Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

janke

'Heidfeld in beeld bij McLaren'
Duitser geniet ook interesse van Renault

Nick Heidfeld staat op de kandidatenlijst om de teamgenoot van Lewis Hamilton te worden bij McLaren. Verscheidene Duitse media berichten over contacten tussen de coureur en McLaren, maar ook Renault zou interesse hebben.


Heidfeld is nog op zoek naar een stoeltje.In Formule1.nl editie 17 is te lezen dat Nick Heidfeld verloren dreigt te gaan in de rijderscarrousel. Terwijl zijn huidige BMW Sauber-teamgenoot Robert Kubica al een contract bij Renault op zak heeft, kan de Duitser vooralsnog niets concreets melden over zijn toekomst in de Formule 1.

Het Duitse dagblad Die Abendzeitung meldt echter dat Heidfeld in trek is bij McLaren. Motorleverancier Mercedes zou een Duitse coureur verwelkomen en Heidfeld zou ook goedkeuring krijgen van Lewis Hamilton.

Naar het schijnt zou Hamilton niet blij zijn met de komst van uitdagende teamgenoten als Nico Rosberg of Kimi Räikkönen. Heidfeld vormt een minder grote bedreiging.

"Hij is één van de meest ondergewaardeerde coureurs in de Formule 1", zegt McLarens teambaas Martin Whitmarsh in Die Abendzeitung over Heidfeld. Mercedes Motorsport-baas Norbert Haug voegt daaraan toe dat de Duitse rijder "tien jaar aan ervaring en sterke prestaties met zich meebrengt."

Boulevardkrant Bild weet echter te melden dat Heidfeld ook in beeld is bij Renault. Hij zou in de running zijn voor het stoeltje dat nu nog van Romain Grosjean is. Mocht Heidfeld daadwerkelijk bij Renault instappen, dan wordt hij opnieuw teamgenoot van Robert Kubica.
Formule1.nl


@
Sinds wanneer maakt een rijder uit wie hij naast zich duld of niet. Als Heidfeld er heen gaat dan zal hij het in ieder geval niet slechter doen dan Kovalainen. Dat vind ik toch maar een matig coureur bij McLaren.
Some things are too important to be left in the past.

sloggerke

Sinds wanneer maakt een rijder uit wie hij naast zich duld?

Wel sinds het tijdperk van Alain Prost die Senna niet naast zich wou. (Niettegenstaande Senna had aangeboden om voor niets bij Williams te rijden...)

En natuurlijk sinds het tijdperk van Schoenmaker.

En Hamilton zal na zijn jaar met Alonso echt geen Kimi naast zich willen.

Maar Rosberg... waar gaat die dan naartoe?

Enzo

Ik verwacht Rosberg volgend jaar bij Brawn-Mercedes....

_Makke_

#273
Mja, we zullen zien. Hij is in elk geval een meer dan degelijke piloot.

janke

De betrouwbaarheid laat hem wel eens in de steek. Maar is hij werkelijk zo goed?? Kaliber Hamilton, Vettel?? Om er zo maar een paar te noemen als voorbeeld?? Ik vraag maar.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#275
Citaat van: sloggerke op 21 oktober 2009 - 12:28:47
Sinds wanneer maakt een rijder uit wie hij naast zich duld?

Wel sinds het tijdperk van Alain Prost die Senna niet naast zich wou. (Niettegenstaande Senna had aangeboden om voor niets bij Williams te rijden...)

En natuurlijk sinds het tijdperk van Schoenmaker.

En Hamilton zal na zijn jaar met Alonso echt geen Kimi naast zich willen.

Maar Rosberg... waar gaat die dan naartoe?

