GP van Duitsland

Gestart door Supermariobros, 04 juli 2009 - 10:16:09

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: WeezyAveli op 11 juli 2009 - 20:25:03
Dan alsnog zijn ze voorbijgereden door Sutil.
Denk niet dat je dat zo heel zwaar moet laten wegen. Omstandigheden waren wat chaotisch. De ene had misschien net iets meer voordeel dan de andere. Mooie prestatie van Sutil, maar zeker ook niet beschamend voor Ferrari. Ten opzichte van Button zijn ze 20 KG zwaarder.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Makke op 11 juli 2009 - 21:34:34
Weet er iemand of ze bij McLaren met KERS rijden of zonder? Als ik me niet vergis reden ze vorige race zonder KERS. Nu vraag ik me af of dat ze KERS volledig hebben afgezworen.
Vraag me ook af wie nu wel en niet met KERS rijdt. Denk dat enkel Ferrari ermee rijdt.

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 11 juli 2009 - 22:43:23
Citaat van: Makke op 11 juli 2009 - 21:34:34
Weet er iemand of ze bij McLaren met KERS rijden of zonder? Als ik me niet vergis reden ze vorige race zonder KERS. Nu vraag ik me af of dat ze KERS volledig hebben afgezworen.
Vraag me ook af wie nu wel en niet met KERS rijdt. Denk dat enkel Ferrari ermee rijdt.

Net even opgezocht, blijkbaar rijdt McLaren weldegelijk met KERS rond. Norbert Haug zou gezegd hebben dat het hen meer dan 3tienden oplevert op de Nürburgring.

robbert

Citaat van: Burorri op 11 juli 2009 - 19:17:33
Citaat van: WeezyAveli op 11 juli 2009 - 18:17:15
Gewichten

01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton      654.5
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen      664.0
03 Ferrari Felipe Massa                               673.5
04 Ferrari Kimi Räikkönen                          674.0
05 BMW Sauber Robert Kubica                 673.5*
06 BMW Sauber Nick Heidfeld                 681.0*
07 Renault Fernando Alonso                 668.2*
08 Renault Nelson Piquet                     676.0
09 Toyota Jarno Trulli                          683.7*
10 Toyota Timo Glock                           662.3*
11 STR Ferrari Sébastien Bourdais       689.5*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi            674.5*
14 RBR Renault Mark Webber                 661.0
15 RBR Renault Sebastian Vettel            661.0
16 Williams Toyota Nico Rosberg            689.6*
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima       683.6*
20 Force India Mercedes Adrian Sutil       678.5
21 Force India Mercedes Fisichella         662.5*
22 Brawn Mercedes Jenson Button            644.0
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello       647.0

http://img232.imageshack.us/img232/152/weight.jpg
http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/ger09_document_21.pdf


Kwalificatie
http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/ger09_qualifying_classification.pdf
Als ik de gewichten zo zie, lijkt me niet dat Ferrari zich vergist heeft, maar gegokt op regen morgen. Button is wel allejezus licht. Die gaat morgen denk ik wel pak slaag krijgen van RBR. Word een leuke race denk ik. Hamilton zou nog wel eens voor leuke verrassing kunnen zorgen.
Ik heb er zin in.


ik hoop dan dat ze dan juist zijn, want meestal gokken ze verkeerd als het op weersvoorspellingen aankomt. Zoals een rijder te vroeg op regenbanden zetten, in Maleisie

Bart VD

Citaat van: Burorri op 11 juli 2009 - 19:17:33
Als ik de gewichten zo zie, lijkt me niet dat Ferrari zich vergist heeft, maar gegokt op regen morgen.

Ik vind het toch maar vreemd dat beide ferrari's maar een halve kilo van mekaar verschillen.  Ze moeten dus dezelfded ronde binnenkomen en mekaar ophouden, of eentje moet een ronde sneller binnenkomen en rijdt dus iets minder efficient.  Geen idee of dit een normale strategie is, het valt mij gewoon op.

CitaatButton is wel allejezus licht. Die gaat morgen denk ik wel pak slaag krijgen van RBR. Word een leuke race denk ik. Hamilton zou nog wel eens voor leuke verrassing kunnen zorgen.
Ik heb er zin in.

