Man van de Wedstrijd: Turkije

Gestart door Folkert, 07 juni 2009 - 15:26:12

« vorige - volgende »

Wie is de Man van de Turkse GP?

Jenson Button
8 (61.5%)
Mark Webber
2 (15.4%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Jarno Trulli
1 (7.7%)
Nico Rosberg
2 (15.4%)
Felipe Massa
0 (0%)
Robert Kubica
0 (0%)
Timo Glock
0 (0%)
Kimi Raikkonen
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

F_A_Diaz

Alonso verliest het WK en Hamilton wint het net niet? Mooi voorbeeldje van jouw denkwijze.

Ze verloren allebei het WK op 1 puntje hoor.

Voor de rest, ik ga er allemaal niet meer op reageren. Je weet wat ik vind, klaar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 16:14:11
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 14:02:00
Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:44:10
Dan moet jij de de betekenis van het woord "vernederen" eens gaan opzoeken.

Woord: vernederend (bijv. naamw., -)
Synoniem van vernederend: beschamend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: kleinerend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: onterend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: slaafs (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: smadelijk (bijv. naamw.)
Bron: http://www.mijnwoordenboek.nl

En eerlijk gezegd, als Lewis steeds de betere zou zijn van Alonso, zou dit voor Alonso toch beschamend zijn, niet?

Als dat zo zou zijn ja, maar dat was niet zo, dus wat wil je hier dan mee zeggen.

CitaatDus het hangt er net vanaf of je vernederend ziet als kleinerend, of als beschamend...

4 overwinningen halen en 108 punten halen in je 1e seizoen voor een nieuw team terwijl je grote problemen hebt met de teamleiding vind ik hoe dan ook geen vernedering. Ongeacht wat je teamgenoot doet.
Eerst zag je niet in waarom het een vernedering zou zijn, en even later zeg je dat het wel een vernedering zou zijn als dat echt gebeurd was. Ook niet heel erg consistent geloof ik.

@je laatste opmerking: Je reageert ook niet eens op de rest die ik zeg. Het gaat niet alleen om het Resultaat, maar ook om hoe hij reageert. Hij zat wel van alles te mekkeren dat Hamilton bevoordeeld werd en dat hij gevoel had dat Hamilton werd voor getrokken.
Vind het ook wel klein verschil dat Alonso het helemaal voor zich zelf verpest door zijn koppigheid en Hamilton probeert op te houden en waarschijnlijk daardoor het WK verliest, dan dat Hamilton te gretig is.

Trouwens had nog link gevonden over Alonso en Mclaren: Hij voelde zich kennelijk thuis bij Mclaren.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_hoopt_op_zege_in_melbourne/
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#62
Citaat
Citaat van: Burorri op 10 juni 2009 - 15:46:48
Vind het ook wel klein verschil dat Alonso het helemaal voor zich zelf verpest door zijn koppigheid en Hamilton probeert op te houden en waarschijnlijk daardoor het WK verliest, dan dat Hamilton te gretig is.

Je bedoeld Hongarije 2007, dat pitstop incident? Daar ging ook wat aan voor af he, Alonso deed dat met een reden. Achteraf net slim natuurlijk maar goed dan kijk je een koe in de kont. Alonso weet ook wel donders goed dat hij zich op soort momenten moet laten gelden omdat Hamilton anders denkt dat ie zo'n geintje nog wel een keer kan flikken of misschien was het al de tweede keer dat hij zoiets flikte.

Trouwens had nog link gevonden over Alonso en Mclaren: Hij voelde zich kennelijk thuis bij Mclaren.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_hoopt_op_zege_in_melbourne/

Ten eerste, dit is nog voor de eerste race van het seizoen dus wat wil je hier nou mee? Ik heb allang gezegd dat het gaandeweg het seizoen mis ging.

Ten tweede, al zou er wel wat zijn denk je dan dat hij dat gaat zeggen? Dit is toch standaard PR praat man.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 12:23:47
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 12:13:18Hamilton heeft in zijn eerste jaar een 2 voudig WK vernederd.

Door evenveel punten te halen verneder je iemand? Je vernedert iemand door twee keer zoveel punten te halen. Bovendien weten we allemaal hoe lekker Alonso en McLaren elkaar lagen.

