Naar kwalificaties gaan kijken

Gestart door AlainM, 24 juni 2009 - 09:31:39

« vorige - volgende »

AlainM

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en in de sport.

Graag zou ik op zaterdag naar Spa gaan (zondag kan ik wellicht niet).

Ik zou willen weten hoe zo'n zaterdag programma er normaal uitziet. Hoe laat begint dit ongeveer ? en hoe lang duurt dit ?

Starten de piloten hun kwaliifcaties nadat de vorige piloten binnen zijn of hoe gaat dat ?

Kun je na de kwal op het circuit rondlopen ?

Kortom : wat valt er op zaterdag zoal te beleven ?

Zondag : wat valt er zoal te beleven voor de start ?

Alvast bedankt
Alain


Ferrari 2010

Ik ben nog nooit op een F1 GP geweest, maar in andere evenementen op circuits is er doorgaans een vast schema met timing, waar enkel het hoofdevenement een strikte planning heeft en dus het recht heeft om de rest te verschuiven. De kwali van de F1 start dus stipt om 14h, als er bij de rest oponthoudt is om welke reden dan ook, dan zal een andere race ingekort worden ofzo, maar de F1 zal niet verplaatst worden. Wat er exact naast de F1 te beleven valt weet ik niet, vroeger was dit onder andere de porsche supercup dacht ik, maar weet niet of dat nog zo is. Alleszins wel de GP2 denk ik.

Op het circuit ga je op zaterdag niet geraken denk ik, ik zou het vreemd vinden alleszins. Ik ben het nog nooit tegengekomen dat je wanneer je niet bij een team bent en zo mee de grid op mag, de baan op mag.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 juni 2009 - 09:50:07
Ik ben nog nooit op een F1 GP geweest, maar in andere evenementen op circuits is er doorgaans een vast schema met timing, waar enkel het hoofdevenement een strikte planning heeft en dus het recht heeft om de rest te verschuiven. De kwali van de F1 start dus stipt om 14h, als er bij de rest oponthoudt is om welke reden dan ook, dan zal een andere race ingekort worden ofzo, maar de F1 zal niet verplaatst worden. Wat er exact naast de F1 te beleven valt weet ik niet, vroeger was dit onder andere de porsche supercup dacht ik, maar weet niet of dat nog zo is. Alleszins wel de GP2 denk ik.

Op het circuit ga je op zaterdag niet geraken denk ik, ik zou het vreemd vinden alleszins. Ik ben het nog nooit tegengekomen dat je wanneer je niet bij een team bent en zo mee de grid op mag, de baan op mag.
Na de race toch wel, maar voor of tijdens de race inderdaad neit. Ja of je moet een malloot zijn die ergens door heen sneakt. Maar dat andere races worden ingekort als ze drijgen uit te lopen wist ik niet.

Maar kwalificatie is wel leuk, maar weet niet precies wat het programma dit jaar is, zoek het eens op op de pagina van Spa zelf. Staan soms ook wel ervaringen en tips van mense.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 24 juni 2009 - 11:22:40
Na de race toch wel, maar voor of tijdens de race inderdaad neit. Ja of je moet een malloot zijn die ergens door heen sneakt. Maar dat andere races worden ingekort als ze drijgen uit te lopen wist ik niet.

Maar kwalificatie is wel leuk, maar weet niet precies wat het programma dit jaar is, zoek het eens op op de pagina van Spa zelf. Staan soms ook wel ervaringen en tips van mense.
Na de race wel, maar na de kwali zou me straf lijken, dan zou er na 3h niets meer te doen zijn? Ik zeg het, ik ken het verloop van een F1 weekend niet, maar doorgaans wordt er op zaterdag bij andere evnementen toch van 8 à 9h tot 18h gereden.

Heb je overigens ooit al een F1 race te laat weten beginnen zonder dat het met het weer te maken had? ;) Het zou een wonder zijn als andere races nooit moeten worden stilgelegd in een F1 weekend. Alles moet wijken voor het hoofdevenement hoor ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Die andere races hebben net zoals de F1 een maximale tijd waarin de race moet worden gereden.
Er wordt ook gezorgd dat er zeker tijd genoeg tussen de verschillende raceklassen is.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 juni 2009 - 11:26:06
Citaat van: Burorri op 24 juni 2009 - 11:22:40
Na de race toch wel, maar voor of tijdens de race inderdaad neit. Ja of je moet een malloot zijn die ergens door heen sneakt. Maar dat andere races worden ingekort als ze drijgen uit te lopen wist ik niet.

