Kaarten F1 kopen in desbetreffende land

Gestart door Nickk, 22 juni 2009 - 02:59:22

« vorige - volgende »

Nickk

Iemand ervaring met het kopen van formule 1 kaarten in het land waar de race wordt gehouden?

Ik ga aankomende zomer op vakantie naar Hongarije en wil dan ook graag naar de Grand Prix van Hongarije.
Ik zit er aan te denken om ter plekke kaarten voor de race te kopen.
De plaatselijke munt keldert als een gek en de hele economie ligt daar op haar gat.
Volgens mij zijn daarom daar de kaarten goedkoper als dat ik ze via internet bestel. of niet?

RadioActiveMan

De Hongaarse Forint is bijna evenveel waard in €'s als bijna 2 jaar geleden dus ik zou me daarover niet teveel illusies maken.  ;)

Ferrari 2010

Als Beco gelijk heeft is die keldering wel enorm spectaculair :) Dus dan heeft het denk ik ook wel weinig zin om daar tickets te kopen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Ik meen me te herinneren dat toen mijn vriendin daar zat te studeren, 1 euro iets van een 275 forint waard was.
Vandaag is 1 euro ongeveer 278 forint waard. Voor 3 forint kan je ginder nog geen ei kopen dus... 

Folkert

Ik weet wel dat je in Hongarije(iig dat was 12 jaar geleden wel het geval) erg moet uitkijken waar je de kaarten koopt. Weet ook niet meer wat de Forint waard is of was. Maar iig minder dan de euro.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Anyway, moet je zeker gaan. Hongarije is een egweldig land om te verkennen.

Folkert

Citaat van: Beco op 22 juni 2009 - 15:44:57
Anyway, moet je zeker gaan. Hongarije is een egweldig land om te verkennen.
I second that.
Trotse vader van Rosalie(L)

Nickk

Hongarije is zeker een mooi land, ben er eerder geweest. Maar of ik nou kaarten hier of daar koop, qua prijs maakt dat niets uit?
Dus hier 200 euro, dan daar ook (omgerekend) 200 euro?

Jasper

Ik denk toch dat je dat zelf eens gaat moeten uitzoeken om zeker te zijn. Het zou mij ook niet verbazen dat het daar goedkoper zou zijn.

F_A_Diaz

Citaat van: Nickk op 22 juni 2009 - 17:27:04
Hongarije is zeker een mooi land, ben er eerder geweest. Maar of ik nou kaarten hier of daar koop, qua prijs maakt dat niets uit?
Dus hier 200 euro, dan daar ook (omgerekend) 200 euro?

Lijkt mij niet, ik ben regelmatig in die voormalig Oostblok landen geweest en een biertje of hapje eten daar kost in verhouding met hier ook niks.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

volgens Wikipedia
Citaat1 EUR = 299,08 HUF
(30 januari 2009)

En F_A_Diaz heeft gelijk, iig in 1997 was het echt 10 euro voor 3 personen onbeperkt. En het eten was goed. Ok, dat is 12 jaar geleden, maar wat ik van mijn ex huisgenootje begreep was er niet veel veranderd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Vergeet niet dat jullie het over eten hebben hé, de prijs van een F1 ticket wordt meer door Bernie dan door de lokale markt bepaald lijkt me ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 23 juni 2009 - 13:52:57
Vergeet niet dat jullie het over eten hebben hé, de prijs van een F1 ticket wordt meer door Bernie dan door de lokale markt bepaald lijkt me ;)
Dat is ook weer waar. Maar kopen die dat dan niet bij Bernie? en dat ze dan zelf mogen bepalen voor hoeveel het dan wel of niet word verkocht?
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Die 299 HUFFERS is wel volledig achterhaald natuurlijk.
Eten en drinken kan je daar nog altijd heel voordelig. 2 jaar geleden volledig verzorgd 3 gangen menu met achteraf nog een grote kom thee met honing 25 eurokes voor 2pers.
Prijskaartje wordt deels ook bepaald door taxen enzoverder denk ik. Daarom ook dat Francorchamps bij de duurdere circuits is. Leve de Belgische staat!

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 23 juni 2009 - 13:52:57
Vergeet niet dat jullie het over eten hebben hé, de prijs van een F1 ticket wordt meer door Bernie dan door de lokale markt bepaald lijkt me ;)

Ja maar Bernie kan die prijzen wel gelijk houden maar dan gaat er toch geen Hongaar naar die GP toe, die kunnen dat niet betalen. Je hebt denk ik wel te maken met de economie van een land.
Aan de andere kant, misschien was dat dus de reden waarom er iets van 10.000 Turken bij de Turkse GP waren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."