In het juiste perspectief kun je de 'nederlaag' van Alonso wel interpreteren als zijnde een vernedering. Puur en alleen naar punten kijken is scorebordjournalisitek. Alonso, de maatstaf van de Formule 1, werd te kijk gezet door een rookie! Je verwacht toch dat een tweevoudig wereldkampioen een rookie om de oren rijdt? Mja, ben het wel weer met je eens dat Alonso nooit echt lekker in zijn vel heeft gezeten bij McLaren dus de prestaties enigsinds geflateerd zijn, dus vernederen is wel erg veel gewicht in de schaal.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 16:03:26
Citaat van: Burorri op 10 juni 2009 - 15:46:48
Vind het ook wel klein verschil dat Alonso het helemaal voor zich zelf verpest door zijn koppigheid en Hamilton probeert op te houden en waarschijnlijk daardoor het WK verliest, dan dat Hamilton te gretig is.

Je bedoeld Hongarije 2007, dat pitstop incident? Daar ging ook wat aan voor af he, Alonso deed dat met een reden. Achteraf net slim natuurlijk maar goed dan kijk je een koe in de kont. Alonso weet ook wel donders goed dat hij zich op soort momenten moet laten gelden omdat Hamilton anders denkt dat ie zo'n geintje nog wel een keer kan flikken of misschien was het al de tweede keer dat hij zoiets flikte.

Trouwens had nog link gevonden over Alonso en Mclaren: Hij voelde zich kennelijk thuis bij Mclaren.
http://www.f1pits.net/nieuws/alonso_hoopt_op_zege_in_melbourne/

Ten eerste, dit is nog voor de eerste race van het seizoen dus wat wil je hier nou mee? Ik heb allang gezegd dat het gaandeweg het seizoen mis ging.

Ten tweede, al zou er wel wat zijn denk je dan dat hij dat gaat zeggen? Dit is toch standaard PR praat man.
[/quote]
Ook wel beetje waar natuurlijk, daar heb je gelijk in, maar waarom zou hij Hamilton terug pakken als hij zich niet bedreigd voelde? Van allebei was het natuurlijk niet slim, maar zoals ik het begreep deed Hamilton het niet om Alonso een hak te zetten, maar omdat hij gewoon snel wilde zijn of gewoon zijn tijd wilde neer zetten wanneer hij wilde.


Of het voor de eerste race is of niet maakt niet uit. Hij zat daar 3 maanden ongeveer en Alonso is eerlijk genoeg om dingen te zeggen zoals ze zijn. Misschien wel standaard PR praat, maar waarom zou Alonso ineens anders zeggen na 5 races? Is het PR verhaal dan ineens uit het raam gevlogen?

Maar waarom ging het mis? Of wanneer? En hij zat in het begin dus zeer zeker niet in een vijandig team, iets wat jij wel beweerde. Dat vijandige kwam pas halverwege, als er al een vijandigheid was. (niet dus) En je hebt zelf al keer gezegd dat Ron Dennis toe gaf dat Hamilton fout zat en niet Alonso, als het team vijandig was geweest ten opzichte van Alonso had Dennis dat niet gezegd.
Enige wat ik wil zeggen is dat het wel mee viel hoe vijandig die situatie was, ook al was het niet optimaal.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 10 juni 2009 - 16:27:22Alonso, de maatstaf van de Formule 1, werd te kijk gezet door een rookie! Je verwacht toch dat een tweevoudig wereldkampioen een rookie om de oren rijdt?

Niet als die wereldkampioen nieuw is bij het team en die rookie er al vanaf zijn 13e kind aan huis is. Werkelijk het enige voordeel wat Alonso heeft is dat hij veel meer GP's heeft gereden. Voor de rest is alles in het voordeel van Hamilton.


CitaatMja, ben het wel weer met je eens dat Alonso nooit echt lekker in zijn vel heeft gezeten bij McLaren dus de prestaties enigsinds geflateerd zijn, dus vernederen is wel erg veel gewicht in de schaal.

En ondanks alles behaalt hij 108 punten en loopt op 1 puntje de wereldtitel mis. Dat kan hij dus nog in een jaar was voor hem gewoon slecht verlopen is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 16:56:54
Citaat van: Wizard op 10 juni 2009 - 16:27:22Alonso, de maatstaf van de Formule 1, werd te kijk gezet door een rookie! Je verwacht toch dat een tweevoudig wereldkampioen een rookie om de oren rijdt?

