Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

flupke3

Brawn gp heeft volgend jaar wel het grote nadeel dat ze op nieuw niet
een jaar op voorhand alle tijd in de bolide zullen gestoken hebben en dit
in tegenstelling tot vorig jaar.Het mag dus een klein mirakel zijn als ze zo
sterk zullen zijn!Mercedes doet er dus beter aan om bij mclaren alleen te blijven
want dat is meer kans op succes.

Ferrari 2010

#256
Citaat van: flupke3 op 15 oktober 2009 - 15:14:02
Brawn gp heeft volgend jaar wel het grote nadeel dat ze op nieuw niet
een jaar op voorhand alle tijd in de bolide zullen gestoken hebben en dit
in tegenstelling tot vorig jaar.Het mag dus een klein mirakel zijn als ze zo
sterk zullen zijn!Mercedes doet er dus beter aan om bij mclaren alleen te blijven
want dat is meer kans op succes.
Brawn heeft het nadeel dat hun genieën nu geen reglementswijzigingen voorgeschoteld krijgen. Dat is de enige reden waarom ze dit seizoen zo goed waren: ze hadden enkele gaten gezien en hebben daar gretig gebruik van gemaakt. Volgend jaar komt kapitaal weer bovendrijven, als ze geen grotere sponsoren gaan strikken, is het sprookje van Brawn binnen 1 of ten hoogste 2 jaar afgelopen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Tenzij Mercedes wél komt.

Tim C

Euh jongens. De wagens van volgend jaar zullen er redelijk anders uitzien. Al was het maar omdat de brandstoftanks nu 120 kilogram meer moeten bevatten. Dit heeft een invloed op ondermeer de afslanking van de sidepods en het zwaartepunt van de wagen.

Brawn heeft dus absoluut geen voordeel tegenover de concurrentie. In tegendeel.

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 15 oktober 2009 - 16:51:41
Brawn heeft het voordeel dat hun genieën nu geen reglementswijzigingen voorgeschoteld krijgen. Dat is de enige reden waarom ze dit seizoen zo goed waren: ze hadden enkele gaten gezien en hebben daar gretig gebruik van gemaakt. Volgend jaar komt kapitaal weer bovendrijven, als ze geen grotere sponsoren gaan strikken, is het sprookje van Brawn binnen 1 of ten hoogste 2 jaar afgelopen.

Wat is me dat? Heeft Brawn nu een voordeel volgend jaar of een nadeel? Ik kan niet volgen of lees hem verkeerd.  :D

Geld wordt weer een issue ja, maar het aantal privteams is sterk toegenomen zodanig dat er zelfs een meerderheid is. Regelwijzigingen zullen dus nu op een andere manier worden benaderd.
Autoconstructeurs besparen en dat zal de ontwikkeling van hun wagens ook niet ten goede komen. In het verleden is de balans ook een paar keer van kant gekeerd, waarom nu niet.
Het is bewezen dat je met veel geld een geweldig slecht wagen kunt maken en we moeten nu ook niet gaan doen alsof Honda het rijkste team van de paddock was. Ok ze hebben Brawn een geweldig cadeau gedaan qua ontwikkeling, tijd en financieel, maar een maand voor de eerste GP was er geen sprake van Brawn GP, dat ze op die tijd andere motoren moesten zoeken, het personeel overtuigen, logistiek alles regelen, etc... Het blijft hoe dan ook een hele prestatie die hpenlijk lang blijft doorwerken.

robbert

Citaat van: Tim op 16 oktober 2009 - 01:47:26
Euh jongens. De wagens van volgend jaar zullen er redelijk anders uitzien. Al was het maar omdat de brandstoftanks nu 120 kilogram meer moeten bevatten. Dit heeft een invloed op ondermeer de afslanking van de sidepods en het zwaartepunt van de wagen.

Brawn heeft dus absoluut geen voordeel tegenover de concurrentie. In tegendeel.

