Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 21:51:27
Ik denk het wel, Lewis heeft zich bewezen en is goed....zeer goed zelfs, maar Kimi doet qua racekwaliteiten daar weinig tot niks aan onder.
De welbekende inzet buiten het racen om daarintegen.....
We gaan het meemaken, maar in pure snelheid verwacht ik weinig verschil.
Met alle respect voor Raikkonen, maar Hamilton is natuurlijk een veel completere coureur waar nog veel meer rek in zit. Kimi heeft het al moeilijk met Massa.

Enzo

Citaat van: 0634 op 30 september 2009 - 22:16:20
Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 21:51:27
Ik denk het wel, Lewis heeft zich bewezen en is goed....zeer goed zelfs, maar Kimi doet qua racekwaliteiten daar weinig tot niks aan onder.
De welbekende inzet buiten het racen om daarintegen.....
We gaan het meemaken, maar in pure snelheid verwacht ik weinig verschil.
Met alle respect voor Raikkonen, maar Hamilton is natuurlijk een veel completere coureur waar nog veel meer rek in zit. Kimi heeft het al moeilijk met Massa.

Eens, Hamilton is een completere coureur. Maar door te zeggen "Kimi heeft het al moeilijk met Massa" doe je Massa te weinig eer aan.
Massa heeft zich onder de vleugels van Ferrari goed ontwikkeld, en hoort ook zeker bij de snellere coureurs van het veld.
Denk dat Alonso ook niet altijd sneller zal zijn dan Massa... ;)

robbert

Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 22:40:35
Citaat van: 0634 op 30 september 2009 - 22:16:20
Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 21:51:27
Ik denk het wel, Lewis heeft zich bewezen en is goed....zeer goed zelfs, maar Kimi doet qua racekwaliteiten daar weinig tot niks aan onder.
De welbekende inzet buiten het racen om daarintegen.....
We gaan het meemaken, maar in pure snelheid verwacht ik weinig verschil.
Met alle respect voor Raikkonen, maar Hamilton is natuurlijk een veel completere coureur waar nog veel meer rek in zit. Kimi heeft het al moeilijk met Massa.

Eens, Hamilton is een completere coureur. Maar door te zeggen "Kimi heeft het al moeilijk met Massa" doe je Massa te weinig eer aan.
Massa heeft zich onder de vleugels van Ferrari goed ontwikkeld, en hoort ook zeker bij de snellere coureurs van het veld.
Denk dat Alonso ook niet altijd sneller zal zijn dan Massa... ;)

kwenie,  ik denk dat massa niet zo makkelijk zal krijgen bij alonso zoals bij raikkonen, maar ja dat zijn dingen die je moeilijk op voorhand kunt voorspellen

scho0634

Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 22:40:35
Eens, Hamilton is een completere coureur. Maar door te zeggen "Kimi heeft het al moeilijk met Massa" doe je Massa te weinig eer aan.
Massa heeft zich onder de vleugels van Ferrari goed ontwikkeld, en hoort ook zeker bij de snellere coureurs van het veld.
Denk dat Alonso ook niet altijd sneller zal zijn dan Massa... ;)
Dat zal vast niet. Het was ook niet lullig bedoelt naar Massa toe, maar als je de laatste 1,5 jaar feitelijk structureel tekort komt op Massa, toch geen absolute topper, dan krijg je het heel lastig om serieus de strijd aan te gaan met Hamilton. Die zit al een tijdje bij het team, en wordt alleen maar beter.

Enzo

Citaat van: 0634 op 30 september 2009 - 22:50:21
Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 22:40:35
Eens, Hamilton is een completere coureur. Maar door te zeggen "Kimi heeft het al moeilijk met Massa" doe je Massa te weinig eer aan.
Massa heeft zich onder de vleugels van Ferrari goed ontwikkeld, en hoort ook zeker bij de snellere coureurs van het veld.
Denk dat Alonso ook niet altijd sneller zal zijn dan Massa... ;)
Dat zal vast niet. Het was ook niet lullig bedoelt naar Massa toe, maar als je de laatste 1,5 jaar feitelijk structureel tekort komt op Massa, toch geen absolute topper, dan krijg je het heel lastig om serieus de strijd aan te gaan met Hamilton. Die zit al een tijdje bij het team, en wordt alleen maar beter.