Ten 1ste noem je drie wereldtoppers op, die dulden in principe geen rijders van naam naast zich. En dat Prost naar Williams kwam heeft hij te danken aan Mansell en Frank Williams. Die hadden de neus vol van elkaar. Maar in '88 en '89 waren het toch Prost en Senna die de dienst uitmaakte in de F1. Top races van die twee gezien. Moet Hamilton, Vettel en Co allemaal nog waarmaken. Met alle respekt.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

En die 2 hebben bewezen dat ze evenwaardige teamgenoten konden verslaan wat
schumi eigenlijk nooit gepresteerd heeft.

janke

#277
Helemaal met je eens, maar waren in de tijd van MS wel gelijkwaardige coureurs die het tegen hem op mochten nemen?? Ik bedoel bij Ferrari??  Zoiets als Piquet/Mansell en Prost/Senna, in zo'n team heeft MS nooit gezeten, dat klopt.
Some things are too important to be left in the past.

RadioActiveMan

Citaat van: janke op 22 oktober 2009 - 23:27:12
Helemaal met je eens, maar waren in de tijd van MS wel gelijkwaardige coureurs die het tegen hem op mochten nemen?? Ik bedoel bij Ferrari??  Zoiets als Piquet/Mansell en Prost/Senna, in zo'n team heeft MS nooit gezeten, dat klopt.

Schumacher wilde zulke teamgenoeten niet, dus is het antwoord redelijk simpel. Nee.
Hakkinen had hem wel aangekund binnen hetzelfde team denk ik.

sloggerke

Citaat van: janke op 22 oktober 2009 - 23:27:12
Helemaal met je eens, maar waren in de tijd van MS wel gelijkwaardige coureurs die het tegen hem op mochten nemen?? Ik bedoel bij Ferrari??  Zoiets als Piquet/Mansell en Prost/Senna, in zo'n team heeft MS nooit gezeten, dat klopt.

Waarschijnlijk niet...
De F1 had een tijdje te kampen met bloedarmoede ja..
Het duurde lang eer het GAT dat Senna (en in feit ook Prost) had achtergelaten weer opgevuld was..
Hakkinen kon Schumacher wel aan met dezelfde kar denk ik. (Als Schumacher de wagen afstelde zou Mika er wel nog sneller mee gereden hebben)
Schumacher wou geen Villeneuve naast hem. (De natte droom van alle Italianen nochtans...)
Maar we wijken af!

Wie komt er in de tweede BRAWN? (Want ik geloof nooit dat Button zal tekenen om naast Hamilton te rijden)
Wie komt er in de Toyota's? (Het lijkt stilaan Kimi zijn enige toevluchtsoord..)
En (vooral) wie komt er in de tweede McLaren?
Dat zijn de vragen die momenteel van belang zijn. De rijdersmarkt ligt stil tot er over één of twee van deze vier zitjes duidelijkheid komt.

_Makke_

Citaat van: sloggerke op 23 oktober 2009 - 12:35:37
Wie komt er in de tweede BRAWN? (Want ik geloof nooit dat Button zal tekenen om naast Hamilton te rijden)

En waarom zou Hamilton naar Brawn willen gaan? Als die McLaren ooit zal verlaten, dan die ik die dat enkel doen voor Ferrari.

janke

Dat gebeurd ook niet, maar Button naar McLaren misschien. Volgens diverse site's.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: janke op 23 oktober 2009 - 12:46:29
Dat gebeurd ook niet, maar Button naar McLaren misschien. Volgens diverse site's.

Ah k, dacht dat hij het andersom bedoelde. Mja, dan nog. Waarom zou hij dat doen, hij is bij Brawn nr1.

sloggerke

Citaat van: janke op 23 oktober 2009 - 12:46:29
Dat gebeurd ook niet, maar Button naar McLaren misschien. Volgens diverse site's.

Daar doelde ik natuurlijk op....

Excuse me als dat niet duidelijk was.

sloggerke

Citaat van: Makke op 23 oktober 2009 - 12:55:58
Citaat van: janke op 23 oktober 2009 - 12:46:29
Dat gebeurd ook niet, maar Button naar McLaren misschien. Volgens diverse site's.

Ah k, dacht dat hij het andersom bedoelde. Mja, dan nog. Waarom zou hij dat doen, hij is bij Brawn nr1.

Der is ook nog zo een onbelangrijk iets als geld in de wereld.....