GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2009 - 09:53:22

« vorige - volgende »

Folkert

#45
Citaat van: Ferrari 2009 op 20 juni 2009 - 18:44:02
Vettel moet inderdaad al pech hebben om niet met de overwinning te gaan lopen. Kimi staat niet zwaar, dus veel meer dan top 8 zal er vrees ik niet inzitten. Was wel te verwachten, aangezien Silverstone toch een relatief snel circuit is, maar toch, prettig is anders. Go Red Bull, kwestie van wat afwisseling te hebben aan de top!
Inderdaad, zal dan geen perfect rondje zijn geweest. Had hem iets sneller verwacht. Maar goed Ferrari weer terug bij af. Had ik wel beetje voorspelt en verwacht. Maar Vettel, man oh man oh man. Zo zwaar en zo snel? Die gewichten kunnen dan bijna niet kloppen.  Of de RBR moet echt ongelofelijk snel zijn. Webber zou dan denk ik toch wel beetje op gehouden zijn door Kimi, want hij had wel sneller gekund. Maar word moeilijke race voor Button en zal wel eens flinke hap uit zijn voorsprong kunnen krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

amai, moesten we de massa en raikkonen mogen geloven vorige week, met die enorme updates, dan gingen ze kunnen strijden voor een 3de plek, maar kijk, ze zijn u weer evenver als de eerste races. Nergens dus

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Franky

Citaat van: robbert op 21 juni 2009 - 12:36:13
amai, moesten we de massa en raikkonen mogen geloven vorige week, met die enorme updates, dan gingen ze kunnen strijden voor een 3de plek, maar kijk, ze zijn u weer evenver als de eerste races. Nergens dus

Achteraf gezien heeft Massa het nog niet zo slecht gedaan :)
Franky Reymenants

Ferrari 2010

Ondanks dat er velen in constant in duel lagen, was dit toch een saaie race. Amper inhaalmanoeuvres, amper spektakel. Ik zal Silverstone niet missen, er zijn gewoon geen inhaalmogelijkheden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Franky op 21 juni 2009 - 15:29:57
Citaat van: robbert op 21 juni 2009 - 12:36:13
amai, moesten we de massa en raikkonen mogen geloven vorige week, met die enorme updates, dan gingen ze kunnen strijden voor een 3de plek, maar kijk, ze zijn u weer evenver als de eerste races. Nergens dus

Achteraf gezien heeft Massa het nog niet zo slecht gedaan :)
Jep. Goede strategie voor Massa heeft veel geholpen. Kimi maakte de mooiste start. Jammer dat zijn 2de stint wat teleur stelde. En aan het eind leek hij veel last te hebben van banden.

Maar man van de wedstrijd: Vettel. Wat een race. Hopen dat hij volgende races ook zo rijd om Button in te halen. Button viel mij vandaag zwaar tegen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

goeie race van vettel. Massa ook goed gereden, hopelijk was dit weer niet toeval

Enzo

Inderdaad superstrakke race van Vettel, bijna Schumacheriaans.... 8)
Waar het verschil het in zat volgens mij was de baan/banden temperatuur. BrawnGP kreeg het zaakje niet op temperatuur terwijl dat bij RedBull wel goed lukte.
Het gat dat RedBull heeft geslagen lijkt hierdoor misschien groter dan dat het is, zou zomaar kunnen dat over drie weken in Duitsland BrawnGP weer de overhand heeft.

Goede race van Ferrari, met name de race strategie van Massa werkte perfect. Een opvallend contrast met hun prestaties op de vrijdag en de zaterdag.
Waar het hem nu precies in zit weten ze zelf ook niet precies, maar het zal ook wel ergens iets te maken hebben met de baan?banden temperatuur.

Folkert

Citaat van: Enzo op 21 juni 2009 - 16:35:04
Inderdaad superstrakke race van Vettel, bijna Schumacheriaans.... 8)
Waar het verschil het in zat volgens mij was de baan/banden temperatuur. BrawnGP kreeg het zaakje niet op temperatuur terwijl dat bij RedBull wel goed lukte.
Het gat dat RedBull heeft geslagen lijkt hierdoor misschien groter dan dat het is, zou zomaar kunnen dat over drie weken in Duitsland BrawnGP weer de overhand heeft.

Goede race van Ferrari, met name de race strategie van Massa werkte perfect. Een opvallend contrast met hun prestaties op de vrijdag en de zaterdag.
Waar het hem nu precies in zit weten ze zelf ook niet precies, maar het zal ook wel ergens iets te maken hebben met de baan?banden temperatuur.

Senna styl bedoel je denk ik. :P

Maar Massa deed het verrassend goed, maar denk toch grotendeels strategie. RBR heeft misschien dankzij die temperatuur misschien wel meer voordeel gehaal, maar denk toch dat ze groot gat hebben geslagen met Brawn. Barrichelle deed het ook verrassend goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 21 juni 2009 - 16:41:48
Citaat van: Enzo op 21 juni 2009 - 16:35:04
Inderdaad superstrakke race van Vettel, bijna Schumacheriaans.... 8)
Waar het verschil het in zat volgens mij was de baan/banden temperatuur. BrawnGP kreeg het zaakje niet op temperatuur terwijl dat bij RedBull wel goed lukte.
Het gat dat RedBull heeft geslagen lijkt hierdoor misschien groter dan dat het is, zou zomaar kunnen dat over drie weken in Duitsland BrawnGP weer de overhand heeft.

