Man van de Wedstrijd: Turkije

Gestart door Folkert, 07 juni 2009 - 15:26:12

« vorige - volgende »

Wie is de Man van de Turkse GP?

Jenson Button
8 (61.5%)
Mark Webber
2 (15.4%)
Sebastian Vettel
0 (0%)
Jarno Trulli
1 (7.7%)
Nico Rosberg
2 (15.4%)
Felipe Massa
0 (0%)
Robert Kubica
0 (0%)
Timo Glock
0 (0%)
Kimi Raikkonen
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

Forza F1

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juni 2009 - 09:56:30
Dan ben je nog steeds niet de nieuwe Schumacher hé ::) Schumacher is niet enkel een seizoen waarin je met je vingers in de neus wint. Schumacher is een geniale piloot die 7-voudig wk is.

Cheers to that!  8)

Verder vind ik het fout dat mensen zoveel vergelijkingen maken...
ER IS MAAR ÉÉN MICHAEL SCHUMACHER
ER IS MAAR ÉÉN AYRTON SENNA
ER IS MAAR ÉÉN FERNANDO ALONSO
ER IS MAAR ÉÉN LEWIS HAMILTON
ER IS MAAR ÉÉN KIMI RAIKKONEN
...
ER IS GEEEEEEEEEN VOLGENDE/NIEUWE xxxxxxx !!!

mensen, leer dat eerst al eens aanvaarden  :)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:59:16Hamilton heeft de leeftijd veel te groeien en is volgens mij relatief sterker begonnen aan zijn Carriere dan Button.  

Ja dat lijkt me logisch aangezien Hamilton in de beste auto van het veld debuteerde...

Jij meet altijd met twee maten.

Als Hamilton het goed doet ligt het aan Hamilton en als het slecht gaat ligt het aan de auto.

Als Button het goed doet ligt het aan de auto en als het slecht gaat ligt het aan Button.

Dat is jouw denkwijze.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Ze vallen inderdaad moeilijk te vergelijken op vlak van debuut. Maar wat zeker is, is dat Hamilton een enorm sterk debuut maakte. Hij kon direct mee met Alonso (mede door diens steun uiteraard), en dat is toch niet zo vanzelfsprekend. De kans dat een andere rijder hetzelfde gedaan had is klein. Volgens mij is Lewis toch een beetje een geval apart.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Dat Hamilton goed is, is wat mij betreft ook geen punt van discussie.

Vind alleen dat sommige forummers hier nogal met natte vingerwerk bepalen of een coureur wel of niet goed is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

De Williams waarmee Button debuteerde in 2000 was nu ook niet bepaald de slechtste wagen van het pak hé...

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 11:25:56
Citaat van: Burorri op 08 juni 2009 - 16:59:16Hamilton heeft de leeftijd veel te groeien en is volgens mij relatief sterker begonnen aan zijn Carriere dan Button.  

Ja dat lijkt me logisch aangezien Hamilton in de beste auto van het veld debuteerde...

Jij meet altijd met twee maten.

Als Hamilton het goed doet ligt het aan Hamilton en als het slecht gaat ligt het aan de auto.

Als Button het goed doet ligt het aan de auto en als het slecht gaat ligt het aan Button.

Dat is jouw denkwijze.
Helemaal niet. Voor iemand die andere altijd maant tot beter lezen, lees jij zelf ook verdomt slecht. Ik heb ook bij Button gezegd dat hij de auto niet heeft gehad om de resultaten te halen. Alleen op sommige andere momenten liet Hamilton zien wat hij in slechte postitie kan doen en toch nog bijna een race winnen. (Monza vorig jaar.) Hamilton had afgelopen 2 jaar inderdaad de auto, ook grote hulp bij zijn 1ste wereld titel. Hamilton heeft in zijn eerste jaar een 2 voudig WK vernederd. En begrijp je de woorden relatief en volgens mij?  Hij had inderdaad wel de beste auto onder zijn kont, maar hij moest wel knokken voor de titel naast een 2voudig WK. Button had zelfs moeite met Rubens. En Rubens is nou niet de best piloot van het stel.