Dan staan ze op gelijke hoogte dan, niemand heeft een voordeel en niemand heeft een nadeel

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 16 oktober 2009 - 07:03:35
Citaat van: Schumi 2009 op 15 oktober 2009 - 16:51:41
Brawn heeft het voordeel dat hun genieën nu geen reglementswijzigingen voorgeschoteld krijgen. Dat is de enige reden waarom ze dit seizoen zo goed waren: ze hadden enkele gaten gezien en hebben daar gretig gebruik van gemaakt. Volgend jaar komt kapitaal weer bovendrijven, als ze geen grotere sponsoren gaan strikken, is het sprookje van Brawn binnen 1 of ten hoogste 2 jaar afgelopen.

Wat is me dat? Heeft Brawn nu een voordeel volgend jaar of een nadeel? Ik kan niet volgen of lees hem verkeerd.  :D
Voordeel moest nadeel zijn, ik heb het nu gewijzigd :) Ik heb men zin nadien nog wat gewijzigd en zo is het woord voordeel niet meer juist daar, mijn excuses, ik had het even moeten nalezen :)

Citaat van: Tim op 16 oktober 2009 - 01:47:26
Euh jongens. De wagens van volgend jaar zullen er redelijk anders uitzien. Al was het maar omdat de brandstoftanks nu 120 kilogram meer moeten bevatten. Dit heeft een invloed op ondermeer de afslanking van de sidepods en het zwaartepunt van de wagen.

Brawn heeft dus absoluut geen voordeel tegenover de concurrentie. In tegendeel.
Maar de grote lijnen van de wagen, de voor en achtervleugel, de onderkant, blijven dezelfde. Volgens mij heeft Brawn gewoon het geluk gehad over enkele mensen te hebben beschikt die zeer ingenieus zijn en nog enkelen die goed kunnen lezen ;) Maar hun budget wordt verpletterd door dat van de topteams, dusja, eens de wagens niet te sterk meer wijzigen, kunnen die topteams de grote wijzigingen kopiëren en zelf weer op voorsprong komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Ik denk dat je het niet snapt. De gewichtsverdeling in de wagen en een groot deel van de aerodynamische eigenschappen van de wagen zijn aangepast. Dat wil zeggen dat eigenlijk zo goed als de hele wagen opnieuw moet worden aangepast.

http://www.autosport.com/features/article.php/id/2430
The aforementioned article is but a brief one-liner, but hidden within its six words lie such profound implications that the current Formula 1 formbook will likely be completely overturned again next year.

Als je de hele tekst wilt hebben, laat iets weten :-)

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 15 oktober 2009 - 16:51:41
Brawn heeft het nadeel dat hun genieën nu geen reglementswijzigingen voorgeschoteld krijgen. Dat is de enige reden waarom ze dit seizoen zo goed waren: ze hadden enkele gaten gezien en hebben daar gretig gebruik van gemaakt. Volgend jaar komt kapitaal weer bovendrijven, als ze geen grotere sponsoren gaan strikken, is het sprookje van Brawn binnen 1 of ten hoogste 2 jaar afgelopen.

Nu ook niet overdrijven eh. Het is niet dat het bij de andere teams zwart ziet van de nitwits. Honda is extreem vroeg begonnen aan de wagen van dit seizoen. Daardoor hadden ze ook een grote voorsprong. Samen met de Mercedes motor (die zeker bij de betere motoren hoort) scoorden ze daardoor zeer goed. Daarna ging het bergaf, natuurlijk ook mede doordat ze niet over de financiën beschikken van bijvoorbeeld McLaren of Ferrari. Moesten McLaren en Ferrari echter zo vroeg begonnen zijn als Honda, dan hadden we een seizoen gehad zoals het vorige.