Niet als die wereldkampioen nieuw is bij het team en die rookie er al vanaf zijn 13e kind aan huis is. Werkelijk het enige voordeel wat Alonso heeft is dat hij veel meer GP's heeft gereden. Voor de rest is alles in het voordeel van Hamilton.


CitaatMja, ben het wel weer met je eens dat Alonso nooit echt lekker in zijn vel heeft gezeten bij McLaren dus de prestaties enigsinds geflateerd zijn, dus vernederen is wel erg veel gewicht in de schaal.

En ondanks alles behaalt hij 108 punten en loopt op 1 puntje de wereldtitel mis. Dat kan hij dus nog in een jaar was voor hem gewoon slecht verlopen is.

Juist en waarom moest Alonso Hamilton helpen voor het afstellen van de wagen? Als Hamilton kind aan huis is bij Mclaren, waarom had hij Alonso nodig om goede race setup te krijgen? Waarom wist Alonso de auto wel beter te krijgen afgesteld? En ok, Hamilton kreeg de setup van Alonso....ok. Geef ik toe, Mclaren geeft voordeel aan Hamilton. Maar waarom doet Hamilton het beter dan Alonso zelf?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 16:56:54
Niet als die wereldkampioen nieuw is bij het team en die rookie er al vanaf zijn 13e kind aan huis is. Werkelijk het enige voordeel wat Alonso heeft is dat hij veel meer GP's heeft gereden. Voor de rest is alles in het voordeel van Hamilton.

Al was ik geboren in de pitbox van Ferrari, maakt mij dat een goed coureur? Het enige wanneer je kunt groeien is als je daadwerkelijk rijdt in de Formule 1. Hamilton debuteerde en begon dus vanaf het 0-punt. Daar waar iedere coureur begint.



F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 10 juni 2009 - 17:33:33
Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 16:56:54
Niet als die wereldkampioen nieuw is bij het team en die rookie er al vanaf zijn 13e kind aan huis is. Werkelijk het enige voordeel wat Alonso heeft is dat hij veel meer GP's heeft gereden. Voor de rest is alles in het voordeel van Hamilton.

Al was ik geboren in de pitbox van Ferrari, maakt mij dat een goed coureur? Het enige wanneer je kunt groeien is als je daadwerkelijk rijdt in de Formule 1. Hamilton debuteerde en begon dus vanaf het 0-punt. Daar waar iedere coureur begint.

Hamilton kent iedereen binnen het team en is bovendien Brits. Wie zou jouw voorkeur hebben als je werkzaam was bij McLaren? Die aardige Britse knul die er al tien jaar rondloopt of die ietwat eigenwijze Spanjaard die het wel even zal laten zien? En met wie ze bovendien in 2005 nog felle strijd hebben gevoerd. Zoiets speelt onbewust zeker mee.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 10 juni 2009 - 17:09:20

Juist en waarom moest Alonso Hamilton helpen voor het afstellen van de wagen?

Omdat Alonso dat goed schijnt te kunnen. Bovendien geef je hier zelf ook al aan dat het dus eigenlijk geen donder uitmaakt dat Alonso veel ervaring in F1 had omdat Hamilton gewoon zijn setup kopieerde.

CitaatAls Hamilton kind aan huis is bij Mclaren, waarom had hij Alonso nodig om goede race setup te krijgen?

Je moet als coureur wel leren om de feedback van de auto te kunnen converteren in taal die de engineers begrijpen. Daar gaat wel een tijdje over heen.

CitaatMaar waarom doet Hamilton het beter dan Alonso zelf?

Dat is jouw interpretatie, dat Hamilton het beter deed. Ik zie ze allebei de wereldtitel op een punt missen en allebei vier overwinningen scoren. Die ene tweede plaats waardoor Hamilton dan uiteindelijke als tweede wordt geklasseerd en Alonso als derde zegt mij niet zoveel, dat is een formaliteit omdat er nu eenmaal een nummer 2 en 3 moet zijn. Ze zaten beiden even ver van de titel af.

En om antwoord te geven op je vraag, McLaren wou liever wereldkampioen worden met Hamilton. Dat betekend niet dat ze Alonso tegenwerken maar als er een voordeel was dan ging dat in het tweede van het seizoen op zeker naar Hamilton.