En ja toegeven, Lewis doet het nu ook stuk minder dan ik had verwacht, zelfs in die slechte auto.

Jou denk wijze is vaak maar deel van berichten lezen en de rest voor het gemak vergeten. Zo kom jij iig vaak op mij over. En daarnaast wil jij nooit je ongelijk toegeven.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 12:13:18Hamilton heeft in zijn eerste jaar een 2 voudig WK vernederd.

Door evenveel punten te halen verneder je iemand? Je vernedert iemand door twee keer zoveel punten te halen. Bovendien weten we allemaal hoe lekker Alonso en McLaren elkaar lagen.

CitaatHij had inderdaad wel de beste auto onder zijn kont, maar hij moest wel knokken voor de titel naast een 2voudig WK.

Nu praat je jezelf tegen. Hamilton vernederde Alonso volgens jou, dus hoezo moest hij dan knokken? Bovendien is het aan de andere kant ook geen nadeel om naast Alonso te rijden gezien alle ervaring en input die hij aan McLaren geeft voor een goede afstelling, waartoe ook Hamilton toegang heeft.

CitaatButton had zelfs moeite met Rubens. En Rubens is nou niet de best piloot van het stel.

En dit jaar rijdt hij Rubens compleet zoek. De auto van vorig jaar lag Barrichello beter dan Button, dat gebeurt wel eens.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 12:23:47
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 12:13:18Hamilton heeft in zijn eerste jaar een 2 voudig WK vernederd.

Door evenveel punten te halen verneder je iemand? Je vernedert iemand door twee keer zoveel punten te halen. Bovendien weten we allemaal hoe lekker Alonso en McLaren elkaar lagen.

CitaatHij had inderdaad wel de beste auto onder zijn kont, maar hij moest wel knokken voor de titel naast een 2voudig WK.

Nu praat je jezelf tegen. Hamilton vernederde Alonso volgens jou, dus hoezo moest hij dan knokken? Bovendien is het aan de andere kant ook geen nadeel om naast Alonso te rijden gezien alle ervaring en input die hij aan McLaren geeft voor een goede afstelling, waartoe ook Hamilton toegang heeft.

CitaatButton had zelfs moeite met Rubens. En Rubens is nou niet de best piloot van het stel.

En dit jaar rijdt hij Rubens compleet zoek. De auto van vorig jaar lag Barrichello beter dan Button, dat gebeurt wel eens.
Dus Als Hamilton alle races had gewonnen en Alonso elke keer 2de werd, was hij niet vernederd door  Hamilton? Die in zijn eerste jaar groot deel van het WK aan de leiding lag? Sorry, maar dat vind ik voor een 2voudig WK best wel een vernedring. En hoe lekker Alonso bij Mclaren zat doet er niet toe, het ging daar toch heel proffesioneel?
Misschien spreek ik me klein beetje tegen, vernedering kan ook zijn dat een rookie het wint(bijna wint) van een 2voudig WK. Alonso ging allemaal dingen roepen waarom hij dacht dat Hamilton zo goed reed. Alonso verwachte niet veel weerstand van Hamilton(net zoals de rest van de wereld.)
Daarnaast moest Hamilton ook nog strijden tegen Kimi.

Ja dit jaar rijd hij Rubens zoek, maar dat had ik op zijn minst verwacht van Button. Wat ik in een andere discussie al zei, is dat ik vorige jaren vond dat Button wat van zijn talenten of kwaliteiten was verloren in de afgelopen jaren.
En waar heb je het vandaan dat de auto Rubens beter lag? Heb ik allersinds niks over gelezen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 13:00:02
Dus Als Hamilton alle races had gewonnen en Alonso elke keer 2de werd, was hij niet vernederd door  Hamilton?

Nee, ik zou niet weten waarom. Overigens is dit ook helemaal niet het geval geweest. Alonso heeft evenveel races gewonnen als Hamilton en evenveel punten gehaald, Hamilton had geloof ik alleen een 2e of 3e plaats meer.

