Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Ferrari 2009 op 18 juli 2009 - 19:14:29
Jammer, want volgens lmij is Bourdais echt wel een goede piloot. De F1 wagen lag hem blijkbaar niet, zonde. Volgens mij ligt het vooral ook aan de concurrentie die hij naast zich krijgt: telkens een jonge piloot uit het Red Bull rijdersprogramma, dat zijn niet de eerste de besten. Volgens mij moet Bourdais niet onderdoen voor de middenmoot van de F1.

Ik denk dat Bourdais gewoon beter uit de verf komt in de grotere loggere indycars... laat hem lekker naar de IRL gaan. Ik denk dat hij daar weer vooraan mee kan doen en ook financieel wel goed kan boeren ;)

Zijn kans in de Formule 1 heeft hij gehad, veel getest en 1,5 jaar gereden zonder aansprekelijke resultaten. Dan moet je conclusies trekken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Heb je zeker en vast gelijk in, voor een winnaar als Bourdais kan het bovendien ook niet makkelijk zijn om dan steeds achteraan te rijden. Maar ik denk dat de F1 hem meer aansprak omdat ze een hele tijd in Europa zitten, het is tenslotte een Fransman, een heel jaar Amerika is dan niet altijd even prettig. Dat hij kan racen ben ik alleszins van overtuigd, dat heeft hij genoeg bewezen, ook in Le Mans bijvoorbeeld een maandje geleden. Ik wens hem alleszins het beste :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: gloudiesaurus op 18 juli 2009 - 21:12:50
Zijn kans in de Formule 1 heeft hij gehad, veel getest en 1,5 jaar gereden zonder aansprekelijke resultaten. Dan moet je conclusies trekken...

Veel getest? Afgelopen winter zeer zeker niet, toen was lang onduidelijk of hij kon blijven en heeft hij bijna niet getest terwijl Buemi eindeloos getest heeft. Weliswaar grotendeels met een hybride auto maar wel met 2009 specificaties en downforce levels.

Bourdais heeft het niet geweldig gedaan maar ook zeker niet slecht, met wat minder pech had hij behoorlijk wat punten gehaald in 2008 en zelfs met die pech deed hij het nog niet slecht.
Ik vind het nogal discutabel hij er zomaar uitgegooid wordt. Hij zal niet terugkomen maar ik denk dat dit STR nog een flinke duit gaan kosten als Bourdais er echt een zaak van gaat maken.
Ook erg lullig dat hij er net voor Hongarije uitgegooid wordt, STR krijgt tijdens dit weekend namelijk de update die Red Bull in Silverstone kreeg.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: Burorri op 17 juli 2009 - 13:09:18
Heikkin naar Williams? mmm ik dacht dat hij wel goed zat bij Mclaren.

Ze hebben mij McLaren hun besluit al wel voor dit jaar genomen, daar ben ik zeker van. Kovalainen zal volgend jaar géén piloot zijn bij McLaren. Ze hebben hem genomen omdat Vettel, Sutil en Rosberg onhaalbaar waren. Ze gaven hem een contract van één jaar om te kijken hoe hij het zou doen. Al bij al was het zo slecht nog niet, dus lichtten ze bij McLaren de optie die in zijn contract opgenomen was. Hierdoor kwam hij ook dit jaar uit voor McLaren. McLaren is Rosberg al een tijdje aan't opvrijen, al van bij het contracteren van Heikki hielden ze volgens mij in gedachten dat hij na 2 jaar binnengehaald kon worden.

Ik ben er zeker van dat de McLaren line-up zal bestaan uit Hamilton en Rosberg (een Brits-Duits gezelschap voor een Brits-Duits team).

F_A_Diaz

#49
Als het waar is dat Alonso in 2009 al naar Ferrari gaat dan zie ik Rosberg eerder naar Renault gaan. Teamgenoot van Hamilton worden die helemaal ingeburgerd is bij McLaren en de status van wereldkampioen heeft is misschien geen verstandige stap. Ik denk overigens ook dat dat de voornaamste reden is dat Kovalainen daar gekomen is in 2008, niemand van de talenten had zoveel trek om naast Hamilton te gaan zitten.

Vettel zie ik voorlopig nog wel bij Red Bull blijven. Het team heeft een goed budget en topontwerper en hij wint momenteel races dus waarom zou hij weggaan? Bij Red Bull zullen ze ook wel goed betalen.

