Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

bruintje

De kleuren en overalls zijn de officiele hoor. Dit zijn de racepakken van de Scuderia voor dit seizoen. Ze gaan geen voorlopige pakken maken hoor.

Heidfeld bij Mercedes. Kon ook niet anders. De Duitser brengt geen of nauwelijks geld mee en dan houd het ook op.
De Rus Petrov staat in beeld bij Renault en Campos met een budget van 15 miljoen dollar. Dan weet je wel hoe laat dat het is.
Daar kan je niet tegen op, ook al zijn je rijderscapaciteiten groter. Let wel, de Rus werd wel tweede in het GP2 kampioenschap.

Het valt trouwens op dat het merendeel van de team's kiezen voor betalende piloten.
Bij Sauber hebben Koboyashi (Panasonic en Denso) als De La Rosa (Santander) moeten betalen.
Bij USF1 moet Lopes betalen (Hij wordt maandag aangekondigt).
Bij Renault moet de tweede piloot zeker betalen.
Algesuari betaald evenzeer bij Toro Rosso.

scho0634

Citaat van: bruintje op 24 januari 2010 - 09:29:23
De kleuren en overalls zijn de officiele hoor. Dit zijn de racepakken van de Scuderia voor dit seizoen. Ze gaan geen voorlopige pakken maken hoor.
Dat lijkt mij inderdaad ook niet. Dit zijn gewoon de overalls voor komend seizoen. En ik vind ze fraai hoor.

KVDracer

In het begin van zijn carriere zag ik Heidfeld graag rondrijden en zeker in zijn F3000 periode, maar naar mijn mening is hij bij BMW wat weggezakt. Hij liet geen speciale dingen zien met die wagen en het vuur was er precies wat uit verdwenen. maar ik zeg niet dat het aan talent ontbreekt want dat heeft hij wel genoeg. Maar nu begint de periode van de paydrivers terug in de F1.

Folkert

Citaat van: KVDracer op 24 januari 2010 - 12:55:21
In het begin van zijn carriere zag ik Heidfeld graag rondrijden en zeker in zijn F3000 periode, maar naar mijn mening is hij bij BMW wat weggezakt. Hij liet geen speciale dingen zien met die wagen en het vuur was er precies wat uit verdwenen. maar ik zeg niet dat het aan talent ontbreekt want dat heeft hij wel genoeg. Maar nu begint de periode van de paydrivers terug in de F1.
Hij is beetje weggereden door Kubica. Tegen Kimi en.....Webber in de williams geloof ik, reed hij niet verkeerd. Maar nooit echt iets gezien(wat ik me kan herinneren) wat indruk op mij maakte. Al met al wel een goede rijder, maar geen topper.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: KVDracer op 20 januari 2010 - 21:13:41
Mss dat ze meer in De La Rosa geloven dan in Fisico naar ontwikkelingswerk toe. Fisico heeft de laatste jaren ook niet veel groots laten zien. En ze zullen een ervaarder iemand willen naast Kobayashi. Mss geen snellere, maar wel iemand die hem onder zijn hoede neemt.
De la Rosa heeft meer testwerk achter zijn naam, maar Fisichella heeft meer race ervaring, was in mijn ogen de betere keus geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Burorri op 24 januari 2010 - 18:04:02
Citaat van: KVDracer op 20 januari 2010 - 21:13:41
Mss dat ze meer in De La Rosa geloven dan in Fisico naar ontwikkelingswerk toe. Fisico heeft de laatste jaren ook niet veel groots laten zien. En ze zullen een ervaarder iemand willen naast Kobayashi. Mss geen snellere, maar wel iemand die hem onder zijn hoede neemt.
De la Rosa heeft meer testwerk achter zijn naam, maar Fisichella heeft meer race ervaring, was in mijn ogen de betere keus geweest.

Met het oog op ontwikkeling is het dan mss beter iemand te nemen met veel testkilometers achter zijn naam en bij een topteam. Want Fisichella heeft wel meer wedstrijdritme maar ook wel bij een minder team. Sauber zal nu meer op lange termijn denken en De la Rosa zijn ervaring bij Mclaren zal ook niet slecht zijn.

robbert

Citaat van: bruintje op 24 januari 2010 - 09:29:23
De kleuren en overalls zijn de officiele hoor. Dit zijn de racepakken van de Scuderia voor dit seizoen. Ze gaan geen voorlopige pakken maken hoor.

voila, dat bedoelde ik dus. Er was al telkens beweerd dat dit de kleuren gingen zijn van 2010. Maar ja we zullen zien é