CitaatDie in zijn eerste jaar groot deel van het WK aan de leiding lag? Sorry, maar dat vind ik voor een 2voudig WK best wel een vernedering.

Dan moet jij de de betekenis van het woord "vernederen" eens gaan opzoeken.

CitaatEn hoe lekker Alonso bij McLaren zat doet er niet toe, het ging daar toch heel professioneel?

Daarom is het nog geen voordeel. Je kan beter een team band met iemand hebben dan een puur professionele band.

CitaatAlonso verwachte niet veel weerstand van Hamilton(net zoals de rest van de wereld.)

Dan heb je niet goed opgelet, Alonso verwachtte juist wel tegenstand omdat hij nieuw was binnen het team en Hamilton daar opgegroeid was en al veel getest had.

CitaatDaarnaast moest Hamilton ook nog strijden tegen Kimi.

En Alonso niet?

Citaat
En waar heb je het vandaan dat de auto Rubens beter lag? Heb ik allersinds niks over gelezen.

Heb ik Ross Brawn zien zeggen op de BBC.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:44:10
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 13:00:02
Dus Als Hamilton alle races had gewonnen en Alonso elke keer 2de werd, was hij niet vernederd door  Hamilton?

Nee, ik zou niet weten waarom. Overigens is dit ook helemaal niet het geval geweest. Alonso heeft evenveel races gewonnen als Hamilton en evenveel punten gehaald, Hamilton had geloof ik alleen een 2e of 3e plaats meer.

CitaatDie in zijn eerste jaar groot deel van het WK aan de leiding lag? Sorry, maar dat vind ik voor een 2voudig WK best wel een vernedering.

Dan moet jij de de betekenis van het woord "vernederen" eens gaan opzoeken.

Woord: vernederend (bijv. naamw., -)
Synoniem van vernederend: beschamend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: kleinerend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: onterend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: slaafs (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: smadelijk (bijv. naamw.)
Bron: http://www.mijnwoordenboek.nl

En eerlijk gezegd, als Lewis steeds de betere zou zijn van Alonso, zou dit voor Alonso toch beschamend zijn, niet? Dus het hangt er net vanaf of je vernederend ziet als kleinerend, of als beschamend...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:44:10
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 13:00:02
Dus Als Hamilton alle races had gewonnen en Alonso elke keer 2de werd, was hij niet vernederd door  Hamilton?

Nee, ik zou niet weten waarom. Overigens is dit ook helemaal niet het geval geweest. Alonso heeft evenveel races gewonnen als Hamilton en evenveel punten gehaald, Hamilton had geloof ik alleen een 2e of 3e plaats meer.

CitaatDie in zijn eerste jaar groot deel van het WK aan de leiding lag? Sorry, maar dat vind ik voor een 2voudig WK best wel een vernedering.

Dan moet jij de de betekenis van het woord "vernederen" eens gaan opzoeken.

CitaatEn hoe lekker Alonso bij McLaren zat doet er niet toe, het ging daar toch heel professioneel?

Daarom is het nog geen voordeel. Je kan beter een team band met iemand hebben dan een puur professionele band.

CitaatAlonso verwachte niet veel weerstand van Hamilton(net zoals de rest van de wereld.)

Dan heb je niet goed opgelet, Alonso verwachtte juist wel tegenstand omdat hij nieuw was binnen het team en Hamilton daar opgegroeid was en al veel getest had.

CitaatDaarnaast moest Hamilton ook nog strijden tegen Kimi.

En Alonso niet?

Citaat
En waar heb je het vandaan dat de auto Rubens beter lag? Heb ik allersinds niks over gelezen.