We zullen het gaan zien, Hamilton is de laatste tijd weer ijzersterk bezig.
Hij weet inderdaad het uiterste uit zijn auto te knijpen, Kimi kan wat dat betreft zeker aan de bak.
De nominatie lieverdje van Mclaren hoeft Kimi ook niet voor te gaan, die heeft Hamilton ook al in de pocket.... ::)

Wat Massa betreft, het is natuurlijk nog maar afwachten of hij de oude is, als hij zijn rentree maakt...


scho0634

Maar goed, Hamilton of geen Hamilton, McLaren kan Kimi wel een auto geven waarin hij races kan winnen. En hij zal er niet armer van worden ook. Ik kan de keus van Kimi dan ook goed begrijpen, zeker omdat Ferrari eigenlijk gewoon van hem afwilde.

meatball

Als Massa terug de oude word,wat vrees ik niet zeker is,dan zal Alonso toch veruit zijn beste teammaat ooit krijgen en iemand die bovendien geliefd is bij de Ferrarifans.Nee een uitgemaakte zaak dat Alonso de betere van de twee gaat zijn is het nog niet.Op dit forum was er twee jaar geleden ook bijna iedereen zeker van dat Kimi Massa zou vernederen,het gevolg kennen we  ;D .Schumacher heeft ook in Massa zijn beste teamgenoot ooit gehad,bij zijn eerste jaar Ferrari dat op dat moment team Schumi was,vond ik Massa al zeer goed en ben ik supporter van hem geworden,toen iedereen zei dat Kimi hem wel eens snel de broek zou uitdoen ben ik als niet echt Kimifan ;) natuurlijk nog harder voor Massa gaan suporteren.Voor Alonso heb ik nooit een voorkeur gehad maar ik was ook nooit tegen,tot een paar weken geleden die hele zaak boven kwam,als Alonso echt van niets wist wees dan een man en zeg in het openbaar dat je deze overwinning niet verdiende en schenk ze desnoods symbolisch aan Rosbergh inplaats van te janken dat je jezelf als winnaar blijft zien,daarmee had hij veel sympathie gewonnen.Nu vind ik hem maar een klein ventje en geloof gewoon niet dat hij die won de enige was die van niets wist.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 30 september 2009 - 17:57:10
Nu maar hopen dat Massa niet moet crashen om meneertje te laten winnen.Kom op Massa word terug de oude en rijdt de tweede wk naar huis,je bent de beste.
Die snap ik even niet. Waarom Crashen?
Maar goed, vind wel dat ze een risico nemen met Massa als andere coureur. Misschien kan hij het racen niet aan nog eerste races, we hebben allemaal gezien hoe het Schumacher verging(als het allemaal waar is.) Wat ook zou kunnen is dat ze Massa als 2de coureur voor Alonso willen laten rijden en zo Alonso aan een titel helpen. Vergezocht, maar de prestaties van Massa zijn opdit moment erg onduidelijk.

Kimi bij Mclaren met Hamilton? kan leuk worden. Maar zie hem niet bij Renault rijden, dat is denk ik geen goede keuze voor Kimi. Zeker als hij in een auto wilt rijden die direct goed is(als dat waar is dan. )

@Meatball: Andersom is ook waar. Massa heeft Kimi ook niet vernederd, ze waren meer gewaagd aan elkaar dan de meeste hadden verwacht. Inclusief ondergetekende. (of bovengetekende in dit geval:P).
Alonso is denk ik toch net een pak anders dan Kimi. Denk dat Massa(zeker in zijn huidige staat en toekomst) consistenter zou moeten zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

CitaatRaikkonen twijfelt aan formule 1 en denkt aan rally


De Finse ex-wereldkampioen Kimi Raikkonen weet niet of hij in de formule 1 blijft nadat hij door Ferrari aan de kant werd geschoven ten voordele van Fernando Alonso. Er moet een bod koen van een topteam om hem in de koninginneklasse van de autosport te houden. Anders zoekt hij zijn geluk misschien in de rally.

Op het einde van het seizoen verlaat Raikkonen Ferrari, weliswaar met een financiële compensatie voor het jaar dat hij nog onder contract lag. Raikkonen zegt dat hij enkel in de formule 1 wil blijven als hij een aanbod krijgt van een renstal die in staat is om mee te dingen naar de wereldtitel.

'Misschien zal ik nog racen, maar misschien ook niet', aldus de Fin. 'Mijn enige doel, als ik volgend jaar al blijf racen, is om een wagen te hebben die het kampioenschap kan winnen. Anders is er geen zier aan.'