RadioActiveMan

Citaat van: KVDracer op 24 januari 2010 - 20:44:59
Citaat van: Burorri op 24 januari 2010 - 18:04:02
Citaat van: KVDracer op 20 januari 2010 - 21:13:41
Mss dat ze meer in De La Rosa geloven dan in Fisico naar ontwikkelingswerk toe. Fisico heeft de laatste jaren ook niet veel groots laten zien. En ze zullen een ervaarder iemand willen naast Kobayashi. Mss geen snellere, maar wel iemand die hem onder zijn hoede neemt.
De la Rosa heeft meer testwerk achter zijn naam, maar Fisichella heeft meer race ervaring, was in mijn ogen de betere keus geweest.

Met het oog op ontwikkeling is het dan mss beter iemand te nemen met veel testkilometers achter zijn naam en bij een topteam. Want Fisichella heeft wel meer wedstrijdritme maar ook wel bij een minder team. Sauber zal nu meer op lange termijn denken en De la Rosa zijn ervaring bij Mclaren zal ook niet slecht zijn.

De la Rosa zal vorig seizoen amper km's gedaan hebben met die McLaren verdonderstel ik. Fisichella reed een heel seizoen met dezelfde Ferrari motoren als ze dit seizoen zullen doen bij Sauber, dus qua ontwikkeling schat ik hem zelfs hoger in.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 24 januari 2010 - 10:08:41
Citaat van: bruintje op 24 januari 2010 - 09:29:23
De kleuren en overalls zijn de officiele hoor. Dit zijn de racepakken van de Scuderia voor dit seizoen. Ze gaan geen voorlopige pakken maken hoor.
Dat lijkt mij inderdaad ook niet. Dit zijn gewoon de overalls voor komend seizoen. En ik vind ze fraai hoor.
Ik sprak nergens over de overalls. De livery van de wagen zal nog wel veranderen tegen de eerste GP.

gloudiesaurus

En ja hoor, het seizoen is niet begonnen en de eerste coureur zit al op de schopstoel? Vitaly Petrov is nu al onzeker bij Renault...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

RadioActiveMan

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2010 - 15:09:44
En ja hoor, het seizoen is niet begonnen en de eerste coureur zit al op de schopstoel? Vitaly Petrov is nu al onzeker bij Renault...

Toch te weinig centen meegenomen? Goed voor Ho Pin Tung?

Ferrari 2010

Ik dacht dat Renault het niet voor het geld deed maar nu blijkt geld toch het probleem? Vreemd ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/petrov_nu_al_onzeker/

14 miljoen Euro sponsorgeld en Renault doet het niet voor het geld? Yeah right!!
Renault doet het zeker wel voor het geld, die auto heeft nauwelijks sponsoren en sinds ze een deel van het team verkocht hebben aan Gravity helemaal denk ik...

Volgens mij heeft Tung ook niet zo heel veel geld. D'Ambrosio ook niet.. Bruno Senna? ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2010 - 15:24:59
http://www.f1pits.net/nieuws/petrov_nu_al_onzeker/

14 miljoen Euro sponsorgeld en Renault doet het niet voor het geld? Yeah right!!
Renault doet het zeker wel voor het geld, die auto heeft nauwelijks sponsoren en sinds ze een deel van het team verkocht hebben aan Gravity helemaal denk ik...

Volgens mij heeft Tung ook niet zo heel veel geld. D'Ambrosio ook niet.. Bruno Senna? ;)
In een wagen van Campos en in 1 van Renault? :P

RadioActiveMan

#509
d'Ambrosio heeft wel de back Up van een deel van Gravity of Gravity is één van de investeerders van d'Ambrosio, ik wil het kwijt zijn. In ieder geval vind ik het raar dat de FIA niet eerst de kredietwaardigheid van de nieuwe teams heeft uitgepluist. Overal in de sportwereld werken ze tegenwoordig met het licentiesysteem, de F1 loopt blijkbaar weer achter op dat vlak. Onbegrijpelijk voor een sport met zo'n mondiale uitstraling. Ik vind de terugkomst van de privateers een welgekomen verademing. Het is echter niet omdat ze naar de uitgaven van begin jaren '90 mikken dat ze nu ook naar situaties zoals toen moeten gaan, waarbij teams om de haverklap een nieuwe investeerder moeten zoeken en er elk jaar 3 nieuwe teams op de grid staan. Op deze manier zinkt het hele circus terug weg in het moeras van onproffesionalisme waar ze toen zijn uitgekropen. Wie wil daar nu nog € 500,- voor betalen.