Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Burorri op 28 november 2009 - 12:45:01
Citaat van: KVDracer op 28 november 2009 - 12:23:38
Vandaag gehoord van een Nederlander en intussen ook op internet gelezen dat Raikkonen door financiele steun van RedBull voor Citroën in de WRC zou gaan rijden. Als dit echt is dan zie ik Kimi in 2011 terug op de startgrid staan voor RedBull. Want stel dat Vettel in 2011 toch veranderd van team (ondanks zijn contract) of Webber toch niet meer aan de verwachtingen voldoet, dan hebben ze in kimi een waardige opvolger.
Webber niet meer aan de volwachtingen doet? Denk dat Webber niet zo snel uitgerangeerd gaat worden. heeft net een top jaar achter de rug en zal denk ik nu eerder in stijgende lijn zitten.

we hebben in het verleden nog gezien dat dat kan gebeuren. Raikkonen had in 2007 ook een topjaar en presteerde in 2008 ook niet goed é

bruintje

Peter Sauber neemt zijn team terug over. Zeer goed nieuws. Ze gaan racen, dat staat nu wel bijna vast.
Sauber kent een grote schare fans, graag geziene persoon in de paddock en vooral een persoon met een passie voor de F1.
Had reeds eerder een bod uitgebracht maar dat was te laag. Bmw heeft duidelijk gekozen voor zekerheid en gelijk hebben ze. Hoe zit de line-up er zo ongeveer uit. Volgend seizoen wordt er gereden met Ferrari motoren, hoofdsponsor blijft Petronas en als piloten mag je zeker Heidfeld als opschrijven. Voor de tweede piloot zijn er verschillende kandidaten maar daar zal vooral gekeken worden naar de zak geld die ze meebrengen.

Volkswagen in de F1. Realistische denkpiste en zeker goed nieuws. Men denk in 2011 of na 2011. Het is denk ik na 2011 dat er nieuwe motoren moeten gebouwd worden, dan kan Volkswagen instappen en de kans is groot dat ze dit ook zullen doen. Ze zijn reeds actief in de F3 waar ze motoren leveren met veel succes. Grootste kandidaat renstal is Red Bull, laat daar aub geen twijfel over bestaan. Vanwaar de link. Red Bull en volkswagen werken reeds een aantal jaren samen aan een Dakar programma. Ze kennen elkaar dus goed en in het verleden werden er al reeds signalen opgevangen van een mogelijke samenwerking. Volkswagen is een zeer grote speler op de markt en dit zal er voor zorgen dat er serieuse marketingkanalen zullen aangeboord worden. Dit zal er tevens voor zorgen dat er ook wel nieuwe fabrikanten zullen aantreden, wel als motorleverancier. Ik zie vanaf 2011 verschillende fabrikanten terugkeren naar de F1 als motorenleverancier.

Bij Renault staat Koboyashi op de eerste plaats om het tweede zitje in te palmen samen met de hulp van Panasonic een KDDI.
Zeer realistisch verhaal en zeker geen losse flodder. Het zou een prachtige zaak zijn voor zowel Renault, de Japanner als de F1. Voor Renault omdat ze een nieuwe hoofdsponsor gevonden hebben in de vorm van Panasonic. Voor de Japanner omdat hij een goede renstal gevonden heeft met potentieel en voor de F1 omdat ze twee grote sponsoren behouden en een pracht van een piloot.

Dinsdag starten de jonkies met testen, drie dagen. Kijk er naar uit en wees maar zeker dat er naarstig zal gecrasht worden. Hopelijk geen zware crashes want dat is niet de bedoeling. De wagens zijn uitermate moeilijk te besturen en dat zal aanpassingstijd vergen.
Zeer mooi trouwens dat vrijwel alle teams present tekenen, zelfs BMW is er bij.


Folkert

Citaat van: robbert op 28 november 2009 - 13:40:12
Citaat van: Burorri op 28 november 2009 - 12:45:01
Citaat van: KVDracer op 28 november 2009 - 12:23:38
Vandaag gehoord van een Nederlander en intussen ook op internet gelezen dat Raikkonen door financiele steun van RedBull voor Citroën in de WRC zou gaan rijden. Als dit echt is dan zie ik Kimi in 2011 terug op de startgrid staan voor RedBull. Want stel dat Vettel in 2011 toch veranderd van team (ondanks zijn contract) of Webber toch niet meer aan de verwachtingen voldoet, dan hebben ze in kimi een waardige opvolger.
Webber niet meer aan de volwachtingen doet? Denk dat Webber niet zo snel uitgerangeerd gaat worden. heeft net een top jaar achter de rug en zal denk ik nu eerder in stijgende lijn zitten.

we hebben in het verleden nog gezien dat dat kan gebeuren. Raikkonen had in 2007 ook een topjaar en presteerde in 2008 ook niet goed é
Tuurlijk kan het gebeuren,  maar Kimi zat al paar eerder bij de titel. Webber nog niet, en zal nu denk ik gemotiveerder raken dan dit jaar om als nog de titel te halen.
Trotse vader van Rosalie(L)


janke

Die Kubica zal ook wel denken van: Wat heb ik nu aan mijn fiets hangen. En dan kan die Ho-Pin de F1 wel op zijn buik schrijven, niet dat ik dat nu zo erg vind.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/fisichella_lonkt_naar_sauber/

En Sauber kiest voor Fisichella? Fisichella gaat dan toch nog door met GP's rijden?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

flupke3

Daar zit ik niet op te hopen eigenlijk ;)
Geen slechte rijder maar behoort niet echt tot de top.
Na 12 jaar zou ik ermee ophouden als ik hem was zijn top heeft hij al gehad.