Sutil en McLaren is denk ik een goede combinatie en er ligt momenteel ook al een link met de Mercedes motoren bij Force India. Sutil doet het bovendien momenteel erg goed en heeft laten zien gegroeid te zijn, ik denk dat ze het bij McLaren een jaar terug nog niet aandurfden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Heb even wat filmpjes opgezocht van Jaime Alguersuari.
Komt een beetje gay over.... ::)
Vraag me af of hij goed genoeg is en beter dan Bourdais, ben daar niet helemaal zeker van.





KVDracer

Bourdais heeft geen goede resultaten gehaald in de F1, maar ik denk niet dat dit aan zijn rijderskwaliteiten lag. Hij had gewoon de pech van verleden jaar naast Vettel te rijden, iemand die toch zeer getalenteerd is en zijn rijstijl niet goed uit de verf kwam in een F1 auto. Had hij na de F3000 kunnen debuteren in de F1 zou hij veel beter resultaten behaald hebben, maar hij heeft eerst nog jaren in de states gaan rijden, waar hij zijn rijstijl heeft moeten aanpassen en die niet in een F1 auto past. Ik ben er zeker van dat we hem volgend jaar terug in de states zien rijden. Maar of de nieuwe zo een verandering zal zijn, weet ik niet echt. Ze hebben verleden jaar heel goed gescoord door Vettel zijn inbreng, maar zo een rijder heb je maar één maal in de zoveel tijd. Ze mogen nu niet denken dat iedere rijder uit het RedBull juniorprogramma een talent is.
Heikki daarentegen heeft me wel al wat teleurgesteld bij McLaren, ik had er meer van verwacht, maar of hij naar Williams zou gaan weet ik niet zo goed, mss eerder naar een ander beter team. Rosberg zal hoogstwaarschijnlijk wel naar McLaren verhuizen, hoewel ik hem liever bij Ferrari zou zien rijden. Laat Alonso maar bij Renault, dat hij nu eens bewijst dat hij Renault terug naar de top kan brengen.

gloudiesaurus

Vergeet niet dat die titel die Bourdais in de F3000 pakte eigenlijk voor Enge was (hij rookte wiet in het weekend voor de laatste race en werd plots gediskwalificeerd). Als je kijkt naar de beste tegenstanders die hij toen had... Enge en Pantano. Dan kun je niet anders concluderen dat ze het allemaal niet gemaakt hebben in de Formule 1. Ik blijf erbij dat Bourdais het niet heeft voor de Formule 1, anders bleef hij dit jaar Buemi wel voor (die ik ook niet heel erg hoog had zitten...)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

waard500

Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

KVDracer

Nu haug openlijk zijn bewondering voor Rosberg heeft uitgesproken zal Rosberg volgend jaar wel hoogstwaarschijnlijk voor McLaren rijden. Ik zie hem nochtans liever bij Ferrari rijden, maar ik vrees dat dit er niet van zal komen.

gloudiesaurus

Haug had het ook over Glock hoor... en Sutil is ook al eens in beeld geweest bij McLaren. Wie weet als hij  de komende races nog wat puntjes pakt met Force India? Op de Nurburgring maakte hij wel indruk op me hoor. Daarnaast is hij ook een oud teamgenoot en goede vriend van Lewis Hamilton...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Volgens geruchten gaat Manor GP rijden met Adam Carrol en Max Chilton.
Adam Carrol kan ik me nog wel voorstellen, maar wie is Max Chilton??


flupke3

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2009 - 22:01:04
Vergeet niet dat die titel die Bourdais in de F3000 pakte eigenlijk voor Enge was (hij rookte wiet in het weekend voor de laatste race en werd plots gediskwalificeerd). Als je kijkt naar de beste tegenstanders die hij toen had... Enge en Pantano. Dan kun je niet anders concluderen dat ze het allemaal niet gemaakt hebben in de Formule 1. Ik blijf erbij dat Bourdais het niet heeft voor de Formule 1, anders bleef hij dit jaar Buemi wel voor (die ik ook niet heel erg hoog had zitten...)Dat ben ik nog niet zeker want misschien is hij het type Damon Hill en presteert hij in een topwagen en bij het
te kloppen team wel uitstekend.In ieder geval had ik hem zijn contract laten uitdoen.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 22 juli 2009 - 20:58:13
Haug had het ook over Glock hoor... en Sutil is ook al eens in beeld geweest bij McLaren. Wie weet als hij  de komende races nog wat puntjes pakt met Force India? Op de Nurburgring maakte hij wel indruk op me hoor. Daarnaast is hij ook een oud teamgenoot en goede vriend van Lewis Hamilton...

Dus zal hij Hamilton niet in de weg rijden.  :P

Enzo

 Wurz en De la Rosa zijn in beeld voor racestoeltje bij US F1, dit terwijl ze altijd aangaven een amerikaanse coureur in hun auto te willen plaatsen.