RadioActiveMan

Al dat gezever over die vroege ontwikkeling van de Brawn door Honda. Zolang die wagen geen meter heeft gereden ben je met die ontwikkeling niet veel en heb geen echte feedback over of jeje werk wel goed hebt gedaan en Brawn was één van de laatste teams om hun wagen de baan op te sturen. Toen was iedereen verbaasd, maar nu is het alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Teams als Ferrari en McLaren strijden bijna elk jaar voor de wereldtitel en moeten dus ook bijna elk jaar nieuwe wagens ontwikkelen voor het volgende seizoen in volle WK-strijd. Er wordt ook helemaal geen rekening gehouden met de andere teams, die niet zoveel meer tijd hebben gehad. BMW en Renault hebben vorig jaar de ontwikkelingsstrijd ook vroeg in het seizoen opgegeven en kijk waar zij staan. Mclaren en Ferrari hebben gewoon slecht hun huiswerk gedaan in het begin van het seizoen. Zij zoeken daar ook geen enkel excuus voor, want als financieel onafhankelijk topteam moet je zoiets kunnen opvangen.

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 16 oktober 2009 - 10:00:41
Ik denk dat je het niet snapt. De gewichtsverdeling in de wagen en een groot deel van de aerodynamische eigenschappen van de wagen zijn aangepast. Dat wil zeggen dat eigenlijk zo goed als de hele wagen opnieuw moet worden aangepast.

http://www.autosport.com/features/article.php/id/2430
The aforementioned article is but a brief one-liner, but hidden within its six words lie such profound implications that the current Formula 1 formbook will likely be completely overturned again next year.

Als je de hele tekst wilt hebben, laat iets weten :-)
Hmm, misschien heb ik de impact van de regelwijzigingen naar volgend jaar inderdaad onderschat.
Maar mijn standpunt blijft hetzelfde: eens er niet meer zulke grote reglementswijzigingen zijn, zijn de teams met de mindere budgetten behoorlijk benadeeld. het is dan zoeken naar een speld in een hooiberg, minimale ontwikkelingen, en die vind je doorgaans makkelijker met 1000 dan met 100 man. Ik blijf erbij: ik denk dat we Brawn, tenzij ze het grote geld vinden, binnen enkele jaren terug middenmoot is, met af en toe eens een uitschieter. Zoals Williams bijvoorbeeld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 16 oktober 2009 - 17:28:50
Citaat van: Tim op 16 oktober 2009 - 10:00:41
Ik denk dat je het niet snapt. De gewichtsverdeling in de wagen en een groot deel van de aerodynamische eigenschappen van de wagen zijn aangepast. Dat wil zeggen dat eigenlijk zo goed als de hele wagen opnieuw moet worden aangepast.

http://www.autosport.com/features/article.php/id/2430
The aforementioned article is but a brief one-liner, but hidden within its six words lie such profound implications that the current Formula 1 formbook will likely be completely overturned again next year.

Als je de hele tekst wilt hebben, laat iets weten :-)
Hmm, misschien heb ik de impact van de regelwijzigingen naar volgend jaar inderdaad onderschat.
Maar mijn standpunt blijft hetzelfde: eens er niet meer zulke grote reglementswijzigingen zijn, zijn de teams met de mindere budgetten behoorlijk benadeeld. het is dan zoeken naar een speld in een hooiberg, minimale ontwikkelingen, en die vind je doorgaans makkelijker met 1000 dan met 100 man. Ik blijf erbij: ik denk dat we Brawn, tenzij ze het grote geld vinden, binnen enkele jaren terug middenmoot is, met af en toe eens een uitschieter. Zoals Williams bijvoorbeeld.
Ben ik het ook mee eens, maar er is nog wel altijd kans dat er als nog een maas in de wet word gevonden. Maar Brawn, wat is nou eigenlijk precies zijn functie? Klinkt dom, maar van hem heb ik niet echt een beeld wat hij nou precies doet.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 17 oktober 2009 - 02:10:03
Citaat van: Schumi 2009 op 16 oktober 2009 - 17:28:50
Citaat van: Tim op 16 oktober 2009 - 10:00:41
Ik denk dat je het niet snapt. De gewichtsverdeling in de wagen en een groot deel van de aerodynamische eigenschappen van de wagen zijn aangepast. Dat wil zeggen dat eigenlijk zo goed als de hele wagen opnieuw moet worden aangepast.

http://www.autosport.com/features/article.php/id/2430
The aforementioned article is but a brief one-liner, but hidden within its six words lie such profound implications that the current Formula 1 formbook will likely be completely overturned again next year.