Heb ik Ross Brawn zien zeggen op de BBC.
Dan zou jij toch eens de betekenis moeten opzoeken. Maar jij zei dat je iemand alleen vernederd als je 2 keer zoveel punten haalt als de ander. En dat is onzin, want punten zeggen niet alles over een uitslag. Als een rookie alle wedstrijden voor jou eindigd en direct het WK pakt, vind ik dat best een vernedering.
En ja je hebt gelijk, ik was even in de war met wat de pers zei en wat Alonso zei. Mijn excuus daarvoor.

Maar hoe nieuw je ook bent in een team, als topcoureur word wel van je verwacht dat je goed presteert en Mclaren was in het begin zeker niet vijandig naar Alonso toe, en toch heeft Hamilton Alonso verslagen. En een topcoureur heeft meestal meer dan genoeg aan een proffesionele behandeling om goed te rijden. Het is dus ook zeker geen voordeel, maar ook geen nadeel. Zolang het er proffesioneel aan toegaat zou hij moeten winnen. Anders is het niet proffesioneel meer, maar gewoon Alonso pesten.


Maar wat heeft Alonso te maken met de vergelijking tussen Button en Hamilton? Ja Alonso heeft ook tegen Kimi moeten strijden, maar dat maakt van Hamilton niet een betere of slechtere coureur dan Button en daar ging het om.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#56
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 14:02:00
Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:44:10
Dan moet jij de de betekenis van het woord "vernederen" eens gaan opzoeken.

Woord: vernederend (bijv. naamw., -)
Synoniem van vernederend: beschamend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: kleinerend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: onterend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: slaafs (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: smadelijk (bijv. naamw.)
Bron: http://www.mijnwoordenboek.nl

En eerlijk gezegd, als Lewis steeds de betere zou zijn van Alonso, zou dit voor Alonso toch beschamend zijn, niet?

Als dat zo zou zijn ja, maar dat was niet zo, dus wat wil je hier dan mee zeggen.

CitaatDus het hangt er net vanaf of je vernederend ziet als kleinerend, of als beschamend...

4 overwinningen halen en 108 punten halen in je 1e seizoen voor een nieuw team terwijl je grote problemen hebt met de teamleiding vind ik hoe dan ook geen vernedering. Ongeacht wat je teamgenoot doet.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 16:14:11
Citaat van: Ferrari 2009 op 09 juni 2009 - 14:02:00
Citaat van: F_A_Diaz op 09 juni 2009 - 13:44:10
Dan moet jij de de betekenis van het woord "vernederen" eens gaan opzoeken.

Woord: vernederend (bijv. naamw., -)
Synoniem van vernederend: beschamend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: kleinerend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: onterend (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: slaafs (bijv. naamw.)
Synoniem van vernederend: smadelijk (bijv. naamw.)
Bron: http://www.mijnwoordenboek.nl

En eerlijk gezegd, als Lewis steeds de betere zou zijn van Alonso, zou dit voor Alonso toch beschamend zijn, niet?

Als dat zo zou zijn ja, maar dat was niet zo, dus wat wil je hier dan mee zeggen.

CitaatDus het hangt er net vanaf of je vernederend ziet als kleinerend, of als beschamend...

4 overwinningen halen en 108 punten halen in je 1e seizoen voor een nieuw team terwijl je grote problemen hebt met de teamleiding vind ik hoe dan ook geen vernedering. Ongeacht wat je teamgenoot doet.
1) Dat jou opmerking "Je vernederd iemand pas als je 2 keer zoveel punten hebt verzameld als je teamgenoot." niet klopte

2) Dat is het minste wat je mag verwachte van een 2voudig WK in de beste auto van 2007.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#58
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 16:50:13
1) Dat jou opmerking "Je vernederd iemand pas als je 2 keer zoveel punten hebt verzameld als je teamgenoot." niet klopte

;D

En waarom dan wel niet? Omdat jij dat zegt? Ik bedoel dat als maatstaf, naar mijn mening kan je pas over een vernedering spreken als je ongeveer twee keer zoveel punten haalt.
Het mag ook vijf punten meer of minder zijn hoor...  ::)

Citaat2) Dat is het minste wat je mag verwachte van een 2voudig WK in de beste auto van 2007.