Ferrari 2010

Citaat van: flupke3 op 07 december 2009 - 15:02:00
Daar zit ik niet op te hopen eigenlijk ;)
Geen slechte rijder maar behoort niet echt tot de top.
Na 12 jaar zou ik ermee ophouden als ik hem was zijn top heeft hij al gehad.
Is dat dan een reden om te stoppen? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Sauber zou beter voor Schumacher gaan als hij dan toch zou terugkeren. Ze willen toch een ervaren rijder. Schumacher is de meest ervaren van allemaal

flupke3

Citaat van: Schumi 2009 op 07 december 2009 - 16:49:19
Citaat van: flupke3 op 07 december 2009 - 15:02:00
Daar zit ik niet op te hopen eigenlijk ;)
Geen slechte rijder maar behoort niet echt tot de top.

Is dat dan een reden om te stoppen? :-\
Als je in de f1 over je top bent is het misschien beter om in een andere raceklasse te racen maar dat hoeft niet altijd zo zijn .
Als de motivatie er nog is kan ik het begrijppen .

Ferrari 2010

Citaat van: flupke3 op 07 december 2009 - 21:23:49
Citaat van: Schumi 2009 op 07 december 2009 - 16:49:19
Citaat van: flupke3 op 07 december 2009 - 15:02:00
Daar zit ik niet op te hopen eigenlijk ;)
Geen slechte rijder maar behoort niet echt tot de top.

Is dat dan een reden om te stoppen? :-\
Als je in de f1 over je top bent is het misschien beter om in een andere raceklasse te racen maar dat hoeft niet altijd zo zijn .
Als de motivatie er nog is kan ik het begrijppen .
Waarom zou je met iets trager gaan rijden als je F1 mag rijden? ;) Zeker als je je kan motiveren om voor p5 te vechten zoals je net al zei, kan je net zo goed in de F1 blijven. In de GP2 heb je als dertiger ook niets te zoeken vrees ik. Waar moet hij dan heen, Superleague Formula ofzo? Misschien, maar daar zal hij weinig verdienen en F1 is toch veel prestigieuser.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Citaat van: Schumi 2009 op 07 december 2009 - 22:41:53
Citaat van: flupke3 op 07 december 2009 - 21:23:49
Citaat van: Schumi 2009 op 07 december 2009 - 16:49:19
Citaat van: flupke3 op 07 december 2009 - 15:02:00
Daar zit ik niet op te hopen eigenlijk ;)
Geen slechte rijder maar behoort niet echt tot de top.

Is dat dan een reden om te stoppen? :-\
Als je in de f1 over je top bent is het misschien beter om in een andere raceklasse te racen maar dat hoeft niet altijd zo zijn .
Als de motivatie er nog is kan ik het begrijppen .
Waarom zou je met iets trager gaan rijden als je F1 mag rijden? ;) Zeker als je je kan motiveren om voor p5 te vechten zoals je net al zei, kan je net zo goed in de F1 blijven. In de GP2 heb je als dertiger ook niets te zoeken vrees ik. Waar moet hij dan heen, Superleague Formula ofzo? Misschien, maar daar zal hij weinig verdienen en F1 is toch veel prestigieuser.

Geen openwielklass meer, maar eerder DTM, WTCC, dit zijn ook toffe raceklasses of LMS.

flupke3

Ja waarom ook niet!Zelf indycars moet toch mogelijk zijn want Nigel mansel
kreeg in 93 en 94 ook een contract en was niet de jongste meer.

KVDracer

Citaat van: flupke3 op 08 december 2009 - 20:59:14
Ja waarom ook niet!Zelf indycars moet toch mogelijk zijn want Nigel mansel
kreeg in 93 en 94 ook een contract en was niet de jongste meer.

De meesten staan niet echt te springen voor indycar omdat het toch een pak gevaarlijker is dan hier in Europa. Er gebeuren daar toch ieder jaar enkele zware ongelukken.

RadioActiveMan

Citaat van: robbert op 07 december 2009 - 18:41:53
Sauber zou beter voor Schumacher gaan als hij dan toch zou terugkeren. Ze willen toch een ervaren rijder. Schumacher is de meest ervaren van allemaal

Is dat niet Barrichello met zijn bijna 300 races?
Ik weet het een late reactie, maar zat 2 weken onder de Egyptische zon.