GP van Groot-Brittannië

Gestart door Supermariobros, 14 juni 2009 - 09:53:22

« vorige - volgende »

Enzo

Het weer
In Engeland kan het weer verraderlijk zijn, maar komend weekend lijkt zich droog te voltrekken. Vrijdag vallen er mogelijk een paar druppels en voor zaterdagavond bestaat ook een kleine kans op neerslag, maar de algehele verwachting is dat de regen wegblijft. De temperatuur ligt het hele weekend net onder de twintig graden.

Folkert

Een normale race in Engeland is wel leuk om te zien, ach ja, een regenrace ook. Maakt mij niet zo heel veel uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#32
1    S. Vettel   Red Bull      1:19.400   20
2    M. Webber   Red Bull      1:19.882   19
3    J. Button   Brawn GP      1:20.227   20
4    R. Barrichello   Brawn GP      1:20.242   29
5    F. Alonso   Renault      1:20.458   26
6    F. Massa   Ferrari      1:20.585   32
7    J. Trulli   Toyota      1:20.471   23
8    L. Hamilton   McLaren      1:20.050   26
9    N. Rosberg   Williams      1:20.815   32

Iemand trouwens opgevallen dat de tijd van Hamilton niet goed staat? Of niet klopt.

Pos  Driver       Team                       Time              Laps
1.  Vettel       Red Bull-Renault      (B)  1:19.400            20
2.  Webber       Red Bull-Renault      (B)  1:19.682  + 0.282   19
3.  Button       Brawn-Mercedes        (B)  1:20.227  + 0.827   20
4.  Barrichello  Brawn-Mercedes        (B)  1:20.242  + 0.842   29
5.  Alonso       Renault               (B)  1:20.458  + 1.058   26
6.  Massa        Ferrari               (B)  1:20.471  + 1.071   23
7.  Trulli       Toyota                (B)  1:20.585  + 1.185   32
8.  Hamilton     McLaren-Mercedes      (B)  1:20.650  + 1.250   26
9.  Rosberg      Williams-Toyota       (B)  1:20.815  + 1.415   32

Respectievelijk F1gpupdate en autosport.com

Denk dat Autosport de juiste is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Red Bull is wel erg snel vergeleken met de andere teams deze training, ze hebben flink wat upgrades op hun auto zitten die goed lijken te werken.
Al is de fuelload een raadsel zoals gewoonlijk.

Folkert

Citaat van: Enzo op 19 juni 2009 - 15:29:05
Red Bull is wel erg snel vergeleken met de andere teams deze training, ze hebben flink wat upgrades op hun auto zitten die goed lijken te werken.
Al is de fuelload een raadsel zoals gewoonlijk.
RBR kwam in Monaco toch met hun eerste versie van de Diffuser? Misschien dat deze versie nu wel goed werkt. En dat zou ik wel mooi vinden, want misschien kan Vettel Button aanvallen. Al zie ik Button gewoon weer doen wat hij het hele jaar al doet. Ze hebben flink wat Marge om voor de rest te blijven. Ferrari... Ja geen idee ook. Spanje en Monaco waren goed, maarTurkije was weer waardeloos. En Toyota had in Turkije geen update en Ferrari kennelijk wel. De opmars was dus meer te danken aan de layout van de circuits en ik zie Ferrari dus ook niet meer terug komen  dit jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Klopt, de Ferrari deed het beter in de langzame bochten waar je veel mechanische grip moet hebben. Vandaar dat ze in Monaco snel gingen en in Turkye minder.
Bij Red Bull werkt het net andersom, zij gaan juist goed in de high-speed corners.
Ferrari heeft getracht dit probleem op te lossen, we zullen dit weekend zien of ze vooruitgang hebben geboekt.

Ik zet me gel op Vettel, ze lijken de beste package te hebben....

Folkert

Citaat van: Enzo op 19 juni 2009 - 16:18:55
Klopt, de Ferrari deed het beter in de langzame bochten waar je veel mechanische grip moet hebben. Vandaar dat ze in Monaco snel gingen en in Turkye minder.
Bij Red Bull werkt het net andersom, zij gaan juist goed in de high-speed corners.
Ferrari heeft getracht dit probleem op te lossen, we zullen dit weekend zien of ze vooruitgang hebben geboekt.