De wereldkampioen van 2007 zei nog dat hij oren zou hebben naar een aanbod van zijn voormalige team McLaren. Huidig McLaren-rijder Heikki Kovalainen is op het einde van het seizoen einde contract.

'Ik kan niets verkeerds zeggen over hem', aldus Raikkonen. 'We hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden. Het is een opportuniteit, maar tot dusver heb ik er nog niet over nagedacht.'

Als Raikkonen de formule 1 zou verlaten, overweegt hij een carrière in de rally. 'Die kans bestaat, maar ik kan evengoed in de formule 1 blijven. Ik weet niet wat er gaat gebeuren. Voor het einde van het jaar neem ik een beslissing.'

bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF01102009_006

flupke3

Ik hoop dat we volgend jaar het duo Lewis -kimi hebben en net als
in de jaren 80 ze de strijdt tussen de mclaren rijders zal gaan.
De nog jonge Lewis en   Raikonnen die zich wil bewijzen en dat kan vonken geven!
Ik denk dat volgend jaar mclaren super zal zijn ook al is Ferrari vroeger begonnen met de wagens van
volgend jaar.Het bijtanken verbod zal nieuwe ontwerpen vragen en daar is mclaren toch bijna altijd beter in geweest
dan ferrari meestal.Brawn gp zal het niet makkelijk hebben want men zal minder voordeel kunnen halen uit de pitsstopstrategie
en daar was Ros Brawn een meester in.

Tim C

Er staat, zo wordt gefluisterd, een bom op springen op de rijdersmarkt!

Benieuwd wie wat en waar (niet)?

Ferrari 2010

Lewis? Dat is de enige bom die ik mij kan voorstellen. Verder zijn er weinig rijders die echt voor een bom kunnen zorgen denk ik. Eventueel Button nog? Maar Lewis was toch altijd zo tevreden bij McLaren en wilde er nooit weg, dus kan ik me niet inbeelden dat hij er nu weg zou gaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Schumi 2009 op 01 oktober 2009 - 16:12:18
Lewis? Dat is de enige bom die ik mij kan voorstellen. Verder zijn er weinig rijders die echt voor een bom kunnen zorgen denk ik. Eventueel Button nog? Maar Lewis was toch altijd zo tevreden bij McLaren en wilde er nooit weg, dus kan ik me niet inbeelden dat hij er nu weg zou gaan.
Als het echt een bom is dan moet het wel Hamilton zijn,Button is dit jaar opweg naar de titel dankzij een superwagen bij de seizoenstart maar eender waar hij gaat rijden het is de titel dit jaar of nooit meer,dus dat zou zeker geen bom zijn .Verder weten we waar Alonso naartoe gaat en dat Kimi moet verhuizen of stoppen,wie is er verder nog Vettel zou ook maar een klein bommetje zijn.Schumacher dat zou pas echt een bom zijn bedenk ik me nu,naar Renault of zo.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 01 oktober 2009 - 16:44:06
Citaat van: Schumi 2009 op 01 oktober 2009 - 16:12:18
Lewis? Dat is de enige bom die ik mij kan voorstellen. Verder zijn er weinig rijders die echt voor een bom kunnen zorgen denk ik. Eventueel Button nog? Maar Lewis was toch altijd zo tevreden bij McLaren en wilde er nooit weg, dus kan ik me niet inbeelden dat hij er nu weg zou gaan.
Als het echt een bom is dan moet het wel Hamilton zijn,Button is dit jaar opweg naar de titel dankzij een superwagen bij de seizoenstart maar eender waar hij gaat rijden het is de titel dit jaar of nooit meer,dus dat zou zeker geen bom zijn .Verder weten we waar Alonso naartoe gaat en dat Kimi moet verhuizen of stoppen,wie is er verder nog Vettel zou ook maar een klein bommetje zijn.Schumacher dat zou pas echt een bom zijn bedenk ik me nu,naar Renault of zo.
Daar dacht ik dus ook aan. Maar dat denk ik nniet eerlijk gezegd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Jullie nemen Tim opmerking iets te letterlijk denk ik...
Er gaan gewoon een hoop rijders van team wisselen, meer niet.
Hamilton en Vettel blijven gewoon waar ze zitten, Schumacher zou alleen voor Ferrari rijden, dus tenzij Massa zijn rentree uitgesteld word of een derde rijder is toegestaan heb ik daar een hard hoofd in.