Goede race van Ferrari, met name de race strategie van Massa werkte perfect. Een opvallend contrast met hun prestaties op de vrijdag en de zaterdag.
Waar het hem nu precies in zit weten ze zelf ook niet precies, maar het zal ook wel ergens iets te maken hebben met de baan?banden temperatuur.

Senna styl bedoel je denk ik. :P

Maar Massa deed het verrassend goed, maar denk toch grotendeels strategie. RBR heeft misschien dankzij die temperatuur misschien wel meer voordeel gehaal, maar denk toch dat ze groot gat hebben geslagen met Brawn. Barrichelle deed het ook verrassend goed.

Het enige verschil tussen Rubens en Jenson was dat Rubens meer vrijbaan had wat zijn ronde tijden minder benadeelde, denk dat op een vrije baan jenson gelijke resultaten had laten zien.

Folkert

Citaat van: Enzo op 21 juni 2009 - 16:47:56
Citaat van: Burorri op 21 juni 2009 - 16:41:48
Citaat van: Enzo op 21 juni 2009 - 16:35:04
Inderdaad superstrakke race van Vettel, bijna Schumacheriaans.... 8)
Waar het verschil het in zat volgens mij was de baan/banden temperatuur. BrawnGP kreeg het zaakje niet op temperatuur terwijl dat bij RedBull wel goed lukte.
Het gat dat RedBull heeft geslagen lijkt hierdoor misschien groter dan dat het is, zou zomaar kunnen dat over drie weken in Duitsland BrawnGP weer de overhand heeft.

Goede race van Ferrari, met name de race strategie van Massa werkte perfect. Een opvallend contrast met hun prestaties op de vrijdag en de zaterdag.
Waar het hem nu precies in zit weten ze zelf ook niet precies, maar het zal ook wel ergens iets te maken hebben met de baan?banden temperatuur.

Senna styl bedoel je denk ik. :P

Maar Massa deed het verrassend goed, maar denk toch grotendeels strategie. RBR heeft misschien dankzij die temperatuur misschien wel meer voordeel gehaal, maar denk toch dat ze groot gat hebben geslagen met Brawn. Barrichelle deed het ook verrassend goed.

Het enige verschil tussen Rubens en Jenson was dat Rubens meer vrijbaan had wat zijn ronde tijden minder benadeelde, denk dat op een vrije baan jenson gelijke resultaten had laten zien.
Misschien. Maar Button heeft van uit deze postitie eerder dit jaar wel keer een betere plek gehaald. Jenson was nu eindelijk keertje goed geklopt. Mooi voor het WK. En eindelijk de 1ste 100% zuivere eigen kracht race win van Vettel. Geweldig, wat een race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Bart VD

Citaat van: Burorri op 21 juni 2009 - 15:36:39
En aan het eind leek hij veel last te hebben van banden.

Vreemd eigenlijk, de meeste andere wagens lijken net voordeel te halen uit banden, dat rolt beter.
This space for rent

Enzo

Citaat van: Bart VD op 21 juni 2009 - 17:46:35
Citaat van: Burorri op 21 juni 2009 - 15:36:39
En aan het eind leek hij veel last te hebben van banden.

Vreemd eigenlijk, de meeste andere wagens lijken net voordeel te halen uit banden, dat rolt beter.

Ja maar, de laatste stint reden de Ferrari's op de harde band die beduidend langzamer was.

F_A_Diaz

Citaat van: Franky op 21 juni 2009 - 15:29:57
Citaat van: robbert op 21 juni 2009 - 12:36:13
amai, moesten we de massa en raikkonen mogen geloven vorige week, met die enorme updates, dan gingen ze kunnen strijden voor een 3de plek, maar kijk, ze zijn u weer evenver als de eerste races. Nergens dus

Achteraf gezien heeft Massa het nog niet zo slecht gedaan :)

Massa heeft het heel goed gedaan. Ferrari heeft zich sterk verbeterd de afgelopen races en dat geldt ook voor Massa. Red Bull was op Silverstone te sterk maar voor de rest kon Ferrari met iedereen strijden, dat was in de eerste races wel anders. Ze moeten alleen hun kwalificatie nog wat verbeteren zodat ze meer van hun racesnelheid gebruik kunnen maken.

Overigens is wel duidelijk dat Massa duidelijk de overhand heeft op Kimi. Kimi had een kunstmatige opleving doordat hij eerder met het nieuwe lichtere chassis reed.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Ferrari is ongeveer net zo snel als de Williams of de Toyota, afhankelijk van het circuit. Sterk verbeterd vind ik wat overdreven. Licht verbeterd lijkt mij beter. Dat Massa de overhand heeft over Kimi is inderdaad duidelijk.