vervanging voor de kwalificaties gebeurd

Folkert

Citaat van: Tim op 25 juli 2009 - 15:42:04
Voluit omdat de remsporen mooi 200% recht waren ::)

Word of advice: Je kan praten en praten, maar soms is het beter om recht te staan, te zeggen ik was fout en het opnieuw te proberen.
Word of advice: Beter lezen voor je weer iets roept wat niet nodig is. 1 post voor jou heb ik al gezegd dat ik fout zat. Dus misschien moet jij maar eens op nieuw proberen :)
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Alléé, lief blijven en hopen dat het met Massa goed gaat  :)

_Makke_

#63
Citaat van: Forza Ferrari op 25 juli 2009 - 18:02:55
Alléé, lief blijven en hopen dat het met Massa goed gaat  :)

Hij zal morgen in elk geval niet op de startgrid staan. Hij heeft een schedelfractuur opgelopen en dient geopereerd te worden.

zeph

Oi, dat is dan toch erger dan aanvankelijk werd gezegd.  :(

TurboBoost

Citaat van: WeezyAveli op 25 juli 2009 - 15:32:01

Massa
http://i27.tinypic.com/2n6xnw6.jp


Is het nog iemand opgevallen dat Massa (volgens de gegevens op het scherm) de gas EN de rem volledig induwt.
Hij was zo "groggy" als maar zijn kan.

Ferrari 2010

Ik denk dat hij inderdaad behoorlijk groggy was, en misschien gewoon vanuit pijn de beide pedalen instampte. Een F1-rijder moet toch behoorlijk wat kracht op die rem gooien normaal, dus concludeer ik uit het blokkeren van de wielen dat hij uit pijn beide pedalen instampte. Anders had hij waarschijnlijk ook nog wel de kracht gevonden om aan zen stuur te draaien, hoewel dat dat allemaal in zeer korte tijd gebeurt zou dat toch de normale reflex van een piloot moeten zijn lijkt me.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Volgensmij was hij al gewoon knock-out.
Aan het einde houdt hij ook gewoon vol z'n gas ingedrukt en zijn remmen niet.

Brawn heeft bevestigd dat het een veer was van de 'springdampers' deze wegen 800gram
Massa is trouwens volgens een vrij betrouwbare bron succesvol geopereerd :)

Gewichten
http://img443.imageshack.us/img443/6370/hungary.jpg

_Makke_

Citaat van: WeezyAveli op 25 juli 2009 - 19:10:55
Volgensmij was hij al gewoon knock-out.
Aan het einde houdt hij ook gewoon vol z'n gas ingedrukt en zijn remmen niet.

En dat lange remspoor dat was daar reeds toevallig aanwezig? Nene, ik geloof niet dat hij zijn bewustzijn verloren is, maar alles gaat razendsnel. Hij is bezig aan een snel rondje en plotsklaps vliegt er daar iets met een enorme kracht tegen zijn helm. Straffe gast die daar onmiddellijk met perfectie op kan reageren.

Wat de race betreft:

Nu ik de gewichten gezien heb, is het voor Alonso zaak om zo snel mogelijk een gat te slagen. Als Hamilton voor Alonso geraakt, kan hij zijn podium vergeten. De Red Bull wagens zullen het McLaren tempo zonder problemen kunnen volgen. Zodoende gaat Alonso zijn race verknoeid zijn. Voor de Red Bull wagens is het te hopen dat Kovalainen niet op P2 geraakt. Anders kan Hamilton een voorsprong opbouwen terwijl beide Red Bull heren en Alonso worden opgehouden door Kovalainen.

WeezyAveli

Citaat van: Makke op 25 juli 2009 - 19:30:06
Citaat van: WeezyAveli op 25 juli 2009 - 19:10:55
Volgensmij was hij al gewoon knock-out.
Aan het einde houdt hij ook gewoon vol z'n gas ingedrukt en zijn remmen niet.

En dat lange remspoor dat was daar reeds toevallig aanwezig? Nene, ik geloof niet dat hij zijn bewustzijn verloren is, maar alles gaat razendsnel. Hij is bezig aan een snel rondje en plotsklaps vliegt er daar iets met een enorme kracht tegen zijn helm. Straffe gast die daar onmiddellijk met perfectie op kan reageren.

Wat de race betreft:

Nu ik de gewichten gezien heb, is het voor Alonso zaak om zo snel mogelijk een gat te slagen. Als Hamilton voor Alonso geraakt, kan hij zijn podium vergeten. De Red Bull wagens zullen het McLaren tempo zonder problemen kunnen volgen. Zodoende gaat Alonso zijn race verknoeid zijn. Voor de Red Bull wagens is het te hopen dat Kovalainen niet op P2 geraakt. Anders kan Hamilton een voorsprong opbouwen terwijl beide Red Bull heren en Alonso worden opgehouden door Kovalainen.

Je zag op de onboard dat hij half zijn gas en rempedaal indrukte.
Hierdoor bleven de achterbanden wss draaien maar de voorbanden blokkeerde op sommige momenten, de strepen werden wss veroorzaakt door de voorbanden.

Over de race:
Button kan miss iets goedmaken door z'n brandstof, maar iig niet bij de start ik denk maximaal haalbare voor hem is 3e plaats.
Als Hamilton iig Webber en Vettel inhaalt bij de start zie ik Kovalainen ook wel rosberg en miss ook wel Webber/Vettel inhalen.

Wat wel weer jammer is is dat de wagens met Kers (Lewis en heikki) op de vieze kant v/d startrij staan.

Enzo

Waarschijnlijk al uitvoerig besproken hier, maar ik had niet de gelegeheid.

Jezus wat een bizar ongeluk voor Massa, hij zal hier getekend uitkomen!!
Op de foto's van zijn gezicht te zien, lijkt er ook een probleem met zijn linker oog te zijn.
Ik zie hem dit seizoen i.i.g. niet meer terug komen, misschien wel helemaal niet meer.... :-\
In hoevere ligt de verantwoordelijkheid bij Brawn GP, hoe zal de FIA hiermee omgaan?
Is ergens wel te vergelijken met het Surtees ongeluk, echt bizar toevallig op de verkeerde plek.
Hopen dat het goed komt....

Enzo

"GPUpdate.net heeft vernomen dat de verwondingen van Massa voornamelijk liggen rond het linkeroog en dat de breuk in de schedel een bloeding in de hersenen heeft veroorzaakt. Dat zou ook de reden van de operatie zijn, die volgens Ferrari dus succesvol is verlopen. De Braziliaan blijft voorlopig op de intensive care, waar hij in de gaten gehouden zal worden."


WeezyAveli

#72
Volgens de ziekenhuisofficals zit Massa na de operatie in een levensbedreigende situatie maar stabiel.


http://twitter.com/BreakingNews

gloudiesaurus

Citaat van: WeezyAveli op 25 juli 2009 - 21:15:52
Volgens de ziekenhuisofficals zit Massa na de operatie in een levensbedreigende situatie maar stabiel.


http://twitter.com/BreakingNews

Dat is toch allemaal wat ernstiger dan aanvankelijk gemeld, ik hoop er het beste van. Maar ik denk hem dit zeker wel een aantal GP's herstel gaat kosten...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

WeezyAveli

Jamesallenonf1#f1 Massa's doctor reporting to Brazilian media that brain scan is clear and signs are positive. Family is en route to Hungary now
Ferrari are furious after bad translations of the doctor's comments triggered false news that Massa is in a life-threatening situation.

Wss toch minder erg dan verwacht? Ik hoop het maar.