Daarnaast is Hamilton ook geen prutser, je doet net alsof het een paydriver is ofzo die Alonso te kijk zet. Het is iemand die al vanaf zijn 13e bij McLaren zit, dan kun je wel rijden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 09:49:30
Hamilton kent iedereen binnen het team en is bovendien Brits. Wie zou jouw voorkeur hebben als je werkzaam was bij McLaren? Die aardige Britse knul die er al tien jaar rondloopt of die ietwat eigenwijze Spanjaard die het wel even zal laten zien? En met wie ze bovendien in 2005 nog felle strijd hebben gevoerd. Zoiets speelt onbewust zeker mee.

Nou ja, je haalt geen coureur naar binnen om hem te benadelen. Zeker een coureur als Alonso wordt naar binnen getrokken met bepaalde intenties! Dat Hamilton een development contract kreeg en gesteund werd door McLaren is een feit. Maar sommige mensen doen alsof Hamilton vanaf de luiers al rondrent bij McLaren en met de monteurs getrouwd is, wat niet zo is. Hamilton heeft steun gekregen van McLaren net als Vettel dat heeft gehad van Red Bull en Kovalainen dat kreeg van Renault. In de tussentijd heeft hij zich in andere klasses moeten bewijzen en zich gefocust op het kampioenschap in andere klasses.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 09:49:30
Citaat van: Wizard op 10 juni 2009 - 17:33:33
Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 16:56:54
Niet als die wereldkampioen nieuw is bij het team en die rookie er al vanaf zijn 13e kind aan huis is. Werkelijk het enige voordeel wat Alonso heeft is dat hij veel meer GP's heeft gereden. Voor de rest is alles in het voordeel van Hamilton.

Al was ik geboren in de pitbox van Ferrari, maakt mij dat een goed coureur? Het enige wanneer je kunt groeien is als je daadwerkelijk rijdt in de Formule 1. Hamilton debuteerde en begon dus vanaf het 0-punt. Daar waar iedere coureur begint.

Hamilton kent iedereen binnen het team en is bovendien Brits. Wie zou jouw voorkeur hebben als je werkzaam was bij McLaren? Die aardige Britse knul die er al tien jaar rondloopt of die ietwat eigenwijze Spanjaard die het wel even zal laten zien? En met wie ze bovendien in 2005 nog felle strijd hebben gevoerd. Zoiets speelt onbewust zeker mee.
De coureur waar de kans het grootste is dat hij de titel binnen zou halen. Alonso dus. Waarom zou het team een coureur de voorkeur geven alleen maar omdat hij aardig is? Of 10 jaar rond loopt in dat team? Maar omdat hij in 2005 bij Renault zat en tegen Mclaren streed, zou hij geen voordeel krijgen of dat Mclaren hem daarom minder behandelde dan Hamilton?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Waarom zeg je dat tegen mij? Ik beweer dat nergens namelijk en ben het met je eens dat het slaat als een tang op een varken.

F_A_Diaz

Citaat van: Wizard op 11 juni 2009 - 16:09:23
Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 09:49:30
Hamilton kent iedereen binnen het team en is bovendien Brits. Wie zou jouw voorkeur hebben als je werkzaam was bij McLaren? Die aardige Britse knul die er al tien jaar rondloopt of die ietwat eigenwijze Spanjaard die het wel even zal laten zien? En met wie ze bovendien in 2005 nog felle strijd hebben gevoerd. Zoiets speelt onbewust zeker mee.

Nou ja, je haalt geen coureur naar binnen om hem te benadelen.

Wanneer de Hamilton de favoriet is betekend dat nog niet dat ze Alonso bewust benadelen. Dat maak jij ervan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 16:33:37
Citaat van: Wizard op 11 juni 2009 - 16:09:23
Citaat van: F_A_Diaz op 11 juni 2009 - 09:49:30
Hamilton kent iedereen binnen het team en is bovendien Brits. Wie zou jouw voorkeur hebben als je werkzaam was bij McLaren? Die aardige Britse knul die er al tien jaar rondloopt of die ietwat eigenwijze Spanjaard die het wel even zal laten zien? En met wie ze bovendien in 2005 nog felle strijd hebben gevoerd. Zoiets speelt onbewust zeker mee.

Nou ja, je haalt geen coureur naar binnen om hem te benadelen.

Wanneer de Hamilton de favoriet is betekend dat nog niet dat ze Alonso bewust benadelen. Dat maak jij ervan.
Zo dra je 1 iemand bevoordeeld, benadeel je automatisch de andere ;). Logische gevolg van handelingen.
Trotse vader van Rosalie(L)