Maar kwalificatie is wel leuk, maar weet niet precies wat het programma dit jaar is, zoek het eens op op de pagina van Spa zelf. Staan soms ook wel ervaringen en tips van mense.
Na de race wel, maar na de kwali zou me straf lijken, dan zou er na 3h niets meer te doen zijn? Ik zeg het, ik ken het verloop van een F1 weekend niet, maar doorgaans wordt er op zaterdag bij andere evnementen toch van 8 à 9h tot 18h gereden.

Heb je overigens ooit al een F1 race te laat weten beginnen zonder dat het met het weer te maken had? ;) Het zou een wonder zijn als andere races nooit moeten worden stilgelegd in een F1 weekend. Alles moet wijken voor het hoofdevenement hoor ;)
Dat heb ik inderdaad nooit mee gemaakt, maar zoals Beco zegt is daar van te voren wel rekening mee gehouden volgens mij.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ik ben 8 keer naar een GP geweest waarvan 4 keer ook op een zaterdag maar dat is al een tijd geleden, denk niet dat de programma's nog overeenkomen.

Op zondag ben ik in 2007 nog op de Nurburgring geweest (geweldige race toen overigens :) ) Volgens mij was het toen het programma Mini's / Formule BMW / Porsche Supercup / GP2 / Driversparade / Formule 1.

En soms heb je wel eens een stunt team ofzo. Ik was een keer op Hockenheim en daar hadden ze toen een dragracer  ;D .

Over het algemeen is er op de zondag wel een vullend programma met tussenpauzes van een half uur ofzo, vroeger was het beter, toen had je nog de warm up maar met de parc fermé regels kan dat niet meer.

Op zaterdag heb je 3e training 's ochtends en 's middags de kwali en een GP2 race als ik het goed heb.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

fawlty

voila se , meer info over de planning van de drie dagen vind je op www.f1.com
Saturday 29th August 

International Formula Master First Race (12 Laps or 30 Mins)  09:40 - 10:15

Formula One Saturday Practice  11:00 - 12:00

Porsche Mobil 1 Supercup Qualifying Session  12:25 - 13:10

Formula One Qualifying  14:00

GP2 First Race (26 Laps or 75 Mins)  16:00 - 17:20

Formula BMW First Race (8 Laps or 25 Mins)  17:30 - 18:00
Ja sluw is die Hamilton

Ferrari 2010

Amai, das ook geen druk programma :-\ De helft van de tijd is er niets te zien :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Wat had je dan gedacht? Pitstraat vrijmaken, want soms staan ze voor de boxen van de F1 teams. Baan inspecteren voor iedere raceklasse.
In de tussentijd is er genoeg te zien rond en op het circuit. 

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 30 juli 2009 - 13:27:29
Wat had je dan gedacht? Pitstraat vrijmaken, want soms staan ze voor de boxen van de F1 teams. Baan inspecteren voor iedere raceklasse.
In de tussentijd is er genoeg te zien rond en op het circuit. 
Als ik naar de programma's kijk bij de binnenlandse autosport, daar zit telkens 10-15 minuten tussen. dat is steeds ruim voldoende om bijvoorbeeld de pitstraat te ontruimen. Zeker in Spa, waar er 2 pitstraten zijn, zou dit geen probleem mogen zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

#11
Ik denk dat het er in de Binnenlandse autosport iets anders aantoe gaat dan tijdens een internationaal F1 weekend.
Je hebt nog pitwalks voor het "chique" volk, signeersessies, etc...
Ik heb me er in Duitsland geen moment aan gestoord.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 30 juli 2009 - 15:27:55
Ik denk dat het er in de Binnenlandse autosport iets anders aantoe gaat dan tijdens een internationaal F1 weekend.
Je hebt nog pitwalks voor het "chique" volk, signeersessies, etc...
Ik heb me er in Duitsland geen moment aan gestoord.
Ik zou me er aan storen als ik zo lang moest wachten op actie :) Maar dat komt dan ook omdat ik anders gewend ben. Nuja, de mensen weten waarvoor ze betalen, dus hebben niet te klagen hé. Als ze vinden dat er te weinig actie is, moeten ze maar niet gaan :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

voila zo denk ik er ook over, ik heb er eigenlijk nog niet aan gestoord om te wachten tussen 2 sessies door. Er was dan toch vanalles te zien op groot scherm. En anders ging ik naar de f1 village was ook het 1 en ander te beleven

fawlty

is er iemand die weet hoe je dicht bij zo'n signeersessie kan geraken? nu al het volk toch naar de shumi trekt kan ik misschien wat gaan keuvelen met de lewis ;)
Ja sluw is die Hamilton