Wat maakt het uit dat hij tweevoudig WK is?  Hij rijdt ook voor een compleet nieuw team. Als Hamilton nu bij Renault naast Alonso debuteerde en hij deed dan hetzelfde dan kan ik een eindje met je meegaan als vernedering zijnde voor Alonso.

Jij doet net alsof Alonso al 5 jaar voor McLaren reed en Hamilton nog nooit in een F1 auto had gezeten voor Melbourne.

Hamilton zat ten tijde van zijn eerste zaadlozing al bij McLaren, kent het team door en door en heeft veelvuldig getest. Alonso komt koud bij McLaren binnen en ligt bovendien na een aantal races al overhoop met de teamleiding, dat hij ondanks dat toch nog bijna wereldkampioen wordt op 1 punt na vind ik inderdaad wel een wereldkampioen waardige prestatie.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 10 juni 2009 - 10:37:13
Citaat van: Burorri op 09 juni 2009 - 16:50:13
1) Dat jou opmerking "Je vernederd iemand pas als je 2 keer zoveel punten hebt verzameld als je teamgenoot." niet klopte

;D

En waarom dan wel niet? Omdat jij dat zegt? Ik bedoel dat als maatstaf, naar mijn mening kan je pas over een vernedering spreken als je ongeveer twee keer zoveel punten haalt.
Het mag ook vijf punten meer of minder zijn hoor...  ::)

Citaat2) Dat is het minste wat je mag verwachte van een 2voudig WK in de beste auto van 2007.

Wat maakt het uit dat hij tweevoudig WK is?  Hij rijdt ook voor een compleet nieuw team. Als Hamilton nu bij Renault naast Alonso debuteerde en hij deed dan hetzelfde dan kan ik een eindje met je meegaan als vernedering zijnde voor Alonso.

Jij doet net alsof Alonso al 5 jaar voor McLaren reed en Hamilton nog nooit in een F1 auto had gezeten voor Melbourne.

Hamilton zat ten tijde van zijn eerste zaadlozing al bij McLaren, kent het team door en door en heeft veelvuldig getest. Alonso komt koud bij McLaren binnen en ligt bovendien na een aantal races al overhoop met de teamleiding, dat hij ondanks dat toch nog bijna wereldkampioen wordt op 1 punt na vind ik inderdaad wel een wereldkampioen waardige prestatie.
Je moet ook naar het geheel kijken he? Alonso werd behoorlijk zenuwachtig van de prestatie van Hamilton. Hij ging van van alles roepen en vond dat hij eerste coureur moest zijn, dat Hamilton werd voor getrokken. Ook het geintje wat hij bij Hamilton in Hongarije getuige van een niet al te jofele Alonso. Sterker nog, getuigd mij meer van een persoon die het niet kan hebben dat een broekie het minstens net zo goed doet. Je kan zeggen wat je wilt, maar in het begin zat Alonso niet in een compleet vijandig team, dus was de samenwerking wel goed.
En dan kan het wel een nieuw team voor Alonso zijn, wilt niet zeggen dat je als ervaren piloot en huidige WK ineens helemaal niet meer kan presteren. En doe niet als of Alonso er al 5 jaar rijd, mar dat Alonso rijd al 6 jaar in de F1. Een heel verschil. En Hamilton heeft wel vaker in een F1 auto gezeten, maar niet zo veel als Alonso en al helemaal niet in een steen goede auto in competitie. Dat is echt wel heel wat anders dan klakkeloos 10.000 Km rijden. Je doet nu net als of Hamilton door die 10.000(of hoe veel hetook was.) Ineens alles weet hoe het er in de F1 aan toe gaat. Het verschil tussen F2, GP2, Formula 3000, of welke andere klasse is zo gigantisch dat je echt niet kan voorbereiden op zo'n kampioenschap.
Dat Alonso zich zo laat opnaaien door Hamilton en daardoor ook het WK verliest, en Hamilton het bijna wint, vind ik toch wel een vernedering.
Trotse vader van Rosalie(L)