Ik zet me gel op Vettel, ze lijken de beste package te hebben....
Ik ook, Vettel gaat als een trein. Button zal wel zware long run hebben.
Maar inderdaad, dat dacht ik ook. Monaco was inderdaad heel erg sterk, en ik dacht inderdaad ook dat ze daar grote stap hadden gemaakt(niet echt super indrukwekkend, want ik heb beter gezien in afgelopen jaren.) maar had toch al een vermoeden dat het maar tijdelijk was. 2005 hadden ze ook ineens een super run in Imola. Wat dus super mega verbetering moet zijn, want hij kon winnen. Maar dat vind ik vaak kort door de bocht. Ferrari is deze GP ook weer nergens en dat zag ik toch wel beetje aan komen, want Toyota had in Monaco niks in te brengen en zonder update wel weer in Turkije.
Dus qua cyclus kopt dat ook eigenlijk niet. Ik denk dat je zowiezo niet van een cyclus kan spreken omdat elk team zo snel mogelijk een betere auto wilt hebben en dat kan snel en langzaam. Ik denk dat Ferrari er goed aan doet zo snel mogelijk te beginnen met euh... ja ik weet eigenlijk niet. Volgend jaar is nog heel onzeker ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

amai, enorme updates van ferrar, ze geraken meer en meer achterop met die updates, maar ja, ze moeten niet veel meer presteren, want het is volgend jaar dat het telt hé met het nieuw kampioenschap

Forza F1

WOW! Kan iemand me vertellen hoe Sutil erin geslaagd is op P3 te eindigen tijdens 2de vrije trainingen?  :o

Ongelooflijk contrast met Fisi

Enzo

Mooie Kwali van Vettel, de upgrades op de Red Bull lijken goed te werken, even afwachten wat de gewichten zijn.
Hoe dan ook bied dit een klein beetje perpectief voor dit seizoen, met Button op de 6de plaats en zijn drie  directe concurrenten op de eerste drie strartplaatsen.
Heb er zin in morgen.... 8)


Folkert

#40
Citaat van: Enzo op 20 juni 2009 - 16:11:52
Mooie Kwali van Vettel, de upgrades op de Red Bull lijken goed te werken, even afwachten wat de gewichten zijn.
Hoe dan ook bied dit een klein beetje perpectief voor dit seizoen, met Button op de 6de plaats en zijn drie  directe concurrenten op de eerste drie strartplaatsen.
Heb er zin in morgen.... 8)


Mijn god, die Vettel. Zal Engeland de ommekeer betekenen? Webber was trouwens ook erg goed bezig hoor. Moeten velen niet onderschatten. Zag echter niet dat hij veel werd opgehouden, maar goed.
Button.... hele weekend niet goed in pace tot nu toe. Zal natuurlijk deels verstoppertje zijn, maar deels toch zeker wel onmacht. RBR heeft echt een grote stap gemaakt. Natuurlijk moeten we even de wedstrijd afwachten, maar voorals nog lijkt Brawn bij gehaald te zijn door RBR.

Ferrari.... Ja waar Massa altijd sterk was in kwalificeren heeft hij nu flink de boot gemist. De snelheid zat er, maar geen q3 voor Massa. Kimi op 9 is denk ik loei zwaar, Vettel en Webber gok ik licht. Button zwaar.
Word spannende race, de eerste echte overwinning van Vettel volledig op eigen kracht en in het droog?

Oh en wat is Hamilton door het ijs gezakt. Jammer jammer.  Beetje gepiepelt maar goed. Had hij die laatste ronde maar normaal moeten rijden en niet sparen(iig zo deed Mol het overkomen.)
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Massa doet het nooit echt geweldig hier op Silverstone. Maar dat hij nu niet eens Q3 haalt. Overigens wel een geweldige reactie van Mark Webber:

"Kimi was wat wodka aan het drinken of wat aan het dromen, weet ik veel. Ik heb geen idee waar hij mee bezig was, maar hij had niet op de racelijn moeten rijden. Mijn ritme in Stowe was weg. Hij had me niet beter kunnen afleiden, op de racelijn in de belangrijkste ronde van de kwalificatie." ;D

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 20 juni 2009 - 18:04:10
Massa doet het nooit echt geweldig hier op Silverstone. Maar dat hij nu niet eens Q3 haalt. Overigens wel een geweldige reactie van Mark Webber:

"Kimi was wat wodka aan het drinken of wat aan het dromen, weet ik veel. Ik heb geen idee waar hij mee bezig was, maar hij had niet op de racelijn moeten rijden. Mijn ritme in Stowe was weg. Hij had me niet beter kunnen afleiden, op de racelijn in de belangrijkste ronde van de kwalificatie." ;D

Hahaha, ja dat had ik ook gelezen. Geweldig. Maar viel het enig sinds wel mee vallen hoe erg hij werd opgehouden, maar moet eerlijk zeggen dat ik het neit goed zag.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Vettel staat goed zwaar, overwinning zou voor hem moeten zijn.

Ferrari 2010

Vettel moet inderdaad al pech hebben om niet met de overwinning te gaan lopen. Kimi staat niet zwaar, dus veel meer dan top 8 zal er vrees ik niet inzitten. Was wel te verwachten, aangezien Silverstone toch een relatief snel circuit is, maar toch, prettig is anders. Go Red Bull, kwestie van wat afwisseling te hebben aan de top!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.