Als je de hele tekst wilt hebben, laat iets weten :-)
Hmm, misschien heb ik de impact van de regelwijzigingen naar volgend jaar inderdaad onderschat.
Maar mijn standpunt blijft hetzelfde: eens er niet meer zulke grote reglementswijzigingen zijn, zijn de teams met de mindere budgetten behoorlijk benadeeld. het is dan zoeken naar een speld in een hooiberg, minimale ontwikkelingen, en die vind je doorgaans makkelijker met 1000 dan met 100 man. Ik blijf erbij: ik denk dat we Brawn, tenzij ze het grote geld vinden, binnen enkele jaren terug middenmoot is, met af en toe eens een uitschieter. Zoals Williams bijvoorbeeld.
Ben ik het ook mee eens, maar er is nog wel altijd kans dat er als nog een maas in de wet word gevonden. Maar Brawn, wat is nou eigenlijk precies zijn functie? Klinkt dom, maar van hem heb ik niet echt een beeld wat hij nou precies doet.

Luister naar de naam Brawn gp, dan weet je toch dat Brawn teambaas is ;D

Folkert

Citaat van: robbert op 17 oktober 2009 - 09:24:29
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2009 - 02:10:03
Citaat van: Schumi 2009 op 16 oktober 2009 - 17:28:50
Citaat van: Tim op 16 oktober 2009 - 10:00:41
Ik denk dat je het niet snapt. De gewichtsverdeling in de wagen en een groot deel van de aerodynamische eigenschappen van de wagen zijn aangepast. Dat wil zeggen dat eigenlijk zo goed als de hele wagen opnieuw moet worden aangepast.

http://www.autosport.com/features/article.php/id/2430
The aforementioned article is but a brief one-liner, but hidden within its six words lie such profound implications that the current Formula 1 formbook will likely be completely overturned again next year.

Als je de hele tekst wilt hebben, laat iets weten :-)
Hmm, misschien heb ik de impact van de regelwijzigingen naar volgend jaar inderdaad onderschat.
Maar mijn standpunt blijft hetzelfde: eens er niet meer zulke grote reglementswijzigingen zijn, zijn de teams met de mindere budgetten behoorlijk benadeeld. het is dan zoeken naar een speld in een hooiberg, minimale ontwikkelingen, en die vind je doorgaans makkelijker met 1000 dan met 100 man. Ik blijf erbij: ik denk dat we Brawn, tenzij ze het grote geld vinden, binnen enkele jaren terug middenmoot is, met af en toe eens een uitschieter. Zoals Williams bijvoorbeeld.
Ben ik het ook mee eens, maar er is nog wel altijd kans dat er als nog een maas in de wet word gevonden. Maar Brawn, wat is nou eigenlijk precies zijn functie? Klinkt dom, maar van hem heb ik niet echt een beeld wat hij nou precies doet.

Luister naar de naam Brawn gp, dan weet je toch dat Brawn teambaas is ;D
haha, ja bij Brawn wel ja. maar bij Ferrari was hij dat niet. Dus hij doet vast wel meer dan alleen dat. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

sloggerke

Ik lees vandaag op een website dat Kimi Räikkönen nog meer geld wil van Toyota.

De man zijn contract bij Ferrari zou al "afgekocht" zijn (door Santander).
Deze "afkoop" zou 25 mio euro bedragen.

Begrijp ik dat allemaal goed? Dus hij krijgt volgend jaar 25 mio euro op zijn rekening (ongeacht of hij rijdt of niet!) en tegelijkertijd kan hij aan de slag bij Toyota voor bedrag X.
Stel dat Toyota hem 20 mio euro geboden heeft (Wat zijn manager vanzelfsprekend veel te weinig vindt) dan schept deze man volgend jaar dus minstens 45 mio euro?
En nog te weinig?!
Beter rally rijden jongen, naar de logopedist gaan en arme kindjes gaan bezoeken!