Mie toe. :)

Heel mooi van Sutil en Webber, overigens.  Hopelijk blijft het niet drooog straks. :)
This space for rent

WeezyAveli

#65
Lewis Hamilton claimt dat hij zelfs in dit seizoen een paar races kan winnen.
Martin Whitmarsh zegt dat de updates op LH z'n auto maximaal 7tienden winst geven tov de auto in Silverstone.

Er zou een probleem zijn geweest met de simulaties in de CFD/windtunnel en de werkelijkheid op de baan. (Daarom ook het testen met flow-vis)
Dat wat goed leek te werken in de simulaties niet werkte in het echt. (Honda 07/08)

Folkert

#66
Ik zeg het nu al maar vast: Webber man van de wedstrijd. Wat rijd hij een wereld race. Massa ook sterke race, Button en vooral Rubens vallen erg tegen, wat ik ene kant wel verwachte maar toch. Rosberg ook super, realiseer m nu pas dat hij 4de rijd, van af p15.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

#67
Ik vind dat Raikkonen bestraft moet worden. Het was ZOOO duidelijk dat hij er niet voorbij kon...

3X HOERA voor Mark Webber! De man van de race, en ik denk dat hij het Button en Vettel nog wel eens heel lastig kan gaan maken.

Jammer van Barichello, maar na zijn commentaar op het team denk ik dat hij aan zijn laatste seizoen bezig is. Zonde, ik had hem graag nog zien winnen dit jaar.

Leuke wedstrijd, en blij dat Felipe Massa eindelijk weer eens op het podium stond. Die zie ik daar graag, altijd een nummertje twee, maar laat weer ff zien wie er de meest consistente bij Ferrari is.

Misschien dat het dan toch nog een spannend seizoen wordt!

gloudiesaurus

Jammer van Sutil zeg, hij was gewoon snel en op weg naar de eerste punten voor Force India. Hij had het wel verdiend vind ik... Tsjah ik vond Raikkonen er niet helemaal goed uit zien in die actie. Als de wedstrijdleiding consistent is hadden ze hem ook een drive through gegeven. Maar dat is Formule 1, altijd die belachelijke wedstrijdleiding >:(

Webber, super gereden! Ondanks die drive through nog winnen. Hij is dit seizoen tot nu toe zeker niet de mindere van Vettel. Bravo!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tim C

Raikkonen moet zich zodadelijk verantwoorden. Hij lag er te snel uit om al tijdens de race iets te doen...

zeph

Ik zeg vijf plaatsen terug in de volgende kwalificatie. Als het een rookie was kun je het nog een onbesuisde actie of onervarenheid noemen. Maar een ex-kampioen moet beter weten.

Enzo

Ben het met jullie eens dat hij er niet heel goed uitzag in die actie. Maar het feit dat hij een DNF had, zal er misschien voor zorgen dat hij milder gestraft zal worden.
Zou mij niet verbazen.

Folkert

Waarom Raikkonen straffen? Gewoon race incident. Als Raikkonen gestraft word is dat echt onzin.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 12 juli 2009 - 16:24:31
Raikkonen moet zich zodadelijk verantwoorden. Hij lag er te snel uit om al tijdens de race iets te doen...
Ze zeiden dat het sowieso na de race zou beslist worden ;) Als je bestraft, moet je dat in de race zelf doen vind ik. Of eventueel 25 seconden bij je tijd tellen, maar niet zo van die onzin van in de race erna pas iets doen, want dan verpest je 2 races.

Voor mij moet Kimi overigens niet gestraft worden. Dit was gewoon een race-incident, Sutil liet geen plaats voor Kimi, Kimi wilde een lijn volgen, Sutil volgde geen racelijn en kwam bovendien uit de pits. Je kan hooguit Sutil hiervoor bestraffen, maar ook dat lijkt me overbodig, had Kimi wat voorzichtiger geweest was er ook niets gebeurt.

Het incident met Webber bij de start vond ik ook maar dom om te bestraffen, Button had gewoon opzij moeten gaan, zoals dat altijd gedaan wordt. Webber lag op kop, niet Button...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Redelijk mooie race,Massa duidelijk weer de betere Ferrariman en Webber gun ik de overwinning wel eens.BrawnGP is wat aan het kwakkelen ze zullen zich moeten verbeteren of er gaan nog teams over hen heen springen en dan haalt Vettel snel punten terug.Webber mag ook blij zijn dat de regel van de meeste overwinningen er niet is doorgekomen of we hadden een andere winnaar gehad.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat