Silly Season!!

Gestart door Enzo, 03 juli 2009 - 03:14:30

« vorige - volgende »

Enzo

Het schijnt dat Kimi teveel geld vraagt voor zijn diensten, Mclaren noch Toyota willen aan zijn eisen voldoen.
Het lijkt erop dat Kimi met minder genoegen moet nemen, anders is dit zijn laatste race weekend.

campos

Citaat van: Enzo op 30 oktober 2009 - 12:22:22
Het schijnt dat Kimi teveel geld vraagt voor zijn diensten, Mclaren noch Toyota willen aan zijn eisen voldoen.
Het lijkt erop dat Kimi met minder genoegen moet nemen, anders is dit zijn laatste race weekend.
als ie zelf al zegt dat McLaren zn enige optie is dan verzwakt ie daarmee natuurlijk wel zn eigen onderhandelingspositie. Ik denk dat ze er wel uit gaan komen, Kimi zal sowieso een stuk naar beneden gaan in vergelijking met zn Ferrari salaris, maar goed, als ie volgend jaar 'werkloos' is, dan is t natuurlijk nog minder. k weet niet wat voor optie's hij buiten F1 heeft, maar neem aan dat ie daar sowieso minder gaat verdienen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Wie zijn er nog meer in beeld bij McLaren??

RadioActiveMan

Wordt er nog over Rosberg gesproken bij McLaren of niet?

Enzo

Citaat van: Beco op 30 oktober 2009 - 12:40:23
Wordt er nog over Rosberg gesproken bij McLaren of niet?

Ik verwacht Rosberg bij Brawn, de reden dat hij zijn vertrek al bekend heeft gemaakt maar nog niet heeft verteld waar hij volgend jaar gaat rijden kan ook zijn dat Mercedes een slag om de arm houd. Mocht Kimi niet willen inbinden dan hebben ze Rosberg als alternatief....wie weet?

F_A_Diaz

Ferrari betaalt alleen Kimi's salaris voor 2010 uit als hij niet in de F1 rijdt dat jaar. Financieel gezien is het voor Kimi dus waarschijnlijk aantrekkelijker om een jaar rally te gaan rijden aangezien geen ander team hetzelfde wil betalen als Ferrari. Dan krijgt hij zijn sowieso zijn Ferrari salaris nog uitbetaald + het rally salaris.

Raikkonen is denk ik 1e keus bij Ferrari, Rosberg 2e keus mocht Kimi niet doorgaan. Komt Kimi wel naar McLaren, dan gaat Rosberg naar Brawn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Volgens mij had Kimi sowieso een contract voor 2010, ongeacht zijn activiteiten volgend seizoen zal hij afgekocht moeten worden lijkt me.

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 30 oktober 2009 - 12:59:28
Ferrari betaalt alleen Kimi's salaris voor 2010 uit als hij niet in de F1 rijdt dat jaar. Financieel gezien is het voor Kimi dus waarschijnlijk aantrekkelijker om een jaar rally te gaan rijden aangezien geen ander team hetzelfde wil betalen als Ferrari. Dan krijgt hij zijn sowieso zijn Ferrari salaris nog uitbetaald + het rally salaris.

Raikkonen is denk ik 1e keus bij Ferrari, Rosberg 2e keus mocht Kimi niet doorgaan. Komt Kimi wel naar McLaren, dan gaat Rosberg naar Brawn.
als die eerste zin klopt, dan rijdt Kimi volgend jaar geen F1 lijkt mij. Dan is het dus alleen de vraag; klopt die 1e zin??

janke

#337
Citaat van: campos op 30 oktober 2009 - 14:09:31
Citaat van: F_A_Diaz op 30 oktober 2009 - 12:59:28
Ferrari betaalt alleen Kimi's salaris voor 2010 uit als hij niet in de F1 rijdt dat jaar. Financieel gezien is het voor Kimi dus waarschijnlijk aantrekkelijker om een jaar rally te gaan rijden aangezien geen ander team hetzelfde wil betalen als Ferrari. Dan krijgt hij zijn sowieso zijn Ferrari salaris nog uitbetaald + het rally salaris.

Raikkonen is denk ik 1e keus bij Ferrari, Rosberg 2e keus mocht Kimi niet doorgaan. Komt Kimi wel naar McLaren, dan gaat Rosberg naar Brawn.
als die eerste zin klopt, dan rijdt Kimi volgend jaar geen F1 lijkt mij. Dan is het dus alleen de vraag; klopt die 1e zin??
Een klein beetje chantage lijkt me. Dus ze weten verdomd goed bij Ferrari, als Kimi bij McLaren komt, hebben we een geduchte tegenstander. Raikkonen is nu aan het denken van wat zal ik doen. Ik pak die 25 miljoen en ga lekker sabbatical en rij een beetje rally's in 2010, en zie wel wat 2011 brengt? Of hij gaat naar McLaren en droomt ervan om volgend jaar heel Ferrari aan gort te rijden, samen met Hamilton. Ongeacht zijn salaris.

F_A_Diaz.
Raikkonen was inderdaad eerste keus. Om te gaan, bedoel je zeker.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Piquet Campos? IIg dat weet Bernie te vertellen.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Senna is al vastgelegd bij Campos, dus zal Piquet naar een ander team opzoek moeten gaan vrees ik. Ik ben eens benieuwd naar Senna in de F1. Eerlijk gezegd, ik heb er geen hoge verwachtingen van.

bruintje

Kimi zal denk ik niet rijden volgend seizoen. Het wordt rally denk ik. Waarom zou hij ook rijden bij Mc Laren. Hamilton is en blijft de eerste piloot. Kijk maar naar zijn kwalificatie dit weekend. Die was subliem. Hamilton gaat zeker voor de wereldtitel volgend seizoen mits hij een goede wagen krijgt die ook snel is op snelle omlopen zoals Monza en Francorchamps.

Senna bij Campos. Is dat een goede zaak. Natuurlijk. Ideaal om zijn job te leren zou ik zeggen. Er zal geen druk zijn. Geloof me, de Braziliaan heeft niets te verliezen. Ten eerste. Hij brengt een aardige zal geld mee. Ten tweede. Op marketingvlak is het een droomkans voor een nieuw team en voor de F1 in het bijzonder want de naam Senna klinkt als een klok. Bernie is blij hoor, wees daar maar zeker van.
Mocht het op sportief vlak iets minder lukken, geen probleem. Campos is nieuw. Ze zullen leergeld krijgen. De Braziliaan kan dan eventueel doorstoten naar een subtopper of een topteam als hij het goed doet natuurlijk.

De grid krijgt ook wel wat meer vorm. Bij Campos zal De La Rosa tekenen want de Spanjaarden hebben een Spaanse piloot nodig en ook wel een ervaren rot en dat is De la Rosa. Piquet junior zal het toch op zijn buik mogen schrijven. Ik vrees dat een F1 carriere verleden tijd is.
Timo Glock zou dit weekend tekenen bij Renault. Dat team zit dan ook vol want Kubica had reeds getekend.
Williams kondigt maandag Hulkenberger en Barrichello aan. Dat is een uitgemaakte zaak. Bij Brawn wordt het denk ik Button en Rosberg. Dat wordt een kanonduo hoor. Bij Mc Laren wordt het Hamilton en Heidfeld. Mercedes wil een Duitser en Heidfeld kan perfect functioneren als tweede piloot.
Denk trouwens dat er al heel wat contracten getekend zijn maar dat ze nog wachten om ze bekend te maken tot na de laatste race.
Bij Torro Rosso wordt het vrijwel zeker Buemi, zeer mooie kwalificatie gereden dit weekend.

Petronas is grof wild op de sponsormarkt. Williams is zwaar aan het pushen om Petronas in te lijven samen met Team Lotus maar de grootste kandidaat zou Mc Laren zijn. Mobil zou namelijk willen vertrekken naar Brawn GP. Heel interessant om te volgen. Mercedes is namelijk in Abu Dhabi om te beslissen over hun plannen voor volgend seizoen. Waarom nu pas dit weekend.Heel simpel allemaal hoor. Mercedes is bezig twee verschillende F1 poten aan het opzetten. Een Brawn GP tak met een Duitse invloed. Mercedes neemt aandelen over van Brawn. Mercedes blijft dan voor een deel bij Mc Laren. Daar zou men dan werken met mede aandeelhouders (Emiraten, Abu Dhabi). Mercedes wil dus hun pijlen richten op twee verschillende renstallen. Mercedes zou ook meer willen terugkeren naar een rol als motorenleverancier.

Trouwens nog iets over het circuit van Abu Dhabi. Zeer mooi spel zou ik zeggen. Het oogt spectaculair. Samen met de ondergaande zon is het een waar plezier om naar te kijken. Ze verkopen een goe show. Zeer mooi.

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 30 oktober 2009 - 13:10:52
Volgens mij had Kimi sowieso een contract voor 2010, ongeacht zijn activiteiten volgend seizoen zal hij afgekocht moeten worden lijkt me.

Ferrari wil geen coureur betalen die in dienst is van een ander team. Met Raikkonens management is de regeling getroffen dat mocht Kimi geen F1 rijden hij gewoon (een percentage) zijn salaris van Ferrari ontvangt. Mocht hij wel bij een ander team tekenen, dan vervalt zijn recht op dat salaris. Daar is Raikkonen mee akkoord gegaan dus dan is dat rechtsgeldig.

Het is dus aan Raikkonen om die beslissing te nemen. In principe kan hij financieel een hele goede zet doen door nu naar de rally over te stappen. Dan verdient hij in 2010 dus twee jaarsalarissen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

In the left corner:

Kimi Räikkönen
Heikki Kovalainen
Nico Rosberg
Nick Heidfeld

In the right corner:

McLaren
Renault
Toyota
Brawn


Wie vult welk gaatje? Of komt er nog een andere naam zich moeien?

RadioActiveMan

Glock, wordt ook bij verschillende teams genoemd.

Doefie